Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-10-28
Wersja aktualna od 2023-10-28
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 42
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 26 października 2023 r.
w sprawie ewidencji i kontroli blankietów zezwoleń przeznaczonych do wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych
Na podstawie § 5 ust. 2 pkt 1 załącznika do zarządzenia Nr 27 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 5 grudnia 2022 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz. Urz. GDDKiA poz. 27 oraz z 2023 r. poz. 8, 11 i 39), zarządza się, co następuje:
§ 1. W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej „GDDKiA", wprowadza się zasady ewidencji i kontroli blankietów zezwoleń przeznaczonych do wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.
§ 2. Za wdrożenie i stosowanie zasad ewidencji i kontroli blankietów zezwoleń przeznaczonych do wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych oraz kontrolę ich przestrzegania odpowiedzialni są odpowiednio:
1) w zakresie Centrali GDDKiA - Dyrektor Departamentu Zarządzania Siecią Dróg w Centrali GDDKiA;
2) w zakresie Oddziału GDDKiA - Dyrektor Oddziału GDDKiA.
§ 3. Blankiety zezwoleń przeznaczone do wydawania zezwoleń w kategorii od III do V, zwane dalej „blankietami", są drukami ścisłego zarachowania, w zakresie których obowiązuje specjalna ewidencja i zabezpieczenie, mające na celu prawidłowe nimi zarządzanie i ich ewidencjonowanie.
§ 4. Blankiety wydawane są wyłącznie w oryginale.
§ 5. 1. Ewidencję blankietów prowadzi się w specjalnie do tego celu założonym rejestrze blankietów, zwanym dalej „rejestrem".
2. Rejestr jest prowadzony w formie papierowej, w formie tabeli, której każda strona jest ponumerowana i wpięta do segregatora lub skoroszytu. Rejestr składa się z dwóch części:
1) rejestru przychodów blankietów zezwoleń przeznaczonych do wydawania zezwoleń w kategorii od III do V, prowadzonego w formie papierowej;
2) rejestru blankietów zezwoleń przeznaczonych do wydawania zezwoleń w kategorii od III do V, prowadzonego w formie papierowej.
3. Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 1, stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia. Wzór rejestru, o którym mowa w ust. 2 pkt 2, stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
4. Wpisy w rejestrze stanowiące oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe przekreśla się tak, aby możliwe było ich odczytanie oraz wpisanie i odczytanie informacji prawidłowych.
5. Osoba dokonująca poprawki oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w rejestrze, obok poprawki, umieszcza swój czytelny podpis i datę dokonania poprawki.
§ 6. 1. Osobą odpowiedzialną za prawidłowe zarządzanie blankietami, w tym ich należytą ewidencję i zabezpieczenie, jest imiennie wyznaczony pracownik Centrali GDDKiA lub Oddziału GDDKiA, pisemnie upoważniony odpowiednio przez:
1) Dyrektora Departamentu Zarządzania Siecią Dróg w Centrali GDDKiA;
2) Dyrektora Oddziału GDDKiA.
2. Pracownicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani przechowywać blankiety w miejscu zabezpieczonym przed kradzieżą lub zniszczeniem.
3. W przypadku czasowej nieobecności w pracy osób odpowiedzialnych za prawidłowe zarządzanie blankietami, ich obowiązki wykonuje imiennie wskazany pracownik, upoważniony pisemnie do zastępowania nieobecnego pracownika.
4. Osobę upoważnioną do zastępowania nieobecnego pracownika odpowiedzialnego za prawidłowe zarządzanie blankietami, wyznacza imiennie:
1) w przypadku Centrali GDDKiA - Dyrektor Departamentu Zarządzania Siecią Dróg w Centrali GDDKiA;
2) w przypadku Oddziału GDDKiA - Dyrektor Oddziału GDDKiA.
§ 7. 1. Pracownik Centrali GDDKiA odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie blankietami wydaje blankiety:
1) pracownikom komórek organizacyjnych Centrali GDDKiA, którzy w swoich zakresach czynności posiadają zadania związane z wydawaniem zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych;
2) pracownikom Oddziału GDDKiA, którzy mają pisemne upoważnienie Dyrektora Oddziału GDDKiA do pobrania blankietów.
2. Pracownik Oddziału GDDKiA odpowiedzialny za prawidłowe zarządzanie blankietami wydaje blankiety pracownikom komórek organizacyjnych Oddziału GDDKiA, którzy w swoich zakresach czynności posiadają zadania związane z wydawaniem zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.
§ 8. 1. Pracownik imiennie wyznaczony, o którym mowa w § 6 ust. 1, prowadzi szczegółową ewidencję wydanych blankietów.
2. Pracownicy, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i 2, przed pobraniem następnej wskazanej ilości blankietów, sporządzają rozliczenie z poprzednio pobranych blankietów, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 3 do zarządzenia, oraz, jeżeli jest taka konieczność, sporządzają rozliczenie rezerwy pobranych blankietów, zgodnie ze wzorem określonym w załączniku nr 4 do zarządzenia.
3. Do rozliczenia blankietów, o których mowa w ust. 2, dołącza się również blankiety, które zostały anulowane, bez względu na przyczynę anulowania, w szczególności blankiety, które zostały anulowane w wyniku błędnego wypełnienia, uszkodzenia lub zniszczenia.
4. Anulowania blankietów dokonuje się poprzez przekreślenie na skos blankietu i naniesienie adnotacji „anulowano" wraz z datą i czytelnym podpisem osoby dokonującej anulowania.
§ 9. W przypadku zmiany pracownika odpowiedzialnego za prawidłowe zarządzanie blankietami, blankiety wraz z danymi dotyczącymi ich zarządzania, są przekazywane nowo wyznaczonemu pracownikowi na podstawie protokołu zdawczo-odbiorczego.
§ 10. Blankiety, w tym blankiety anulowane, rejestry ewidencyjne, protokoły przyjęcia i wszelkie inne dane dotyczące zarządzania tymi drukami są przechowywane w Oddziale GDDKiA oraz w Centrali GDDKiA - w Departamencie Zarządzania Siecią Dróg przez okres 5 lat.
§ 11. 1. Blankiety podlegają corocznej inwentaryzacji, według stanu na dzień 31 grudnia danego roku kalendarzowego, metodą spisu z natury, zgodnie z harmonogramem inwentaryzacji w GDDKiA.
2. W przypadku stwierdzenia zaginięcia blankietów, niezwłocznie przeprowadza się rozliczenie blankietów i ustala liczbę oraz cechy, w tym numery i serie, zaginionych blankietów, celem sporządzenia protokołu zaginięcia oraz ewentualnego zawiadomienia właściwych organów, a następnie sporządza protokół zaginięcia.
§ 12. Traci moc zarządzenie Nr 7 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 16 marca 2021 r. w sprawie ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania przeznaczonych do wydawania zezwoleń na przejazdy pojazdów nienormatywnych.
§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
P.O. GENERALNY DYREKTOR
DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
Tomasz Żuchowski
Załączniki do zarządzenia Nr 42 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad
z dnia 26 października 2023 r.
Załącznik nr 1
WZÓR - REJESTR PRZYCHODÓW BLANKIETÓW ZEZWOLEŃ PRZEZNACZONYCH DO WYDAWANIA ZEZWOLEŃ W KATEGORII OD III DO V
Załącznik nr 2
WZÓR - REJESTR BLANKIETÓW ZEZWOLEŃ PRZEZNACZONYCH DO WYDAWANIA ZEZWOLEŃ W KATEGORII OD III DO V
Załącznik nr 3
WZÓR - ROZLICZENIE POBRANYCH BLANKIETÓW ZEZWOLEŃ PRZEZNACZONYCH DO WYDAWANIA ZEZWOLEŃ W KATEGORII OD III DO V
Załącznik nr 4
WZÓR - ROZLICZENIE REZERWY POBRANYCH BLANKIETÓW ZEZWOLEŃ PRZEZNACZONYCH DO WYDAWANIA ZEZWOLEŃ W KATEGORII OD III DO V