Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2015 poz. 7817

Uchwała nr XIII/117/15 Rady Gminy Zebrzydowice

z dnia 29 grudnia 2015r.

w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznego przedszkola oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania oraz terminu i sposobu ich rozliczenia

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 594, zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. poz. 645.), art. 90 ust. 4 w związku z ust. 2b i ust. 2c ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późniejszymi zmianami), Rada Gminy Zebrzydowice uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Gminy Zebrzydowice dla niepublicznych przedszkoli.

§ 2. Dotacje z budżetu Gminy Zebrzydowice, zwanej dalej "Gminą", udzielane są niepublicznym przedszkolom prowadzonych na terenie Gminy.

§ 3. 1. Dotacje z budżetu Gminy przysługują:

1) niepublicznym przedszkolom, w wysokości równej 75% wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu gminy z tym, że dla dziecka niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia oddziału przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę.

2. Dotacja przeznaczona jest na częściowe pokrycie wydatków związanych z bieżącą działalnością.

§ 4. 1. Dotacji udziela się na wniosek osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole złożony do Wójta Gminy, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 powinien zawierać:

1) nazwę, rodzaj i adres niepublicznego przedszkola

2) nazwę i adres osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole

3) planowaną liczbę uczniów w roku, którego dotyczy wniosek o udzielenie dotacji, wraz z wyodrębnieniem:

a) liczby uczniów z terenu Gminy,

b) liczby uczniów spoza Gminy,

c) liczby uczniów niepełnosprawnych,

6) nazwę i numer rachunku bankowego niepublicznego przedszkola, na który ma być przekazywana dotacja.

3. Wzór wniosku o dotację stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 5. 1. Osoba prowadząca zobowiązana jest do:

1) składania do Wójta Gminy w terminie do 10 dnia każdego miesiąca, informacji o liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień każdego miesiąca,

2) prowadzenia dokumentacji zawierającej aktualne informacje o liczbie uczniów,

3) zgłaszania w ciągu 14 dni wszelkich zmian danych zawartych we wniosku o udzielenie dotacji oraz zmian prowadzenia bądź zaprzestania działalności w formie wychowania przedszkolnego.

2. Liczba uczniów o których mowa w ust 1 nie może być większa niż deklarowana we wniosku o udzielenie dotacji.

3. Wzór informacji o liczbie uczniów stanowi załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 6. 1. Dotacje przekazywane są w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca, na rachunek bankowy niepublicznego przedszkola.

§ 7. Kwoty dotacji dla niepublicznych przedszkoli będą przekazywane w wysokości odpowiadającej faktycznej liczbie uczniów wykazanych przez osobę prowadzącą w informacji, o której mowa w § 5 ust.1.

§ 8. 1. Do wyliczenia wysokości dotacji na jednego ucznia niepublicznego przedszkola w danym roku budżetowym ustalona zostaje na podstawie wydatków bieżących przedszkoli publicznych prowadzonym przez Gminę planowanych w budżecie gminy na rok udzielania dotacji.

2. Do wyliczenia wysokości dotacji na jednego ucznia niepublicznego przedszkola w danym roku budżetowym ustalona zostaje na podstawie liczby dzieci zapisanych do przedszkoli publicznych na dzień 30 września roku poprzedzającego udzielenie dotacji.

§ 9. 1. Osoba prowadząca niepubliczne przedszkole przedstawia rozliczenie z pobrania i wykorzystania otrzymanej dotacji do 15 -dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiło przekazanie raty dotacji.

2. Rozliczenie z dotacji powinno uwzględniać: faktyczną liczbę uczniów w danym miesiącu, kwotę otrzymanej dotacji oraz kwotę wydatkowanej dotacji.

3. Wzór rozliczenia z pobrania i wykorzystania dotacji stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 10. W przypadku zaprzestania działalności niepublicznego przedszkola osoba prowadząca przedszkole przedstawia rozliczenie o którym mowa § 9. w terminie 15 dni po zakończeniu miesiąca, w którym podmiot otrzymał ostatnią część dotacji, za okres od początku roku kalendarzowego do końca miesiąca, w którym otrzymał ostatnią ratę dotacji.

§ 11. 1 W terminie do dnia 15-go stycznia roku następnego osoba prowadząca niepubliczną placówkę zobowiązana jest złożyć Wójtowi Gminy rozliczenie z pobrania i wykorzystania dotacji za dany rok.

2. Wzór rozliczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 12. Środki niewykorzystane przez niepubliczne przedszkole w ramach przyznanej dotacji są zwracane do budżetu Gminy nie później niż do dnia 15 stycznia następującego po roku budżetowym, w którym została udzielona dotacja.

§ 13. 1. Wójtowi Gminy przysługuje w każdym czasie prawo kontroli prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji i kontroli dokumentów związanych z liczbą uczniów.

2. Kontrole przeprowadzają osoby posiadające pisemne upoważnienie Wójta Gminy do jej przeprowadzenia wraz z określeniem zakresu kontroli.

3. Kontrolujący mają prawo wstępu na teren kontrolowanej placówki oraz prawo wglądu do dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania oraz do przetwarzania danych osobowych uczniów tych placówek, na potrzeby prowadzonej kontroli.

4. Z kontroli sporządza się protokół, który podpisują kontrolujący oraz kierujący placówką lub osoba przez niego upoważniona.

5. Ewentualne stwierdzenie w wyniku kontroli wykorzystania dotacji na pokrycie wydatków innych niż wydatki bieżące placówki, powoduje obowiązek zwrotu nieprawidłowo wykorzystanej części dotacji w terminie 14 dni od zakończenia kontroli z ustawowymi odsetkami w przypadku zwłoki.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Zebrzydowice.

§ 15. Traci moc Uchwała nr XXXII/322/13 Rady Gminy Zebrzydowice z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznego przedszkola oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości jej wykorzystania.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego, z mocą obowiązującą od 01.01.2016 r.

Przewodniczący Rady Gminy Zebrzydowice


Henryk Franek


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIII/117/15
Rady Gminy Zebrzydowice
z dnia 29 grudnia 2015 r.

WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI...............

1. Pełna nazwa i adres placówki....................................................................................................................

..................................................................................................................................................................

2. Nazwa (nazwisko i imię) adres osoby prowadzącej ...................................................................................

..................................................................................................................................................................

3. Nazwa banku i numer rachunku bankowego, na który należy przekazać dotacje..........................................

....................................................................................................................................................................

4. Planowana liczba dzieci w okresie:

W OKRESIE I-VIII

W OKRESIE IX - XII

OGÓŁEM

z Gminy Zebrzydowice

spoza Gminy Zebrzydowice

w tym dzieci niepełnosprawne

w tym dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju prowadzonym na podstawie art 71b ust 2a ustawy o systemie oświaty

......................................................................................

data, pieczęć i podpis osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole

Termin składania wniosku do 30 września roku poprzedzającego rok przyznania dotacji.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIII/117/15
Rady Gminy Zebrzydowice
z dnia 29 grudnia 2015 r.

Informacja o liczbie dzieci uczęszczających do niepublicznego przedszkola w danym miesiącu

1. Pełna nazwa i adres placówki

....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2. Nazwa (nazwisko i imię) adres osoby prowadzącej

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3. Faktyczna liczba dzieci na dzień 1 miesiąca ....................................roku........................ wynosi...................

w tym

a) z Gminy Zebrzydowice .......................................... w tym niepełnosprawnych................................rodzaj niepełnosprawności .................................................................... objęte wczesnym wspomaganiem ....................

b) nazwa Gminy ............................................... liczba uczniów........................................... w tym niepełnosprawnych..................... rodzaj niepełnosprawności ............................................. objęte wczesnym wspomaganiem ....................................

c) nazwa Gminy ............................................... liczba uczniów........................................... w tym niepełnosprawnych..................... rodzaj niepełnosprawności ............................................. objęte wczesnym wspomaganiem ....................................

d) nazwa Gminy ............................................... liczba uczniów........................................... w tym niepełnosprawnych..................... rodzaj niepełnosprawności ............................................. objęte wczesnym wspomaganiem ....................................

4. Nazwa banku i numer rachunku bankowego, na który należy przekazać dotacje ...............................................................................................................................................................

...............................................................

data, pieczęć i podpis osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole

Termin składania wniosku do 10 każdego miesiąca.


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIII/117/15
Rady Gminy Zebrzydowice
z dnia 29 grudnia 2015 r.

rozliczenie z pobrania i wykorzystania dotacji za miesiąc .............................w roku......................

1. Pełna nazwa i adres placówki

.......................................................................................................................................................................... 2. Nazwa (nazwisko i imię) adres osoby prowadzącej ................................................................................... ..........................................................................................................................................................................

3. rozliczenie dotacji

Lp.

Miesiąc

liczba uczniów

Wysokość otrzymanej dotacji

ogółem

niepełnosprawnych

objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju

1

Styczeń

Luty

Marzec

Kwiecień

Maj

Czerwiec

Lipiec

Sierpień

Wrzesień

Październik

Listopad

Grudzień

łączna kwota otrzymanej dotacji

2

Wydatki bieżące obejmujące każdy wydatek poniesiony na cele działalności w tym na:

Wynagrodzenia osoby fizycznej prowadzącej przedszkole, jeżeli odpowiednio pełni funkcję dyrektora przedszkola albo prowadzi zajęcia w innej formie wychowania przedszkolnego sfinansowanie wydatków związanych z realizacją zadań organu prowadzącego, o których mowa w art. 5 ust 7 ustawy o systemie oświaty z wyjątkiem wydatków na inwestycje i zakupy inwestycyjne, zakup i objęcie akcji i udziałów lub wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego

3

zakup środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych, obejmujących:

książki i inne zbiory biblioteczne, środki dydaktyczne służące procesowi dydaktyczno - wychowawczemu realizowanemu w przedszkolach, sprzęt sportowy i rekreacyjny, meble pozostałe środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o wartości nieprzekraczającej wielkości ustalonej w przepisach o podatku dochodowym od osób prawnych, dla których odpisy amortyzacyjne są uznawane za koszt uzyskania przychodu w 100% ich wartości, w momencie oddania do używania

4

Łączna kwota poniesionych wydatków

5

Kwota niewykorzystanej dotacji

Świadom odpowiedzialności karnej za nienależnie pobranie dotacji oraz dotacji niezgodnie z jej przeznaczeniem, poświadczam zgodność przedstawionych informacji ze stanem faktycznym.

........................................................................................

data, pieczęć i podpis osoby prowadzącej niepubliczne przedszkole

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00