Orzeczenie
Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 21 wrzenia 2005 r., sygn. III SA/Gd 166/04
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Joanna Zdzienicka-Wiśniewska, Sędziowie sędzia WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka, sędzia WSA Alina Dominiak (spr.), Protokolant Agnieszka Januszewska, po rozpoznaniu w dniu 21 września 2005 r. na rozprawie sprawy ze skargi "A" Spółki Akcyjnej w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 17 lutego 2004 r. nr • [...] z dnia 21 czerwca 2004 r. nr • [...] z dnia 3 czerwca 2004 r. nr • [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oddala skargę.
Uzasadnienie
"A" S.A. w W. zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu zakupione od producenta - hiszpańskiej firmy "B" samochody fabrycznie nowe, które uległy uszkodzeniu w wyniku gradobicia w lipcu 1999 r. na placu fabrycznym w M., po cenach niższych od średnich cen nowych samochodów marki [...].
Po przeprowadzeniu kontroli ustalono, że w badanym okresie objęto procedurą dopuszczenia do obrotu 1500 samochodów zakupionych po obniżonych cenach, z czego 1368 samochodów objęto procedurą zgłoszenia do obrotu w Urzędzie Celnym na podstawie 207 zgłoszeń celnych. Zgodnie z treścią protokołu pokontrolnego uszkodzone samochody były przewożone przez firmę "B" z placu fabrycznego do miejsca składowania w firmie "C" pod Barceloną. Dostawy wszystkich samochodów do portu w G. odbywały się drogą morską na warunkach dostawy [...] Barcelona. Do wartości celnej samochodów doliczone były koszty transportu i ubezpieczenia. Faktury sprzedaży obejmujące przedmiotowe pojazdy opatrzono adnotacją "[...]".
W toku kontroli ujawniono również faktury wystawione przez firmę "C", obciążające Spółkę "A" kosztami:
- składowania samochodów po gradobiciu,
- oceny stanu technicznego,
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right