Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2021-12-07
Wersja aktualna od 2021-12-07
obowiązujący
Alerty
ZARZĄDZENIE NR 52
MINISTRA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
z dnia 5 grudnia 2021 r.
w sprawie powołania Komisji Konkursowej w ramach realizacji Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" ? edycja 2022
Na podstawie art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 23 października 2018 r. o Funduszu Solidarnościowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1787) zarządza się, co następuje:
§ 1.
Powołuje się Komisję Konkursową, zwaną dalej "Komisją", w celu przeprowadzenia otwartego konkursu i dokonania wyboru najkorzystniejszych ofert złożonych w ramach realizacji Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" – edycja 2022, finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego, zwanego dalej "Funduszem".
§ 2.
Do zadań Komisji należy:
1) analiza i ocena złożonych ofert w oparciu o kryteria, o których mowa w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert w ramach Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" – edycja 2022, zwanego dalej "Programem";
2) przedłożenie Ministrowi Rodziny i Polityki Społecznej, zwanemu dalej "Ministrem", zbiorczego protokołu przebiegu otwartego konkursu ofert oraz listy rankingowej ofert zawierającej rekomendowane przez Komisję oferty przeznaczone do finansowania wraz z proponowaną kwotą przyznania środków z Funduszu.
§ 3.
1. W skład Komisji wchodzą:
1) przewodniczący - dyrektor Biura Pełnomocnika Rządu do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej "BON";
2) wiceprzewodniczący - osoba wyznaczona przez przewodniczącego spośród członków Komisji, o których mowa w pkt 4;
3) sekretarz - osoba wyznaczona przez przewodniczącego spośród członków Komisji, o których mowa w pkt 4;
4) pozostali członkowie Komisji w liczbie dziewięciu pracowników BON.
2. W posiedzeniach Komisji mogą dodatkowo uczestniczyć, z głosem doradczym, przedstawiciele pozostałych komórek organizacyjnych Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej, niebędący członkami Komisji.
3. Listę członków Komisji oraz osób, o których mowa w ust. 2, przedstawioną przez przewodniczącego zatwierdza Minister.
4. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w ust. 2, składają oświadczenie o bezstronności, a w przypadku zaistnienia konfliktu interesów powiadamiają o tym przewodniczącego i wyłączają się z prac Komisji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do zarządzenia.
5. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w ust. 2, składają oświadczenie o zachowaniu poufności danych zawartych w opiniowanych ofertach w związku z ich udziałem w pracach Komisji. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do zarządzenia.
6. Członkowie Komisji oceniający złożone oferty wypełniają Kartę oceny oferty w ramach Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnościami" – edycja 2022, zwaną dalej "Kartą oceny oferty". Wzór Karty oceny oferty stanowi załącznik nr 3 do zarządzenia.
§ 4.
1. Do obowiązków przewodniczącego należy:
1) kierowanie pracami Komisji;
2) zwoływanie, w zależności od potrzeb, posiedzeń Komisji i ustalanie porządku obrad;
3) ustalanie, każdorazowo przed posiedzeniem Komisji, składu osobowego członków Komisji;
4) rozstrzyganie kwestii spornych powstałych w toku prac Komisji;
5) akceptowanie i podpisywanie protokołów z posiedzeń Komisji.
2. W przypadku nieobecności przewodniczącego jego zadania wykonuje wiceprzewodniczący albo upoważniony pisemnie przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego inny członek Komisji.
§ 5.
1. Do obowiązków sekretarza należy w szczególności:
1) przygotowanie posiedzeń Komisji, powiadamianie członków Komisji o terminie i miejscu jego posiedzenia, a także o składzie osobowym na posiedzeniu;
2) dokumentowanie obecności członków Komisji na posiedzeniach;
3) przygotowanie wspólnej Karty oceny oferty na podstawie Kart oceny oferty w ramach Programu, zawierającej uśrednioną liczbę punktów z oceny merytorycznej wraz z proponowaną kwotą dofinansowania;
4) sporządzanie protokołów z posiedzeń Komisji;
5) przechowywanie dokumentacji dotyczącej prac Komisji.
2. W przypadku nieobecności sekretarza funkcję tę pełni wyznaczony przez przewodniczącego Komisji inny członek Komisji.
§ 6.
1. Komisja obraduje w składzie co najmniej pięcioosobowym, w tym przewodniczący na posiedzeniach zwoływanych w zależności od potrzeb, w trybie stacjonarnym lub w trybie zdalnym za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
2. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 2, mają dostęp do pełnej dokumentacji dotyczącej weryfikowanej oferty.
3. Decyzje podejmowane są w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Każdy członek Komisji posiada jeden głos. W przypadku równej liczby głosów decydujący jest głos przewodniczącego, a w przypadku jego nieobecności głos wiceprzewodniczącego albo upoważnionego pisemnie przez przewodniczącego albo wiceprzewodniczącego innego członka Komisji.
4. Z każdego posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który jest zatwierdzany przez członków Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 2, biorące udział w danym posiedzeniu Komisji.
§ 7.
Praca w Komisji ma charakter nieodpłatny. Członkowie Komisji oraz osoby, o których mowa w § 3 ust. 2, nie otrzymują z tytułu pracy w Komisji dodatkowego wynagrodzenia.
§ 8.
Obsługę organizacyjną i administracyjno-biurową Komisji zapewnia BON.
§ 9.
Komisja działa do dnia ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert w ramach Programu.
§ 10.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.
MINISTER
RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
Marlena Maląg
Załączniki do zarządzenia nr 52 Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
z dnia 5 grudnia 2021 r. (poz 54)
Załącznik nr 1
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 2
WZÓR - OŚWIADCZENIE
Załącznik nr 3
WZÓR - KARTA OCENY OFERTY NR W RAMACH PROGRAMU "ASYSTENT OSOBISTY OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI" – EDYCJA 2022