Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-08-03
Wersja aktualna od 2021-08-03
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 20/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 3 sierpnia 2021 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym”
Na podstawie art. 52 ust. 1 i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 919 i 1005) zarządza się, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu nr 52/2018 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 8 listopada 2018 r. w sprawie powołania Komitetu Sterującego projektem - „Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym” (poz. 52 i z 2019 r. poz. 11) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 1 w ust. 2 uchyla się pkt 13;
2) w § 2 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
„§ 2. 1. W skład Komitetu wchodzą:
1) Główny Inspektor Transportu Drogowego - Przewodniczący;
2) Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego - Zastępca Przewodniczącego;
3) Dyrektor Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Użytkownik;
4) Naczelnik Wydziału Instalacji oraz Utrzymania Urządzeń w Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Główny Dostawca do spraw infrastruktury kontrolno-pomiarowej;
5) Dyrektor Biura Dyrektora Generalnego - Główny Dostawca do spraw logistyki i zamówień publicznych;
6) Dyrektor Biura Teleinformatyki - Główny Dostawca do spraw IT;
7) Zastępca Dyrektora Biura Finansowego nadzorujący bezpośrednio wydział właściwy do spraw funduszy rozwojowych - Nadzór Projektu w zakresie kwalifikowalności wydatków;
8) Naczelnik Wydziału Postępowań I Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - członek Komitetu.”;
3) w § 3 w ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zadań Przewodniczącego należy w szczególności:
1) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Komitetu;
2) wyznaczanie i mianowanie członków Komitetu, a także wyznaczanie i mianowanie Kierownika Projektu;
3) zatwierdzanie sprawozdań z prac Komitetu, a także raportu zamknięcia projektu;
4) zapewnianie finansowania dla projektu.
4) w § 5:
a) ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Do obowiązków Głównego Dostawcy do spraw IT należy w szczególności:
1) reprezentowanie interesów podmiotów oraz osób projektujących, wytwarzających, wspomagających, zaopatrujących oraz wdrażających produkty projektu w zakresie określonym zadaniami Biura Teleinformatyki;
2) zapewnienie integralności kompletnego rozwiązania w zakresie określonym zadaniami Biura Teleinformatyki;
3) rozwiązywanie konfliktów dotyczących wymagań i priorytetów dostawców w zakresie określonym zadaniami Biura Teleinformatyki;
4) uczestniczenie w realizacji zadań związanych z zachowaniem trwałości projektu w zakresie określonym zadaniami Biura Teleinformatyki;
5) sprawowanie nadzoru nad projektem z perspektywy dostawcy w zakresie określonym zadaniami Biura Teleinformatyki oraz delegowanie działań nadzoru.”,
b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Reprezentanci Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym we współpracy z Biurem Prawnym odpowiadają za zapewnienie zgodności projektu z prawodawstwem krajowym i Unii Europejskiej.”,
c) w ust. 7 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) Biura Teleinformatyki - w zakresie określonym zadaniami Biura.”;
5) w § 9 uchyla się ust. 3.
§ 2. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Główny Inspektor Transportu Drogowego: A. Gajadhur