ZARZĄDZENIE
MINISTRA NAUKI
z dnia 13 maja 2024 r.
w sprawie powołania Rady do spraw innowacji w szkolnictwie wyższym i nauce
(ostatnia zmiana: DUMN. z 2024 r., poz. 76)
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188 oraz z 2023 r. poz. 1195, 1234 i 1641) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Radę do spraw innowacji w szkolnictwie wyższym i nauce, zwaną dalej „Radą”.
§ 2. 1. [1] W skład Rady wchodzą:
1) przewodniczący - Michał Wieczorowski;
2) członkowie:
a) Andrzej Bąk,
b) Grzegorz Borowik,
c) Grzegorz Budzik,
d) Jakub Jasiczak,
e) Andrzej Kucharski,
f) Andrzej Kurkiewicz,
g) Jerzy Małachowski,
h) Anna Moniuszko-Malinowska,
i) Wiesław Skwarko,
j) Robert Smoleński,
k) Agnieszka Sobczak-Kupiec,
l) Wioletta Żukiewicz-Sobczak.
2. W posiedzeniach Rady mogą uczestniczyć, z głosem doradczym, osoby, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach Rady.
§ 3. Do zadań Rady należy:
1) identyfikacja i analiza problemów w zakresie polityki innowacyjności w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki;
2) przegląd i analiza rozwiązań organizacyjno-prawnych w zakresie innowacji w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki;
3) opracowywanie założeń o charakterze systemowym w zakresie polityki innowacyjności i proponowanie podstawowych kierunków działań ministra właściwego do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, zwanego dalej „ministrem”, w zakresie rozwoju innowacji w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki;
4) konsultowanie założeń, o których mowa w pkt 3, z podmiotami zewnętrznymi;
5) przygotowywanie dla ministra opinii i ekspertyz z zakresu polityki innowacyjności w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki;
6) promowanie działań podejmowanych przez ministra w zakresie rozwoju innowacji w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki;
7) wykonywanie innych zadań zleconych przez ministra, dotyczących innowacji w obszarze szkolnictwa wyższego i nauki.
§ 4. 1. Przewodniczący kieruje pracami Rady, w szczególności:
1) zwołuje i prowadzi posiedzenia oraz ustala projekt porządku obrad;
2) przydziela zadania członkom Rady;
3) zaprasza na posiedzenia osoby, o których mowa w § 2 ust. 2.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego zadania, o których mowa w ust. 1, wykonuje wyznaczony przez niego członek Rady.
§ 5. 1. Rada działa na posiedzeniach.
2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:
1) transmisję posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą uczestnikom posiedzenia wypowiadanie się w jego toku.
3. Zawiadomienie o terminie, formie i miejscu posiedzenia wraz z projektem porządku obrad i wykazem materiałów przeznaczonych do rozpatrzenia uczestnicy posiedzenia otrzymują nie później niż na 7 dni przed terminem posiedzenia.
4. W uzasadnionych przypadkach przewodniczący może skrócić termin, o którym mowa w ust. 3.
5. Przewodniczący może podjąć decyzję o rozpatrzeniu sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy). Przyjęte w tym trybie rozstrzygnięcia przewodniczący przedstawia na najbliższym posiedzeniu Rady.
6. W przypadku nieuzgodnienia sprawy w trybie obiegowym jest ona rozpatrywana na posiedzeniu Rady.
§ 6. Rada podejmuje rozstrzygnięcia zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego albo członka Rady, o którym mowa w § 4 ust. 2, prowadzącego posiedzenie.
§ 7. 1. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności listę uczestników posiedzenia, w tym informację o członkach Rady biorących udział w posiedzeniu w sposób określony w § 5 ust. 2, przyjęty porządek obrad oraz treść podjętych rozstrzygnięć.
2. Projekt protokołu jest udostępniany członkom Rady z możliwością wnoszenia uwag co do jego treści.
3. Protokół podpisuje przewodniczący albo członek Rady, o którym mowa w § 4 ust. 2, prowadzący posiedzenie.
§ 8. Za udział w posiedzeniach Rady przewodniczącemu i członkom Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
§ 9. 1. Przewodniczący i członkowie Rady są obowiązani do bezstronnego działania w interesie publicznym oraz do niewykorzystywania i nieudostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w związku z realizacją zadań Rady.
2. Przewodniczący i członkowie Rady przed pierwszym posiedzeniem składają ministrowi oświadczenie, w którym zobowiązują się do:
1) bezstronnego działania w interesie publicznym;
2) niewykorzystywania i nieudostępniania osobom trzecim informacji uzyskanych w związku z realizacją zadań Rady.
§ 10. Obsługę Rady zapewnia Departament Innowacji i Rozwoju.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia Ministra Nauki z dnia 30 sierpnia 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Rady do spraw innowacji w szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.Urz.MN. poz. 76). Zmiana weszła w życie 4 września 2024 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00