Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2024 poz. 20
Wersja aktualna od 2024-09-04
Dziennik Urzędowy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego rok 2024 poz. 20
Wersja aktualna od 2024-09-04
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ZARZĄDZENIE NR 20/2024
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO

z dnia 4 września 2024 r.

w sprawie podziału kompetencji w kierownictwie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego

Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728 i 731) w związku z § 2 ust. 1 statutu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego stanowiącego załącznik do zarządzenia nr 92 Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 października 2012 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego (M. P. poz. 820, z 2018 r. poz. 150, z 2019 r. poz. 1011, z 2020 r. poz. 592 oraz z 2024 r. poz. 473) zarządza się, co następuje:

§ 1. Ustala się podział kompetencji w kierownictwie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, zwanego dalej „Głównym Inspektoratem”.

§ 2. Działalnością Głównego Inspektoratu kieruje Główny Inspektor Transportu Drogowego, zwany dalej „Głównym Inspektorem”, przy pomocy Zastępców Głównego Inspektora Transportu Drogowego, zwanych dalej „Zastępcami Głównego Inspektora”, Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, zwanego dalej „Dyrektorem Generalnym”, dyrektorów i naczelników komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu.

§ 3 . 1. Główny Inspektor określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę:

1) Gabinetu Głównego Inspektora;

2) Biura Nadzoru Inspekcyjnego;

3) Biura do sprawy Transportu Międzynarodowego;

4) Biura Prawnego.

2. Główny Inspektor podpisuje:

1) zarządzenia;

2) pisma kierowane do Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków Sejmu i Senatu, Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów, Pierwszego Prezesa Sądu Najwyższego, Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, Przewodniczącego Trybunału Konstytucyjnego, Przewodniczącego Trybunału Stanu, Prezesa Naczelnego Sądu Administracyjnego, Prezesa Narodowego Banku Polskiego, Rzecznika Praw Obywatelskich, ministrów, kierowników centralnych urzędów administracji rządowej-mające zasadnicze znaczenie dla realizacji ustawowych obowiązków;

3) pisma kierowane do organów zagranicznych oraz organizacji międzynarodowych;

4) pisma zawierające stanowisko Inspekcji Transportu Drogowego;

5) odpowiedzi na interpelacje, interwencje, zapytania i wystąpienia poselskie oraz na oświadczenia i wystąpienia senatorskie;

6) upoważnienia i pełnomocnictwa do wykonywania określonych czynności, w tym upoważnienia do przeprowadzenia audytu, w zakresie dostępu do informacji niejawnych, z zastrzeżeniem przepisów odrębnych.

3. Pisma przedkładane do podpisu Głównego Inspektora są akceptowane przez:

1) właściwego merytorycznie dyrektora komórki organizacyjnej Głównego Inspektoratu, oraz

2) Zastępcę Głównego Inspektora lub Dyrektora Generalnego nadzorującego właściwą merytorycznie komórkę organizacyjną, z wyjątkiem upoważnień i pełnomocnictw, o których mowa w ust. 2 pkt 6.

§ 4. I Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego, zwany dalej „I Zastępcą Głównego Inspektora” określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej.

§ 5. II Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego, zwany dalej „II Zastępcą Głównego Inspektora”, określa szczegółowe zadania i nadzoruje pracę:

1) Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym;

2) delegatur terenowych.

§ 6. 1. Zastępcy Głównego Inspektora w zakresie powierzonych im spraw są upoważnieni do podpisywania pism kierowanych do kierowników naczelnych i centralnych organów władzy i administracji rządowej, kierowników organów zagranicznych oraz organizacji międzynarodowych lub zawierających stanowisko Inspekcji Transportu Drogowego.

2. Pisma przedkładane do podpisu Zastępcy Głównego Inspektora są akceptowane przez właściwego merytorycznie dyrektora komórki organizacyjnej Głównego Inspektoratu lub jego zastępcę.

3. Zastępcy Głównego Inspektora podejmują decyzje zgodne z kierunkiem rozstrzygnięcia wskazanym przez Głównego Inspektora oraz współdziałają w realizacji zadań poprzez wymianę informacji o istotnych zagadnieniach z zakresu nadzorowanych spraw.

§ 7. Zastępcy Głównego Inspektora wykonują zadania poza zakresem swojej właściwości, o której mowa w § 4 i § 5, na polecenie Głównego Inspektora.

§ 8. 1. W czasie nieobecności Głównego Inspektora jego obowiązki i kompetencje wykonuje wyznaczony przez niego Zastępca Głównego Inspektora.

2. W czasie jednoczesnej nieobecności Głównego Inspektora, I Zastępcy Głównego Inspektora i II Zastępcy Głównego Inspektora obowiązki i kompetencje Głównego Inspektora wykonuje Dyrektor Generalny lub upoważniony pisemnie dyrektor komórki organizacyjnej Głównego Inspektoratu.

§ 9. Spory kompetencyjne między Zastępcami Głównego Inspektora rozstrzyga Główny Inspektor.

§ 10. 1. Dyrektor Generalny jest odpowiedzialny za realizację zadań należących do właściwości dyrektora generalnego urzędu, określonych w przepisach ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej (Dz. U. z 2024 r. poz. 409).

2. Dyrektor Generalny określa kierunki pracy, wyznacza i nadzoruje zadania w sprawach prowadzonych przez:

1) Biuro Dyrektora Generalnego;

2) Biuro Finansowe;

3) Biuro Teleinformatyki.

3. W razie nieobsadzenia stanowiska dyrektora generalnego oraz podczas nieobecności Dyrektora Generalnego, zadania dyrektora generalnego wykonuje osoba zastępująca dyrektora generalnego, o której mowa w art. 25 ust. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej.

4. Dyrektora Generalnego oraz osobę, o której mowa w ust. 3, w przypadku ich jednoczesnej nieobecności, zastępuje dyrektor Biura Finansowego lub inny upoważniony pisemnie dyrektor komórki organizacyjnej, wykonując zadania w zakresie udzielonego mu upoważnienia.

§ 11. Schemat organizacyjny Głównego Inspektoratu z podziałem kompetencji w kierownictwie Głównego Inspektoratu przedstawia załącznik do zarządzenia.

§ 12. Traci moc zarządzenie nr 3/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 13 lutego 2024 r. w sprawie podziału kompetencji w kierownictwie Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego (Dz. Urz. GITD z 2024 r. poz. 3).

§ 13. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

p.o. Głównego Inspektora Transportu Drogowego: Artur Czapiewski

Załącznik do zarządzenia nr 20/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego
z dnia 4 września 2024 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00