Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

TEMATY:
TEMATY:

Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 4 lutego 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-2.450.1008.2020.4.AS

WIS USŁUGA - demontaż oraz montaż wodomierza po ekspertyzie

Na podstawie art. 13 § 2a pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2020 r., poz. 1325, z późn. zm.), zwanej dalej Ordynacją podatkową i art. 42a ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2020 r., poz. 106, z późn. zm.), zwanej dalej ustawą, po rozpatrzeniu wniosku (…) z dnia 3 września 2020 r. (data wpływu 8 września 2020 r.), uzupełnionego pismami z dnia: 10 grudnia 2020 r. (data wpływu 15 grudnia 2020 r.) oraz 21 grudnia 2020 r. (data wpływu 29 grudnia 2020 r.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wydaje niniejszą wiążącą informację stawkową.
 

Przedmiot wniosku: usługa – demontaż oraz montaż wodomierza po ekspertyzie
 

Opis usługi:

Demontaż oraz montaż wodomierza po ekspertyzie.

Przedsiębiorstwo na wniosek klienta wysyła wodomierz do ekspertyzy. W przypadku, gdy wynik ekspertyzy wskaże prawidłowość działania wodomierza, Odbiorca usług obciążany jest za demontaż oraz montaż wodomierza po ekspertyzie. Prace te są wykonywane przez pracowników Przedsiębiorstwa z wykorzystaniem materiałów własnych przedsiębiorstwa oraz pojazdu służbowego.

Usługa montażu i demontażu wodomierza po ekspertyzie ma ścisły związek ze świadczeniem przez Spółkę usług w zakresie zbiorowego dostarczania wody. Spółka w oparciu o wskazania wodomierza obciąża Odbiorcę usług za zużytą wodę w ramach zbiorowego dostarczania wody. Zgodnie z zawartą z Odbiorcą usług umową o zbiorowe dostarczanie wody i zbiorowe odprowadzanie ścieków wodomierz główny jest własnością Wnioskodawcy, a obowiązkiem Odbiorcy usług jest zabezpieczenie wodomierza przed wszelkimi uszkodzeni ami i kradzieżą. Jeśli Odbiorca podważa poprawność działania zainstalowanego na jego przyłączu wodociągowym wodomierza, ma prawo domagać się jego badania przez uprawniony do tego podmiot. Pracownicy Spółki udają się na miejsce, gdzie zainstalowany jest – uznany przez Odbiorcę – za wadliwy wodomierz w celu jego zdemontowania i zainstalowania na czas niezbędny do wyjaśnienia tej sprawy, wodomierza zastępczego. Zdemontowany wodomierz w celu jego ekspertyzy Spółka wysyła, poprzez wybraną i świadcząc ą takie usługi firmę pośredniczącą, do uprawnionego do wykonywania takich badań podmiotu, czyli Okręgowego Urzędu Miar. Po otrzymaniu wyników wykonanej ekspertyzy wodomierza, Spółka podejmuje dalsze działanie. W przypadku potwierdzenia, iż poddany ekspertyzie wodomierz jest wadliwy, działa niepoprawnie, Spółka nie fakturuje na Odbiorcę poniesionych kosztów związanych z ekspertyzą wodomierza (są to koszty Spółki w zakresie zbiorowego dostarczania wody). Jeśli jednak ekspertyza wykaże, że wodomierz jest sprawny, to Odbiorca umawiany jest na ponowną wymianę wodomierza (demontowany jest wówczas wodomierz zastępczy i montowany ponownie wodomierz, który był w ekspertyzie) oraz obciążony zostaje kosztami ekspertyzy, zgodnie ze złożonym zleceniem (Spółka refakturuje koszty ekspertyzy na Odbiorcę).  

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00