Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 lutego 2005 r., sygn. VI SA/Wa 673/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie, w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Jagielska Sędziowie WSA Pamela Kuraś-Dębecka Asesor WSA Andrzej Czarnecki (spr.) Protokolant Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 lutego 2005 r. sprawy ze skargi E. O. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] lutego 2004 r. Nr [...] w przedmiocie: nałożenia kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję z dnia [...] listopada 2000r. Nr [...]; 2. stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; 3. zasądza od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz skarżącego E. O. kwotę 731 (siedemset trzydzieści jeden) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Kontrolerzy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w [...] Rejon w [...] przeprowadzili w dniu [...] czerwca 2003 r., na drodze krajowej o dopuszczalnym nacisku osi pojedynczej do 100 kN, kontrolę zestawu (ciągnik z naczepą) należącego do E. O., prowadzącego przedsiębiorstwo pod nazwą [...] w [...], kierowanego przez W. M. Kontrola wykazała przekroczenie nacisku II osi o 15,36 kN. Łączna masa zespołu pomierzona został na 40,40 t. Stwierdzono, że pojazd jest nienormatywny a przewoźnik nie posiadał wymaganego zezwolenia. Kierujący pojazdem nie zgłosił uwag do protokółu kontroli i odmówił podpisania protokółu. Złożył natomiast oświadczenie (bez daty), iż powodem odmowy podpisania protokółu kontroli było nie przedstawienie mu wyzerowanych wag ich homologacji i legalizacji stanowiska ważenia, w czasie najeżdżania na wagi ulegały one przesunięciu i spadały za każdym najazdem inaczej wskazując naciski osi, a z uwagi na to, że przewoził miał węglowy oraz, że podłoże, na którym wykonywano ważenie było asfaltowe i nierówne, ładunek miał tendencje do przesuwania się.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00