Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2022-09-01
Wersja aktualna od 2022-09-01
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 8
GENERALNEGO DYREKTORA DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
z dnia 24 lutego 2020 r.
w sprawie powołania zespołu do spraw oceny i zatwierdzania umów, które mogą być zawarte z podmiotami prowadzącymi obiekty obsługi uczestników ruchu
(ostatnia zmiana: DUGDDKiA. z 2022 r., poz. 19)
Na podstawie § 4 statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad stanowiącego załącznik do zarządzenia Nr 5 Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 lutego 2017 r. w sprawie nadania statutu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (Dz. Urz. Min. Inf. i Bud. poz. 6 oraz Dz. Urz. Min. Inf. z 2018 r. poz. 51) w związku z zarządzeniem Nr 5 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 24 lutego 2020 r. w sprawie warunków i procedury podłączania istniejących obiektów obsługi uczestników ruchu do rozbudowanych i przebudowanych dróg klasy S lub rozbudowanych i przebudowanych dróg niższej klasy do parametrów drogi klasy S, zarządza się, co następuje:
§ 1. W Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, zwanej dalej „GDDKiA" powołuje się zespół do oceny zasadności podłączania istniejących obiektów obsługi uczestników ruchu, zwanych dalej „OOUR" do rozbudowywanych i przebudowywanych dróg klasy S lub rozbudowywanych i przebudowywanych dróg niższej klasy do parametrów drogi klasy S, zwany dalej „Zespołem".
Alerty
§ 2. 1. [1] W skład Zespołu wchodzą:
1) Przewodniczący Zespołu - Naczelnik Wydziału Zarządzania Miejscami Obsługi Podróżnych w Departamencie Zarządzania Siecią Dróg Centrali GDDKiA;
2) członek Zespołu - pracownik Wydziału Zarządzania Miejscami Obsługi Podróżnych w Departamencie Zarządzania Siecią Dróg Centrali GDDKiA wyznaczony przez naczelnika tego wydziału;
3) członek Zespołu - pracownik Departamentu Przygotowania i Realizacji Inwestycji Centrali GDDKiA wyznaczony przez dyrektora tego departamentu;
4) członek Zespołu - pracownik Departamentu Prawnego i Zamówień Publicznych Centrali GDDKiA wyznaczony przez dyrektora tego departamentu;
5) członek Zespołu - pracownik Zespołu ds. Nieruchomości Centrali GDDKiA wyznaczony przez kierującego tym zespołem.
2. Do zadań Zespołu należy, w szczególności:
1) ocena i zatwierdzanie odstępstw od warunków określonych we wzorcowych umowach wynikających z Procedury określającej zasady podłączania istniejących obiektów obsługi uczestników ruchu do rozbudowywanych i przebudowywanych dróg klasy S lub rozbudowywanych i przebudowywanych dróg niższej klasy do parametrów drogi klasy S;
2) ocena i zatwierdzanie ostatecznego projektu umowy z podmiotem prowadzącym OOUR, zgodnie z Procedurą, o której mowa w pkt 1.
§ 3. 1. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy, w szczególności:
1) inicjowanie, organizowanie i kierowanie pracami Zespołu;
2) podpisywanie korespondencji z zakresu prac Zespołu;
3) rozstrzyganie kwestii związanych z zatwierdzaniem ustaleń poczynionych w ramach prac Zespołu;
4) bieżące informowanie Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o postępie prac Zespołu;
2. Przewodniczący Zespołu, spośród osób wchodzących w skład Zespołu, może wskazać Zastępcę Przewodniczącego Zespołu.
3. Zastępca Przewodniczącego Zespołu realizuje zadania Przewodniczącego Zespołu podczas jego nieobecności, a także inne zadania powierzone przez Przewodniczącego Zespołu.
§ 4. Zespół działa w trybie korespondencyjnym za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w trybie bezpośrednim na posiedzeniach.
§ 5. 1. Do udziału w pracach Zespołu mogą być zapraszani w charakterze doradczym, z inicjatywy Przewodniczącego Zespołu, inni pracownicy GDDKiA, nie wchodzący w skład Zespołu.
2. Komórki organizacyjne Centrali oraz oddziały GDDKiA są zobowiązane do współdziałania i udzielenia wsparcia Zespołowi, w szczególności poprzez udostępnianie niezbędnych informacji oraz udział swoich przedstawicieli w posiedzeniach Zespołu na zaproszenie Przewodniczącego Zespołu.
§ 6. Obsługę prac Zespołu zapewnia Departament Zarządzania Siecią Dróg w GDDKiA.
§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
[1] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 zarządzenia nr 19 Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia 30 sierpnia 2022 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania zespołu do spraw oceny i zatwierdzania umów, które mogą być zawarte z podmiotami prowadzącymi obiekty obsługi uczestników ruchu (Dz.Urz.GDDKiA. poz. 19). Zmiana weszła w życie 1 września 2022 r.