Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2014 poz. 6694

Uchwała nr II/15/2014 Rady Miejskiej w Gliwicach

z dnia 18 grudnia 2014r.

w sprawie budżetu miasta Gliwice na 2015 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d”, „e” i „i”, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.); art. 12 pkt 5, w związku z art. 92 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 595 z późn. zm.); art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, art. 89, 211, 212, 214, 215, 216, 217, 218, 222, 233, 235, 236, 237, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.); art. 26 ust. 4 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1166); art. 13 ust. 3, ust. 4a ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji (tekst jednolity Dz.U. z 2011 r. Nr 287, poz. 1687 z późn. zm.); art. 13 pkt 7 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tekst jednolity Dz.U. z 2011 r. Nr 197 poz. 1172 z późn. zm.), na wniosek Prezydenta Miasta

Rada Miasta Gliwice
uchwala, co następuje:

§ 1. Łączną kwotę planowanych dochodów budżetu miasta, w wysokości 1.360.429.138,00 zł, z tego:

1) dochody bieżące 864.101.920,00 zł;

2) dochody majątkowe 496.327.218,00 zł,

zgodnie z tabelą nr 1.

§ 2. Łączną kwotę planowanych wydatków budżetu miasta, w wysokości 1.580.616.527,00 zł, z tego:

1) wydatki bieżące 726.493.010,00 zł, z tego:

a) wydatki jednostek budżetowych 578.294.879,00 zł:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane 324.639.492,00 zł,

- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 253. 655.387,00 zł,

b) dotacje na zadania bieżące 91.225.101,00 zł,

c) świadczenia na rzecz osób fizycznych 49.459.893,00 zł,

d) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3
3.345.230,00 zł,

e) wydatki na obsługę długu miasta 4.167.907,00 zł;

2) wydatki majątkowe 854.123.517,00 zł, z tego:

a) inwestycje i zakupy inwestycyjne, w tym na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 847.123.517,00 zł,

b) wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego 7.000.000,00 zł,

zgodnie z tabelą nr 2.


§ 3. 1. Planowany deficyt budżetu miasta jako różnica między dochodami i wydatkami, w wysokości 220.187.389,00 zł, który postanawia pokryć:

1) wolnymi środkami w kwocie 24.500.000,00 zł;

2) przychodami z zaciągniętych pożyczek na rynku krajowym, w kwocie 119.168,00 zł;

3) przychodami z zaciągniętych kredytów na rynku krajowym, w kwocie 64.068.221,00 zł;

4) przychodami z zaciągniętych kredytów na rynku zagranicznym, w kwocie 131.500.000,00 zł.

2. Łączną kwotę przychodów budżetu, w wysokości 241.224.581,65 zł.

3. Łączną kwotę rozchodów budżetu, w wysokości 21.037.192,65 zł, którą postanawia pokryć przychodami 320.000,00 zł ze spłaty pożyczek udzielonych oraz dochodami, w związku z tym zwiększa o kwotę 20.717.192,65 zł przychody z tytułu kredytów.

4. Łączne rozchody określone w ust. 3 mogą w ciągu roku budżetowego zostać zwiększone o kwoty, o których mowa w § 16 ust.1 i § 17 ust. 2,

zgodnie z tabelą nr 3.

§ 4. Wydatki na realizację następujących zadań:

1) własnych miasta, w wysokości 1.047.323.552,00 zł, zgodnie z tabelą nr 4;

2) zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami, w wysokości 31.698.858,00 zł, zgodnie z tabelą nr 5;

3) zleconych z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami realizowanych przez powiat, w wysokości 24.945.019,00 zł, zgodnie z tabelą nr 6;

4) realizowanych na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, w wysokości
40.000,00 zł, zgodnie z tabelą nr 7;

5) realizowanych na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, w wysokości 450.834.052,00 zł, zgodnie z tabelą nr 8;

6) realizowanych wspólnie z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, w wysokości
25.775.046,00 zł, zgodnie z tabelą nr 9.

§ 5. Plan dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz w programie przeciwdziałania narkomanii, w wysokości 3.500.000,00 zł.

§ 6. Plan dochodów należnych miastu zgodnie z ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2013 r. poz. 1232 z późn. zm.) oraz wydatki na realizację zadań własnych związanych z ochroną środowiska i gospodarki wodnej, w wysokości 3.500.000,00 zł.

§ 7. Plan dochodów z tytułu opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych w wysokości 600.000,00 zł i wydatki związane z utrzymaniem przystanków, w wysokości 740.000,00 zł.

§ 8. Plan dochodów z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości
16.000.000,00 zł i wydatki dotyczące funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, w wysokości 17.269.413,00 zł.


§ 9. 1. Dotacje udzielane z budżetu miasta, w wysokości 541.678.127,00 zł, z tego:

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 504.256.717,00 zł:

a) dotacje celowe 487.532.038,00 zł,

b) dotacje podmiotowe 16.724.679,00 zł;

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 37.421.410,00 zł:

a) dotacje celowe 16.080.526,00 zł (w tym: Ochotnicza Staż Pożarna Brzezinka 156.200,00 zł, Ochotnicza Staż Pożarna Ostropa 51.000,00 zł i Ochotnicza Straż Pożarna Bojków 40.500,00 zł),

b) dotacje podmiotowe 21.340.884,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 1 do uchwały.

2. Wysokość środków finansowych na wpłaty na fundusz celowy, z przeznaczeniem dla Komendy Miejskiej Policji, na:

1) dodatkowe służby patrolowe realizowane przez funkcjonariuszy w godzinach pozasłużbowych, w wysokości 500.000,00 zł;

2) nagrody dla funkcjonariuszy, w wysokości 5.000,00 zł.

§ 10. 1. Rezerwę ogólną, w wysokości 4.200.000,00 zł.

2. Rezerwy celowe, na:

1) wydatki majątkowe, w wysokości 25.000.000,00 zł;

2) remonty, w tym zakup usług remontowych, materiałów, wyposażenia i innych usług oraz na dotacje na remonty, w wysokości 2.490.000,00 zł;

3) realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego, w wysokości 2.200.000,00 zł;

4) wydatki na wynagrodzenia i składki od nich naliczane, w wysokości 4.000.000,00 zł.

§ 11. Plan dochodów rachunku dochodów jednostek i wydatków nimi finansowanych, w kwotach:

1) dochody 14.268.376,00 zł;

2) wydatki 14.268.376,00 zł,

zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.

§ 12. Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, w wysokości 30.809.100,00 zł, zgodnie z tabelą nr 10.

§ 13. 1. Limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, w wysokości 1.000.000.000,00 zł na: pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu miasta, finansowanie planowanego deficytu budżetu miasta, spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów, wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej.

2. Upoważnić Prezydenta Miasta do zaciągania zobowiązań, o których mowa w ust. 1.

§ 14. Upoważnić Prezydenta Miasta do samodzielnego zaciągania jednorazowych zobowiązań, do wysokości 300.000.000,00 zł.


§ 15. Górną granicę, w kwocie 715.000.000,00 zł do której Prezydent Miasta może samodzielnie zaciągać zobowiązania w zakresie podejmowania inwestycji i remontów.

§ 16. 1. Maksymalną wysokość pożyczek i poręczeń udzielanych przez Prezydenta Miasta w roku budżetowym do wysokości 50.000.000,00 zł.

2. Upoważnić Prezydenta Miasta do udzielania w roku budżetowym pożyczek i poręczeń, o których mowa w ust. 1.

§ 17. 1. Upoważnić Prezydenta Miasta do lokowania w trakcie roku wolnych środków budżetowych:

1) na rachunkach bankowych w bankach mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;

2) w skarbowych papierach wartościowych;

3) w obligacjach emitowanych przez jednostki samorządu terytorialnego.

2. Łączne rozchody z tytułów, o których mowa w ust. 1 mogą wynosić 300.000.000,00 zł.

§ 18. Upoważnić Prezydenta Miasta do:

1) dokonywania zmian w planie:

a) wydatków bieżących na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,

b) wydatków majątkowych,

c) w zakresie wszelkich przeniesień między wydatkami bieżącymi a majątkowymi, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami;

2) przekazywania uprawnień, o których mowa w § 15 innym jednostkom organizacyjnym miasta.

§ 19. Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe miasta Gliwice zwroty wydatków dokonywanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym.

§ 20. Ustala się, że uzyskane przez jednostki budżetowe miasta Gliwice zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody w roku, w którym dokonano zwrotu tych wydatków.

§ 21. Wykonanie uchwały powierzyć Prezydentowi Miasta.

§ 22. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia, z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.

Przewodniczący Rady Miasta Gliwice


Marek Pszonak


Załącznik do Uchwały Nr II/15/2014
Rady Miasta Gliwice
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik1.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00