Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-03-31 do 2023-01-03
Wersja archiwalna od 2022-03-31 do 2023-01-03
archiwalny
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 9
MINISTRA ROZWOJU I TECHNOLOGII1)
z dnia 30 marca 2022 r.
w sprawie polityki antykorupcyjnej w Ministerstwie Rozwoju i Technologii
Na podstawie art. 34 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz.U. z 2021 r. poz. 178, 1192, 1535, 2105 i 655) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. Zarządzenie określa:
1) sposób postępowania w Ministerstwie Rozwoju i Technologii, zwanym dalej „Ministerstwem", w sytuacji wystąpienia, w zakresie działania Ministerstwa lub organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi Rozwoju i Technologii, zwanemu dalej „Ministrem", lub przez niego nadzorowanych, zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;
2) tryb postępowania z informacjami o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, w tym sposób ich zgłaszania, gromadzenia i ewidencjonowania;
3) sposób przeprowadzania analizy ryzyka korupcyjnego, prowadzenia wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz prowadzenia profilaktyki antykorupcyjnej w Ministerstwie;
4) sposób przeciwdziałania konfliktowi interesów;
5) sposób wykonywania w Ministerstwie zadań:
a) w zakresie realizowania obowiązków związanych z Rejestrem Korzyści prowadzonym przez Państwową Komisję Wyborczą,
b) związanych ze zgłaszaniem korzyści uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w Ministerstwie w związku z wykonywaniem zadań lub obowiązków służbowych;
6) sposób prowadzenia w Ministerstwie działań związanych z osłoną antykorupcyjną;
7) koordynację działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji.
§ 2. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
1) członkach kierownictwa Ministerstwa - należy przez to rozumieć Ministra, sekretarzy stanu, podsekretarzy stanu oraz dyrektora generalnego Ministerstwa;
2) Departamencie - należy przez to rozumieć Departament Kontroli i Audytu;
3) Dyrektorze Departamentu - należy przez to rozumieć Dyrektora Departamentu Kontroli i Audytu;
4) konflikcie interesów - należy przez to rozumieć konflikt pomiędzy interesem publicznym a interesem prywatnym osoby zatrudnionej w Ministerstwie, wpływający negatywnie na bezstronne i bezinteresowne wykonywanie zadań lub obowiązków służbowych;
5) korupcji - należy przez to rozumieć korupcję w rozumieniu art. 1 ust. 3a ustawy z dnia 9 czerwca 2006 r. o Centralnym Biurze Antykorupcyjnym (Dz. U. z 2021 r. poz. 1671 i 2333);
6) osobach zatrudnionych w Ministerstwie - należy przez to rozumieć pracowników Ministerstwa oraz osoby wykonujące zadania na rzecz Ministra lub Ministerstwa na podstawie innego stosunku prawnego niż stosunek pracy;
7) zachowaniu o znamionach korupcji - należy przez to rozumieć czyn, w stosunku do którego istnieje uzasadnione podejrzenie, że wypełnia znamiona korupcji;
8) zagrożeniu korupcyjnym - należy przez to rozumieć nieprawidłowość mogącą powodować lub zwiększać ryzyko wystąpienia korupcji.
Rozdział 2
Zgłaszanie, gromadzenie i ewidencjonowanie informacji o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji
§ 3. 1. Osoba zatrudniona w Ministerstwie, która:
1) stwierdzi wystąpienie w Ministerstwie lub w organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych zagrożenia korupcyjnego lub
2) była świadkiem zachowania o znamionach korupcji w Ministerstwie lub w organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych lub
3) otrzyma informację o wystąpieniu w Ministerstwie lub w organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji
- niezwłocznie przekazuje Dyrektorowi Departamentu informację o tym zagrożeniu lub zachowaniu.
2.Osoba zatrudniona w Ministerstwie, do której, w związku z wykonywaniem zadań lub obowiązków służbowych, jest kierowana propozycja popełnienia czynu będącego zachowaniem o znamionach korupcji, jest zobowiązana:
1) stanowczo, niezwłocznie i w jednoznaczny sposób odmówić popełnienia takiego czynu, a następnie poinformować osobę składającą propozycję o niedopuszczalności i bezprawności jej zachowania oraz doprowadzić do zakończenia kontaktu z tą osobą, w szczególności zakończyć spotkanie z nią;
2) niezwłocznie przekazać informację o tej propozycji dyrektorowi komórki organizacyjnej, w której wykonuje zadania oraz Dyrektorowi Departamentu;
3) w miarę możliwości zabezpieczyć, w obecności innej osoby zatrudnionej w Ministerstwie, dowody potwierdzające złożenie propozycji.
3.W przypadku gdy informacja, o której mowa w ust. 1 lub 2, dotyczy:
1) sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego Ministerstwa lub szefa Gabinetu Politycznego Ministra - jest przekazywana bezpośrednio Ministrowi;
2) dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa - jest przekazywana bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Ministerstwa;
3) Dyrektora Departamentu - jest przekazywana bezpośrednio dyrektorowi generalnemu Ministerstwa.
4. Informację, o której mowa w ust. 1 lub 2, można złożyć także anonimowo za pomocą dedykowanej ścieżki udostępnionej w Intranecie w zakładce „Zgłoś korupcję".
5. Informacja, o której mowa w ust. 3, jest niezwłocznie przekazywana do Dyrektora Departamentu celem jej zaewidencjonowania.
6. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1, dotyczy wszystkich informacji, bez względu na ich formę i źródło pochodzenia, w szczególności:
1) wpływających za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: antykorupcja@mrit.gov.pl lub operatora pocztowego;
2) składanych w punkcie podawczym;
3) przekazanych ustnie - bezpośrednio lub telefonicznie.
7. Osoba zatrudniona w Ministerstwie utrwala informację, o której mowa w ust. 6 pkt 3, w formie notatki.
§ 4. 1. Departament prowadzi ewidencję informacji o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, zwaną dalej „ewidencją", w której są gromadzone informacje, o których mowa w § 3 ust. 1-3.
2. Ewidencja zawiera:
1) datę wpływu informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji;
2) krótki opis zagrożenia korupcyjnego lub zachowania o znamionach korupcji;
3) informację o działaniach podjętych w Ministerstwie w związku z otrzymaną informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji.
3. Dane osobowe osoby przekazującej informację o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji oraz informacje objęte zgłoszeniem, umożliwiające jej identyfikację, podlegają anonimizacji, której dokonuje, w przypadku, o którym mowa w § 3:
1) ust. 1 i 2 - Dyrektor Departamentu;
2) ust. 3 pkt 1 - Minister;
3) ust. 3 pkt 2 i 3 - dyrektor generalny Ministerstwa.
Rozdział 3
Tryb postępowania z informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do Ministerstwa
§ 5. 1. Dyrektor Departamentu niezwłocznie powiadamia dyrektora generalnego Ministerstwa o otrzymaniu informacji o odnoszących się do Ministerstwa zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji oraz dokonuje wstępnej oceny okoliczności sprawy.
2.Osoby zatrudnione w Ministerstwie przekazują Dyrektorowi Departamentu informacje niezbędne do dokonania wstępnej oceny okoliczności sprawy.
§ 6. 1. Wstępną ocenę, o której mowa w § 5 ust. 1, Dyrektor Departamentu przedstawia dyrektorowi generalnemu Ministerstwa.
2.Dyrektor generalny Ministerstwa może w szczególności:
1) przekazać sprawę właściwemu organowi;
2) wyjaśnić sprawę osobiście lub zlecić jej wyjaśnienie dyrektorowi komórki organizacyjnej Ministerstwa;
3) po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 2, przekazać sprawę do rzecznika dyscyplinarnego Ministerstwa lub rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
§ 7. Departament, na podstawie informacji wprowadzonych do ewidencji, sporządza roczne sprawozdanie o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, odnoszących się do Ministerstwa oraz przekazuje je dyrektorowi generalnemu Ministerstwa, w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy.
Rozdział 4
Tryb postępowania z informacją o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych
§ 8. Dyrektor Departamentu niezwłocznie powiadamia członka kierownictwa Ministerstwa odpowiedzialnego za nadzór nad Departamentem Jednostek Nadzorowanych i Podległych o otrzymaniu informacji o zagrożeniu korupcyjnym lub zachowaniu o znamionach korupcji, odnoszących się do organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych oraz dokonuje wstępnej oceny okoliczności sprawy.
§ 9. 1. Wstępną ocenę, o której mowa w § 8, Dyrektor Departamentu przedstawia członkowi Kierownictwa Ministerstwa odpowiedzialnemu za nadzór nad Departamentem Jednostek Nadzorowanych i Podległych.
2.Członek Kierownictwa Ministerstwa, o którym mowa w ust. 1, może w szczególności:
1) przekazać sprawę właściwemu organowi;
2) przekazać sprawę dyrektorowi generalnemu Ministerstwa;
3) wyjaśnić sprawę osobiście lub zlecić jej wyjaśnienie dyrektorowi komórki organizacyjnej Ministerstwa;
4) po uzyskaniu dodatkowych wyjaśnień, o których mowa w pkt 3, przekazać sprawę do rzecznika dyscypliny finansów publicznych.
§ 10. Departament, na podstawie informacji wprowadzonych do ewidencji, sporządza roczne sprawozdanie o zagrożeniach korupcyjnych lub zachowaniach o znamionach korupcji, odnoszących się do organów oraz jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych oraz przekazuje je Ministrowi i członkowi kierownictwa Ministerstwa odpowiedzialnemu za nadzór nad Departamentem Jednostek Nadzorowanych i Podległych, w terminie do dnia 31 marca roku następującego po roku, którego sprawozdanie dotyczy.
Rozdział 5
Sposób przeciwdziałania konfliktowi interesów
§ 11 . Do obszarów lub czynności, w odniesieniu do których może powstać konflikt interesów w związku z realizowaniem zadań w Ministerstwie, należą w szczególności:
1) udzielanie zamówień publicznych i dokonywanie zakupów oraz nadzór nad ich prawidłową realizacją, w tym m.in. odbiory dostaw, usług, robót budowlanych i zleceń;
2) proces legislacyjny;
3) opracowywanie projektów dokumentów rządowych, w tym strategii, polityk i programów;
4) wybór projektów do dofinansowania;
5) naliczanie i egzekwowanie należności;
6) zbywanie aktywów Skarbu Państwa;
7) udzielanie lub rozliczanie dotacji ze środków publicznych oraz środków Unii Europejskiej;
8) wydawanie decyzji, postanowień lub zaświadczeń;
9) wyznaczanie przedstawicieli do organów kolegialnych;
10) sprawowanie nadzoru w imieniu Ministra;
11) kontrola oraz audyt wewnętrzny;
12) sporządzanie sprawozdań, opracowań, analiz i wycen;
13) organizowanie szkoleń i konferencji;
14) rekrutacja pracowników, zawieranie umów o pracę lub umów cywilnoprawnych;
15) rozpatrywanie skarg, wniosków i petycji;
16) udzielanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz na wnioski o ponowne wykorzystywanie informacji publicznej;
17) przetwarzanie i udostępnianie informacji uzyskiwanych w związku z wykonywaniem czynności służbowych.
§ 12. 1. W celu minimalizowania ryzyka powstania konfliktu interesów oraz w celu podnoszenia świadomości osób zatrudnionych w Ministerstwie w tym zakresie, w Ministerstwie są realizowane w szczególności następujące działania:
1) wdrożenie zasad, o których mowa w przepisach niniejszego rozdziału;
2) monitorowanie i nadzorowanie realizacji czynności służbowych z zachowaniem zasad przejrzystości, bezstronności i obiektywizmu;
3) rejestracja wejść i wyjść klientów zewnętrznych;
4) dokumentowanie spotkań z klientami zewnętrznymi;
5) rejestracja korespondencji przychodzącej i wychodzącej z Ministerstwa;
6) wykorzystywanie w kontaktach e-mailowych wyłącznie poczty służbowej;
7) uzyskiwanie zgody na dodatkowe zatrudnienie lub podjęcie zajęć zarobkowych;
8) monitorowanie i analiza danych zawartych w oświadczeniach o stanie majątkowym;
9) zapewnianie funkcjonalnego, przejrzystego i bezstronnego procesu decyzyjnego;
10) organizacja i prowadzenie szkoleń obejmujących zagadnienia etyki i konfliktu interesów;
11) składanie przez kontrolerów oraz biegłych powołanych do udziału w czynnościach kontrolnych oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności wyłączających z udziału w kontroli, którego wzór określa załącznik nr 1 do zarządzenia;
12) składanie przez członków komisji przetargowej oraz biegłych powołanych przez kierownika zamawiającego w przypadku, jeżeli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia wymaga wiadomości specjalnych, oświadczenia o braku okoliczności wyłączających ich udział w postępowaniu;
13) składanie wniosku o wyłączenie z udziału w komisji przeprowadzającej w Ministerstwie nabór do korpusu służby cywilnej.
2. Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa może określić i wdrożyć, w szczególności w zakresie obszarów i czynności, o których mowa w § 11, szczegółową procedurę określającą działania zaradcze minimalizujące ryzyko powstania konfliktu interesów w kierowanej komórce. Departament opiniuje projekt procedury.
§ 13. 1. Osoba zatrudniona w Ministerstwie, która przed rozpoczęciem wykonywania zadań lub czynności służbowych albo podczas ich wykonywania stwierdzi, że istnieje albo może powstać konflikt interesów, jest obowiązana niezwłocznie zawiadomić dyrektora komórki organizacyjnej o konieczności wyłączenia jej od udziału w wykonywaniu zadania lub czynności służbowej, z podaniem przyczyny wyłączenia. O wyłączeniu decyduje niezwłocznie dyrektor komórki organizacyjnej.
2. Jeżeli konflikt interesów dotyczy:
1) sekretarza stanu, podsekretarza stanu, dyrektora generalnego Ministerstwa lub Szefa Gabinetu Politycznego Ministra - o wyłączeniu decyduje Minister;
2) dyrektora komórki organizacyjnej Ministerstwa - o wyłączeniu decyduje dyrektor generalny Ministerstwa.
§ 14. 1. Osoby zatrudnione w Ministerstwie mające kontakt z klientami zewnętrznymi, w szczególności podczas realizacji zadań w obszarach wymienionych w § 11, są obowiązane do:
1) traktowania wszystkich klientów zewnętrznych w sposób bezstronny;
2) unikania sytuacji, które mogłyby wywoływać u nich poczucie wdzięczności wobec klientów zewnętrznych.
2. W przypadku powstania u osoby zatrudnionej w Ministerstwie wątpliwości co do wymaganego od niej zachowania, w tym w przypadku zaistnienia sytuacji mogących wywoływać u niej poczucie wdzięczności wobec klienta zewnętrznego, zwraca się ona o pomoc w ich wyjaśnieniu do dyrektora komórki organizacyjnej, w ramach której wykonuje zadania.
Rozdział 6
Sposób przeprowadzania analizy ryzyk korupcyjnych, prowadzenia wykazu stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym oraz prowadzenia profilaktyki antykorupcyjnej
§ 15. 1. W Ministerstwie przeprowadzana jest analiza ryzyka korupcyjnego na zasadach określonych w przepisach regulujących funkcjonowanie kontroli zarządczej w Ministerstwie.
2. Wyniki analizy ryzyk korupcyjnych dyrektorzy komórek organizacyjnych przekazują Dyrektorowi Departamentu.
3. Departament, na podstawie wyników analizy ryzyk korupcyjnych, sporządza diagnozę zagrożeń korupcyjnych w Ministerstwie.
4. Diagnoza zagrożeń korupcyjnych w Ministerstwie jest przekazywana do wiadomości dyrektora generalnego Ministerstwa oraz dyrektorów komórek organizacyjnych Ministerstwa.
§ 16. 1. Biuro Dyrektora Generalnego prowadzi wykaz stanowisk pracy objętych zagrożeniem korupcyjnym, zwany dalej „wykazem".
2. Wykaz zawiera, odrębnie dla każdej komórki organizacyjnej Ministerstwa, następujące informacje:
1) nazwę stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;
2) określenie podległości służbowej stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym;
3) opis przykładowego zagrożenia korupcyjnego dla stanowiska pracy objętego zagrożeniem korupcyjnym.
3. Dyrektor komórki organizacyjnej Ministerstwa zgłasza do Biura Dyrektora Generalnego informację o konieczności aktualizacji informacji zawartych w wykazie niezwłocznie po wystąpieniu okoliczności uzasadniających wprowadzenie zmiany.
4. Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego, nie rzadziej niż raz na sześć miesięcy, przekazuje dyrektorowi generalnemu Ministerstwa zestawienie informacji zawartych w wykazie.
§ 17. Prowadzenie działań w zakresie profilaktyki antykorupcyjnej w Ministerstwie polegające na:
1) organizowaniu dla pracowników Ministerstwa szkoleń dotyczących przeciwdziałania korupcji - jest zadaniem wykonywanym przez Biuro Dyrektora Generalnego;
2) opracowywaniu i upowszechnianiu w Ministerstwie informacji dotyczących przeciwdziałania korupcji - jest zadaniem wykonywanym przez Departament.
Rozdział 7
Zadania związane z realizowaniem obowiązków dotyczących Rejestru Korzyści prowadzonego przez Państwową Komisję Wyborczą oraz zgłaszania korzyści uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w Ministerstwie
§ 18. Biuro Ministra zapewnia obsługę Ministra, sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu w zakresie wykonywania przez nich obowiązków związanych z Rejestrem Korzyści, o którym mowa w ustawie z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 2399 oraz z 2021 r. poz. 2054), prowadzonym przez Państwową Komisję Wyborczą.
§ 19. Departament wykonuje zadania w zakresie monitorowania korzyści uzyskiwanych przez osoby zatrudnione w Ministerstwie w związku z wykonywaniem zadań lub obowiązków służbowych, z wyjątkiem Ministra, sekretarzy stanu i podsekretarzy stanu.
§ 20. 1. Osoba zatrudniona w Ministerstwie nie może w związku z wykonywaniem zadań lub obowiązków służbowych przyjmować jakichkolwiek korzyści, z zastrzeżeniem ust. 2.
2. Osoba zatrudniona w Ministerstwie może przyjąć korzyść, jeżeli uzasadniają to szczególne okoliczności związane ze zwyczajem międzynarodowym, protokołem dyplomatycznym lub współpracą z innymi urzędami obsługującymi organy władzy publicznej.
3. Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza do Departamentu informację o przyjęciu korzyści, o której mowa w ust. 2, którą jest:
1) przysporzenie materialne, którego wartość przekracza równowartość 50 euro, w szczególności środki pieniężne, przedmioty i świadczenia oferowane osobie zatrudnionej w Ministerstwie;
2) zwolnienie ze zobowiązania, którego wartość przekracza równowartość 50 euro.
4. Osoba zatrudniona w Ministerstwie zgłasza informację, o której mowa w ust. 3, w terminie 7 dni od dnia przyjęcia korzyści, a w przypadku jej przyjęcia w związku z zagraniczną podróżą służbową - w terminie 7 dni od zakończenia tej podróży.
5. Przepisów ust. 1-4 nie stosuje się do osób, które są obowiązane do zgłaszania korzyści do Rejestru Korzyści, o którym mowa w § 18.
6. Wzór zgłoszenia informacji o przyjęciu korzyści określa załącznik nr 2 do zarządzenia.
7. W przypadku przekazania osobie zatrudnionej w Ministerstwie korzyści, innej niż określona w ust. 2, za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera lub w inny sposób uniemożliwiający odmówienie przyjęcia korzyści, osoba ta jest zobowiązana niezwłocznie przekazać korzyść dyrektorowi komórki organizacyjnej, w ramach której wykonuje zadania, który informuje o tym fakcie Dyrektora Departamentu. Dyrektor komórki organizacyjnej, po uprzednim porozumieniu z Dyrektorem Departamentu, podejmuje niezbędne czynności mające na celu zwrot przekazanej korzyści do nadawcy.
8. Departament prowadzi ewidencję informacji o korzyściach, o których mowa w ust. 7, zawierającą:
1) datę przekazania korzyści;
2) krótki opis korzyści oraz okoliczności związanych z jej przekazaniem;
3) opis podjętych działań związanych ze zwróceniem korzyści do nadawcy.
Rozdział 8
Sposób prowadzenia działań związanych z osłoną antykorupcyjną
§ 21. 1. Departament zapewnia koordynację działań związanych z objęciem osłoną antykorupcyjną przedsięwzięć realizowanych przez Ministerstwo i organy oraz jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane.
2. Komórki organizacyjne Ministerstwa i organy oraz jednostki organizacyjne podległe Ministrowi lub przez niego nadzorowane zgłaszają Ministrowi przedsięwzięcia, które są istotne dla bezpieczeństwa lub interesów ekonomicznych państwa i powinny zostać objęte osłoną antykorupcyjną.
3. Zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, niezwłocznie przekazuje się Dyrektorowi Departamentu.
4. Dyrektor Departamentu przekazuje zgłoszenie, o którym mowa w ust. 2, pochodzące od organu oraz jednostki organizacyjnej podległej Ministrowi lub przez niego nadzorowanej właściwej komórce organizacyjnej Ministerstwa, do zaopiniowania. Na podstawie opinii, Dyrektor Departamentu przedstawia Ministrowi stanowisko w sprawie zasadności objęcia przedsięwzięcia osłoną antykorupcyjną.
5. Dyrektor Departamentu opracowuje wniosek do Prezesa Rady Ministrów z rekomendacją Ministra w sprawie zasadności objęcia przedsięwzięcia osłoną antykorupcyjną i przedkłada go do podpisu Ministra.
Rozdział 9
Koordynacja działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji
§ 22. 1. Koordynatorem działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji w:
1) organach oraz jednostkach organizacyjnych podległych Ministrowi lub przez niego nadzorowanych - jest członek kierownictwa Ministerstwa sprawujący nadzór nad Departamentem Jednostek Nadzorowanych i Podległych;
2) Ministerstwie - jest Dyrektor Departamentu.
2. W zakresie realizacji działań związanych z realizacją rządowych przedsięwzięć mających na celu przeciwdziałanie korupcji:
1) komórki organizacyjne Ministerstwa współpracują z koordynatorami, o których mowa w ust. 1;
2) koordynatorzy, o których mowa w ust. 1, współpracują z organami oraz jednostkami organizacyjnymi podległymi Ministrowi lub przez niego nadzorowanymi.
Rozdział 10
Przepisy końcowe
§ 23. 1. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zapewniają zapoznanie z zarządzeniem osób zatrudnionych w Ministerstwie, wykonujących zadania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych.
2. W terminie miesiąca od dnia wejścia w życie zarządzenia dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania osób zatrudnionych w Ministerstwie z zarządzeniem.
3. W przypadku osób zatrudnionych w Ministerstwie po dniu wejścia w życie zarządzenia, dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa, wykonujących zadania w kierowanych przez nich komórkach organizacyjnych zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania tych osób z zarządzeniem, w terminie miesiąca od dnia zatrudnienia tych osób w Ministerstwie.
4. W przypadku osób, które w dniu wejścia w życie zarządzenia przybywały:
1) na urlopie macierzyńskim,
2) na urlopie wychowawczym,
3) na urlopie rodzicielskim,
4) na urlopie ojcowskim,
5) na urlopie wypoczynkowym albo
6) na urlopie bezpłatnym
- dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania tych osób z zarządzeniem, w terminie miesiąca od dnia powrotu przez te osoby do pracy.
5. W przypadku osób, które w dniu wejścia w życie zarządzenia przybywały na zwolnieniu lekarskim dyrektorzy komórek organizacyjnych Ministerstwa zbiorą i przekażą do Departamentu pisemne potwierdzenie zapoznania tych osób z zarządzeniem, w terminie miesiąca od dnia powrotu przez te osoby do pracy.
6. Wzór potwierdzenia, o którym mowa w ust. 2, określa załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 24. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
MINISTER ROZWOJU I TECHNOLOGII
PIOTR NOWAK
1) Minister Rozwoju i Technologii kieruje działem administracji rządowej - budownictwo, planowanie i zagospodarowanie przestrzenne oraz mieszkalnictwo i gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rozwoju i Technologii (Dz. U. poz. 1945).
Załączniki do zarządzenia Ministra Rozwoju i Technologii
z dnia 30 marca 2022 r. (poz. 10)
Załącznik nr 1
OŚWIADCZENIE O BRAKU LUB ISTNIENIU OKOLICZNOŚCI WYŁĄCZAJĄCYCH Z UDZIAŁU W KONTROLI
Załącznik nr 2
ZGŁOSZENIE INFORMACJI O PRZYJĘCIU KORZYŚCI
Załącznik nr 3
OŚWIADCZENIE O ZAPOZNANIU OSÓB ZATRUDNIONYCH