Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2023-02-20
Wersja aktualna od 2023-02-20
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 1/2023
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 17 lutego 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym"
Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2201) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 52/2018 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym" (Dz. Urz. GITD poz. 52 i z 2021 r. poz. 20), wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Komitetu należy realizacja projektu, w tym w szczególności:
1) podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie rozpoczęcia lub zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2) wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
3) monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów;
4) weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami, a także założonymi ramami w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;
5) ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu;
6) akceptacja istotnych zmian w projekcie;
7) koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi projektami;
8) zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu, mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;
9) podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których Kierownik Projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów nie są w stanie podjąć decyzji lub nie mają do tego uprawnień;
10) podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
11) zatwierdzanie przekazanych do decyzji Komitetu rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;
12) zapewnienie monitorowania i efektywnego zarządzania ryzykiem;
13) informowanie Głównego Inspektora Transportu Drogowego o postępie prac dotyczących realizowanego projektu, w szczególności o zakresie realizacji prac w stosunku do harmonogramu i stopniu realizacji budżetu;
14) bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tym osobom wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.";
2) w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. 1. W skład Komitetu wchodzą:
1) Zastępca Głównego Inspektora Transportu Drogowego do spraw ruchu drogowego - Przewodniczący;
2) Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - Zastępca Przewodniczącego;
3) Dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Użytkownik;
4) Naczelnik Wydziału Instalacji oraz Utrzymania Urządzeń w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Dostawca do spraw infrastruktury kontrolno-pomiarowej;
5) Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego - Główny Dostawca do spraw logistyki i zamówień publicznych;
6) Dyrektor Biura Teleinformatyki - Główny Dostawca do spraw IT;
7) Zastępca Dyrektora Biura Finansowego nadzorujący bezpośrednio wydział właściwy do spraw funduszy rozwojowych - Nadzór Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków;
8) Naczelnik Wydziału Postępowań I Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - członek Komitetu.";
3) w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
2) wyznaczanie i powoływanie, po konsultacji z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego, Kierownika Projektu;
3) przedstawianie, na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego, sprawozdań z prac Komitetu, a także raportu zamknięcia projektu;
4) zapewnianie finansowania dla projektu.";
4) w § 5 ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Reprezentanci Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym we współpracy z Biurem Prawnym oraz Zespołem Radców Prawnych, odpowiadają za zapewnienie zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.";
5) w § 9 dodaje się ust. 3 w brzmieniu:
„3. Kopię protokołu z posiedzenia Komitetu doręcza się Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego.".
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur