Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 29 listopada 2004 r., sygn. I SA 1755/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marek Stojanowski (spr.) Sędziowie WSA Monika Nowicka NSA Anna Lech Protokolant Inga Szcześniak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 29 listopada 2004 r. sprawy ze skargi [...] Spółki z o.o. w W. na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] lipca 2003 r. nr [...] w przedmiocie zakazanej reklamy leku oddala skargę

Uzasadnienie

I SA 1755/03

UZASADNIENIE

Główny Inspektor Farmaceutyczny decyzją z dnia [...] lipca 2003r. nr [...] po rozpatrzeniu wniosku spółki [...] Sp. z o.o. z siedzibą w W. o ponowne rozpatrzenie sprawy utrzymał w mocy decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego z dnia [...] maja 2003 r. nr [...] nakazującą natychmiastowe zaprzestanie ukazywania się reklamy produktu leczniczego [...] ([...]) zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego.

Główny Inspektor Farmaceutyczny rozpoznając sprawę podał, że przepis art. 56 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne zabrania prowadzenia reklamy produktów leczniczych zawierającej informacje niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego. Ukazująca się w prasie specjalistycznej (m.in. "Gazeta [...]" Nr [...] ([...]) z maja 2003 r.) reklama produktu leczniczego [...] ([...]) zawierała stwierdzenie wskazujące, że przedmiotowy produkt stanowi najskuteczniejszą terapię w niewydolności [...] i [...].

W ocenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego informacje zawarte w przedmiotowej reklamie są niezgodne z zatwierdzoną Charakterystyką Produktu Leczniczego, gdyż oficjalnie zarejestrowane wskazania terapeutyczne produktu leczniczego [...] obejmują wyłącznie wskazania w zakresie zachowawczej terapii niewydolności kończyn dolnych. Zawarcie w treści reklamy informacji dotyczących wskazań, które wykraczają poza oficjalnie zarejestrowany zakres wskazań terapeutycznych danego produktu leczniczego bądź informacji, które nie są precyzyjnym odwołaniem się do treści zatwierdzonej Charakterystyki Produktu Leczniczego, stanowiło naruszenie art. 56 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00