Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 lipca 2005 r., sygn. VI SA/Wa 300/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia Sędziowie: Sędzia WSA Protokolant: Maciej Kliszcz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lipca 2005r. sprawy ze skargi M. K. na z dnia [...] listopada 2004 r., nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za wykonywanie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w nieprawidłowo oznakowanej cysternie oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] listopada 2004 r., nr [...], Główny Inspektor Transportu Drogowego, po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez M. K. - prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą S. w [...]od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego w [...] z dnia [...] maja 2004 r., nr [...]o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 2.500,- złotych - utrzymał decyzję organu I instancji w kwestionowanym zakresie kary pieniężnej w wysokości 2.000,- złotych za wykonywanie przewozu towarów niebezpiecznych w nieprawidłowo oznakowanym kontenerze, cysternie lub wieloelementowym kontenerze do gazów (pkt 1 sentencji decyzji), oraz - uchylił decyzję organu I instancji w kwestionowanym zakresie kary pieniężnej w wysokości 100,- złotych za wykonywanie przewozu drogowego towarów niebezpiecznych pojazdem bez wymaganego wyposażenia awaryjnego i umorzył postępowanie w tej części (pkt 2 sentencji decyzji).

Z akt sprawy wynika, iż w dniu [...] kwietnia 2004 r. podczas kontroli drogowej na parkingu przy [...] inspektor [...] Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w [...] przeprowadził kontrolę pojazdu marki [...] o nr rej. [...] wraz z przyczepą - cysterną, użytkowanego przez stronę skarżącą, prowadzony przez kierowcę M. G. W protokole kontroli nr [...] z dnia [...] kwietnia 2004 r. stwierdzono szereg uchybień dotyczących przepisów o czasie pracy kierowcy, tj. nieokazanie wykresówek, zbyt długie zapisywanie jednej z wykresówek, a także nieprawidłowe używanie przełącznika grup czasowych. Ponadto - powołując się na przepisy Umowy Europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) sporządzonej w Genewie w dniu 30 września 1957 r. oraz na przepisy ustawy z dnia 28 października 2002 r. o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych (Dz.U. z 2002 r. Nr 199, poz. 1671) - stwierdzono, iż brak jest prawidłowego oznakowania cysterny - brak tabliczki znamionowej cysterny, zawierającej wymagane dane, co stanowi przewinienie polegające na wykonywaniu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych w nieprawidłowo oznakowanym kontenerze, cysternie lub wieloelementowym kontenerze do gazów. Jednocześnie kontroler WITD stwierdził, iż w kontrolowanym pojeździe należącym do strony skarżącej brak jest latarki spełniającej wymagania ADR (latarka nie była iskrobezpieczna - wyłącznik był niezabezpieczony), co stanowi przewinienie polegające na wykonywaniu przewozu drogowego towarów niebezpiecznych pojazdem bez wymaganego wyposażenia awaryjnego. Protokół został podpisany bez uwag kierowcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00