Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 25 marca 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL1-2.450.1150.2020.4.PR

WIS USŁUGA - asystencja techniczna aplikacji

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową, i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia – brak daty sporządzenia (data wpływu 27 października 2020 r.), uzupełnionego pismami z dnia 22 grudnia 2020 r. (data wpływu 28 grudnia 2020 r.) oraz z dnia 2 marca 2021 r. (data wpływu 8 marca 2021 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
 

Przedmiot wniosku: usługa – Asystencja techniczna Aplikacji (…)
 

usługa Asystencji technicznej jest świadczona na rzecz właściciela Aplikacji (…) przez dwadzieścia cztery godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, w ramach której są wykonywane czynności testowania oraz naprawy tej Aplikacji, które są niezbędne do prawidłowego jej funkcjonowania. Nabywca usługi Asystencji technicznej oczekuje od Wnioskodawcy prawidłowego, poprawnego i nieprzerwalnego działania Aplikacji, a to jest możliwe tylko wtedy gdy Wnioskodawca zapewnia testowanie Aplikacji oraz jej naprawę jednocześnie. Wnioskodawca świadcząc usługę Asystencji technicznej nie dzieli jej w umowie na usługę testowania oraz usługę naprawy. Wynagrodzenie ustalane w umowie z klientami również nie przewiduje odrębnego wynagrodzenia za czynności testowania i czynności naprawy, jest ono ustalone łącznie dla Asystencji technicznej. Testowanie jest immanentnie związanie z usługą Asystencji technicznej i częścią dotyczącą naprawy. Testy pozwalają wykryć błędy, które następnie podlegają naprawie. Nie ma możliwości, aby klient nabył tylko usługi naprawy Aplikacji bez zapewnienia testowania Aplikacji lub odwrotnie. Jedno świadczenie z drugim są ze sobą na tyle ściśle związane, że stanowią świadczenie jednorodne – Asystencję techniczną.  

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00