Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 6 grudnia 2004 r., sygn. I SA/Wr 3669/02
Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Halina Betta Sędzia NSA Andrzej Szczerbiński Sędzia WSA Ludmiła Jajkiewicz / sprawozdawca / Protokolant Barbara Głowaczewska po rozpoznaniu w dniu 25 listopada 2004 r. na rozprawie sprawy ze skargi Telefonii A Spółka Akcyjna we W. na decyzję Izby Skarbowej we W. z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie określenia podatku od towarów i usług za miesiąc styczeń 1999 r. I. uchyla zaskarżoną decyzję, II. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej we W. na rzecz skarżącej kwotę 3059,60 zł (słownie: trzy tysiące pięćdziesiąt dziewięć złotych 60/100) tytułem zwrotu poniesionych kosztów postępowania sądowego, III. orzeka, że wymieniona w pkt I decyzja nie podlega wykonaniu.
Uzasadnienie
Skarżąca Telefonia A S.A. z siedzibą we W. zaskarżyła decyzję Izby Skarbowej we W. z dnia [...] o nr [...] utrzymującą w mocy decyzję Urzędu Skarbowego W. S. M. z dnia [...] o nr [...] określającą kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w podatku od towarów i usług za miesiąc styczeń 1999 r. w kwocie [...] i ustalającą dodatkowe zobowiązanie podatkowe za ten miesiąc w kwocie [...].
Urząd Skarbowy w wyniku przeprowadzonego postępowania podatkowego zakwestionował dokonane przez skarżącą rozliczenie podatku od towarów i usług za miesiąc styczeń 1999 r., uznał bowiem, iż skarżąca zaniżyła podatek należny o kwotę 400 zł. oraz zawyżyła podatek naliczony o kwotę [...]. Wydając decyzję organ uwzględnił po stronie podatku naliczonego kwotę [...] zakwestionowaną w rozliczeniu za grudzień 1998 r.
W zakresie zaniżenia podatku należnego organ podatkowy ustalił, iż skarżąca nie opodatkowała w całości wartości towarów zakupionych i przekazanych do zużycia na cele reklamy i reprezentacji. Podstawą do zajęcia takiego stanowiska był brak ewidencji magazynowej, która pozwoliłaby na ścisłe ustalenie momentu wydania do użytku poszczególnych materiałów reklamowych, a także brak szczegółowego odniesienia się przez podatnika, co do rodzaju, celu i przeznaczenia oraz momentu przekazania do zużycia materiałów reklamowych. Wobec tego za moment przekazania zakupionych towarów na cele reklamowe i reprezentacji Urząd Skarbowy przyjął moment faktycznego zaliczenia ich do kosztów uzyskania przychodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right