ZARZĄDZENIE NR 29/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 13 października 2021 r.
w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0”
(DUGITD. z 2022 r., poz. 13; DUGITD. z 2022 r., poz. 33;ostatnia zmiana: DUGITD. z 2024 r., poz. 9)
Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 i 1005) zarządza się, co następuje:
§ 1. Powołuje się Komitet Sterujący projektem - „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0”, zwany dalej „Komitetem”, który odpowiada przed Głównym Inspektorem Transportu Drogowego za realizację projektu i posiada uprawnienia do zarządzania strategicznego projektem.
§ 2. Do zadań Komitetu należy realizacja projektu, w szczególności:
1) podejmowanie strategicznych decyzji związanych z realizacją projektu, w szczególności w zakresie rozpoczęcia, zakończenia oraz wstrzymania realizacji projektu lub poszczególnych jego etapów;
2) zapewnienie odpowiednich zasobów niezbędnych do realizacji projektu;
3) wyznaczanie kierunków, celów i metod działań w zakresie realizowanego projektu;
4) weryfikacja zgodności projektu oraz jego etapów z przyjętymi zakresami tolerancji oraz utrzymanie założonych ram dla: terminów, jakości, zakresu, korzyści, kosztów i ryzyk;
5) ocena i akceptacja zaproponowanych działań dla realizacji projektu, w szczególności zatwierdzanie poszczególnych etapów projektu i produktów projektu;
6) podejmowanie decyzji w sprawach istotnych dla projektu;
7) komunikacja z Kierownikiem Projektu oraz z interesariuszami reprezentującymi otoczenie zewnętrzne;
8) nadzór nad realizacją projektu, w tym monitorowanie i zarządzanie ryzykami związanymi z projektem i jego poszczególnymi etapami.
9) [1] (uchylony)
§ 3. [2] W skład Komitetu wchodzą:
1) Główny Inspektor Transportu Drogowego - Przewodniczący Komitetu;
2) Dyrektor Biura Nadzoru Inspekcyjnego - Przedstawiciel Głównego Użytkownika;
3) Dyrektor Biura Prawnego - Przedstawiciel Głównego Użytkownika;
4) Przedstawiciele Asseco Poland S.A. - Przedstawiciel Głównego Dostawcy Wykonawcy;
5) Dyrektor Biura Teleinformatyki - Przedstawiciel Głównego Dostawcy Zamawiającego;
6) Dyrektor Biura Kontroli Opłaty Elektronicznej - Członek Komitetu;
7) Naczelnik Wydziału Mobilnych Jednostek Kontrolnych w Biurze Kontroli Opłaty Elektronicznej - Członek Komitetu;
8) Dyrektor Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - Członek Komitetu;
9) Dyrektor Biura Finansowego - Członek Komitetu.
§ 4. 1. Pracami Komitetu kieruje Przewodniczący.
2. Komitet może realizować zadania przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.
3. W posiedzeniach Komitetu na zaproszenie Przewodniczącego mogą uczestniczyć, bez prawa głosu, z prawem wyrażania opinii, osoby niebędące członkami Komitetu, których wiedza i doświadczenie mogą być przydatne przy realizacji projektu.
4. W posiedzeniach Komitetu można uczestniczyć przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość.
§ 5. 1. Do zadań Przewodniczącego Komitetu należy w szczególności zapewnienie na poziomie strategicznym całościowego nadzoru i monitoringu nad projektem, a także zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu oraz przewodnictwo podczas jego prac.
2. Przewodniczący Komitetu podejmuje ostateczne decyzje we wszystkich sprawach będących przedmiotem prac Komitetu i jest za nie odpowiedzialny.
3. Przewodniczący Komitetu posiada uprawnienie do wydawania wiążących poleceń pozostałym członkom Komitetu.
4. Powstałe spory merytoryczne rozstrzyga Przewodniczący Komitetu, z odnotowaniem w protokole posiedzenia propozycji rozwiązań alternatywnych.
5. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komitetu zastępuje go Przedstawiciel Głównego Użytkownika ze strony Biura Nadzoru Inspekcyjnego, który na ten czas przejmuje wszystkie obowiązki i uprawnienia Przewodniczącego.
§ 6. 1. Główny Użytkownik jest odpowiedzialny za uwzględnienie wszystkich interesów użytkowników, którzy będą wykorzystywać produkty projektu, poprzez dostarczenie oczekiwań, przedstawienie wymagań i określenie ich potrzeb. Do zadań Głównego Użytkownika należy:
1) monitorowanie spełniania wymagań wytworzonych produktów;
2) bieżący kontakt z osobami, które wykorzystują te produkty;
3) udostępnianie zasobów użytkownika.
2. Główny Dostawca jest odpowiedzialny za techniczną spójność projektu i dostarczenie projektowi wszystkich dostępnych zasobów dostawcy. Do zadań Głównego Dostawcy należy:
1) reprezentowanie interesów tych, którzy utrzymywać będą techniczne produkty projektu po jego zamknięciu;
2) doradztwo w zakresie wyboru metod zarządzania.
§ 7. Dyrektorzy komórek organizacyjnych Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego są zobowiązani do współpracy z Komitetem, w szczególności poprzez zapewnienie wsparcia merytorycznego i wyznaczenie pracowników do poszczególnych zespołów roboczych, w tym z możliwością wystąpienia do Wojewódzkich Inspektorów Transportu Drogowego o wyznaczenie do współpracy przy realizacji projektu pracowników WITD.
§ 8. 1. Obsługę organizacyjno-administracyjną prac Komitetu zapewnia Biuro Teleinformatyki.
2. Wyznaczony pracownik Biura Teleinformatyki przygotowuje posiedzenia Komitetu, w których uczestniczy bez prawa głosu. Do jego obowiązków należy w szczególności:
1) zawiadamianie osób wchodzących w skład Komitetu oraz osób, o których mowa w § 4 ust. 2, o terminach posiedzeń;
2) przygotowywanie materiałów na posiedzenia Komitetu;
3) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komitetu.
§ 9. 1. Kierownik Projektu uczestniczy w posiedzeniach Komitetu na wniosek Przewodniczącego.
2. Kierownik Projektu jest odpowiedzialny za operacyjne zarządzanie projektem, w szczególności:
1) raportuje Komitetowi o postępach prac w projekcie i stanie ich zaawansowania;
2) przekazuje zidentyfikowane ryzyka, powiadamia Komitet o wszelkich odchyleniach od planu i rekomenduje podjęcie określonych działań;
3) zarządza wytwarzaniem wymaganych produktów oraz ponosi odpowiedzialność za całościowe postępy i wykorzystanie zasobów;
4) odpowiada na wszelkie zapytania członków Komitetu.
§ 10. 1. Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który akceptują członkowie Komitetu biorący w nim udział w formie pisemnej lub w trybie obiegowym przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość. Protokół podpisuje Przewodniczący i protokolant.
2. [3] (uchylony)
§ 11. Komitet realizuje swoje zadania do czasu podjęcia decyzji o zakończeniu projektu.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 2 pkt 9 uchylony przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 9/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0” (Dz.Urz.GITD. poz. 9). Zmiana weszła w życie 8 marca 2024 r.
[2] § 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 zarządzenia nr 9/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0” (Dz.Urz.GITD. poz. 9). Zmiana weszła w życie 8 marca 2024 r.
[3] § 10 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 9/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 marca 2024 r. zmieniającego zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem – „Budowa, utrzymanie i rozwój Systemu Teleinformatycznego Centralnej Ewidencji Naruszeń 2.0” (Dz.Urz.GITD. poz. 9). Zmiana weszła w życie 8 marca 2024 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00