Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 7 czerwca 2005 r., sygn. VI SA/Wa 1813/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia Sędziowie : Sędzia WSA Protokolant: po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 czerwca 2005r. sprawy ze skargi C. sp. z o.o. z siedzibą w W. na postanowienie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w [...] z dnia [...] sierpnia 2004 r. Nr [...] w przedmiocie uznania zażalenia za niedopuszczalne oddala skargę

Uzasadnienie

C. sp. z o.o. z siedzibą w W. wystąpiła do Urzędu m. [...] Biura Naczelnego Architekta Miasta Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej pismem z dnia [...] kwietnia 2004 r. z prośbą o wydanie pozytywnej opinii, zgodnej z opinią ZDM, w sprawie istniejącego jednostronnego nośnika reklamowego usytuowanego w lokalizacji Al. [...] rej. ul. [...].

W odpowiedzi na powyższe pismo Naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej Biura Naczelnego Architekta Miasta Urzędu m. [...] działając z upoważnienia Prezydenta m. [...], pismem z dnia [...] maja 2004 r. Nr [...], wyraził następujące stanowisko. Aleja [...] jest jedną z głównych ulic [...] o charakterze reprezentacyjnym. Obecnie istniejące w jej ciągu tymczasowe obiekty reklamowe powinny zostać usunięte, gdyż nie nawiązują do charakteru całej alei. Podtrzymywanie obecnego stanu byłoby sprzeczne, w ocenie organu, z art. 1 ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80, poz. 717), zgodnie z którym w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym należy uwzględniać wymagania ładu przestrzennego oraz walory architektoniczne i krajobrazowe. W związku z powyższym organ administracji zaopiniował negatywnie możliwość dalszego funkcjonowania tablic reklamowych w dotychczasowym miejscu. Mając na uwadze straty na jakie narażona byłaby spółka, ustalono okres 6 miesięcy na usunięcie reklamy licząc od dnia wygaśnięcia umowy dzierżawy terenu - decyzji zezwalającej na zajęcie pasa drogowego z dnia [...] sierpnia 2003 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00