ZARZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI
z dnia 11 września 2024 r.
w sprawie powołania Rady Dyrektorów Szkół Podstawowych i Liceów Ogólnokształcących
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2024 r. poz. 1050) zarządza się, co następuje:
§ 1. 1. Powołuje się Radę Dyrektorów Szkół Podstawowych i Liceów Ogólnokształcących, zwaną dalej „Radą”.
2. Rada jest organem pomocniczym Ministra Edukacji.
§ 2. 1. W skład Rady wchodzą:
1) przewodniczący - Katarzyna Lubnauer - sekretarz stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej;
2) zastępca przewodniczącego - Małgorzata Szybalska - dyrektor Departamentu Kształcenia Ogólnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej;
3) członkowie:
a) Izabela Pielat-Świerczyńska - dyrektor XIII Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. płk. L. Lisa-Kuli w Warszawie,
b) Mariusz Karczewski - dyrektor Zespołu Szkół nr 129 w Warszawie,
c) Czesław Wróbel - dyrektor VI Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Krakowie,
d) Mariusz Zając - dyrektor Szkoły Podstawowej nr 24 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Mikołaja Kopernika w Tarnowie,
e) Katarzyna Ziemiec - dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego im. Generała Stanisława Maczka w Katowicach,
f) Piotr Tlałka - dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Twardorzeczce,
g) Witold Deptuch - dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 w Krośnie,
h) Mariusz Potasz - dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Komisji Edukacji Narodowej w Stalowej Woli,
i) Agnieszka Jurewicz - dyrektor II Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Kazimierza Jagiellończyka w Elblągu,
j) Mirosław Wojciech Kowalczyk - dyrektor Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Lubawie,
k) Agnieszka Nowak - dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Bydgoszczy,
l) Aneta Jaworska - dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Konopnickiej we Włocławku,
m) Joanna Połeć-Trusiuk - dyrektor Szkoły Podstawowej nr 63 z Oddziałami Integracyjnymi im. Związku Zawodowego Marynarzy i Portowców w Szczecinie,
n) Beata Rejmer - dyrektor Szkoły Podstawowej im. Osadników Ziem Zachodnich w Kozielicach,
o) Piotr Pitura - dyrektor Liceum Ogólnokształcącego nr XIII im. Aleksandra Fredry we Wrocławiu,
p) Renata Begierska - dyrektor Szkoły Podstawowej nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi im. T. Kościuszki w Świdnicy,
q) Anna Łapińska - dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 3 w Gorzowie Wielkopolskim,
r) Agata Karolczyk-Kozyra - dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Tomasza Zana we Wschowie,
s) Dorota Gajda-Szczegielniak - dyrektor Zespołu Szkół im. Prymasa Tysiąclecia Stefana Kardynała Wyszyńskiego w Opolu,
t) Aleksandra Bobkier - dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Przedszkolnymi w Bogdanowicach,
u) Hanna Kołodziej - dyrektor Szkoły Podstawowej im. Powstańców Styczniowych w Osjakowie,
v) Mariola Włodarczyk - dyrektor III Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Łodzi,
w) Agnieszka Nagoda-Gębicz - dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Kleszczowie,
x) Bożena Niechoda - dyrektor Zespołu Szkół Społecznych nr 3 Białostockiego Towarzystwa Oświatowego w Białymstoku,
y) Kinga Seroczyńska - dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 2 w Kartuzach,
z) Renata Ryń-Sobala - dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rzeczycy Ziemiańskiej,
za) Edyta Małecka - dyrektor Niepublicznego Liceum Ogólnokształcącego w Lublinie Szkoły Mistrzostwa Sportowego Związku Piłki Ręcznej w Polsce,
zb) Barbara Kochanek - dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego im. Rodu Leszczyńskich w Lesznie,
zc) Piotr Gałan - dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Strzałkowie,
zd) Iwona Kijewska - dyrektor Zespołu Szkół nr 3 w Kielcach.
2. Minister Edukacji albo przewodniczący Rady mogą zapraszać do udziału w pracach Rady, z głosem doradczym, osoby, których kwalifikacje, wiedza lub doświadczenie mogą być przydatne w pracach Rady.
§ 3. Do zadań Rady należy w szczególności:
1) inicjowanie i opiniowanie zmian w kształceniu ogólnym, w tym:
a) udział w tworzeniu rozwiązań organizacyjno-prawnych, z uwzględnieniem zróżnicowania potrzeb rozwojowych i edukacyjnych uczniów,
b) organizowanie wstępnych konsultacji nowych rozwiązań organizacyjno-prawnych w środowisku dyrektorów szkół prowadzących kształcenie ogólne,
c) przygotowywanie opinii i stanowisk dla Ministra Edukacji w zakresie rozwiązań organizacyjno-prawnych, w tym opiniowanie projektów aktów normatywnych;
3) organizowanie i wspieranie działań informacyjno-promocyjnych z zakresu kształcenia ogólnego, w szczególności w środowisku oświatowym;
4) przekazywanie Ministrowi Edukacji wniosków z analizy otoczenia funkcjonowania organów prowadzących szkoły oraz organów sprawujących nadzór pedagogiczny.
§ 4. 1. Przewodniczący Rady kieruje pracami Rady, w szczególności zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego Rady zastępuje go zastępca przewodniczącego Rady.
§ 5. 1. Rada działa na posiedzeniach.
2. Posiedzenia Rady mogą odbywać się przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej zapewniających w szczególności:
1) transmisję obrad posiedzenia w czasie rzeczywistym;
2) wielostronną komunikację w czasie rzeczywistym umożliwiającą uczestnikom posiedzenia wypowiadanie się w jego toku.
§ 6. 1. Rada podejmuje stanowiska i wydaje opinie w drodze głosowania zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy składu Rady. Kwestie sporne powstałe w toku prac Rady rozstrzyga przewodniczący Rady.
2. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego Rady.
3. Rada może podejmować stanowiska i wydawać opinie w trybie obiegowym, za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej. O rozpatrzeniu sprawy w trybie obiegowym decyduje przewodniczący Rady.
4. Z posiedzenia Rady sporządza się notatkę zawierającą program posiedzenia, najistotniejsze rozstrzygnięcia i wnioski. Notatkę podpisuje przewodniczący Rady.
§ 7. Obsługę Rady zapewnia Departament Kształcenia Ogólnego w Ministerstwie Edukacji Narodowej.
§ 8. 1. Wydatki związane z działalnością Rady są pokrywane z części 30 budżetu państwa - Oświata i wychowanie.
2. Za udział w pracach Rady nie przysługuje wynagrodzenie.
3. Członkom Rady zamieszkałym poza miejscowością, w której odbywa się posiedzenie Rady, przysługuje zwrot kosztów przejazdu związanych z uczestnictwem w posiedzeniu Rady.
4. Zwrot kosztów przejazdu, o którym mowa w ust. 3, następuje na podstawie wniosku, złożonego w terminie 7 dni od dnia posiedzenia Rady. Do wniosku dołącza się dokument potwierdzający poniesione wydatki, w szczególności rachunek, fakturę lub bilet, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach - informację o wysokości poniesionych kosztów przejazdu samochodem zawartych we wniosku.
5. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 4, Departament Kształcenia Ogólnego udostępnia członkowi Rady, który poniósł koszty, o których mowa w ust. 3.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
Minister Edukacji: B. Nowacka
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00