Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2012 poz. 5843

Uchwała nr XXVIII/509/2012 Rady Miejskiej w Gliwicach

z dnia 13 grudnia 2012r.

w sprawie ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie miasta Gliwice

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 08 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r., Dz. U Nr 142 poz. 1591 z późn. zmianami), art. 5 ust. 1, 2, 3 i 4 i art. 20c ustawy z dnia 12 stycznia 1991 roku o podatkach i opłatach lokalnych(tekst jednolity z 2010 r. Dz. U Nr 95, poz. 613 z późn. zmianami), na wniosek Prezydenta Miasta

Rada Miejska w Gliwicach
uchwala:

§ 1. Roczne stawki podatku od nieruchomości w następujących wysokościach:

1) od budynków lub ich części:

a) mieszkalnych (w tym piwnic, strychów, garaży w budynkach mieszkalnych), od 1m² powierzchni użytkowej: 0,65 zł,

b) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej, od 1m² powierzchni użytkowej: 21,90zł,

c) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze sportowo - rekreacyjnym, od 1 m2powierzchni użytkowej: 10,95 zł,

d) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym, od 1m² powierzchni użytkowej: 10,24 zł,

e) związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń, od 1 m2powierzchni użytkowej: 4,38 zł,

f) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego, od 1 m2powierzchni użytkowej: 7,34 zł ;

2) od budowli: 2 % wartości;

3) od budowli zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze sportowo - rekreacyjnym: 1 % wartości;

4) od powierzchni gruntów:

a) związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków, od 1m² powierzchni : 0,78 zł,

b) pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych -od 1 ha powierzchni: 4,32 zł,

c) zajętych na zbiorniki wodne przeznaczone na nieodpłatną działalność o charakterze rekreacyjnym -od 1 m2powierzchni: 0,05 zł,

d) pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego -od 1m² powierzchni: 0,36 zł ,

e) zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze sportowo - rekreacyjnym - od 1 m² powierzchni: 0,39 zł.

§ 2. 1. Stawki określone w § 1 pkt 1 lit. c, pkt 3 i pkt 4 lit. e w odniesieniu do podatników prowadzących działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania stanowi pomoc de minimis , której udzielanie następuje zgodnie z warunkami rozporządzenia Komisji nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE L 379 z dnia 28.12.2006 r.) i jej stosowanie może nastąpić po spełnieniu warunków określonych w załącznikach nr 1 i nr 2 do uchwały.

2. Pomocą de minimis jest różnica pomiędzy:

1) stawką określoną w § 1 pkt 1 lit. b, a stawką przewidzianą w § 1 pkt 1 lit. c;

2) stawką określoną w § 1 pkt 2, a stawką przewidzianą w § 1 pkt 3;

3) stawką określona w § 1 pkt 4 lit. a, a stawką przewidzianą w § 1 pkt 4 lit. e.

3. Organem udzielającym pomoc de minimis jest Rada Miejska w Gliwicach.

§ 3. Traci moc obowiązującą Uchwała Nr XIII/248/2011 Rady Miejskiej w Gliwicach z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie: ustalenia wysokości stawek podatku od nieruchomości obowiązujących na terenie miasta Gliwice.

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Gliwice.

§ 5. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2013 roku.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Gliwicach


Zbigniew Wygoda


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVIII/509/2012
Rady Miejskiej w Gliwicach
z dnia 13 grudnia 2012 r.

§ 1. 1. Pomoc de minimis , o której mowa w § 2 uchwały stanowi pomoc w ramach zasady de minimis , która jest zwolniona z wymogu notyfikacji, ze względu na spełnienie warunków określonych w rozporządzeniu Komisji nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. WE L 379 z dnia 28.12.2006 r.).

2. Ze stawek podatku od nieruchomości przewidzianych w § 1 pkt 1 lit. c, pkt 3 i pkt 4 lit. e uchwały mogą korzystać wszyscy podatnicy prowadzący działalność gospodarczą bez względu na formę organizacyjno - prawną oraz sposób finansowania, z wyłączeniem zakresu określonego w art. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r.

§ 2. 1. Podatnicy mogą skorzystać ze stawek podatkowych stanowiących pomoc de minimis , jeżeli wartość brutto tej pomocy łącznie z wartością innej pomocy de minimis otrzymanej przez nich w okresie bieżącego roku kalendarzowego oraz dwóch poprzedzających lat kalendarzowych nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro.

2. Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą w sektorze transportu drogowego mogą skorzystać ze stawek podatkowych stanowiących pomoc de minimis , jeżeli wartość brutto tej pomocy łącznie z wartością innej pomocy de minimis otrzymanej przez nich w okresie bieżącego roku kalendarzowego oraz dwóch poprzedzających lat kalendarzowych nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 100 tys. euro.

§ 3. 1. Podatnik korzystający z pomocy de minimis w ramach niniejszej uchwały jest zobowiązany w terminie do 31 stycznia do przedłożenia Prezydentowi Miasta Gliwice:

1) deklaracji na podatek od nieruchomości (informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych w przypadku osób fizycznych) na obowiązujących w danym roku podatkowym drukach;

2) formularza określonego w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311);

3) wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis otrzymanych w tym roku oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy w tym okresie, na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do uchwały;

4) sprawozdań finansowych za okres 3 ostatnich lat obrotowych, sporządzonych zgodnie z przepisami o rachunkowości.

2. W przypadku nabycia prawa do korzystania z pomocy de minimis w trakcie roku podatkowego, podatnik składa stosowną korektę deklaracji na podatek od nieruchomości, a przypadku osób fizycznych nową informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych wraz z dokumentami, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, pkt 3 i pkt 4.

§ 4. 1. W przypadku kiedy organ podatkowy po otrzymaniu dokumentów określonych w § 3 załącznika nr 1 do uchwały stwierdzi, iż zastosowanie stawek podatkowych stanowiących pomoc de minimis nie jest możliwe z powodu niespełnienia warunków określonych w niniejszym załączniku, wobec podatnika będą miały zastosowanie stawki przewidziane w § 1 pkt 1 lit. b, pkt 2, pkt 4 lit. a uchwały. W takiej sytuacji podatnicy składający deklaracje na podatek od nieruchomości zostaną wezwani do złożenia stosownej korekty deklaracji, natomiast wobec podatników będących osobami fizycznymi zostanie wydana decyzja ustalająca wysokość zobowiązania podatkowego z zastosowaniem stawek przewidzianych w § 1 pkt 1 lit. b , pkt 2, pkt 4 lit. a uchwały.

2. W przypadku utraty warunków uprawniających do korzystania z pomocy de minimis w trakcie roku podatkowego, podatnik jest zobowiązany w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do korzystania z pomocy de minimis powiadomić o tym pisemnie Prezydenta Miasta Gliwice składając jednocześnie stosowną korektę deklaracji na podatek od nieruchomości, a przypadku osób fizycznych nową informację o nieruchomościach i obiektach budowlanych.

3. Podatnik, o którym mowa w ust. 2, traci prawo do korzystania ze stawek przewidzianych w § 1 pkt 1 lit. c, pkt 3 i pkt 4 lit. e uchwały od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę prawa do korzystania z pomocy de minimis.

§ 5. 1. Po sprawdzeniu, iż w stosunku do podatnika może być zastosowana stawka podatkowa przewidziana w § 1 pkt 1 lit. c, pkt 3 i pkt 4 lit. e uchwały, Prezydent Miasta Gliwice wydaje zaświadczenie w terminie i na formularzu zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 20 marca 2007 rokuw sprawie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 354), stwierdzające iż udzielona pomoc publiczna jest pomocą de minimis .

2. Wartość udzielonej pomocy brutto stanowi iloczyn powierzchni budynków lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej o charakterze sportowo rekreacyjnym oraz różnicy o której mowa w § 2 ust. 2 uchwały.

3. Równowartość pomocy w euro ustala się według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielania pomocy.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVIII/509/2012
Rady Miejskiej w Gliwicach
z dnia 13 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00