Orzeczenie
Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 22 wrzenia 2005 r., sygn. III SA/Gd 309/04
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Jacek Hyla (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Arkadiusz Despot-Mładanowicz Asesor WSA Krzysztof Gruszecki Protokolant: Beata Kaczmar po rozpoznaniu w dniu 22 września 2005 r. na rozprawie spraw ze skarg "A" Spółki Akcyjnej w W. na decyzje Dyrektora Izby Celnej z dnia 2 kwietnia 2004r., nr [...] z dnia 19 marca 2004 r., [...]; z dnia 14 kwietnia 2004 r., nr [...] w przedmiocie wartości celnej towaru oddala skargi.
Uzasadnienie
"A" S.A. w W. zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu zakupione od producenta - hiszpańskiej firmy S. samochody fabrycznie nowe, które uległy uszkodzeniu w wyniku gradobicia w lipcu 1999 r. na placu fabrycznym w M., po cenach niższych od średnich cen nowych samochodów marki S..
Po przeprowadzeniu kontroli ustalono, że w badanym okresie objęto procedurą dopuszczenia do obrotu 1500 samochodów zakupionych po obniżonych cenach, z czego 1368 samochodów objęto procedurą zgłoszenia do obrotu w Urzędzie Celnym w G. na podstawie 207 zgłoszeń celnych. Zgodnie z treścią protokołu pokontrolnego uszkodzone samochody były przewożone przez firmę S. z placu fabrycznego do miejsca składowania w firmie "B" pod B.ą. Dostawy wszystkich samochodów do portu w G. odbywały się drogą morską na warunkach dostawy FOB B.. Do wartości celnej samochodów doliczone były koszty transportu i ubezpieczenia. Faktury sprzedaży obejmujące przedmiotowe pojazdy opatrzono adnotacją "Depreciated Vehicle".
W toku kontroli ujawniono również faktury wystawione przez firmę "C", obciążające Spółkę "D" kosztami:
- składowania samochodów po gradobiciu,
- oceny stanu technicznego,
- wymiany akumulatorów,
- uzupełnienia paliwa,
- naprawy uszkodzeń po gradobiciu,
- zatrudnienia personelu do przemieszczania samochodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right