Akt prawny
Alerty
Sprawozdanie nr 1 Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013r.
z wykonania budżetu Gminy Ujsoły za 2012 rok
§ 1. Opracowany projekt budżetu na 2012 rok przedstawiony przez Wójta Gminy Ujsoły uzyskał pozytywną opinięI Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Katowicach - Uchwała Nr 4100/1/322/2011 z dnia 30 listopada 2011 roku.
§ 2. Budżet Gminy Ujsoły na 2012 rok został uchwalony przez Radę Gminy w dniu 30 grudnia 2011 roku Uchwałą Nr XIII/99/2011. Uchwalony budżet przedstawiał się następująco:
1. Planowane dochody na 2012 rok wynosiły: 18 489 844,00 zł.
1) Dochody bieżące: 12 223 025,28 zł. w tym:
a) Dochody własne w kwocie: 3 487 102,73 zł.
b) Dotacje w kwocie: 2 002 425,33 zł. w tym:
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami 1 648 218,00 zł.
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy 211 426,00 zł.
- Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego 142 781,33 zł.
- Dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań realizowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej 453 702,22 zł.
c) Subwencje w kwocie: 6 279 795,00 zł. w tym:
- Subwencja oświatowa w kwocie 3 328 771,00 zł.
- Subwencja wyrównawcza w kwocie 2 885 413,00 zł.
- Subwencja równoważąca w kwocie 65 611,00 zł.
2) Dochody majątkowe: 6 266 818,72 zł. w tym:
a) Środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej 5 831 818,72 zł.
2. Planowane wydatki na 2012 rok wynosiły: 19 025 419,00 zł.
1) Wydatki bieżące: 10 626 584,10 zł. obejmują one:
- płace i pochodne 5 366 215,49 zł.
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych 1 938 852,64 zł.
- dotacje na zadania bieżące 725 248,00 zł.
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 1 971 724,27 zł.
- wydatki na programy finansowane z udziałem z budżetu Unii Europejskiej 110 794,00 zł.
- wypłaty z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji 393 749,70 zł.
- wydatki na obsługę długu 120 000,00 zł.
2) II. Wydatki majątkowe: 8 398 834,90 zł. w tym:
- wydatki na inwestycje z udziałem środków unijnych 7 015 218,72 zł.
- Różnica między dochodami i wydatkami stanowiła planowany deficyt budżetu w kwocie 535 575,00 zł. Deficyt zaplanowano pokryć przychodami z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
a) kredyt w kwocie - 452 706,00 zł,
b) pożyczka w kwocie - 82 869,00 zł.
- Planowane przychody wynosiły - 1 266 269,00 zł. w tym:
a) II transza pożyczki z WFOŚ i GW - 82 869,00 zł.
b) kredyt w wysokości - 1 183 400,00 zł.
- Planowane rozchody - 730 694,00 zł. w tym:
a) spłata kredytów - 579 300,00 zł.
b) spłata pożyczek - 151 394,00 zł.
- Wpływ na stan dochodów na dzień 31 grudnia 2012 r. miały następujące decyzje zwiększające i zmniejszające budżet:
§ 3. Zmiany wielkości dochodów wprowadzone URG - 2 977 886,64 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XIV/102/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. - 1 531 814,42 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XV/108/2012 z dnia 28 marca 2012 r. 2 097 154,09 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XVI/115/2012 z dnia 27 kwietnia 2012 r. - 55 218,85 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XVII/119/2012 z dnia 6 czerwca 2012 r. 29 870,50 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XVIII/129/2012 z dnia 29 czerwca 2012 r. -281 533,30 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XIX/137/2012 z dnia 18 września 2012 r. - 649,93 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XX/147/2012 z dnia 26 października 2012 r. 32 768,99 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XXI/150/2012 z dnia 30 listopada 2012 r. 48 493,84 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XXIII/173/2012 z dnia 28 grudnia 2012 r. - 3 316 957,56 zł.
§ 4. Zmiany wielkości dochodów wprowadzone ZWG 2 123 675,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 2/2012 z dnia 29 lutego 2012 r.3 220,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 5/2012 z dnia 30 marca 2012 r. 1 401 500,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 8/2012 z dnia 30 kwietnia 2012 r. 56 096,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 9/2012 z dnia 10 maja 2012 r. 150 000,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 11/2012 z dnia 22 maja 2012 r. 5 830,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 25/2012 z dnia 28 czerwca 2012 r. 4 475,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 32/2012 z dnia 16 lipca 2012 r. 104 643,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 33/2012 z dnia 31 lipca 2012 r. 10 814,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 37/2012 z dnia 31 sierpnia 2012 r. 35 850,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 38/2012 z dnia 20 września 2012 r. 11 632,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 40/2012 z dnia 28 września 2012 r. 282,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 42/2012 z dnia 31 października 2012 r. 286 706,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 46/2012 z dnia 14 listopada 2012 r. 53 227,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 48/2012 z dnia 06 grudnia 2012 r. - 600,00 zł.
- Razem zmniejszenia dochodów wynoszą: - 854 211,64 zł.
§ 5. Wpływ na stan wydatków na dzień 31 grudnia 2012 r. miały następujące decyzje zwiększające i zmniejszające budżet:
1. Zmiany wielkości wydatków wprowadzone URG - 2 591 857,64 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XIV/102/2012 z dnia 24 stycznia 2012 r. - 1 531 814,42 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XV/108/2012 z dnia 28 marca 2012 r. 2 097 154,09 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XVI/115/2012 z dnia 27 kwietnia 2012 r. 9 810,15 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XVII/119/2012 z dnia 6 czerwca 2012 r. 29 870,50 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XVIII/129/2012 z dnia 29 czerwca 2012 r. -281 533,30 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XIX/137/2012 z dnia 18 września 2012 r. 320 350,07 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XX/147/2012 z dnia 26 października 2012 r. 32 768,99 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XXI/150/2012 z dnia 30 listopada 2012 r. 48 493,84 zł.
- Uchwała Rady Gminy Nr XXIII/173/2012 z dnia 28 grudnia 2012 r. - 3 316 957,56 zł.
2. Zmiany wielkości wydatków wprowadzone ZWG 2 123 675,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 2/2012 z dnia 29 lutego 2012 r. 3 220,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 5/2012 z dnia 30 marca 2012 r. 1 401 500,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 8/2012 z dnia 30 kwietnia 2012 r. 56 096,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 9/2012 z dnia 10 maja 2012 r. 150 000,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 11/2012 z dnia 22 maja 2012 r. 5 830,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 25/2012 z dnia 28 czerwca 2012 r. 4 475,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 32/2012 z dnia 16 lipca 2012 r. 104 643,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 33/2012 z dnia 31 lipca 2012 r.10 814,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 37/2012 z dnia 31 sierpnia 2012 r. 35 850,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 38/2012 z dnia 20 września 2012 r. 11 632,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 40/2012 z dnia 28 września 2012 r. 282,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 42/2012 z dnia 31 października 2012 r. 286 706,00 zł
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 46/2012 z dnia 14 listopada 2012 r. 53 227,00 zł.
- Zarządzenie Wójta Gminy Ujsoły Nr 48/2012 z dnia 06 grudnia 2012 r.- 600,00 zł.
- Razem zmniejszenia wydatków wynoszą: - 468 182,64 zł.
§ 6. Plan budżetu gminy po zmianach przedstawia się następująco:
1. Plan dochodów budżetowych wynosi: 17 635 632,36 zł. w tym:
1) Dochody bieżące: 12 692 284,13 zł. w tym:
a) Dochody własne w kwocie: 3 445 974,31 zł.
b) Dotacje w kwocie: 2 467 336,96 zł.
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami 1 685 536,00 zł.
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gminy 547 783,00 zł.
- Dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego 234 017,96 zł.
2) Środki na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin pozyskane z innych źródeł 20 000,00 zł.
3) Dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej 423 750,86 zł.
4) Subwencje w kwocie: 6 335 222,00 zł. w tym:
- Subwencja oświatowa w kwocie 3 375 420,00 zł.
- Subwencja wyrównawcza w kwocie 2 885 413,00 zł.
- Subwencja równoważąca w kwocie 65 611,00 zł.
- Środki uzupełniające dochody gminy 8 778,00 zł.
2. Dochody majątkowe: 4 943 348,23 zł. w tym:
1) Dotacje w kwocie 3 018 000,00 zł. w tym:
- Dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację inwestycji i zakupów inwestycyjnych własnych gmin 2 583 000,00 zł.
- Dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje i zakupy inwestycyjne gminy, realizowane na podstawie umów lub porozumień z j.s.t. 435 000,00 zł.
2) Sprzedaż składników majątkowych 393 970,00 zł.
3) Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł 160 268,99 zł.
4) Środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków z budżetu Unii Europejskiej 1 371 109,24 zł.
3. Plan wydatków budżetowych wynosi: 18 557 236,36 zł. w tym:
1) Wydatki bieżące 11 512 326,25 zł. obejmują one:
- płace i pochodne 5 499 995,12 zł.
- wydatki związane z realizacją zadań statutowych 2 704 454,88 zł.
- dotacje na zadania bieżące 751 643,00 zł.
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 2 161 063,87 zł.
- wydatki na programy z udziałem środków unijnych 240 169,38 zł.
- wydatki na obsługę długu 155 000,00 zł.
2) Wydatki majątkowe: 7 044 910,11 zł. w tym:
- wydatki na inwestycje z udziałem środków unijnych 2 517 565,24 zł.
- Planowany deficyt budżetu po zmianach wynosi 921 604,00 zł. Zostanie on pokryty z wolnych środków w wysokości 65 029,00 zł. oraz kredytów i pożyczek w wysokości 856 575,00 zł.
4. Planowane przychody budżetu po zmianach wyniosły: 1 652 298,00 zł. w tym:
- II transza pożyczki zaciągniętej w 2011 r. w WFOŚ i GW na zadanie pn: „Realizacja Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Ujsoły etap III” 82 869,00 zł.
- kredyt na pokrycie deficytu budżetowego 452 706,00 zł,
- kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów 730 694,00 zł.
- pożyczka w BGK na zadanie pn: „Budowa Wiejskiego Domu Społeczności Lokalnej w Soblówce” 321 000,00 zł.
- wolne środki zgromadzone na rachunku bieżącym budżetu wynikające z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych 65 029,00 zł.
5. Planowane rozchody po zmianach wyniosły: 730 694,00 zł. w tym:
1) spłata kredytów - 579 300,00 zł.
2) spłata pożyczek - 151 394,00 zł.
6. Wykonane przychody na koniec 2012 roku wynoszą: 1 585 562,27 zł. w tym:
1) II transza pożyczki zaciągniętej w 2011 r. w WFOŚ i GW na zadanie pn: „Realizacja Programu Ograniczenia Niskiej Emisji dla Gminy Ujsoły etap III” 81 427,01 zł.
2) kredyt na pokrycie deficytu budżetowego 452 706,00 zł,
3) kredyt na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek 730 694,00 zł.
4) pożyczka w BGK na zadanie pn: „Budowa Wiejskiego Domu Społeczności Lokalnej w Soblówce” 248 575,36 zł.
5) wolne środki zgromadzone na rachunku bieżącym budżetu wynikające z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych 72 159,90 zł.
7. Wykonane rozchody na koniec 2012 roku wynoszą: 730 694,00 zł. w tym:
1) spłata kredytów - 579 300,00 zł.
2) spłata pożyczek - 151 394,00 zł.
8. Realizację budżetu w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2012 roku przedstawiają załączniki:
1) Rozliczenie dochodów budżetowych stanowi załącznik Nr 1.
2) Rozliczenie wydatków budżetowych stanowi załącznik Nr 2.
3) Rozliczenie wykonania dochodów i wydatków zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami stanowi załącznik Nr 3.
4) Wykonanie dochodów i wydatków własnych zadań bieżących gminy stanowi załącznik Nr 4.
5) Wydatki majątkowe stanowią załącznik Nr 5.
6) Inwestycje realizowane z udziałem środków z funduszy Unii Europejskiej przedstawia załącznik Nr 6.
7) Realizacja programów wieloletnich stanowi załącznik Nr 7.
8) Wykonanie dochodów i wydatków realizowanych na podstawie umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego stanowi załącznik Nr 8.
9) Dotacje udzielane z budżetu gminy w roku 2012 przedstawia załącznik Nr 9.
10) Rozliczenie środków stanowiących rezerwę celową stanowi załącznik Nr 10.
11) Rozliczenie dochodów jednostek budżetowych stanowi załącznik Nr 11.
12) Rozliczenie dochodów i wydatków określonych w Gminnym Programie Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii stanowi załącznik Nr 12.
13) Wykonanie planu finansowego zakładu budżetowego - sprawozdaniez wykonania dochodów i wydatków Zakładu Usług Komunalnych w Ujsołach stanowi załącznik Nr 13.
14) Sprawozdanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ujsołach stanowi załącznik Nr 14.
15) Sprawozdanie roczne Gminnej Biblioteki Publicznej w Ujsołach stanowi załącznik Nr 15.
16) Sprawozdanie roczne Gminnego Ośrodka Kultury w Ujsołach stanowi załącznik Nr 16.
§ 7. W 2012 roku Rada Gminy odbyła 9 posiedzeń i podjęła 73 uchwały,
1. Komisje Rady zebrały się 22 razy. w tym:
1) Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów odbyła 7 posiedzeń,
2) Komisja Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego odbyła 4 posiedzenia,
3) Komisja Edukacji, Kultury, Sportu i Turystyki odbyła 4 posiedzenia,
4) Komisja Rewizyjna zebrała się 7 razy.
Wójt Gminy |
Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Sprawozdanie z wykonania dochodów wg klasyfikacji budżetowej
Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Sprawozdanie z wykonania wydatków budżetowych
Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Rozliczenie dochodów i wydatków zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami
Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Rozliczenie dotacji celowych otrzymanych z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżądych gminy
Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik5.pdf
Wydatki majątkowe w budżecie gminy
Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik6.pdf
Inwestycje realizowane z udziałem środków z funduszy Unii Europejskiej
Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik7.pdf
Realizacja programów wieloletnich
Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik8.pdf
Rozliczenie dochodów i wydatków zadań realizowanych na podstawie umów i porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego
Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik9.pdf
Dotacje udzielone z budżetu Gminy w 2012 roku
Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik10.pdf
Rozliczenie środków rezerwy celowej
Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik11.pdf
Dochody jednostek budżetowych - wykonanie planów finansowych dochodów i wydatków nimi finansowanych
Załącznik Nr 12 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik12.pdf
Rozliczenie dochodów i wydatków zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Narkomanii
Załącznik Nr 13 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik13.pdf
Sprawozdanie z wykonania planu finansowego zakładu budżetowego
Załącznik Nr 14 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik14.pdf
Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Ujsołach
Załącznik Nr 15 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik15.pdf
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminnej Biblioteki Publicznej w Ujsołach
Załącznik Nr 16 do Sprawozdania Nr 1
Wójta Gminy Ujsoły
z dnia 25 czerwca 2013 r.
Zalacznik16.pdf
Sprawozdanie z wykonania budżetu Gminnego Ośrodka Kultury w Ujsołach