Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2022-12-27 do 2023-06-27
Wersja archiwalna od 2022-12-27 do 2023-06-27
archiwalny
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 31/2022
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 27 grudnia 2022 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Wytworzenie i wdrożenie Centralnego Systemu Przetwarzania dla Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wraz ze świadczeniem usług gwarancyjnych oraz utrzymania i rozwoju systemu"
Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 54 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2022 r. poz. 2201), zarządza się, co następuje:
§ 1 W zarządzeniu nr 23/2018 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 11 czerwca 2018 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Wytworzenie i wdrożenie Centralnego Systemu Przetwarzania dla Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym wraz ze świadczeniem usług gwarancyjnych oraz utrzymania i rozwoju systemu" (Dz. Urz. GITD poz. 23 i z 2021 r. poz. 24), wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Komitetu należy:
1) podejmowanie strategicznych decyzji w zakresie wstrzymania lub zakończenia realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2) wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
3) monitorowanie realizacji całości projektu i jego poszczególnych etapów;
4) weryfikacja zgodności projektu z przyjętymi wcześniej celami, a także założonymi ramami w zakresie zasobów, środków, metod oraz terminów;
5) ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu;
6) akceptacja istotnych zmian w projekcie;
7) koordynacja i dbałość o spójność z innymi realizowanymi projektami;
8) zatwierdzanie poszczególnych etapów realizacji projektu, mając na względzie informacje o stanie zaawansowania, sposobie zrealizowania, zmianach w planie i harmonogramie oraz środkach i zasobach;
9) podejmowanie decyzji w sprawach istotnych, w których Kierownik Projektu lub osoby odpowiedzialne za realizację poszczególnych etapów nie są w stanie podjąć decyzji lub nie mają do tego uprawnień;
10) podejmowanie działań w zakresie rozwiązywania problemów dotyczących współpracy z podmiotami zewnętrznymi w zakresie niezbędnym do realizacji projektu;
11) zatwierdzanie przekazanych do decyzji Komitetu rozwiązań w zakresie realizowanego projektu;
12) zapewnienie monitorowania i efektywnego zarządzania ryzykiem;
13) informowanie Głównego Inspektora Transportu Drogowego o postępie prac dotyczących realizowanego projektu, w szczególności o zakresie realizacji prac w stosunku do harmonogramu i stopniu realizacji budżetu;
14) bieżący kontakt z osobami zarządzającymi projektem oraz udzielanie tym osobom wszelkiej niezbędnej pomocy w zakresie opiniowania i konsultowania przyjętych rozwiązań.";
2) § 2 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. W skład Komitetu wchodzą:
1) Zastępca Głównego Inspektora do spraw ruchu drogowego - Przewodniczący;
2) Dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Użytkownik;
3) Przedstawiciele Wykonawcy Centralnego Systemu Przetwarzania - Główny Dostawca;
4) Dyrektor Biura Teleinformatyki - członek Komitetu;
5) Dyrektor Biura Finansowego - członek Komitetu.";
3) w § 3 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
2) wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Komitetu lub odwołanie członków Komitetu;
3) przedstawianie, na wniosek Głównego Inspektora Transportu Drogowego, sprawozdań z prac Komitetu, a także raportu zamknięcia projektu;
4) zapewnianie finansowania dla projektu.";
4) w § 8 dodaje się ust. 3a w brzmieniu:
„3a. Kopię notatki z posiedzenia Komitetu doręcza się Głównemu Inspektorowi Transportu Drogowego.".
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur