Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2014 poz. 6698

Uchwała nr II/10/2014 Rady Miasta Imielin

z dnia 17 grudnia 2014r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Miasta Imielin dla niepublicznych przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego, prowadzonych na terenie miasta Imielin przez podmioty niepubliczne oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (j.t. Dz.U. z 2013 roku, poz. 594 z późn.zm.), art. 90 ust. 2b, ust. 2d, ust. 4 ustawy z dnia 07 września 1991 roku o systemie oświaty (j.t. Dz.U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.)

Rada Miasta Imielin
uchwala:

§ 1.

Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1)ustawie- należy przez to rozumieć ustawę z dnia 07 września 1991 roku o systemie oświaty (j.t. Dz.U. z 2004 roku Nr 256, poz. 2572 z późn.zm.),

2)ustawie o finanach publicznych - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (j.t.Dz.U. z 2013 roku, poz. 885 z późn.zm.),

3)Burmistrzu - rozumie się Burmistrza Miasta Imielin,

4)przedszkolu - należy przez to rozumieć przedszkole niepubliczne, prowadzone przez osobę prawną lub fizyczną, wpisane do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Miasto Imielin,

5)innej formie wychowania przedszkolnego - należy przez to rozumieć niepubliczną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w art. 14a ust. 7 ustawy, wpisaną do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, prowadzonej przez Miasto Imielin,

6)organie prowadzącym - należy przez to rozumieć osoby prawne i fizyczne prowadzące niepubliczne przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego, nie będące jednostką samorządu terytorialnego,

7)wydatkach bieżących - rozumie się przez to wydatki, o których mowa w art. 236 ustawy o finansach publicznych,

8)uczniach - należy przez to rozumieć wychowanków niepublicznego przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego,

9)organie dotującym - należy przez to rozumieć Miasto Imielin,

10)roku - rozumie się przez to rok kalendarzowy.

§ 2.

1. Dotacja z budżetu miasta Imielin przyznawana jest pod warunkiem, że organ prowadzący przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego, przekaże Burmistrzowi informację o planowanej liczbie uczniów, nie później niż do dnia 30 września poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

2. Informację, o której mowa w ust. 1 organ prowadzący przedstawi w formie wniosku, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Po ustaleniu podstawy obliczenia dotacji przypadającej na jednego ucznia w bieżącym roku, następuje wyrównanie kwoty dotacji przekazywanej miesięcznie. W przypadku przekazania dotacji w wysokości wyższej od należnej, kwota nadpłaty zostanie zaliczona w poczet dotacji należnej na następny miesiąc. W przypadku wypłacenia kwoty niższej od należnej - kwota ta zostaje wyrównana.

§ 3.

1. Podstawę obliczenia dotacji dla przedszkola, stanowi 75% ustalonych w budżecie organu dotującego wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych, w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody organu dotującego.

2. Na ucznia niepełnosprawnego udzielana jest dotacja w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola publicznego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

§ 4.

1. Podstawę obliczania dotacji dla innej formy wychowania przedszkolnego, stanowi 40% ustalonych w budżecie organu dotującego wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych, w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody organu dotującego.

2. Na ucznia niepełnosprawnego udzielana jest dotacja w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola publicznego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

§ 5.

1. Dotacja przekazywana jest w 12 miesięcznych częściach na rachunek bankowy przedszkola lub innej formy wychowania przedszkolnego, wskazany przez organ prowadzący we wniosku o udzielenie miesięcznej części dotacji.

2. Dotacja przekazywana jest w terminie, o którym mowa w art. 90 ust. 3c ustawy.

3. Wniosek o udzielenie miesięcznej części dotacji, organ prowadzący lub osoba przez niego upoważniona składa do Burmistrza, do 10 dnia każdego miesiąca.

4. Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1 stanowi załącznik nr 2 do uchwały.

§ 6.

1. W przypadku zmiany, w trakcie roku kalendarzowego, ustalonych w budżecie organu dotującego wydatków bieżących przewidzianych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez organ dotujący, zmianie ulega podstawa ustalania wysokości dotacji.

2. Zmiana podstawy ustalania wysokości dotacji na jednego ucznia następuje ponadto w związku ze zmieniającą się liczbą uczniów w przedszkolach prowadzonych przez Miasto Imielin.

3. Organ dotujący, zobowiązany jest do niezwłocznego poinformowania w formie pisemnej organu prowadzącego o zmianie wysokości kwoty należnej dotacji, w przypadku wprowadzenia zmian do podstawy ustalenia wysokości dotacji, o których mowa w ust. 1 i 2.

§ 7.

1. Podmiot otrzymujący dotację przekazuje Burmistrzowi rozliczenie wykorzystania dotacji do dnia 15 stycznia następnego roku.

2. W przypadku, gdy niepubliczne przedszkole, inna forma wychowania przedszkolnego kończy działalność w trakcie roku kalendarzowego, rozliczenie wykorzystania dotacji następuje w terminie 15 dni po otrzymaniu ostatniej części dotacji.

3. Wzór rozliczenia dotacji stanowi załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

4. Zasady zwrotu dotacji reguluje ustawa o finansach publicznych.

§ 8.

1. Dotacja może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków niepublicznego przedszkola, innej formy wychowania przedszkolnego, związanych z dofinansowaniem ich zadań w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym profilaktyki społecznej, o których mowa w art. 90 ust. 3d ustawy, a prawidłowość jej wykorzystania podlega kontroli.

2. Zakres kontroli wykorzystania dotacji obejmuje:

1)zgodność ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazywanej w informacjach, o których mowa w § 5 ust. 3 uchwały, na podstawie dokumentacji stanowiącej podstawę sporządzenia tych informacji,

2)prawidłowość wykorzystania przyznanej dotacji na wydatki bieżące przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego,

3)zgodność przedłożonych rozliczeń wykorzystania dotacji, o których mowa w § 8 ust. 1 uchwały, z dokumentacją organizacyjną i finansową.

§ 9.

1. Do przeprowadzenia kontroli przez osobę kontrolującą uprawnia imienne upoważnienie Burmistrza.

2. Upoważnienie do przeprowadzenia kontroli zawiera:

1)wskazanie osób upoważnionych do przeprowadzenia kontroli,

2)zakres i tematykę kontroli,

3)termin rozpoczęcia i termin planowanego zakończenia kontroli.

§ 10.

1. Kontrola może mieć miejsce zarówno w siedzibie organu prowadzącego, jak i w prowadzonym przez niego przedszkolu, lub innej formie wychowania przedszkolnego, bądź w siedzibie kontrolującego.

2. Kierownik jednostki kontrolowanej zapewnia osobie kontrolującej warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli w szczególności:

1)przedkłada na żądanie dokumenty dotyczące przedmiotu kontroli,

2)zapewnia terminowe udzielanie wyjaśnień przez pracowników kontrolowanej jednostki.

§ 11.

1. Osoba kontrolująca dokonuje ustaleń stanu faktycznego na podstawie dowodów, którymi mogą być w szczególności dokumenty i dowody rzeczowe, księgi rachunkowe, dane ewidencyjne i sprawozdawcze, oględziny, zeznania świadków, jak również pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.

2. Osoba kontrolująca może żądać sporządzenia niezbędnych dla osiągnięcia celów kontroli odpisów, wyciągów lub kserokopii dokumentów, jak również zestawień i obliczeń opartych na dokumentach.

§ 12.

1. Z przebiegu kontroli sporządza się protokół, który zawiera:

1)datę jego sporządzenia,

2)oznaczenie kontrolowanej jednostki,

3)datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli z uwzględnieniem przerw w trakcie kontroli,

4)wskazanie imienia i nazwiska osoby kontrolującej wraz z podaniem stanowiska służbowego,

5)wskazanie upoważnienia do przeprowadzenia kontroli wydanego przez Burmistrza,

6)określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,

7)zwięzły opis jednostki kontrolowanej, z uwzględnieniem podstaw prawnych jej funkcjonowania,

8)wskazanie imienia i nazwiska kierownika kontrolowanej jednostki,

9)wskazanie imienia i nazwiska głównego księgowego kontrolowanej jednostki,

10)opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku czynności kontrolnych,

11)spis załączników stanowiących część składową protokołu,

12)informację o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu kontroli,

13)informację o przysługujących kierownikowi jednostki kontrolowanej prawach i obowiązkach związanych z podpisaniem lub odmową podpisania protokołu kontroli,

14)informację o sposobie i terminie zgłoszenia zastrzeżeń do opisu stanu faktycznego zawartego w protokole kontroli,

15)datę i miejsce podpisania protokołu kontroli.

2. Protokół kontroli zostaje przekazany jednostce kontrolowanej w terminie do 14 dni od dnia zakończenia kontroli.

§ 13.

1. Kierownikowi jednostki kontrolowanej przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń wraz z uzasadnieniem co do ustaleń zawartych w protokole kontroli, w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu.

2. Kierownik jednostki kontrolowanej może odmówić podpisania protokołu.

3. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

§ 14.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Imielin.

§ 15.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i ma zastosowanie od 01 stycznia 2015 roku.

Przewodnicząca Rady Miasta Imielin


Bernadeta Ficek


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr II/10/2014
Rady Miasta Imielin
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr II/10/2014
Rady Miasta Imielin
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik2.pdf

Wniosek o udzielenie części dotacji


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr II/10/2014
Rady Miasta Imielin
z dnia 17 grudnia 2014 r.
Zalacznik3.pdf

Roczne rozliczenie dotacji

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00