Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 17 listopada 2004 r., sygn. II SA/Ol 58/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sędzia WSA Asesor WSA Protokolant Tadeusz Lipiński Adam Matuszak Beata Jezielska (spr.) Małgorzata Krajewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 17 listopada 2004 r. sprawy ze skargi B. P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" r., nr "[...]" w przedmiocie obciążenia karą pieniężną I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję organu pierwszej instancji II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego kwotę 1.464 złotych /tysiąc czterysta sześćdziesiąt cztery złote/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego III. orzeka, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się wyroku.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 14 października 2003 roku Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w O. obciążył B. P. karą pieniężną w wysokości 6600 zł za przejazd w dniu 24 września 2003r. pojazdem nienormatywnym marki "[...]" po drodze wojewódzkiej bez zezwolenia. W uzasadnieniu podano, iż zgodnie z art. 39 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych zabronione jest poruszanie się po drogach pojazdów, których nacisk na pojedynczą oś przekracza 80 kN, co zostało stwierdzone w przedmiotowym przypadku. Wskazano, iż w myśl przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym przejazd takiego pojazdu po drogach publicznych wymaga uzyskania stosownego zezwolenia, którego strona nie okazała. Wyjaśniono, iż podnoszone przez stronę zarzuty odnośnie nieprawidłowości pomiaru rozstawu osi naczepy, a także nacisku osi nie są uzasadnione. Pomiar rozstawu osi był wykonywany zgodnie ze sztuką wymiarowania tego rodzaju elementów pojazdu, taśmą mierniczą posiadającą aktualne świadectwo kalibracji. Natomiast w trakcie wskazania na mierniku wagi przekroczenia nacisku osi kierowca otrzymał plecenie wyłączenia silnika i pozostawienia pojazdu na włączonym biegu, a następnie poproszony został o osobiste sprawdzenie odczytu na wadze. Wskazano, iż przejazd pojazdu nienormatywnego stwierdzono w oparciu o protokół z dnia 24 września 2003r., zaś wysokość kary ustalono na podstawie załącznika do ustawy o drogach publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00