Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2015 poz. 9008

Uchwała nr XII/97/2015 Rady Gminy Kołaczkowo

z dnia 29 grudnia 2015r.

w sprawie zwolnień od nieruchomości udzielanych w ramach pomocy de minimis na terenie Gminy Kołaczkowo

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art.40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r., poz. 1515) oraz na podstawie art. 7 ust. 3 z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r., poz. 849 ze zm.).Rada Gminy w Kołaczkowie uchwala co następuje:

Uchwała określa szczegółowe warunki udzielania zwolnień z podatku od nieruchomości stanowiących pomoc de minimis dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie Gminy Kołaczkowo, do których ma zastosowanie Rozporządzenie Komisji (UE) Nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 roku w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L nr 352 z dnia 24 grudnia 2013 roku).

§ 1. 1. Zwalnia się z podatku od nieruchomości budynki lub ich części związane z prowadzeniem działalności gospodarczej o charakterze produkcyjnym, usługowym w wyniku których, utworzone zostaną nowe miejsca pracy związane z nową inwestycją, z wyłączeniem działalności: handlowej, stacji paliw, działalności instytucji finansowych i bankowych oraz działalności w zakresie wynajmu lub dzierżawy nieruchomości na terenie Gminy Kołaczkowo.

2. Ilekroć w uchwale jest mowa o "nowej inwestycji" - należy przez to rozumieć:

1) nowo wybudowane lub rozbudowane budynki lub ich części - oddane do użytkowania po 1 stycznia 2016 roku,

2) nowo nabyte budynki - nabyte po 1 stycznia 2016 roku,

3) budynki zaadoptowane na prowadzenie działalności gospodarczej, które wcześniej nie były wykorzystywane do prowadzenia działalności gospodarczej - zaadoptowane na prowadzenie działalności po 1 stycznia 2016 roku.

3. Ilekroć w uchwale jest mowa o utworzeniu nowych miejsc pracy - należy przez to rozumieć: przyrost zatrudnienia w stosunku do średniego poziomu zatrudnienia w okresie 12 miesięcy poprzedzających zakończenie nowej inwestycji, w przeliczeniu na osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy. W przypadku nowych przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku w okresie krótszym niż 12 miesięcy uwzględnia się okres krótszy do wymaganego, to jest maksymalnie możliwy do wykazania.

§ 2. 1. Zwolnienie o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej uchwały przysługuje na okres:

1) 1 roku - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 2 miejsca pracy,

2) 2 lata - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 3 miejsca pracy,

3) 3 lata - jeżeli w wyniku inwestycji utworzono co najmniej 5 miejsca pracy.

2. Zwolnienie z podatku przysługuje, jeżeli zwiększony poziom zatrudnienia zostanie utrzymany przez okres zwolnienia oraz przez kolejne 12 miesięcy.

3. Warunek utworzenia nowych miejsc pracy związanych z nowa inwestycją uważa się za spełniony w przypadku utworzenia nowych miejsc pracy w okresie:

1) 12 miesięcy poprzedzających datę rozpoczęcia realizacji nowej inwestycji,

2) trwania realizacji nowej inwestycji,

3) 12 miesięcy od dnia zakończenia realizacji nowej inwestycji.

§ 3. 1. Zwolnienie o którym mowa w § 1 ust. 1 niniejszej uchwały przysługuje od momentu powstania obowiązku podatkowego.

2. W przypadku zmiany stanu zatrudnienia w okresie trwania zwolnienia z podatku od nieruchomości, poprzez jego zwiększenie i przekroczenie kolejnego progu, okres zwolnienia wydłuża się do okresu wskazanego w danej kategorii zwolnienia.

3. W przypadku o którym mowa w ust. 2 warunek zwiększenia poziomu zatrudnienia uważa się za spełniony, jeżeli nowe miejsca pracy związane z nową inwestycją powstaną w okresie trwania zwolnienia.

4. W przypadku zmiany stanu zatrudnienia w okresie trwania zwolnienia z podatku od nieruchomości lub w okresie 12 miesięcy po jego zakończeniu poprzez jego zmniejszenie do poziomu wskazanego, w danym progu przedsiębiorca korzysta z okresu zwolnienia określonego niższą kategorią.

5. W przypadku o którym mowa w ust. 4 przedsiębiorca jest zobowiązany do zapłaty podatku od nieruchomości za okres, w którym korzystał ze zwolnienia począwszy od zakończenia okresu zwolnienia określonego w § 2 niniejszej uchwały.

6. Przedsiębiorca, który nie dopełnił warunków określonych w § 2 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 2 niniejszej uchwały traci prawo do zwolnienia począwszy od momentu powstania obowiązku podatkowego.

§ 4. Przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić pisemnie organ udzielający pomocy o utracie warunków zwolnienia, o zmianie mającej wpływ na okres zwolnienia oraz o zmianie mającej wpływ na wielkość udzielanej pomocy, najpóźniej w terminie 14 dni od daty powstania okoliczności powodujących tę utratę lub zmianę.

§ 5. Przedsiębiorca zobowiązany jest przedłożyć Wójtowi Gminy Kołaczkowo następujące dokumenty:

1) oświadczenie o poziomie zatrudnienia ze wskazaniem daty rozpoczęcia i zakończenia nowej inwestycji - na druku stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały,

2) informacji i zaświadczeń o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 roku, Nr 59, poz. 404 ze zm.),podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy na podstawie niniejszej uchwały jest zobowiązany do przedstawienia wszystkich zaświadczenia/oświadczenia o otrzymanej pomocy de minimis jak również zaświadczenia/oświadczenia o pomocy de minimis w rolnictwie i rybołówstwie w ciągu bieżącego roku podatkowego oraz dwóch poprzedzających go latach podatkowych bądź złożenia oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy de minimis i de minimis w rolnictwie i rybołówstwie

3) kserokopii deklaracji ZUS potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę, potwierdzających stan zatrudnienia.

§ 6. Przedsiębiorca w okresie korzystania ze zwolnienia na podstawie niniejszej uchwały zobowiązany jest do przedłożenia do 31 stycznia każdego roku podatkowego następującego po roku w którym korzystał ze zwolnienia następujących dokumentów:

1) oświadczenia o poziomie zatrudnienia powstałego w związku z realizacją nowej inwestycji - na druku stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszej uchwały,

2) kserokopii deklaracji ZUS potwierdzonych za zgodność z oryginałem przez przedsiębiorcę potwierdzających stan zatrudnienia,

3) informacji i zaświadczeń o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 roku - o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 roku, Nr 59, poz. 404 ze zm.).

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kołaczkowo.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i obowiązuje do dnia 31grudnia 2020r.

Przewodnicząca Rady Gminy Kołaczkowo


Danuta Grabowska


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XII/97/2015
Rady Gminy Kołaczkowo
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XII/97/2015
Rady Gminy Kołaczkowo
z dnia 29 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 2

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00