Akt prawny
archiwalny
Wersja archiwalna od 2023-03-11 do 2024-04-27
Wersja archiwalna od 2023-03-11 do 2024-04-27
archiwalny
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 9
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 9 marca 2023 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie powołania Rady Rodziny
Na podstawie art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o Radzie Ministrów (Dz. U. z 2022 r. poz. 1188) zarządza się, co następuje:
§ 1.
W zarządzeniu nr 37 Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2019 r. w sprawie powołania Rady Rodziny (Dz. Urz. Min. Rodz. Prac. i Pol. Społ. poz. 43) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 2 w pkt 1 skreśla się wyraz „tradycyjnej”;
2) w § 3:
a) w ust. 5 uchyla się pkt 3,
b) ust. 6 otrzymuje brzmienie:
„6. Członków Prezydium Rady, o których mowa w ust. 5 pkt 2, wybiera Rada spośród swoich członków.”,
c) po ust. 6 dodaje się ust. 6a w brzmieniu:
„6a.Sekretarza Rady wybiera Przewodniczący Rady spośród pracowników komórki właściwej do spraw polityki demograficznej w Ministerstwie, wskazanych przez dyrektora tej komórki organizacyjnej.”;
3) § 5 otrzymuje brzmienie:
„§ 5.
Do zadań Sekretarza Rady należy:
1) koordynowanie prac zespołów tematycznych;
2) przedstawianie propozycji ustaleń w sprawach organizacyjnych;
3) realizowanie działań związanych z dokumentowaniem prac Rady, w tym sporządzanie protokołu z posiedzeń Rady oraz listy obecności członków Rady na posiedzeniach Rady;
4) organizowanie przepływu informacji w związku z działalnością Rady;
5) wykonywanie innych zadań zleconych przez Przewodniczącego Rady lub Zastępców Przewodniczącego Rady.”;
4) § 8 otrzymuje brzmienie:
„§ 8.
1. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się nie rzadziej niż cztery razy w ciągu roku kalendarzowego.
2. Rada może rozstrzygać sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).
3. Posiedzenia Rady mogą być prowadzone przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość oraz komunikacji elektronicznej.
4. Protokół z posiedzenia Rady sporządza Sekretarz Rady w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia tego posiedzenia.
5. Protokół z posiedzenia Rady, zaakceptowany i podpisany przez Przewodniczącego Rady, Sekretarz Rady przekazuje do Biura Ministra.”;
5) § 10 otrzymuje brzmienie:
„§ 10.
Obsługę biurowo-administracyjną, w tym przechowywanie dokumentacji Rady, zapewnia Biuro Ministra.”.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER RODZINY
I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Marlena Maląg