Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 25 kwietnia 2005 r., sygn. VI SA/Wa 1907/04

 

Sygn. akt VI SA/Wa 1907/04 W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 25 kwietnia 2005 r. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia Sędziowie : Sędzia WSA Protokolant: po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 kwietnia 2005r. sprawy ze skargi Przedsiębiorstwa Produkcji Mas Betonowych B. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] sierpnia 2004 r. nr [...] w przedmiocie kary za przejazd pojazdem nienormatywnym oddala skargę

Uzasadnienie

W dniu [...] października 2003r. w W. w Al. G. przy ul. B., zatrzymano i przeprowadzono kontrolę ważenia pojazdu marki [...] nr rej. [...], prowadzonego przez pana W.S.. Pojazd powyższy stanowi własność Przedsiębiorstwa Produkcji Mas Betonowych "B." Sp. z o.o. z siedzibą w W.

W wyniku kontroli ustalono, że nastąpiło przekroczenie nacisku na osi III o [...]kN.

Wobec powyższego decyzją Dyrektora ds. Infrastruktury Zarządu Dróg Miejskich wydaną z upoważnienia Prezydenta W. Nr [...] z dnia [...] października 2003r. nałożono na wyżej wymieniony podmiot karę pieniężną w kwocie [...] zł.

W uzasadnieniu decyzji organ I instancji stwierdził, iż zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 5 lipca 2000r. (Dz.U Nr 56 z 2000, poz. 675) w sprawie ustalenia przebiegu dróg krajowych w W., Al. G. na odcinku od ul. W. do ul. S. leży w ciągu drogi krajowej Nr [...].

Wielkości dotyczące dopuszczalnych nacisków na osiach w zależności od ich rozstawów oraz wielkości dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu z ładunkiem regulują przepisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. Nr 32, poz. 262). Zgodnie z § 5 ust. 1 ww. rozporządzenia nacisk na osi pojedynczej nie może przekraczać 80 kN. Za oś pojedynczą zgodnie z § 4 Rozporządzenia uważa się oś oddaloną od sąsiedniej osi o więcej niż 2.0 m. lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m. Natomiast nacisk na osi składowej pojazdu (osi wielokrotnej) nie może przekroczyć:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00