Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-10-02
Wersja aktualna od 2023-10-02
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 29/23
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 29 września 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie ochrony obiektów i zasad dostępu do nich, organizacji służby ochrony oraz prowadzenia działań profilaktycznych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym
Na podstawie art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1900 oraz z 2023 r. poz. 240, 347, 1723, 1834 i 1860) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 25/20 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 października 2020 r. w sprawie ochrony obiektów i zasad dostępu do nich, organizacji służby ochrony oraz prowadzenia działań profilaktycznych w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. Urz. CBA poz. 26 i 30, z 2021 r. poz. 25 oraz z 2023 r. poz. 22) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 9 w ust. 3 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) zakres informacji umieszczanych w dzienniku wydarzeń, o którym mowa w § 17 ust. 1 pkt 2.";
2) w § 17:
a) w ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2) dziennik wydarzeń;",
b) po ust. 1 dodaje się ust. 1a-1c w brzmieniu:
„1a. Dziennik wydarzeń, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, jest prowadzony w postaci elektronicznej w aplikacji HERMES lub w postaci papierowej. Wzór dziennika wydarzeń prowadzonego w postaci papierowej stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia. W dzienniku wydarzeń prowadzonym w postaci elektronicznej uwzględnia się każdą z rubryk wzoru dziennika wydarzeń prowadzonego w postaci papierowej.
1b. W przypadku braku możliwości korzystania z aplikacji HERMES, wpisy kontynuuje się w dzienniku wydarzeń prowadzonym w postaci papierowej.
1c. Dziennik wydarzeń prowadzony w postaci elektronicznej uzupełnia się o wpisy w dzienniku wydarzeń prowadzonym w postaci papierowej, dokonane w przypadku, o którym mowa w ust. 1b, oraz dokonuje się odpowiedniej adnotacji w obu dziennikach.";
3) użyty w § 21 w ust. 3 wyraz „formie" zastępuje się wyrazem „postaci";
4) w § 23 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Wstęp do obiektu, w którym ochronę fizyczną sprawuje służba ochrony, może uzyskać gość niedysponujący dokumentem, o którym mowa w ust. 1a, pod warunkiem, że funkcjonariusz odpowiedzialny za pobyt gościa uzyska zgodę szefa zmiany oraz potwierdzi tożsamość gościa służbie ochrony, za pośrednictwem aplikacji HERMES lub pisemnie, jeżeli rejestracja wizyty nie może być dokonana za pośrednictwem aplikacji HEREMES. W przypadku rejestracji wizyty w książce wizyt prowadzonej w postaci papierowej, w miejscu przeznaczonym na adnotacje dotyczące rodzaju i numeru dokumentu tożsamości zamieszcza się informację o pobycie gościa w obiekcie za zgodą szefa zmiany.";
5) w § 26:
a) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Książka wizyt jest prowadzona w postaci elektronicznej w aplikacji HERMES. W szczególnie uzasadnionych przypadkach można prowadzić książkę wizyt w postaci papierowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do zarządzenia.";
b) po ust. 3 dodaje się ust. 3a i 3b w brzmieniu:
„3a. W przypadku braku możliwości korzystania z aplikacji HERMES, wpisy kontynuuje się w książce wizyt prowadzonej w postaci papierowej.
3b. Książkę wizyt prowadzoną w postaci elektronicznej uzupełnia się o wpisy w książce wizyt prowadzonej w postaci papierowej, dokonane w przypadku, o którym mowa w ust. 3a.",
c) uchyla się ust. 4-9;
6) w § 27 ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Przepustka dla gościa jest ważna na warunkach określonych we wniosku o jej wydanie.";
7) w § 28:
a) po ust. 1 dodaje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:
„1a. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się w postaci elektronicznej, za pośrednictwem aplikacji HERMES.
1b. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających złożenie wniosku, o którym mowa w ust. 1, w postaci elektronicznej, wniosek składa się w postaci papierowej, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 6 do zarządzenia.",
b) ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się przed planowanym przybyciem gościa. W przypadku gdy wniosek wymaga zatwierdzenia przez kierownika jednostki organizacyjnej odpowiedzialnego za ochronę obiektu, składa się go z wyprzedzeniem pozwalającym na ocenę zasadności jego zatwierdzenia.",
c) uchyla się ust. 3-5,
d) dodaje się ust. 7 i 8 w brzmieniu:
„7. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą kierownika jednostki odpowiedzialnego za ochronę obiektu lub osoby przez niego upoważnionej, przepustka dla gościa może być wydana przed złożeniem wniosku, o którym mowa w ust. 1.
8. W przypadku, o którym mowa w ust. 7, wniosek, o którym mowa w ust. 1, składa się niezwłocznie po zakończeniu wizyty gościa.";
8) w § 32 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„1. Kierownik jednostki organizacyjnej odpowiedzialny za ochronę obiektu lub osoba przez niego upoważniona może zezwolić na wniesienie przez gościa do obiektu rzeczy, o których mowa w § 31 ust. 1, albo na całkowite wyłączenie z procedury sprawdzenia gościa przez służbę ochrony.";
9) dodaje się załącznik nr 6 do zarządzenia w brzmieniu określonym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 2 października 2023 r.
Szef Centralnego Biura Antykorupcyjnego
Andrzej Stróżny
Załącznik do zarządzenia Nr 29/23
Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego
z dnia 29 września 2023 r.
WZÓR - WNIOSEK