Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVII/226/12 Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012r.
w sprawie budżetu gminy na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2. pkt. 4, pkt. 9 lit. „d”, pkt. 10, art. 51 ust. 2, art. 58 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. .218, art. 219, art. 220, art. 221, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) w związku z art. 121 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. - Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1241 z późn. zm.)
Rada Miejska w Siewierzu
u c h w a l a:
§ 1.
1. Prognozowane dochody budżetu gminy na rok 2013 w wysokości 37.988.007,40 zł w tym:
- dochody bieżące 33.678.249,00 zł
- dochody majątkowe 4.309.758,40 zł jak w Tabeli Nr 1 do uchwały.
2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w pkt. 1 obejmuje:
a) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 1.928.355 zł jak w Tabeli Nr 3.
b) dotację celową z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej w wysokości 1.000 zł,
c) dochody z tytułu opłaty za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowychw kwocie 240.000 zł.
§ 2.
1. Ustala się wydatki budżetu gminy na rok 2013 w wysokości 37.898.501,64 zł jak w Tabeli Nr 2.
2. Tworzy się rezerwę ogólną w wysokości 50.000 zł oraz rezerwę celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 100.000 zł.
3. Z wydatków, o których mowa w pkt. 1 przeznacza się na:
a) wydatki bieżące kwotę 31.603.516,64 zł, z tego na :
- wydatki jednostek budżetowych 25.359.387,76 zł , w tym:
- -- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 16.470.487,00 zł
- -- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 8.888.900,76 zł
- dotacje na zadania bieżące 2.075.300,00 zł jak w Załączniku Nr 1, w tym:
- -- dotacje dla instytucji kultury 1.580.000,00 zł jak wTabeli Nr 7
- -- pozostałe dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań własnych gminy w wysokości 411.500 zł
- -- dotacje celowe przekazane gminie na zadania bieżące realizowane na podstawie umów między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 83.800 zł
- świadczenia na rzecz osób fizycznych 3.244.689,40 zł
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2
i 3, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego 324.139,48 zł
- wydatki na obsługę długu jednostki samorządu terytorialnego 600.000 zł
- wydatki z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego, przypadających do spłaty w danym roku budżetowym 0 zł
b) wydatki majątkowe kwotę 6.294.985,00 zł, z tego na:
- inwestycje i zakupy inwestycyjne 6.294.985,00 zł, w tym:
- -- programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 3.795.227,35 zł
- -- zakup i objęcie akcji i udziałów 0 zł
- -- wniesienie wkładów do spółek prawa handlowego 0 zł
4. Ustala się plan wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego ustawami w wysokości 1.928.355 zł jak w Tabeli Nr 4.
5. Ustala się wydatki w kwocie 240.000 zł , w tym:
- 187.112 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (wydatki w rozdziale 85154),
- 1.000 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Zwalczania Narkomanii (wydatki w rozdziale 85153) oraz
- 51.888 zł na realizację zadań Ośrodka Wspierania Dziecka i Rodziny - filia w Siewierzu (wydatki
w rozdziale 85203).
§ 3.
Ustala się dotację celową na dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji dla gminnego zakładu budżetowego w kwocie 270.000 zł na budowę wodociągu w Karsowie i w Żelisławicach.
§ 4.
Różnica między dochodami i wydatkami stanowi nadwyżkę budżetu Gminy w kwocie 89.505,76 zł , którą przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
§ 5.
1. Ustala się przychody Gminy w kwocie 3.087.935,92 zł, w tym:
- 1.000.000,00 zł - z tytułu wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bankowym Gminy wynikających z rozliczeń pożyczek z lat ubiegłych
- 2.087.935,92 zł - z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym.
2. Ustala się rozchody budżetu w kwocie 3.177.441,68 zł z tytułu spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów.
§ 6.
Ustala się wydatki na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, w części związanej z realizacją zadań Gminy jak w Tabeli Nr 5.
§ 7.
Ustala się plan przychodów zakładu budżetowego na rok 2013 w wysokości 3.545.000 zł i plan wydatków w wysokości 3.535.000 zł jak w Załączniku Nr 2.
§ 8.
1. Ustala się plan dochodów z opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska w wysokości 80.000 zł .
2. Ustala się wydatki na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej jak w Tabeli Nr 6.
§ 9.
Ustala się plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych
w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego jak w Tabeli Nr 8.
§ 10.
Ustala się limity zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2013 roku na:
- pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do kwoty 1.500.000 zł
- finansowanie wcześniej zaciągniętych zobowiązań do kwoty 2.087.935,92 zł.
§ 11.
1. Uzyskane zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym pomniejszają wykonanie wydatków budżetu w tym roku.
2. Uzyskane zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych są przyjmowane na dochody budżetu.
3. Ze środków publicznych będących w dyspozycji gminnych jednostek organizacyjnych mogą być udzielone pracownikom tych jednostek zaliczki na pokrycie kosztów podróży służbowych, zakupu towarów, materiałów oraz zapłatę za wykonane usługi.
4. Pracownikom, którzy w związku z czynnościami służbowymi pokrywają bezpośrednio, stale powtarzające się wydatki, mogą być udzielone zaliczki stałe na cały rok budżetowy.
§ 12.
Upoważnia się Burmistrza Miasta i Gminy do:
1. dokonywania wszelkich zmian w planie wydatków budżetu z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,
2. zaciągania kredytów i pożyczek:
- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu Gminy do kwoty 1.500.000 zł
3. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach, niż bank prowadzący obsługę budżetu Gminy.
§ 13.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2013 roku
i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodnicząca Rady Miejskiej w Siewierzu |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Tabela Nr 1
do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Tabela Nr 2
do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf
Tabela Nr 3
do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf
Tabela Nr 4
do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf
Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXVII/226/12
Rady Miejskiej w Siewierzu
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf