Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Lublinie z dnia 20 stycznia 2004 r., sygn. II SA/Lu 696/02

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA J. Marcinowski, Sędziowie NSA J. Pastusiak, Z. Sadurski (spr.), Protokolant st.sekr.sąd. M.Duda, po rozpoznaniu w dniu 20 stycznia 2004 r. sprawy ze skargi M. G. na decyzję Prezes Głównego Urzędu Ceł z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1/ uchyla zaskarżoną decyzję w części wymierzonej kary pieniężnej ponad kwotę [...] zł; 2/ w pozostałej części skargę oddala; 3/ wstrzymuje wykonanie zaskarżonej decyzji ponad wymierzoną kwotę kary pieniężnej w wysokości siedem tysięcy pięćset sześćdziesiąt złotych; 4/ zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz strony skarżącej tytułem zwrotu kosztów postępowania kwotę [...].

 

UZASADNIENIE

Zaskarżoną decyzją Prezes Głównego Urzędu Ceł na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1980 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071), art. 13 ust. 2 pkt 3, ust. 2a i ust. 2b, art. 40b ust. l i ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838 z późno zm.) oraz § 5 ust. 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 1 kwietnia 1999 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 44, poz. 432), utrzymał w mocy decyzję Dyrektora Urzędu Celnego z dnia [...] Nr [...].

W uzasadnieniu swojej decyzji Prezes Głównego Urzędu Ceł podał między innymi, że podczas kontroli środka przewozowego - ciągnika z naczepą, numer rejestracyjny [...], należącego do firmy Usługi Transportowe w Kraju i Zagranicą G. M., wyjeżdżającego z terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przeprowadzonej w dniu [...] lutego 2002 r. przez funkcjonariuszy Urzędu Celnego, dokonano pomiaru dynamicznego obciążenia osi pojazdu i jego masy całkowitej, w wyniku czego stwierdzono, iż nacisk na piątą oś przekracza dopuszczalną normę, zaś organowi celnemu nie przedstawiono zezwolenia na przejazd pojazdu nienormatywnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00