Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Śląskiego rok 2012 poz. 5804

Uchwała nr XXII/316/2012 Rady Miasta Racibórz

z dnia 31 października 2012r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Racibórz

Na podstawie art. 18 ust. 2   pkt 15 ustawy z   dnia 8   marca 1990 r. o   samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z   2001 r. Nr 142, poz.1591 z   późn. zm.) oraz art. 4   ustawy z   dnia 13 września 1996 r. o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (t.j. Dz. U. z   2012 r., poz. 391), po przeprowadzeniu konsultacji społecznych zgodnie z   Uchwałą Nr XLVI/740/2010 Rady Miasta Racibórz z   dnia 27 października 2010 r. w   sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z   Raciborską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i   innymi podmiotami wymienionymi w   art. 3   ust. 3   ustawy z   dnia 24 kwietnia 2003 r. o   działalności pożytku publicznego i   o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w   dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji (Dz. Urz. Woj. Śl. 254, poz. 3940 z   dnia 3   grudnia 2010 r.), po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego.  

Rada Miasta Racibórz  

uchwala, co następuje:  

§   1.   Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Racibórz, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.  

§   2.   Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Racibórz.  

§   3.   Traci moc uchwała nr XLI/620/2006 Rady Miasta Racibórz z   dnia 29 marca 2006 r. w   sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Racibórz z   późn. zm.  

§   4.   Ustala się przepisy przejściowe, które obowiązują do dnia 30 czerwca 2013 r.:  

1)   Ilość pojemników powinna być dostosowana do częstotliwości ich opróżniania przy uwzględnieniu następujących wskaźników nagromadzenia w   okresie tygodnia:  

a)   20 l na każdego mieszkańca,  

b)   10 l na każde dziecko, ucznia, studenta, pracownika w   przypadku żłobków, przedszkoli, szkół,  

c)   10 l na każdego pracownika w   przypadku zakładów produkcyjnych i   usługowych,  

d)   20 l na każde lóżko w   przypadku szpitali, hoteli, internatów, pensjonatów,  

e)   10 l na każdego użytkownika jednej działki wchodzącej w   skład rodzinnych ogrodów działkowych.  

2)   Określa się następującą częstotliwość odbioru niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych:  

a)   dla zabudowy jednorodzinnej jedno i   dwuosobowej - co najmniej raz w   miesiącu,  

b)   dla zabudowy jednorodzinnej trzy i   więcej osobowych - co najmniej dwa razy w   miesiącu,  

c)   dla zabudowy wielorodzinnej - raz w   tygodniu z   zalecaną częstotliwością dwa razy w   tygodniu,  

d)   dla obiektów infrastruktury - co najmniej raz w   miesiącu,  

e)   dla ogródków działkowych - co najmniej raz w   miesiącu w   okresie od kwietnia do października,  

f)   odpady biodegradowalne zbierane selektywnie do pojemników dostarczonych przez firmę świadczącą usługi w   zakresie odbioru odpadów komunalnych muszą być odbierane z   terenu nieruchomości z   minimalną częstotliwością dwa razy w   miesiącu.  

3)   Ustala się następujący sposób pozbywania się niżej wymienionych odpadów komunalnych:  

a)   zużytą odzież i   tekstylia należy umieszczać w   specjalnych pojemnikach znajdujących się w   wybranych punktach miasta,  

b)   odpady niebezpieczne:  

-   przeterminowane leki - w   punktach zbiórki zlokalizowanych w   aptekach,  

-   zużyte baterie - w   placówkach oświatowych i   instytucjach publicznych wyposażonych w   pojemniki przeznaczone na zbiórkę zużytych baterii,  

-   zużyte akumulatory - w   punktach ich sprzedaży,  

-   opakowania po nawozach sztucznych i   środkach ochrony roślin - cyklicznie co roku w   zorganizowanych mobilnych punktach dla poszczególnych dzielnic,  

c)   odpady wielkogabarytowe:  

-   w zabudowie wielorodzinnej wystawić przed śmietnik w   każdy czwartek,  

-   w zabudowie jednorodzinnej wystawić w   miejscu ustawienia worków z   odpadami segregowanymi raz na kwartał w   terminie zgodnym z   harmonogramem odbioru odpadów segregowanych,  

d)   zużyty sprzęt elektryczny i   elektroniczny odbiera się według potrzeb bezpośrednio z   gospodarstwa domowego w   terminie ustalonym z   firmą zajmującą się odbiorem odpadów komunalnych,  

e)   odpady z   remontów należy zbierać selektywnie w   specjalnie na ten cel przeznaczonych pojemnikach w   sposób uniemożliwiający pylenie. Odbiór odpadów odbywa się:  

-   poprzez firmę zajmującą się odbiorem odpadów,  

-   w miejskim punkcie zbiórki odpadów z   remontów, w   przypadku samodzielnego wywozu nie więcej niż 500 kg jednorazowo tych odpadów przez właścicieli nieruchomości,  

f)   z terenów zieleni miejskiej, przydrożnej, przydomowej, cmentarnej, ogródków działkowych itp. zaleca się wydzielenie odpadów zielonych i   ich kompostowanie. Odbiór odpadów odbywa się:  

-   poprzez firmę odbierającą odpady segregowane oraz zmieszane,  

-   w miejskiej kompostowni odpadów, w   przypadku samodzielnego wywozu.  

§   5.   1.   Uchwała wchodzi w   życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w   Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego z   mocą obowiązującą od 1   stycznia 2013 r. z   tym, że przepisy §2 ust. 1   pkt 6, 14 i   15, §6 pkt 4, 8, §8, §13, §15, §16, §18 Regulaminu utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Racibórz wchodzą w   życie z   dniem 1   lipca 2013 r.  

2.   Do czasu wejścia w   życie przepisów, o   których mowa w   ust. 1   obowiązują przepisy zawarte w   §4 niniejszej uchwały.  

 

 

Przewodniczący Rady  


Tadeusz   Wojnar


Uzasadnienie

Zgodnie z   art. 4   ustawy z   dnia 13 września 1996 roku o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach (t.j.Dz. U. z   2012r., poz. 391) rada gminy uchwala regulamin określający szczegółowe zasady utrzymania czystości i   porządku na terenie gminy dotyczące:  

1)   wymagań w   zakresie utrzymania czystości i   porządku na terenie nieruchomości obejmujących:  

a)   prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i   odbierania odpadów komunalnych, w   tym powstających w   gospodarstwach domowych przeterminowanych leków i   chemikaliów, zużytych baterii i   akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i   elektronicznego, mebli i   innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i   rozbiórkowych oraz zużytych opon, a   także odpadów zielonych,  

b)   uprzątanie błota, śniegu, lodu i   innych zanieczyszczeń z   części nieruchomości służących do użytku publicznego,  

c)   mycie i   naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i   warsztatami naprawczymi;  

2)   rodzaju i   minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i   ich utrzymania w   odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i   technicznym, przy uwzględnieniu:  

a)   średniej ilości odpadów komunalnych wytwarzanych w   gospodarstwach domowych bądź w   innych źródłach,  

b)   liczby osób korzystających z   tych urządzeń;  

3)   częstotliwości i   sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i   nieczystości ciekłych z   terenu nieruchomości oraz z   terenów przeznaczonych do użytku publicznego;  

4)   innych wymagań wynikających z   wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;  

5)   obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;  

6)   wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z   produkcji rolniczej, w   tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w   poszczególnych nieruchomościach;  

7)   wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i   terminów jej przeprowadzania.  

Niniejsza uchwała zastępuje uchwałę nr XLI/620/2006 Rady Miasta Racibórz z   dnia 29 marca 2006 r. w   sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Racibórz z   późn. zm., którego zapisy należy dostosować do znowelizowanej ustawy z   dnia 1   lipca 2011r. o   zmianie ustawy o   utrzymaniu czystości i   porządku w   gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz. U   z 2011r., Nr 152, poz. 897), jak również do wymogów wynikających z   Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa Śląskiego 2014.  

Regulamin został pozytywnie zaopiniowany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w   Raciborzu.  

Zgodnie z   postanowieniami Uchwały Nr XLVI/740/2010 Rady Miasta Racibórz z   dnia 27 października 2010 r. w   sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z   Raciborską Radą Działalności Pożytku Publicznego lub organizacjami pozarządowymi i   innymi podmiotami wymienionymi w   art. 3   ust. 3   ustawy z   dnia 24 kwietnia 2003 r. o   działalności pożytku publicznego i   o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w   dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji przeprowadzono przedmiotowe konsultacje. W   wyznaczonym terminie od 16 października 2012 r. do 29 października 2012 r. nie zgłoszono żadnych opinii i   uwag do projektu niniejszej Uchwały.  

Wobec powyższego Rada Miasta Racibórz postanawia jak w   sentencji niniejszej uchwały.  


Załącznik do Uchwały Nr XXII/316/2012
Rady Miasta Racibórz
z dnia 31 października 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Regulamin utrzymania czystości i   porządku na terenie Gminy Racibórz  

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00