ZARZĄDZENIE NR 3/2021
GŁÓWNEGO INSPEKTORA TRANSPORTU DROGOWEGO
z dnia 24 lutego 2021 r.
w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami
(ostatnia zmiana: DUGITD. z 2024 r., poz. 17)
Na podstawie art. 52 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2019 r. poz. 2140, z późn. zm.) oraz art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U z 2020 r. poz. 1062) zarządza się, co następuje:
§ 1. [1] Powołuje się Zespół do Spraw dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej, zwany dalej „Zespołem”, w następującym składzie:
1) Sylwia Stachowiak - Przewodniczący Zespołu - Koordynator ds. dostępności;
2) Piotr Kozera - Zastępca Przewodniczącego Zespołu - Członek Zespołu - przedstawiciel Biura Dyrektora Generalnego - Koordynator ds. dostępności architektonicznej;
3) Maciej Tyrakowski - Członek Zespołu - przedstawiciel Gabinetu Głównego Inspektora - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://www.gov.pl/web/gitd oraz https://intranet.gitd.gov.pl
4) Aleksandra Krysztof - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://www.canard.gitd.gov.pl oraz https://www.ebok.canard.gitd.gov.pl;
5) Jarosław Goś - Członek Zespołu - przedstawiciel Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://www.ebok.canard.gitd.gov.pl;
6) Kamil Dąbrowski - przedstawiciel Biura do spraw Transportu Międzynarodowego - Koordynator ds. dostępności cyfrowej oraz informacyjno-komunikacyjnej w szczególności w zakresie strony internetowej https://kreptd.gitd.gov.pl, https://ibtm.gitd.gov.pl
§ 2. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
1) [2] (uchylony)
2) identyfikacja potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami;
3) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego w zakresie dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej;
4) [3] przygotowanie i koordynacja wdrożenia „Planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami”, zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zwanej dalej „ustawą”;
5) monitorowanie zapewnienia w Głównym Inspektoracie Transporcie Drogowego dostępności zgodnie z ustawą;
6) [4] inicjowanie zmian przepisów i procedur obowiązujących w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
§ 3. 1. [5] Zespół współpracuje z Pełnomocnikiem do spraw osób niepełnosprawnych i równego traktowania w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego oraz pracownikami komórki do spraw BHP.
2. W posiedzeniach Zespołu, w uzasadnionych przypadkach, mogą brać udział inni pracownicy Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego, jak również przedstawiciele konsultantów zewnętrznych, zaproszeni przez Przewodniczącego Zespołu bądź osobę przez niego wyznaczoną.
§ 4. Za udział w pracach Zespołu nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie.
§ 5. [6] Pracami Zespołu kieruje Przewodniczący Zespołu, a w razie jego nieobecności Zastępca Przewodniczącego Zespołu lub wskazany przez Przewodniczącego Członek Zespołu.
§ 6. Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy w szczególności:
1) podejmowanie decyzji w sprawach będących przedmiotem prac Zespołu;
2) zwoływanie i prowadzenie posiedzeń Zespołu lub kierowanie jego pracami w trybie obiegowym;
3) zlecanie poszczególnym członkom Zespołu wykonania zadań pozostających w zakresie prac Zespołu.
4) wnioskowanie do Głównego Inspektora Transportu Drogowego o powołanie nowych członków Zespołu w miejsce dotychczasowych.
§ 7. Obsługę biurowo-administracyjną Zespołu, w tym przechowywanie dokumentacji z jego prac, zapewnia Biuro Dyrektora Generalnego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego.
§ 8. Zespół może obradować i podejmować decyzje w trybie obiegowym, z użyciem dostępnych systemów teleinformatycznych lub systemów łączności.
§ 9. Przewodniczący Zespołu lub zastępujący przewodniczącego członek Zespołu, powiadamia członków o terminie i miejscu posiedzenia Zespołu za pomocą poczty elektronicznej.
§ 10. Z posiedzeń Zespołu sporządzany jest protokół. Protokół podpisują wszyscy obecni członkowie Zespołu.
§ 10a. [7] Funkcjonowanie Zespołu, o którym mowa w § 1, nie zwalnia pozostałych pracowników Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego z wdrażania rozwiązań, procedur, zaleceń i innych działań zapewniających dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami. Działania te każdy pracownik powinien realizować niezależnie od działań podejmowanych przez Zespół.
§ 11. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
[1] § 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
[2] § 2 pkt 1 uchylony przez § 1 pkt 2 lit. a) zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
[3] § 2 pkt 4 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. b) zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
[4] § 2 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
[5] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
[6] § 5 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
[7] § 10a dodany przez § 1 pkt 5 zarządzenia nr 7/2024 Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia 12 czerwca 2024 r. o zmianie zarządzenia w sprawie powołania Zespołu do spraw zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.Urz.GITD. poz. 17). Zmiana weszła w życie 12 czerwca 2024 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00