Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 18 maja 2005 r., sygn. II SA/Ka 1991/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Teresa Kurcyusz-Furmanik Sędziowie NSA Wiesław Morys (spr.) Asesor WSA Beata Kalaga-Gajewska Protokolant referent Arkadiusz Kmiotek po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 maja 2005 r. sprawy ze skargi M. K. i I. C. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. z dnia [...] r., nr [...] w przedmiocie koordynacji rozkładu jazdy 1. uchyla zaskarżoną decyzję; 2. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w K. na rzecz skarżących kwotę [...] zł ([...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] r. Zarząd [...] w K., na zasadzie art.2 ust.4 i 5 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (Dz. U. Nr 50, poz.601) i §3 ust.2 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 5 września 2000 r. w sprawie treści, sposobu i terminów ogłaszania rozkładów jazdy, trybu ich uzgadniania i koordynacji oraz warunków ponoszenia kosztów z tym związanych (Dz. U. Nr 82, poz.933), powołując się na Porozumienie zawarte pomiędzy Województwem Ś. a [...] z dnia [...]r., odmówił koordynacji rozkładu jazdy na linii komunikacyjnej M. W. Kopalnia - M. Giełda zgodnie z wnioskiem Przedsiębiorstwa A w M. prowadzonym w formie spółki cywilnej przez M. K. i I. C.W jej uzasadnieniu podał, iż trasa ta w całości przebiega przez obszar gmin należących do Związku. Funkcjonujące przepisy w tej materii zobowiązują gminy do zaspokajania potrzeb zbiorowych m. in. w zakresie lokalnego transportu zbiorowego. Przepis §3 ust.1 cytowanego powyżej rozporządzenia nakazuje przy wykonywaniu tego zadania uwzględniać potrzeby przewozowe zgłaszane przez samorządy lokalne i miejscowe warunki komunikacyjne. Wskazano także na zawarte w Strategii działania [...] dyrektywy w przedmiocie objętym rozpoznaniem. Analiza tych okoliczności, w kontekście szczegółowo opisanych godzin i miejsc zatrzymywania się pojazdów dotychczas obsługujących linie oraz zaproponowanych przez wnioskodawców, doprowadziła organ do konkluzji o braku podstaw do uwzględnienia wniosku. Przede wszystkim zważono, że nie precyzował on środków transportowych przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Nadto, że wspomniana linia jest już obsługiwana przez prywatnych przewoźników, a zarządzający giełdą zwrócił uwagę na zagrożenia bezpieczeństwa związane z nadmiernym ruchem pojazdów w jej rejonie. Zwiększenie liczby kursów, w ocenie organu, nie leży więc w interesie miejscowej społeczności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00