Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 21 wrzenia 2005 r., sygn. III SA/Gd 160/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia NSA Joanna Zdzienicka-Wiśniewska (spr.) Sędziowie sędzia WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka sędzia WSA Alina Dominiak Protokolant Agnieszka Januszewska po rozpoznaniu w dniu 21 września 2005 r. na rozprawie sprawy ze skargi "A" Spółki Akcyjnej w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej . z dnia 23 lutego 2004 r. nr [...] oraz z dnia 17 lutego 2004 r. nr: • [...] • [...] • [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oddala skargę.

Uzasadnienie

III SA/Gd 160/04

U z a s a d n i e n i e

"A" S.A. w W. zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu zakupione od producenta - hiszpańskiej firmy S. samochody fabrycznie nowe, które uległy uszkodzeniu w wyniku gradobicia w lipcu 1999 r. na placu fabrycznym w M., po cenach niższych od średnich cen nowych samochodów marki S..

Po przeprowadzeniu kontroli ustalono, że w badanym okresie objęto procedurą dopuszczenia do obrotu 1500 samochodów zakupionych po obniżonych cenach, z czego 1368 samochodów objęto procedurą zgłoszenia do obrotu w Urzędzie Celnym w G. na podstawie 207 zgłoszeń celnych. Zgodnie z treścią protokołu pokontrolnego uszkodzone samochody były przewożone przez firmę S. z placu fabrycznego do miejsca składowania w firmie "B" pod B.. Dostawy wszystkich samochodów do portu w G. odbywały się drogą morską na warunkach dostawy FOB B.. Do wartości celnej samochodów doliczone były koszty transportu i ubezpieczenia. Faktury sprzedaży obejmujące przedmiotowe pojazdy opatrzono adnotacją "Depreciated Vehicle".

W toku kontroli ujawniono również faktury wystawione przez firmę "C", obciążające Spółkę "D" kosztami:

- składowania samochodów po gradobiciu,

- oceny stanu technicznego,

- wymiany akumulatorów,

- uzupełnienia paliwa,

- naprawy uszkodzeń po gradobiciu,

- zatrudnienia personelu do przemieszczania samochodów.

Ponadto ujawniono fakturę wystawioną przez firmę S. z B. obciążającą Spółkę "E" kosztami specjalnego przygotowania 1242 samochodów do transportu morskiego ze szczegółowym opisem uszkodzeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00