ZARZĄDZENIE NR 14/23
SZEFA CENTRALNEGO BIURA ANTYKORUPCYJNEGO
z dnia 12 maja 2023 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego
(DUCBA. z 2023 r., poz. 16; DUCBA. z 2023 r., poz. 17;ostatnia zmiana: DUCBA. z 2024 r., poz. 16)
Na podstawie art. 11 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 1921 oraz z 2023 r. poz. 240 i 347) zarządza się, co następuje:
§ 1. Biuru Logistyki nadaje się regulamin organizacyjny, określający jego:
1) strukturę organizacyjną;
2) organizację kierowania i funkcje;
3) zadania komórek organizacyjnych.
§ 2. [1] 1. W skład Biura Logistyki, zwanego dalej „Biurem”, wchodzą:
1) Wydział Organizacyjny i Gospodarki Materiałowej, zwany także „Wydziałem I”;
2) Wydział Inwestycji, Remontów i Utrzymania Obiektów, zwany także „Wydziałem II”;
3) Wydział Transportu, zwany także „Wydziałem III”.
2. W Biurze Logistyki wyodrębnia się Samodzielne Stanowisko ds. organizacyjno-administracyjnych.
§ 3. 1. Dyrektor Biura, zwany dalej „dyrektorem” kieruje Biurem przy pomocy zastępcy dyrektora oraz kierowników komórek organizacyjnych, a w szczególności dokonuje podziału pracy i nadzoruje wykonanie zadań oraz ocenia pracę podległych funkcjonariuszy i pracowników.
2. W przypadku nieobecności dyrektora zastępuje go zastępca dyrektora.
3. W przypadku jednoczesnej nieobecności dyrektora oraz zastępcy dyrektora zastępuje ich funkcjonariusz lub pracownik wyznaczony przez dyrektora.
§ 4. Dyrektor jest odpowiedzialny za prawidłowe i terminowe wykonywanie zadań określonych w niniejszym regulaminie, w zakresach obowiązków i odpowiedzialności podległych mu funkcjonariuszy i pracowników oraz zadań zleconych przez Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej „Szefem CBA” lub jego zastępcę.
§ 5. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych kierują ich pracami i są odpowiedzialni za prawidłową i terminową realizację ich zadań.
2. W czasie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego zadania wykonuje zastępca kierownika komórki organizacyjnej albo osoba wskazana przez dyrektora.
§ 6. Do zadań Wydziału Organizacyjnego i Gospodarki Materiałowej należy:
1) prowadzenie oraz bieżące aktualizowanie ewidencji głównej ilościowo-wartościowej składników majątku ruchomego Centralnego Biura Antykorupcyjnego, zwanego dalej „CBA”, z wyłączeniem sprzętu teleinformatycznego;
2) administrowanie i gospodarowanie składnikami majątku ruchomego CBA, z wyłączeniem sprzętu teleinformatycznego i środków transportu;
3) obsługa głównego magazynu broni, w szczególności przyjmowanie i wydawanie uzbrojenia i wyposażenia, zapewnianie amunicji, zgodnie ze zgłoszonymi przez jednostki organizacyjne potrzebami, prowadzenie ewidencji z tym związanej oraz realizacja konwojów broni i amunicji zgodnie z właściwością wydziału;
4) obsługa magazynu artykułów administracyjno-biurowych oraz magazynu materiałów i środków niezbędnych do utrzymania porządku i czystości;
5) wykonywanie pieczęci, wizytówek oraz prowadzenie ewidencji pieczęci i referentek na rzecz jednostek organizacyjnych CBA;
6) utrzymanie czystości i porządku wewnątrz budynków oraz na terenach zewnętrznych obiektów CBA położonych w Warszawie oraz zapewnienie środków i usług niezbędnych do realizacji tego zadania;
7) obsługa kancelaryjna Biura i realizacja zadań związanych z zapewnieniem właściwej rejestracji i obiegu dokumentacji jawnej, w szczególności:
a) prowadzenie elektronicznego dziennika korespondencji,
b) prowadzenie książek doręczeń przesyłek miejscowych,
c) prowadzenie rejestru decyzji dyrektora i upoważnień wydanych przez Szefa CBA dla pracowników i funkcjonariuszy Biura,
d) prowadzenie innych, wymaganych odrębnymi przepisami, ewidencji, rejestrów i dzienników,
e) dystrybucja korespondencji do jednostek organizacyjnych CBA;
8) prowadzenie stanowiska rejestracji dokumentów niejawnych oraz organizacja konwojów dokumentów niejawnych na potrzeby Biura;
9) obsługa programu NIWA zgodnie z właściwością wydziału, w tym wprowadzanie danych w zakresie absencji funkcjonariuszy i pracowników Biura, a także prowadzenie dokumentacji kadrowej oraz ewidencji czasu pracy;
10) [2] (uchylony)
11) przyjmowanie od pracowników i funkcjonariuszy Biura dokumentacji archiwalnej, weryfikacja poprawności klasyfikacji i przekazywanie jej do archiwum CBA;
12) [3] (uchylony)
13) planowanie, analizowanie i realizowanie wydatków budżetowych oraz planu zamówień publicznych zgodnie z właściwością wydziału;
14) opracowywanie projektów i propozycji planu zamówień publicznych Biura oraz bieżące wnioskowanie o dokonanie zmian w planie w oparciu o dane przekazywane przez kierowników komórek organizacyjnych Biura;
15) przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenie w procedurach przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych, zgodnie z właściwością wydziału;
16) przygotowywanie oraz realizowanie w uzgodnieniu z jednostkami organizacyjnymi CBA, zatwierdzonych zapotrzebowań na dostawy sprzętu, wyposażenia i usług na rzecz jednostek organizacyjnych CBA o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
17) [4] (uchylony)
18) [5] (uchylony)
19) współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi zgodnie z właściwością wydziału, w szczególności udzielanie wsparcia merytorycznego jednostkom organizacyjnym CBA w zakresie realizacji zadań związanych z prowadzeniem gospodarki materiałowej;
20) opiniowanie i przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dotyczących zadań wydziału;
21) realizacja i koordynacja innych zadań wynikających z właściwości Biura, związanych z zapewnieniem właściwej organizacji i ciągłości pracy.
§ 7. Do zadań Wydziału Inwestycji, Remontów i Utrzymania Obiektów należy:
1) planowanie i realizowanie wydatków budżetowych oraz realizacja planu zamówień publicznych dla jednostek organizacyjnych CBA, zgodnie z właściwością wydziału;
2) sporządzanie koncepcji funkcjonalno-użytkowych dla planowanych zamierzeń remontowych;
3) opracowywanie programów inwestycji oraz uzgadnianie ich z użytkownikami i jednostkami organizacyjnymi CBA współodpowiedzialnymi za ich realizację;
4) przygotowywanie robót związanych z procesem inwestycyjno-remontowym pod względem dokumentacyjno-technicznym i prawnym, nadzór nad pracami oraz zlecanie ich na zewnątrz;
5) koordynacja i nadzór techniczny nad realizacją zadań inwestycyjno-remontowych oraz weryfikacja kosztorysów za wykonane roboty;
6) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie realizacji zadań inwestycyjno-remontowych oraz ich rozliczanie;
7) pozyskiwanie nieruchomości z przeznaczeniem na siedziby jednostek organizacyjnych CBA oraz prowadzenie dokumentacji z tym związanej;
8) wykonywanie prawa trwałego zarządu ustanowionego na nieruchomościach Skarbu Państwa;
9) administrowanie nieruchomościami pozostającymi w trwałym zarządzie, najmie lub użyczeniu CBA, w szczególności przez zapewnienie:
a) ciągłości umów najmu, użyczenia, dostaw mediów i innych niezbędnych usług,
b) przeglądów, napraw, modernizacji nieruchomości i infrastruktury z nimi powiązanej oraz wyposażenia technicznego nieruchomości, w tym w odniesieniu do systemów awaryjnego zasilania energetycznego;
10) zapewnienie bezpośredniej i bieżącej konserwacji obiektów CBA położonych w Warszawie;
11) przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenie w procedurach przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych, zgodnie z właściwością wydziału;
12) przygotowywanie oraz realizowanie, zgodnie z właściwością wydziału, zatwierdzonych zapotrzebowań na roboty budowlane na rzecz jednostek organizacyjnych CBA, o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
13) zapewnienie sprzętu, wyposażenia i usług niezbędnych do utrzymania obiektów CBA w Warszawie przez przygotowywanie oraz realizowanie, niezbędnych zapotrzebowań o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
14) współpraca z organami administracji publicznej w zakresie pozyskiwania i przystosowywania nieruchomości dla potrzeb CBA;
15) organizowanie działań zmierzających do pozyskiwania środków pozabudżetowych na działalność inwestycyjno-remontową;
16) monitorowanie i realizowanie projektów ze środków pozabudżetowych na działalność inwestycyjno-remontową CBA;
17) opracowywanie projektów i propozycji planu zamówień publicznych oraz bieżących wniosków o dokonanie zmian w planie w zakresie zadań wydziału;
18) współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi zgodnie z właściwością wydziału;
19) udzielanie wsparcia merytorycznego delegaturom CBA w zakresie realizacji zadań związanych z utrzymaniem infrastruktury;
20) opiniowanie i przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dotyczących zadań wydziału;
21) obsługa programu NIWA zgodnie z właściwością wydziału.
§ 8. Do zadań Wydziału Transportu należy:
1) zapewnienie obsługi serwisowej pojazdów służbowych CBA;
2) prowadzenie ewidencji wydatków dotyczących obsługi serwisowej pojazdów służbowych CBA oraz przeprowadzanie weryfikacji kosztów w tym zakresie;
3) prowadzenie ewidencji szkód komunikacyjnych oraz ich likwidacja;
4) przygotowywanie opisów przedmiotu zamówienia oraz uczestniczenie w procedurach przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych, zgodnie z właściwością wydziału;
5) przygotowywanie oraz realizowanie, zgodnie z właściwością wydziału, zatwierdzonych zapotrzebowań na dostawy i usługi na rzecz jednostek organizacyjnych CBA, o wartości nieprzekraczającej kwoty 130 000 złotych netto;
6) konserwacja i naprawa sprzętu transportowego użytkowanego przez jednostki organizacyjne CBA znajdujące się w Warszawie, a także wsparcie w zakresie konserwacji i napraw sprzętu transportowego użytkowanego przez delegatury CBA;
7) dokonywanie czynności związanych z rejestracją pojazdów służbowych CBA;
8) nadzorowanie realizacji umów dotyczących pojazdów służbowych CBA;
9) prowadzenie ewidencji przebiegów pojazdów służbowych CBA oraz weryfikacja rozliczeń kart eksploatacyjnych;
10) prowadzenie ewidencji przydziałów pojazdów służbowych i kart flotowych oraz rozliczanie funkcjonariuszy i pracowników z przydzielonych pojazdów i pobranych kart;
11) dokonywanie analiz w zakresie przydatności wyeksploatowanych pojazdów służbowych oraz rekomendowanie wycofania ich z dalszej eksploatacji;
12) wystawianie not obciążeniowych za udokumentowane niewłaściwe eksploatowanie pojazdów;
13) prowadzenie rejestru badań technicznych pojazdów służbowych CBA;
14) planowanie i realizowanie wydatków budżetowych oraz realizacja planu zamówień publicznych, w tym prowadzenie bieżących analiz zaangażowania i wykorzystania środków finansowych, zgodnie z właściwością wydziału;
15) obsługa programu NIWA oraz PASCOM w zakresie właściwości wydziału;
16) sporządzanie raportów dotyczących emisji spalin pojazdów służbowych CBA na potrzeby Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego;
17) opracowywanie projektów i propozycji planu zamówień publicznych oraz bieżących wniosków o dokonanie zmian w planie w zakresie zadań wydziału;
18) opiniowanie i przygotowywanie projektów zarządzeń i decyzji dotyczących zadań wydziału;
19) współpraca z jednostkami organizacyjnymi CBA oraz podmiotami zewnętrznymi zgodnie z właściwością wydziału.
§ 8a. [6] Do zadań Samodzielnego Stanowiska ds. organizacyjno-administracyjnych należy w szczególności:
1) koordynacja zadań obronnych, pozostających we właściwości Biura Logistyki;
2) udział w przygotowywaniu stanowiska Biura Logistyki w ramach wewnętrznego opiniowania aktów prawnych, w zakresie zadań realizowanych przez Biuro Logistyki;
3) udział w przygotowywaniu wewnętrznych regulacji prawnych dotyczących właściwości Biura Logistyki;
4) współpraca przy realizacji zadań z zakresu ochrony ppoż.;
5) wspieranie Wydziału II w pozyskiwaniu i realizowaniu projektów ze środków pozabudżetowych na działalność inwestycyjno-remontową;
6) wspomaganie dyrektora w realizacji zadań z zakresu kontroli zarządczej oraz w procesie dokumentowania systemu kontroli zarządczej;
7) koordynacja właściwego funkcjonowania w Biurze Logistyki systemu ochrony danych osobowych, w szczególności prowadzenie rejestru zbiorów danych osobowych, ewidencji osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych w Biurze - w oparciu o dane przekazywane przez kierowników komórek organizacyjnych Biura;
8) koordynowanie przedsięwzięć szkoleniowych z udziałem funkcjonariuszy i pracowników Biura Logistyki;
9) koordynacja zagadnień dotyczących dostępności i działań koordynatora ds. dostępności w CBA;
10) udział w przygotowywaniu i prowadzeniu procedur przewidzianych przepisami prawa zamówień publicznych realizowanych przez Biuro Logistyki w zakresie sprawnej i terminowej realizacji poszczególnych etapów postępowania;
11) wspieranie komórek organizacyjnych Biura Logistyki w realizacji ich zadań.
§ 9. Traci moc zarządzenie nr 26/21 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 25 października 2021 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki (Dz. Urz. CBA poz. 22 oraz z 2022 r. poz. 42).
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 22 maja 2023 r.
[1] § 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 16/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 16). Zmiana weszła w życie 8 listopada 2024 r.
[2] § 6 pkt 10 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 16). Zmiana weszła w życie 8 listopada 2024 r.
[3] § 6 pkt 12 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 16). Zmiana weszła w życie 8 listopada 2024 r.
[4] § 6 pkt 17 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 16). Zmiana weszła w życie 8 listopada 2024 r.
[5] § 6 pkt 18 uchylony przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 16/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 16). Zmiana weszła w życie 8 listopada 2024 r.
[6] § 8a dodany przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 16/24 Szefa Centralnego Biura Antykorupcyjnego z dnia 6 listopada 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie regulaminu organizacyjnego Biura Logistyki Centralnego Biura Antykorupcyjnego (Dz.Urz.CBA. poz. 16). Zmiana weszła w życie 8 listopada 2024 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00