Akt prawny
Alerty
Uchwała nr 157/XV/2012 Rady Gminy Mykanów
z dnia 25 września 2012r.
w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art.90 ust.1, 2b, 2c, 3c, 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Rada Gminy Mykanów uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji przyznawanych z budżetu gminy na dofinansowanie działalności niepublicznych przedszkoli działających na terenie gminy Mykanów.
§ 2. Dotacje dla niepublicznych przedszkoli przysługują w wysokości 75% wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez gminę Mykanów, w przeliczeniu na jednego ucznia objętego wychowaniem przedszkolnym.
§ 3. Przyjmuje się następujące ustalenia w zakresie trybu udzielania i rozliczania dotacji:
1. Dotacji udziela się na dany rok budżetowy pod warunkiem, że w terminie nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok otrzymania dotacji, osoba prowadząca przedszkole niepubliczne przedłoży wójtowi gminy Mykanów wniosek stanowiący załącznik nr 1 do uchwały, zawierający następujące informacje:
- pełną nazwę przedszkola i jego siedzibę,
- oznaczenie organu prowadzącego przedszkole,
- wskazanie roku, na który ma być udzielona dotacja,
- planowaną liczbę dzieci od dnia 1 stycznia do 31 sierpnia roku, w którym ma być udzielona dotacja,
- planowaną liczbę dzieci od dnia 1 września do 31 grudnia roku, w którym ma być udzielona dotacja,
- numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja.
2. Do dnia 15 każdego miesiąca, podmiot dotowany składa informację o aktualnej liczbie uczniów wraz z wykazem tych uczniów - załącznik nr 2 do uchwały.
3. Jeżeli do przedszkola uczęszcza uczeń niebędący mieszkańcem gminy Mykanów dotującej to przedszkole, gmina której jest mieszkańcem pokrywa koszty udzielonej dotacji.
4. Dotacje przekazywane są w 12 częściach w terminie do ostatniego dnia każdego miesiąca na rachunek bankowy przedszkola, w wysokości proporcjonalnej do aktualnej ilości uczniów jaką wykazano w zał. nr 2.
5. Dyrektor przedszkola sporządza co kwartał do dnia 20-go miesiąca następnego, sprawozdanie finansowe obejmujące zestawienie wydatków wraz z kserokopią dowodów księgowych.
6. Nieprzekazanie informacji zgodnie z pkt. 2 i 5 skutkuje wstrzymaniem dotacji.
7. Ostatecznego rozliczenia udzielonych dotacji za okres roczny dokonuje się w oparciu o dane z informacji składanych zgodnie z pkt.2 i 5 w terminie do 31 stycznia roku następnego. W przypadku stwierdzenia na podstawie rocznego rozliczenia, że wysokość przekazanej dotacji była wyższa niż należna, różnica podlega zwrotowi na konto gminy Mykanów w terminie 14 dni od poinformowania organu prowadzącego przedszkole o wysokości nadpłaconej kwoty.
8. Przyznana dotacja podlega zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, w terminie 7 dni od dnia ustalenia przyczyny zwrotu, w przypadku:
- stwierdzenia w wyniku kontroli, że wyliczenie dotacji zostało oparte o nieprawdziwe dane,
- wykreślenia przedszkola niepublicznego z ewidencji,
- wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem,
- prowadzenia działalności niezgodnej ze statutem przedszkola.
§ 4. 1. Upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy Mykanów mogą dokonywać kontroli wykorzystania dotacji w zakresie:
- sposobu wykorzystania dotacji,
- zgodności liczby uczniów wykazanych w informacjach miesięcznych ze stanem faktycznym,
- wiarygodności informacji przedstawianych w dokumentach składanych do Urzędu Gminy Mykanów.
2. Tryb i zasady kontroli określa Wójt Gminy Mykanów.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Mykanów.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
| Przewodniczący Rady Gminy Mykanów |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 157/XV/2012
Rady Gminy Mykanów
z dnia 25 września 2012 r.
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI
Mykanów, dnia……….
WNIOSEK O UDZIELENIE DOTACJI
NA ROK……..
1. Pełna nazwa i adres szkoły(placówki)*
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
2. Nazwa i adres osoby prowadzącej*
…………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………….................................................
…………………………………………………………………………………………………
3. Numer i data zaświadczenia o wpisie do ewidencji niepublicznych szkół i placówek (ostatnie, aktualne zaświadczenie)
…………………………………………………………………………………………………
4. Numer i data wydania decyzji o nadaniu szkole uprawnień szkoły publicznej lub udzielenia zezwolenia na założenie publicznej szkoły lub przedszkola( ostatnia, aktualna decyzja)
…………………………………………………………………………………………………..
5. Nazwa banku i numer rachunku bankowego, na który należy przekazać dotację
…………………………………………………………………………………………………
6. Planowana liczba uczniów/wychowanków w przedszkolu w okresie :
1 stycznia ……….r. - 31sierpnia ………r. w tym spoza gminy Mykanów : ……..
1 września ………r. - 31grudnia ………r. w tym spoza gminy Mykanów : ……..
7. Osoba prowadząca zobowiązuje się do comiesięcznego składania informacji o aktualnej liczbie uczniów oraz przeznaczania dotacji na realizację celów wynikających z ustawy o systemie oświaty.
Termin składania wniosku do 30 września roku poprzedzającego rok przyznania dotacji.
………………………………………………
pieczęć i czytelny podpis osoby prowadzącej**
* zgodnie z ostatnim (aktualnym) wpisem do ewidencji oraz decyzja o nadaniu uprawnień szkoły publicznej lub udzieleniu zezwolenia na założenie publicznej szkoły lub przedszkola
**w przypadku osoby prawnej podpisy osób upoważnionych na podstawie KRS do jej reprezentowania
| Przewodniczący Rady Gminy Mykanów |
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 157/XV/2012
Rady Gminy Mykanów
z dnia 25 września 2012 r.
INFOMACJA MIESIĘCZNA
o liczbie uczniów
………………………………………..
(pieczątka organu prowadzącego)
INFOMACJA MIESIĘCZNA
o liczbie uczniów za miesiąc………
1. Pełna nazwa placówki
.......................................................................................................
.......................................................................................................
…………………………………………………………………………………………………………………
2. Liczba uczniów……..………………………………………………………………………….
Lp. | Imię i nazwisko ucznia | Data urodzenia | Miejsce zameldowania |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Liczba uczniów spoza gminy Mykanów………………………………………………………
4. Nazwa i numer rachunku bankowego, na który ma być przekazana dotacja
( wypełniać w przypadku zmiany konta wskazanego we wniosku o przyznanie dotacji)
…………………………………………………………………………………………..
4. Na podstawie art. 233 § 1 Kodeksu Karnego oświadczam, że powyższe dane są zgodne ze stanem faktycznym.
Sporządził:
............…………
(data i podpis)
| Przewodniczący Rady Gminy Mykanów |