Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXII/270/2012 Rady Miejskiej w Ogrodzieńcu
z dnia 19 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Ogrodzieniec na rok 2013
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. „d” oraz lit. „i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz.1591 ze zm.), ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241 z późn. zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 242, art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.)
Rada Gminy uchwala, co następuje:
§ 1.
1. Ustala się dochody budżetu gminy w wysokości 23 201 865,00 zł , zgodnie z załącznikiem nr 1.
§ 2.
1. Ustala się wydatki budżetu gminy w wysokości 22 387 478,00 zł , zgodnie z załącznikiem nr 2.
§ 3.
1. Ustala się nadwyżkę w budżecie w wysokości 814 387,00 zł, która zostanie przeznaczona na spłatę zaciągniętych pożyczek z tego na spłatę pożyczki w BGK na udział UE 749 331,00 zł i pożyczki z WFOŚiGW na kanalizację- 65 056,00 zł.
2. Przychody budżetu w wysokości 1 287 000,00 zł z tego kredyty 1 287 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów.
3. Ustala się rozchody w wysokości 2 101 387,00 , tj. na spłatę kredytów w kwocie 829 236,00 zł i pożyczek w kwocie 1 272 151,00 zł.
§ 4.
W budżecie tworzy się rezerwę ogólną w wysokości - 130 000,00 zł i rezerwę celową 70 000,00 zł w zakresie zarządzania kryzysowego.
§ 5.
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 3.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących na podstawie porozumień z organami administracji rządowej zgodnie z załącznikiem nr 4.
3. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań własnych, na które otrzymujemy dotację zgodnie z załącznikiem nr 5.
§ 6.
1. Ustala się dochody w kwocie 200 000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych. Wydatki w kwocie 195 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Wydatki w kwocie 5 000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie zwalczania narkomanii zgodnie z załącznikiem nr 6.
§ 7.
1. Plan dochodów własnych jednostek oświatowych i wydatków nimi finansowanych:
dochody - 456 000,00 zł ; wydatki - 456 000,00 zł , zgodnie z załącznikiem nr 7.
§ 8.
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy zgodnie z załącznikiem nr 8.
§ 9.
1. Zatwierdza się plan wydatków przedsięwzięć w ramach Funduszu Sołeckiego wymienionych w załączniku nr 9.
2. Ustala się plan przychodów i kosztów zakładu budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 10.
3. Zatwierdza się plan wydatków majątkowych do realizacji w 2013 roku zgodnie z załącznikiem nr 11.
4. Zatwierdza się projekty realizowane przy współudziale środków z Unii Europejskiej na zadania bieżące - zgodnie z załącznikiem nr 12.
§ 10.
Ustala się limity zobowiązań:
- na zaciągnięcie kredytów, pożyczek z tytułu pokrycia występującego w ciągu roku przejściowego deficytu w kwocie 2 000 000,00 zł
- z tytułu zaciąganych kredytów w kwocie 1 287 000,00 zł na spłatę wcześniej zaciągniętych pożyczek i kredytów z tego:
Kredyty 829 236,00 zł w tym:
- Termomodernizacja szkół 80 000,00 zł
- Termomodernizacja SP ZOZ 24 000,00 zł
- Termomodernizacja MGOK 100 000,00 zł
- Zagospodarowanie wsi Ryczów i Podzamcze 72 000,00 zł
- Adaptacja Dworku w Gieble 36 000,00 zł
- Modernizacja dróg w gminie 29 133,00 zł
- Pokrycie deficytu w 2012 roku 47 867,00 zł
- Zakup nieruchomości 296 000,00 zł
- Budowa hali sportowej 144 236,00zł
Pożyczki 457 764,00 zł w tym:
- Przebudowa kotłowni 46 920,00 zł
- Oczyszczalnia ścieków 199 200,00 zł
- Kanalizacja 211 644,00 zł
§ 11.
Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 2 000 000,00 zł ,
2) dokonywania zmian w planie
- wydatków bieżących na wyposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy
- wydatków majątkowych
- w zakresie przeniesień między wydatkami bieżącymi a majątkowymi z wyłączeniem przeniesień między działami
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 12.
Określa się następujące postanowienia dotyczące wykonywania budżetu Gminy:
- uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w tym samym roku budżetowym zmniejszają wykonanie wydatków w tym roku budżetowym
- uzyskane przez jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonanych w poprzednich latach budżetowych stanowią dochody budżetu gminy roku bieżącego
§ 13.
Wykonanie Uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Ogrodzieniec.
§ 14.
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej |
Budżet Gminy Ogrodzieniec na 2013 rok
Zalacznik1.pdf
Budżet Gminy Ogrodzieniec na 2013 rok