Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA we Wrocławiu z dnia 22 stycznia 2004 r., sygn. II SAB/Wr 125/02

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA del. do WSA Andrzej Jurkiewicz, Sędzia WSA Mieczysław Górkiewicz, (sprawozdawca), Asesor WSA Anna Siedlecka, Protokolant Katarzyna Grott, po rozpoznaniu w dniu 22 stycznia 2004r. na rozprawie sprawy ze skargi S. S. na bezczynność Prezydenta W. w przedmiocie wydania decyzji w sprawie pokrycia kosztów aktualizacji dokumentacji technicznej budynku przy ul. O. O. [...] we W. p o s t a n a w i a : odrzucić skargę.

Uzasadnienie

Pismami z dnia [...]pan S. S. jako właściciel lokalu mieszkalnego w budynku przy ul. O. O. [...] we W. zwrócił się do ówczesnego zarządcy budynku Zarządu Gospodarki Komunalnej we W. S. M. o zapewnienie dostępu do dokumentacji technicznej budynku oraz dokonanie przez zarządcę aktualizacji tej dokumentacji. W odpowiedzi z dnia [...] zarządca opisał posiadaną dokumentację techniczną budynku i zapewnił o możliwości uzyskania jej kserokopii.

Kolejno pismem z dnia z dnia [...]pan S. S. wezwał zarządcę do dokonania aktualizacji tej dokumentacji. Po powołaniu z dniem [...]nowego zarządu wspólnoty mieszkaniowej pismem z dnia [...]zarząd ten zwrócił się do Gminy W. - Wydział Polityki Mieszkaniowej o potwierdzenie na piśmie przyrzeczenia dyrektora tego Wydziału, że koszty sporządzenia dokumentacji technicznej budynku zostaną pokryte przez Gminę, gdyż zarząd zamierza zlecić wykonanie dokumentacji na koszt Gminy specjalistycznej firmie, którą powinna wskazać Gmina. Początkowo Gmina powołując przepis art. 29 ustawy z dnia 4 czerwca 1994r. o własności lokali (Dz. U. z 2000r. Nr 80, poz. 903) odmawiała pokrycia kosztów opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku z uwagi na wyodrębnienie w czerwcu 2000r. własności ostatniego lokalu w budynku, natomiast proponowała przekazanie posiadanej dokumentacji zarządowi wspólnoty mieszkaniowej. Reprezentujący wspólnotę mieszkaniową pan S. S. w licznych pismach ponawiał żądanie dokonania aktualizacji dokumentacji na zlecenie Gminy bądź udzielenia zapewnienia o pokryciu kosztów tej aktualizacji przez Gminę W.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00