Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2024-06-12
Wersja aktualna od 2024-06-12
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 7/2024
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 12 czerwca 2024 r.
o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 728) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240), zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 3/2021 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 24 lutego 2021 r. w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. Urz. GITD poz. 3) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 1. Powołuje się Zespół do Spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, zwany dalej „Zespołem”, w następującym składzie:
1) Sylwia Stachowiak - Przewodniczący Zespołu - Koordynator ds. dostępności;
2) Piotr Kozera - Zastępca Przewodniczącego Zespołu - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - Koordynator ds. dostępności architektonicznej;
3) Maciej Tyrakowski - Członek Zespołu - przedstawiciel Gabinetu Głównego Inspektora - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://www.gov.pl/web/gitd oraz https://intranet.gitd.gov.pl
4) Aleksandra Krysztof - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://www.canard.gitd.gov.pl oraz https://www.ebok.canard.gitd.gov.pl;
5) Jarosław Goś - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://www.ebok.canard.gitd.gov.pl;
6) Kamil Dąbrowski - przedstawiciel Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://kreptd.gitd.gov.pl, https://ibtm.gitd.gov.pl”;
2) w § 2:
a) uchyla się pkt 1,
b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) przygotowanie i koordynacja wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej „ustawą”;”,
c) po pkt 5 kropkę zastępuje się średnikiem i dodaje się pkt 6 w brzmieniu:
„6) inicjowanie zmian przepisów i procedur obowiązujących w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.”;
3) w § 3 w ust. 1 skreśla się wyraz „stale”;
4) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5. Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu lub wskazany przez Przewodniczącego Członek Zespołu.”;
5) po § 10 dodaje się § 10a o brzmieniu:
„§ 10a. Funkcjonowanie Zespołu, o którym mowa w § 1, nie zwalnia pozostałych pracowników Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wdrażania rozwiązań, procedur, zaleceń i innych działań zapewniających dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Działania te każdy pracownik powinien realizować niezależnie od działań podejmowanych przez Zespół.”.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
p.o. Głównego Inspektora Transportu Drogowego: Artur Czapiewski