Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 8 stycznia 2004 r., sygn. III SA 1438/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA - Grzegorz Borkowski Sędziowie WSA - Wiesława Pierechod ( spr.) - Andrzej Błesiński Protokolant - Robert Kaczmarek po rozpoznaniu w dniu 8 stycznia 2004 r. sprawy ze skargi "A" Sp. z o.o. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 7 kwietnia 2003 r. Nr "[...]" w przedmiocie podatku od nieruchomości za 1997r. Nr "[...]"w przedmiocie podatku od nieruchomości za 1998r., Nr "[...]"w przedmiocie podatku od nieruchomości za 1999r., Nr "[...]"w przedmiocie podatku od nieruchomości za okres od 1.01.2000r. do 31.03.2000r. I. uchyla zaskarżone decyzje, II. zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz strony skarżącej kwotę 5.200 zł. tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Wyrokiem z dnia 25 stycznia 2002 r. sygn. akt 1 III SA 1219/01 Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił cztery decyzje Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 5 marca 2001r. utrzymujące w mocy decyzje Wójta Gminy z dnia 7 września 2000 r. określające "A" Sp. z o.o. zaległości w podatku od nieruchomości, odpowiednio za rok 1997, 1998, 1999 i za okres od stycznia do 31 marca 2000 roku, stwierdzając w uzasadnieniu, że decyzje zapadły z naruszeniem przepisów postępowania tj. art. 120 i 180 ustawy Ordynacja podatkowa mającym istotny wpływ na rozstrzygnięcia. Spór dotyczył zasadności opodatkowania działek nr 110/8, 114/12, 120/32 i 120/42 stawką podatku od nieruchomości na podstawie art. 3 ust. 1 pkt. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych.

Sąd wskazał, że "w orzecznictwie Naczelnego Sądu Administracyjnego utrwalił się pogląd, iż wymiar podatków od nieruchomości powinien być dokonany na podstawie danych wynikających z ewidencji gruntów i budynków, o czym stanowi art. 21 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. Nr 30, poz. 163 ze zm.). Zgodnie z art. 22 ust. 2 tej ustawy, obowiązek między innymi właściciela zgłoszenia zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków nie dotyczy tych zmian, które wynikają z decyzji właściwych organów. Jednakże w rozpatrywanej sprawie brak możliwości przedłożenia przez organy decyzji w sprawie zezwolenia na przeznaczenie na cele nierolnicze i nieleśne spornych działek, nie mógł stanowić podstawy do uwzględnienia słuszności jego stanowiska".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00