Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 3 wrzenia 2004 r., sygn. II SA 2727/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Andrzej Kuba, Sędziowie : Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka (spr.), Asesor WSA Andrzej Wieczorek, , Protokolant Konrad Bonisławski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 września 2004 r. sprawy ze skargi N. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty z dnia [...] czerwca 2003 r. Nr [...] w przedmiocie rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych oddala skargę

Uzasadnienie

Prezes Urzędu Regulacji Telekomunikacji i Poczty decyzją z dnia [...] czerwca 2003 r. wydaną na podstawie art. 138 § 1 kpa w związku z art. 111 ust. 1 ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 73, poz. 852 z późn. zm.) utrzymał w mocy swoją wcześniejszą decyzję z dnia [...] kwietnia 2003 r. stwierdzającą naruszenie przepisów § 7 ust. 1, § 3 ust. 3 i § 5 ust. 2 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 r. w sprawie reklamacji usług telekomunikacyjnych (Dz. U. Nr 115, poz. 1230) oraz zobowiązującą N. S.A. w W. do usunięcia nieprawidłowości do dnia [...] maja 2003 r. Stwierdzono naruszenia następujących przepisów: § 7 ust. 1, poprzez brak rozpatrywania przez N. S.A. wniesionych przez jej abonentów reklamacji, § 3 ust. 3, poprzez stosowanie praktyki udzielania odszkodowań z tytułu przerw w świadczeniu usług jedynie w przypadku, gdy abonent wystąpi z pisemnym roszczeniem o odszkodowanie, § 5 ust. 2, poprzez brak pisemnego potwierdzania przyjęcia ustnej reklamacji lub wniesionej za pomocą środków porozumiewania się na odległość. Kontrola przeprowadzona w dniach [...][...][...] października 2002 r. wykazała, iż N., zwana dalej "skarżącą" nie wypełniła obowiązku przyjmowania i rozpatrywania reklamacji wniesionych przez abonentów. Przepis § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 28 września 2001 r. stanowi, iż to jednostka organizacyjna operatora rozpatruje reklamację. Skarżąca przyjmuje reklamacje, natomiast ich rozpatrzenie powierza spółce N.T. S.A., która jest jednostką zewnętrzną. Operator świadczący powszechne usługi telekomunikacyjne nie może przekazać funkcji rozpatrywania reklamacji innemu podmiotowi. Naruszenie § 3 ust. 3 wymienionego rozporządzenia polega na stosowaniu praktyki udzielania odszkodowań z tytułu przerw w świadczeniu usług jedynie w przypadku, gdy abonent wystąpi z pisemnym roszczeniem odszkodowanie. Samo zgłoszenie przerwy w pracy stacji nie jest dla skarżącej wystarczające dla udzielenia odszkodowania. Na podstawie § 3 ust. 3 rozporządzenia, za reklamację w sprawie niewykonania lub nienależytego wykonania usługi telekomunikacyjnej uważa się zgłoszenie, które wprawdzie nie zawiera roszczenia o odszkodowanie, lecz prawo do odszkodowania nie budzi wątpliwości. Stanowisko skarżącej, iż prawo do odszkodowania nie budzi wątpliwości, kiedy jego ustalenie nie wymaga postępowania wyjaśniającego podważa sens wskazanego przepisu, każda skarga wymaga postępowania wyjaśniającego. W wyniku kontroli stwierdzono również naruszenie § 5 ust. 2 rozporządzenia nakładającego obowiązek pisemnego potwierdzania przyjęcia reklamacji ustnej, pisemnej lub wniesionej za pomocą środków porozumiewania się na odległość.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00