Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 13 maja 2004 r., sygn. II SA 4151/02

1. Należy przyjąć domniemanie faktyczne, że ustalenia protokołu zatrzymania i kontroli pojazdu oddają stan pojazdu i ładunku z okresu jego przebywania na drodze publicznej, skoro protokół ten z samego założenia ma służyć jako podstawowy dowód w sprawie poruszania się nienormatywnego pojazdu na drodze publicznej. Sporządzenie takiego dokumentu znajduje umocowanie w przepisach art. 89 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym /Dz.U. nr 125 poz. 1371/.

2. Wniesienie przez kierowcę do protokołu zatrzymania i kontroli pojazdu istotnych uwag mogących mieć wpływ na kwestię odpowiedzialności przewoźnika nakłada na przedstawiciela organu obowiązek ustosunkowania się do stanowiska kierowcy i w razie potrzeby podjęcia niezbędnych kroków dla ustalenia rzeczywistego stanu pojazdu i ładunku w czasie, gdy znajdował się on na drodze publicznej.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie po rozpoznaniu w dniu 13 maja 2004 r. sprawy ze skargi Zbigniewa K. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 29 listopada 2002 r. w przedmiocie przejazdu pojazdem ponadnormatywnym - oddala skargę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00