Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2015 poz. 9006

Uchwała nr XII/82/15 Rady Miasta Słupcy

z dnia 17 grudnia 2015r.

w sprawie uchwały budżetowej na rok 2016

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm. )[1]) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235, 236, 237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm. )[2]) Rada Miasta Słupcy uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2016 rok w wysokości 38.704.942 zł, z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 38.181.342 zł

2) dochody majątkowe w kwocie 523.600 zł zgodnie z tabelą Nr 1 do uchwały.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4.213.849 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

2) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 230.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2016 rok w wysokości 38.321.562 zł, Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1) wydatki bieżące w wysokości 36.139.943 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości 2.181.619 zł, zgodnie z tabelą Nr 2 i Nr 2a do uchwały.

2. Wykaz zadań majątkowych na 2016 rok zawiera tabela Nr 2a.

3. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4.213.849 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2,

2) wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 230.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

§ 3. Nadwyżkę budżetu w wysokości 383.380 zł przeznacza się na spłaty rat kredytów długoterminowych.

§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 1.100.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.336.995 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.100.000 zł

- w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł.

§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji z tego:

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 1.480.900

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 833.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 8. Określa się plany przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 9. Określa się plany dochodów rachunków utworzonych uchwałą Nr XLVIII/274/10 Rady Miasta Słupcy z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków w celu gromadzenia niektórych dochodów miasta oraz wydatków nimi finansowanymi zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 10. Określa się kwotę dotacji celowej na finansowanie inwestycji dla zakładu budżetowego tj. dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Słupcy na zadanie inwestycyjne w budynkach komunalnych Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w kwocie 40.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 11. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym w wysokości 1.000.000 zł.

§ 12. Upoważnia się Burmistrza do :

1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł;

2) zaciągania kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o finansach publicznych do wysokości 1.100.000 zł;

3) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu jednorazowo do kwoty 200.000 zł,

4) przekazania uprawnień kierownikom zakładów budżetowych do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu budżetowego za wyjątkiem zmian wydatków na wynagrodzenia i zmian kwot wydatków majątkowych,

5) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2016 rok,

6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 13. Określa się sumę, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania w wysokości 100.000 zł.

§ 14. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 300.000 zł przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych:

1) w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 294.000 zł,

2) w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 6.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 15. Dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonym ustawą , zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 16. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego w 2016 r. w kwocie 105.900 zł zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 17. Dochody z wpływów z tytułu opłat, za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 11.

§ 18. Tworzy się rezerwy :

1) ogólną w wysokości 39.000 zł;

2) celowe w wysokości 82.000 zł, z tego: na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 82.000zł,
§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik3.pdf


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik4.pdf


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik5.pdf


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik6.pdf


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik7.pdf


Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik8.pdf


Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik9.pdf


Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik10.pdf


Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik11.pdf


Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik12.pdf


Załącznik Nr 13 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik13.pdf


Załącznik Nr 14 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik14.pdf


Uzasadnienie

U z a s a d n i e n i e
do uchwały budżetowej na rok 2016

Opracowując budżet miasta na 2016 opierano się na założeniach przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa, przyjęto następujące wskaźniki :

- prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych 101,7 %,

- średnioroczny wskaźnik wynagrodzeń ( z wyłączeniem nauczycieli ) 101,9 %.

Przyjęto założenia pisma Ministerstwa Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015 plan subwencji ogólnej z budżetu państwa zgodnie z załącznikiem do pisma Ministerstwa Finansów nr ST3.4750.132.2015.

Plan dotacji na zadania zlecone przyjęto zgodnie z pismem Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu znak: FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku oraz pisma Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Koninie z dnia 28 września 2015 r. Nr DKN-421-25/15.

Projekt budżetu miasta Słupcy na 2016 rok określa prognozowane dochody w kwocie 38.704.942 zł oraz wydatki w kwocie 38.321.562 zł, planowane rozchody w kwocie 383.380 zł.

Planowane dochody przedstawia tabela Nr 1, a planowane wydatki obrazuje tabela Nr 2 do projektu budżetu.

Dochody budżetu miasta na 2016 rok

Dochody w 2016 roku przewiduje się w wysokości 38.704.942 zł, tj. tylko o 3,7 % niższe w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku. Jak co roku wynika to z wprowadzania oraz zwiększania dotacji celowych otrzymywanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie jak i na realizację własnych zadań bieżących gminy w trakcie roku budżetowego.

Dział 500 - Handel

W dziale tym planowane są dochody bieżące z wpływów z rezerwacji targowej w wysokości 190.000 zł, tj. na poziomie przewidywanego wykonania 2016 roku.

Dział 600 - Transport i łączność

W dziale tym planowane są dochody bieżące w kwocie 167.000 zł z tego:

- dotacja celowa otrzymana z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 167.000 zł.

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

W dziale tym planowane są dochody bieżące w kwocie 171.000 zł i tak:

1. wpływy z opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości planuje się w kwocie 130.000 zł.

2. wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych w wysokości 38.000 zł

3. wpływy z pozostałych odsetek w kwocie 3.000 zł,

Dochody majątkowe planowane w kwocie 320.000 zł z tego:

1. wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności w wysokości 20.000 zł,

2. wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości planuje się w kwocie 300.000 zł. Przewiduje się sprzedaż lokali mieszkalnych na rzecz najemców w kwocie 120.000 zł oraz sprzedaż lokali w drodze przetargowej w kwocie 180.000 zł.

Dział 750 Administracja publiczna - 146.148 zł

W dziale tym planowane są dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych jednostkom samorządu terytorialnego tj. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminom w kwocie 126.148 zł - zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego : FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku. Planowane są dochody różne w tym: z Powiatowego Urzędu Pracy - refundacja wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń pracowników zatrudnianych w ramach prac publicznych i interwencyjnych dotyczące roku poprzedzającego rok budżetowy kwota 20.000 zł.

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

W dziale tym planowana jest dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w wysokości 2.895 zł tj. wyższa o 15,8 % w stosunku do wykonania roku poprzedniego ( zgodnie z zawiadomieniem Krajowego Biura Wyborczego z dnia 28 września 2015 r. Nr DKN-421-25/15 ).

Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

W dziale tym planuje się dochody bieżące ogółem w wysokości 20.593.255 zł tj. o 0,4 % wyższe w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 i dotyczące:

1. wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych - karta podatkowa z działalności gospodarczej w wysokości 30.000 zł.

2. wpływów z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych w wysokości 5.167.414 zł, spadek o 4,0 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:

a) wpływy z podatku od nieruchomości w wysokości 4.700.000 zł, spadek o 4,0 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015. Obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek podatku od nieruchomości przyjętych przez Radę Miasta Słupcy,

b) wpływy z podatku rolnego w wysokości 1.500 zł. Obliczono szacunkowo według ceny 1 q żyta podanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego oraz uwzględniono obniżkę uchwaloną przez Radę Miasta,

c) wpływy z podatku leśnego w wysokości 2.914 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,

d) wpływy z podatku od środków transportowych w wysokości 160.000 zł zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,

e) wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych planuje się w wysokości 3.000 zł,

f) rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych w wysokości 300.000 zł obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek podatków przyjętych przez Radę Miasta Słupcy.

3. wpływów z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych w wysokości 2.997.000 zł, spadek o 6,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:

a) wpływy z podatku od nieruchomości w wysokości 2.100.000 zł, spadek o 4,5 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015. Obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek podatku od nieruchomości przyjętych przez Radę Miasta Słupcy,

b) wpływy z podatku rolnego w wysokości 44.000 zł, tj. na poziomie roku poprzedzającego rok budżetowy. Obliczono szacunkowo według ceny 1 q żyta podanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego oraz uwzględniono obniżkę uchwaloną przez Radę Miasta,

c) wpływy z podatku od środków transportowych w wysokości 220.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,

d) wpływy z podatku od spadków i darowizn - wpływy planuje się w wysokości 20.000 zł,

e) wpływy z opłaty od posiadania psów w wysokości 8.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego. Obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek przyjętych przez Radę Miasta Słupcy,

f) wpływy z opłaty targowej w wysokości 200.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,

g) wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych planuje się w wysokości 400.000 zł,

h) wpływy z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat w wysokości 5.000 zł, przewidywane wykonanie na poziomie roku poprzedniego.

4. wpływów z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw w wysokości 880.000 zł, spadek o 2 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:

a) wpływy z opłaty skarbowej zaplanowano w wysokości 290.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,

b) wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 300.000 zł, przewidywane wykonanie na poziomie roku poprzedniego,

c) wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw 290.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego w tym:

- za zajęcia pasa drogowego - 50.000 zł,

- opłaty pobierane w Płatnej Strefie Parkowania - 240.000 zł

5. udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w wysokości 11.518.841 zł, wzrost o 4,7 %, czyli o kwotę 517.099 zł w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 w tym:

a) wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych w wysokości 11.018.841 zł, wzrost o 7,0 %, czyli o kwotę 717.099 zł w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015, zgodnie zawiadomieniem Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015,

b) wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych planuje się w wysokości 500.000 zł,

Dział 758 - Różne rozliczenia

W dziale tym planuje się dochody bieżące ogółem w wysokości 9.109.590 zł tj. o 6,9 % wyższe w stosunku do wykonania roku 2015 z tego :

1. część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w kwocie 8.913.503 zł, wzrost o 7,1 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015,

2. różne rozliczenia finansowe w kwocie 15.000 zł, spadek o 7,1 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku, w tym:

a) wpływy z pozostałych odsetek - odsetki od środków na rachunkach bankowych planuje się w wysokości 15.000 zł,

3. część równoważąca subwencji ogólnej w kwocie 181.087 zł, spadek o 4,3 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015, na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015,

Dział 801 - Oświata i wychowanie

W dziale tym planuje się dochody bieżące ogółem w wysokości 903.055 zł spadek o 12,3 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku, w tym:

1. szkoły podstawowe w kwocie 2.200 zł planuje się wzrost dochodów o 3,2 % w stosunku do roku poprzedzającego rok budżetowy, z tego:

a) wpływy z pozostałych odsetek w wysokości 2.200 zł,

2. przedszkola w kwocie 899.605 zł, spadek o 3,2 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 z tego:

a) wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w wysokości 231.000 zł, spadek o 1,8 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku,

b) wpływy z pozostałych odsetek w wysokości 2.260 zł, tj. wzrost o 0,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku,

c) dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin - dofinansowanie edukacji przedszkolnej w wysokości 666.345 zł ( przeliczono w oparciu o dane SIO )

3. gimnazja w kwocie 1.250 zł, tj. spadek o 21,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 z tego:

a) wpływy z pozostałych odsetek w wysokości 1.250 zł, tj. spadek o 21,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015.

Dział 852 - Pomoc społeczna

W dziale tym planuje się dochody bieżące w kwocie ogółem 4.776.856 zł, spadek o 8,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:

1. Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego z tego:

- dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 4.036.377 zł ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ),

- dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami - dochody własne miasta, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów w kwocie 24.000 zł,

2. Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach centrum integracji społecznej - dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 32.019 zł oraz dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie 19.154 zł ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ). Ogółem nastąpił spadek o 45,3 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku.

3. Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w kwocie 335.124 zł, spadek o 27,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 tj. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ),

4. Zasiłki stałe w kwocie 170.713 zł, spadek o 40,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 tj. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku),

5. Ośrodki pomocy społecznej w tym: dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie 57.009 zł, spadek o 37,1 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ) oraz wpływy z pozostałych odsetek w kwocie 6.000 zł,

6. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w wysokości 96.460 zł,

wzrost o 3,6 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku, w tym dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminom w kwocie 16.410 zł ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku),wpływy z usług 80.000 zł i dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w kwocie 50,00 zł.

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

W dziale tym planowane są dochody bieżące 2.018.043 zł

- wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw w wysokości 1.931.549 zł,

- środki otrzymane od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizacje zadań bieżących jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych w wysokości 26.494 zł,

- wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 50.000 zł,

- wpływy z różnych dochodów w wysokości 10.000 zł,

Przewidywane dochody planuje się o 5,6 % niższe w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku.

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

1. W dziale tym planowane są dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego ( Biblioteka ) w wysokości 63.000 zł, plan na poziomie roku poprzedzającego rok budżetowy.

Dział 926 - Kultura fizyczna

W dziale tym planuje się dochody bieżące w kwocie 40.500 zł, stanowią one:

- dochody bieżące tj. wpływy z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji - kwota 40.500 zł, wzrost o 42,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku.

Dochody majątkowe planowane w kwocie 203.600 zł z tego:

- dotacja otrzymana z państwowych funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych z przeznaczeniem na zadanie pn. "Remont hali Miejskiego Ośrodka Sport i Rekreacji w Słupcy - II etap".

Wielkość planowanych kwot dochodów w szczegółowości dział, rozdział i paragraf klasyfikacji budżetowej w odniesieniu do przewidywanego wykonania roku bieżącego jest zawarta w tabeli Nr 1 do projektu uchwały.

Wydatki budżetu miasta na 2016 rok

Przy szacowaniu wydatków budżetowych na 2016 rok uwzględniono stan istniejących urządzeń infrastruktury technicznej i społecznej.

Wydatki w 2016 roku przewiduje się w wysokości 38.321.562 zł, tj. o 4,0 % niższe w stosunku do wykonania 2015 roku. Spadek wydatków w 2015 roku wynika z wprowadzania niektórych zadań bieżących w trakcie trwania roku budżetowego m. in. stypendia, wyprawka szkolna, dożywianie itp.

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Planuje się wydatki w kwocie 1.000 zł na przekazanie 2 % planowanego dochodu z tytułu podatku rolnego na Izby Rolnicze.

Dział 600 - Transport i łączność

Planuje się wydatki w kwocie 1.126.464 zł:

? wydatki bieżące kwota 608.000 zł

z tego:

a) wydatki bieżące na drogi powiatowe :

- utrzymanie, konserwacja i remonty bieżących

dróg i ulic - naprawa dróg po zimie 167.000 zł

b) wydatki bieżące na drogi gminne :

- utrzymanie, konserwacja i remonty dróg,

remonty chodników , utrzymanie oznakowania

/pionowe i poziome/, profilowanie dróg gruntowych 325.000 zł

c) wydatki bieżące na pozostałą działalność - Strefa Płatnego Parkowania 116.000 zł

? wydatki majątkowe kwota 518.464 zł

z tego:

- budowa ulicy Chopina kwota 388.464 zł,

- budowa chodnika w ulicy Mickiewicza - I etap w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2016 kwota 100.000 zł,

- dotacja celowa na pomoc finansową dla Powiatu Słupeckiego na dofinansowanie zadania pn. "Ścieżka rowerowa Słupca-Giewartów-Kosewo -dokumentacja techniczna" kwota 30.000 zł, zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Planuje się wydatki w tym dziale w kwocie 289.617 zł

z tego:

a) dotacja dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej na wydatki majątkowe kwota 40.000 zł

b) gospodarka gruntami i nieruchomościami kwota 183.900 zł z tego na:

- wydatki bieżące związane ze sprzedażą lokali między innymi opisy, mapy,

wyceny lokali, ogłoszenia o przetargach, podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego kwota 33.900 zł,

- wydatki majątkowe na wykup na rzecz Gminy Miejskiej Słupca pod budowę ulic - 150.000 zł, zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,

c) pozostała działalność - wydatki związane z wypłatą odszkodowań dla Spółdzielni Mieszkaniowej w Słupcy i Spółdzielni Mieszkaniowej "Mostostalowiec" w Słupcy z tytułu nie dostarczenia lokali socjalnych na terenie miasta - 65.717 zł. ( wypłata nastąpi po złożeniu wniosku, przedstawieniu wyroku sądu oraz zawarciu porozumienia ).

Dział 710 - Działalność usługowa

Planuje się wydatki w tym dziale w kwocie 51.500 zł

z tego:

- wydatki bieżące związane z przygotowaniem planów zagospodarowania przestrzennego - 51.500 zł w tym: projekt zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy,

Dział 750 - Administracja publiczna

Planuje się wydatki w kwocie 4.975.532 zł z tego:

a) pokrycie wydatków bieżących związanych z utrzymaniem administracji rządowej w kwocie 126.148 zł, ( tj. wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji rządowej płatne ze środków pochodzących z dotacji ),

b) pokrycie wydatków bieżących Rady Miasta w kwocie 141.000 zł,

c) pokrycie wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej w wysokości 4.188.827 zł z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 3.605.000 zł ( tj. wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń pracowników Urzędu, wskaźnik inflacji 1,9 %, nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne ) oraz kwotę 583.827 zł planuje się na zakup materiałów i wyposażenia, opłaty za telefony stacjonarne i komórkowe, artykuły biurowe, środki czystości, ekwiwalenty za odzież, opłata za energię cieplną, elektryczną, wodę, usługi pozostałe, szkolenia pracowników, odpis na ZFŚS oraz wydatki majątkowe na kwotę 412.000 zł z przeznaczeniem na zakup aktualizacji oprogramowania LEX, aktualizacji Fortigate, zakup systemu Beckup oraz budowa zewnętrznej windy osobowej przy budynku Urzędu Miasta w Słupcy zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,

d) pokrycie wydatków bieżących związanych z promocją miasta kwota 84.384 zł z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 7.151 zł,

e) w ramach pozostałej działalności planuje się wydatkować środki na pokrycie składek dla Związku Gmin Regionu Słupeckiego w wysokości 23.173 zł.

f) Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Planuje się wydatki bieżące na pokrycie kosztów związanych z bieżącą aktualizacją rejestru wyborców w kwocie 2.895 zł - środki pochodzą z dotacji Krajowego Biura Wyborczego.

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Planowane wydatki bieżące w kwocie 39.055 zł przeznacza się na:

a) utrzymanie Ochotniczej Straży Pożarnej w mieście w kwocie 22.500 zł tj. zakup paliwa do samochodów, ubezpieczenia, konserwacji, naprawy samochodów, zakup sprzętu strażackiego i umundurowania, badań lekarskich ekwiwalent za udział w akcji,

b) zarządzanie kryzysowe w kwocie 3.130 zł tj. opłaty za telefony, zakup plandek, oraz energia potrzebna do funkcjonowania syren,

c) wydatki w pozostałej działalności w kwocie 13.425 zł w tym:

- wydatki bieżące związane z utrzymanie monitoringu,

Dział 757 - Obsługa długu publicznego

Planowane wydatki bieżące w kwocie 300.000 zł z tego :

- na odsetki od kredytów i pożyczek kwota 300.000 zł

Dział 758 - Różne rozliczenia

Planuje się rezerwy ogólne i celowe w kwocie 121.000 zł z tego:

a) rezerwa ogólna 39.000 zł - co stanowi niemniej niż 0,1 % planowanych wydatków ogółem,

b) rezerwa celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 82.000 zł - co stanowi niemniej niż 0,5 % wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu,

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Planuje się wydatki bieżące w kwocie 17.053.994 zł z tego:

a) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania Szkół Podstawowych w kwocie 6.831.925 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 5.960.261 zł,

b) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania Przedszkoli w kwocie 4.528.428 zł w tym:

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 3.333.516 zł,

- dotacja dla Niepublicznego Przedszkola w Słupcy w kwocie 313.000 zł.

c) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania Gimnazjum w kwocie 3.703.607 zł w tym:

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 2.839.518 zł,

- dotacja dla Niepublicznego Gimnazjum w Słupcy w kwocie 290.000 zł.

d) na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w kwocie 89.803 zł,

e) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania stołówek szkolnych i przedszkolnych w kwocie 694.547 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 629.437 zł,

f) na pokrycie kosztów realizacji zadań wymagających stosowania specjalnego organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach w kwocie 190.594 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 190.594 zł,

g) na pokrycie kosztów realizacji zadań wymagających stosowania specjalnego organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach w kwocie 646.365 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 611.112 zł,

h) pozostała działalność w kwocie 217.360 zł w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 181.000 zł (w tym wynagrodzenia referatu oświaty).

Planuje się wydatki majątkowe w kwocie 151.365 zł z tego:

- montaż windy kuchennej w Przedszkolu Nr 2 "Miś" w kwocie 31.365 zł,

- sala sportowa przy Gimnazjum - dokumentacja w kwocie 120.000 zł

zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Planuje się wydatki bieżące na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 294.000 zł, na program przeciwdziałania i profilaktyki narkomanii w kwocie 6.000 zł ( są to środki pochodzące z opłat za wydawane pozwolenia na sprzedaż alkoholu ) zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały budżetowej.

Dział 852 - Pomoc społeczna

Planuje się wydatki bieżące w łącznej kwocie 7.175.068 zł.

Na zadania zlecone planuje się wydatki w kwocie 4.084.806 zł z tego:

a) na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego w kwocie 4.036.377 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 201.930 zł,

b) na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne w kwocie 32.019 zł,

c) usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w kwocie 16.410 zł.

Na zadania własne planuje się wydatki w kwocie 3.090.262 zł z tego:

a) opłaty za pobyt osób w Domu Pomocy Społecznej w kwocie 339.000 zł,

b) rodziny zastępcze w kwocie 80.000 zł,

c) przeciwdziałanie przemocy w rodzinie kwota 1.000 zł,

d) wspieranie rodziny kwota 24.605 zł,

e) świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego w kwocie 24.000 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 16.810 zł,

f) na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne w kwocie 19.154 zł,

g) zasiłki i pomoc w naturze w kwocie 593.124 zł,

h) dodatki mieszkaniowe w kwocie 624.945 zł,

i) zasiłki stałe w kwocie 170.713 zł,

j) na utrzymanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 1.173.721 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 1.075.694 zł,

k) pozostała działalność kwota 40.000 zł,

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Planuje się wydatki bieżące w kwocie 225.191 zł z tego:

a) na pokrycie kosztów bieżącego utrzymania świetlic w szkołach podstawowych i gimnazjum w kwocie 221.038 zł w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 199.514 zł,

b) na pomoc materialną dla uczniów w kwocie 3.400 zł,

c) doskonalenie i dokształcanie nauczycieli w kwocie 753 zł

Dział 900 - Gospodarka Komunalna

Planuje się wydatki bieżące w kwocie 3.333.399 zł z tego:

a) gospodarka odpadami w kwocie 2.110.303 zł z tego:

- zakup usług pozostałych - realizacja ustawy o utrzymaniu czystości kwota 1.867.649 zł,

- zakup materiałów i wyposażenia kwota 10.800 zł,

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 53.100 zł,

- opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego kwota 163.754 zł.

Pozostałe wydatki bieżące związane z gospodarką odpadami m. in. zakup energii, opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych i odpis na ZFŚS zostaną wprowadzone w trakcie roku z niewykorzystanych środków z 2015 roku.

- dotacja celowa na pomoc finansową dla Powiatu Słupeckiego kwota 15.000 zł,

b) oczyszczanie miasta w kwocie 80.592 zł - mechaniczne omiatanie ulic w tym kwota 31.000 zł, zakup materiałów i wyposażenia 10.000 zł, na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zatrudnionych do utrzymania czystości w mieście na umowę zlecenie kwota 39.592 zł,

c) utrzymanie zieleni w miastach w kwocie 130.092 zł, bieżące utrzymanie zieleni w mieście oraz parku i lasku, zakup sprzętu, narzędzi, zakup drzewek, krzewów, obcinka drzew, koszenie traw, wycinka i pielęgnacja drzew, krzewów w tym kwota 90.500 zł, na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zatrudnionych do utrzymania zieleni w mieście na umowę zlecenie - kwota 39.592 zł,

d) ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu w kwocie 44.157 zł,

e) opłata składki na utrzymanie schronisk dla zwierząt w kwocie 49.655 zł,

f) oświetlenie uliczne w kwocie 760.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie oświetlenia ulicznego i konserwację,

g) pozostała działalność w kwocie 218.600 zł na zakup paliwa do samochodów, ciągnika, kosiarek, zakup narzędzi, opłaty za wodę ze zdrojów ulicznych, opłaty za korzystanie ze środowiska.

Planuje się wydatki majątkowe w kwocie 400.095 zł z tego:

- budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ulicy Kopernika - uzbrojenie osiedla mieszkaniowego w kwocie 340.095 zł,

- budowa instalacji oświetlenia ulicznego w ul. Pyzderskiej w kwocie 60.000zł zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Planuje się wydatki bieżące w kwocie 1.427.226 zł z tego:

a) na dotację dla samorządowej instytucji kultury - Miejskiego Domu Kultury w Słupcy kwotę 675.000 zł,

b) na dotację dla samorządowej instytucji kultury - Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Słupcy kwotę 398.800 zł,

c) na dotację dla samorządowej instytucji kultury - Muzeum Regionalnego w Słupcy kwotę 228.100 zł,

d) ochrona i konserwacja zabytków w kwocie 30.000 zł,

e) pozostała działalność kwota 95.326 zł w tym dotacje dla organizacji pozarządowych kwota 8.000 zł.

Dział 926 - Kultura fizyczna

Planuje się wydatki bieżące w kwocie 989.831 zł z tego:

a) wydatki związane z utrzymaniem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w kwocie 745.331 zł,

b) na bieżące realizowanie zadań z zakresu sportu masowego zleconych stowarzyszeniom 187.000 zł

c) na realizacje imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych w kwocie 57.500 zł.

Wydatki majątkowe w kwocie 509.695 zł z przeznaczeniem na Remont hali Miejskiego Ośrodka Sport i Rekreacji w Słupcy - II etap z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok.

Wielkość planowanych kwot wydatków według klasyfikacji budżetowej dział, rozdział, paragraf w odniesieniu do przewidywanego wykonania roku bieżącego jest zawarta w tabeli Nr 2 do projektu uchwały.

Przychody i rozchody budżetu na 2016 rok

Budżet Miasta jest budżetem niedoboru finansowanego wspierającym kredytami zadania inwestycyjne.

1. W 2016 roku planuje się zaciągnąć kredyt w kwocie 1.100.000 zł w tym:

- na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.100.000 zł.

2. W 2016 roku planuje się spłacić zaciągnięte w latach poprzednich kredyty w łącznej kwocie 1.483.380 zł z tego:

- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych

na 2010 rok w budżecie miasta Słupcy - 671.936 zł,

- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2011 rok w budżecie miasta Słupcy - 395.780 zł,

- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2012 rok w budżecie miasta Słupcy - 215.664 zł,

- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2014 rok w budżecie miasta Słupcy - 200.000 zł

Na dzień 31 grudnia 2016 rok planuje się zobowiązania miasta na kwotę 8.763.249 zł z tytułu zaciągniętych kredytów.

Plany finansowe zadań zleconych

Zgodnie z ustawą o finansach publicznych do uchwały dołączony został załącznik planów dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami ( załącznik Nr 1 i Nr 2 do projektu uchwały ).

Na rok 2016 przyznane zostały dotacje na realizację wyżej wymienionych zadań w kwocie 4.213.849 zł z tego na realizacje zadań z zakresu:

1. administracji publicznej w kwocie 126.148 zł

2. urzędów naczelnych organów władzy w kwocie 2.895 zł,

3. pomocy społecznej w kwocie 4.084.806 zł

Wydatki majątkowe na 2016 r.

W 2016 roku planuje się wydatki inwestycyjne na ogólną kwotę 1.919.619 zł, zakupy inwestycyjne na kwotę 192.000 zł, dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych zakładów budżetowych w kwocie 40.000 zł, dotacje celowe na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych w kwocie 30.000 zł.

Zadania i kwoty planowane zawarte są w tabeli Nr 2a do uchwały budżetowej.

Ogółem na wydatki majątkowe w 2016 rok planuje się kwotę 2.181.619 zł tj. 5,7 % planowanych wydatków budżetowych.

Zakłady budżetowe

Przychody zakładów budżetowych wynoszą kwotę ogółem 18.725.555 zł, koszty 18.725.555 zł z tego:

1. Miejski Zakład Energetyki Cieplnej

- przychody - 11.990.500 zł

- wydatki - 11.990.500 zł

2. Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej

- przychody - 1.226.000 zł w tym: dotacja z budżetu 40.000 zł

- wydatki - 1.226.000 zł

3. Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji

- przychody - 5.509.055 zł

- wydatki - 5.509.055 zł zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały budżetowej.

Zakłady budżetowe w 2016 rok zakładają część przychodów przeznaczyć na zadania inwestycyjne.

Plan dochodów rachunków utworzonych uchwałą Nr XLVIII/274/10 Rady Miasta Słupcy z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków w celu gromadzenia niektórych dochodów miasta oraz wydatków nimi finansowanymi na 2015r.

Plan dochodów wydzielonych rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art.223 ust. 1 oraz wydatków nimi finansowanymi w 2016 r. wynoszą ogółem 611.750zł

z tego :

1.Gimanzjum w Słupcy

48.300

2.Szkoła Podstawowa Nr 1 im. KEN w Słupcy

152.000

3.Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Adama Mickiewicza w Słupcy

20.500

4.Przedszkole Nr 1 w Słupcy

120.600

5. Przedszkole Nr 2 " Miś" w Słupcy

150.700

6. Przedszkole Nr 4"Jarzębinka" w Słupcy

120.100

Przychody i wydatki rachunków dochodów własnych określa załącznik Nr 7 do uchwały budżetowej.

Plan dochodów z tytułów wymienionych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 403 ust. 2

Plan dochodów z tytułów wymienionych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 403 ust. 2 na 2014 rok przedstawia się następująco:

I. Przychody50.000 zł

z tego:

90019 § 0690 - wpływy z różnych opłat ( opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska ) kwota 50.000 zł,

II. Wydatki 50.000 zł

a) wydatki bieżące 50.000 zł

90002 § 2710 - dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących 15.000 zł

90004 § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 15.000 zł ( zieleń miejska )

92120 § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia ( park miejski ) 10.000 zł

92120 § 4300 - zakup usług pozostałych ( park miejski ) 10.000 zł

Plan dochodów z tytułów wymienionych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 403 ust. 2 określa załącznik Nr 9 do uchwały budżetowej.

Plan dochodów z wpływów z tytułu opłat, za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i tak:

I. Dochody1.931.549 zł

z tego:

75618 § 0490 - Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw kwota 1.931.549 zł,

II. Wydatki 1.931.549 zł

a) wydatki bieżące 1.931.549 zł

Plan dochodów z wpływów z tytułu opłat, za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały budżetowej.

Zaplanowane dochody w wysokości 38.704.942 zł nie pozwalają na rozwiązanie wszystkich lokalnych problemów Miasta ze względu na konieczność znacznego dofinansowania ze środków własnych zadań z zakresu oświaty, pomocy społecznej oraz administracji rządowej m.in. na pomoc materialną dla uczniów, wyprawkę szkolną, dożywianie. Niniejszy dokument opracowano przy założeniu, iż mimo pozytywnych tendencji wzrostu gospodarczego w roku 2016 oraz w latach kolejnych - mogą pojawić się ryzyka zewnętrzne związane głównie z tempem i trwałością ożywienia gospodarczego, wpływające na sytuację ekonomiczną, a tym samym na wielkość dochodów Miasta. Priorytetem przy konstruowaniu projektu budżetu było zabezpieczenie środków na wydatki bieżące w wysokości zapewniającej prawidłową realizację zadań, przy jednoczesnym zabezpieczeniu środków na niezbędne inwestycje.

Realizacja budżetu na 2016 rok jak co roku będzie wymagała szczególnej dyscypliny budżetowej tych wszystkich, którzy plan dochodów i wydatków będą realizować. Wyzwaniem na przyszłość będzie utrzymanie co najmniej dotychczasowego poziomu wydatków inwestycyjnych przy jednoczesnym planowaniu jak najwyższej nadwyżki operacyjnej.


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 1890.

[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938,1646; z 2014 r. poz. 379, 911, 1146,1626, 1877; z 2015 r. poz. 238, 532, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358, 1513, 1830, 1854, 1890.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00