Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XII/82/15 Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015r.
w sprawie uchwały budżetowej na rok 2016
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515 z późn. zm. )[1]) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235, 236, 237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm. )[2]) Rada Miasta Słupcy uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2016 rok w wysokości 38.704.942 zł, z tego:
1) dochody bieżące w kwocie 38.181.342 zł
2) dochody majątkowe w kwocie 523.600 zł zgodnie z tabelą Nr 1 do uchwały.
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4.213.849 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
2) dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 230.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2016 rok w wysokości 38.321.562 zł, Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
1) wydatki bieżące w wysokości 36.139.943 zł,
2) wydatki majątkowe w wysokości 2.181.619 zł, zgodnie z tabelą Nr 2 i Nr 2a do uchwały.
2. Wykaz zadań majątkowych na 2016 rok zawiera tabela Nr 2a.
3. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 4.213.849 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2,
2) wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych na podstawie umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 230.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
§ 3. Nadwyżkę budżetu w wysokości 383.380 zł przeznacza się na spłaty rat kredytów długoterminowych.
§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 1.100.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 1.336.995 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.100.000 zł
- w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł.
§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji z tego:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 1.480.900 zł
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 833.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 8. Określa się plany przychodów i kosztów samorządowych zakładów budżetowych zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 9. Określa się plany dochodów rachunków utworzonych uchwałą Nr XLVIII/274/10 Rady Miasta Słupcy z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków w celu gromadzenia niektórych dochodów miasta oraz wydatków nimi finansowanymi zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 10. Określa się kwotę dotacji celowej na finansowanie inwestycji dla zakładu budżetowego tj. dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w Słupcy na zadanie inwestycyjne w budynkach komunalnych Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej w kwocie 40.000 zł zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 11. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym w wysokości 1.000.000 zł.
§ 12. Upoważnia się Burmistrza do :
1) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł;
2) zaciągania kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o finansach publicznych do wysokości 1.100.000 zł;
3) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach działu klasyfikacji budżetowej w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu jednorazowo do kwoty 200.000 zł,
4) przekazania uprawnień kierownikom zakładów budżetowych do dokonywania zmian w planie finansowym zakładu budżetowego za wyjątkiem zmian wydatków na wynagrodzenia i zmian kwot wydatków majątkowych,
5) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2016 rok,
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 13. Określa się sumę, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania w wysokości 100.000 zł.
§ 14. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 300.000 zł przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych:
1) w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 294.000 zł,
2) w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 6.000 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 15. Dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonym ustawą , zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 16. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego w 2016 r. w kwocie 105.900 zł zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 17. Dochody z wpływów z tytułu opłat, za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 18. Tworzy się rezerwy :
1) ogólną w wysokości 39.000 zł;
2) celowe w wysokości 82.000 zł, z tego: na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 82.000zł,
§ 19. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 20. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik8.pdf
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik9.pdf
Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik10.pdf
Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik11.pdf
Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik12.pdf
Załącznik Nr 13 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik13.pdf
Załącznik Nr 14 do Uchwały Nr XII/82/15
Rady Miasta Słupcy
z dnia 17 grudnia 2015 r.
Zalacznik14.pdf
Uzasadnienie
U z a s a d n i e n i e
do uchwały budżetowej na rok 2016
Opracowując budżet miasta na 2016 opierano się na założeniach przyjętych do opracowania projektu budżetu państwa, przyjęto następujące wskaźniki :
- prognozowany średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych 101,7 %,
- średnioroczny wskaźnik wynagrodzeń ( z wyłączeniem nauczycieli ) 101,9 %.
Przyjęto założenia pisma Ministerstwa Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015 plan subwencji ogólnej z budżetu państwa zgodnie z załącznikiem do pisma Ministerstwa Finansów nr ST3.4750.132.2015.
Plan dotacji na zadania zlecone przyjęto zgodnie z pismem Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Poznaniu znak: FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku oraz pisma Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Koninie z dnia 28 września 2015 r. Nr DKN-421-25/15.
Projekt budżetu miasta Słupcy na 2016 rok określa prognozowane dochody w kwocie 38.704.942 zł oraz wydatki w kwocie 38.321.562 zł, planowane rozchody w kwocie 383.380 zł.
Planowane dochody przedstawia tabela Nr 1, a planowane wydatki obrazuje tabela Nr 2 do projektu budżetu.
Dochody budżetu miasta na 2016 rok
Dochody w 2016 roku przewiduje się w wysokości 38.704.942 zł, tj. tylko o 3,7 % niższe w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku. Jak co roku wynika to z wprowadzania oraz zwiększania dotacji celowych otrzymywanych z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie jak i na realizację własnych zadań bieżących gminy w trakcie roku budżetowego.
Dział 500 - Handel
W dziale tym planowane są dochody bieżące z wpływów z rezerwacji targowej w wysokości 190.000 zł, tj. na poziomie przewidywanego wykonania 2016 roku.
Dział 600 - Transport i łączność
W dziale tym planowane są dochody bieżące w kwocie 167.000 zł z tego:
- dotacja celowa otrzymana z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 167.000 zł.
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa
W dziale tym planowane są dochody bieżące w kwocie 171.000 zł i tak:
1. wpływy z opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości planuje się w kwocie 130.000 zł.
2. wpływy z najmu i dzierżawy składników majątkowych w wysokości 38.000 zł
3. wpływy z pozostałych odsetek w kwocie 3.000 zł,
Dochody majątkowe planowane w kwocie 320.000 zł z tego:
1. wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności w wysokości 20.000 zł,
2. wpływy z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości planuje się w kwocie 300.000 zł. Przewiduje się sprzedaż lokali mieszkalnych na rzecz najemców w kwocie 120.000 zł oraz sprzedaż lokali w drodze przetargowej w kwocie 180.000 zł.
Dział 750 Administracja publiczna - 146.148 zł
W dziale tym planowane są dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych jednostkom samorządu terytorialnego tj. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminom w kwocie 126.148 zł - zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego : FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku. Planowane są dochody różne w tym: z Powiatowego Urzędu Pracy - refundacja wynagrodzeń i pochodnych od wynagrodzeń pracowników zatrudnianych w ramach prac publicznych i interwencyjnych dotyczące roku poprzedzającego rok budżetowy kwota 20.000 zł.
Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
W dziale tym planowana jest dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w wysokości 2.895 zł tj. wyższa o 15,8 % w stosunku do wykonania roku poprzedniego ( zgodnie z zawiadomieniem Krajowego Biura Wyborczego z dnia 28 września 2015 r. Nr DKN-421-25/15 ).
Dział 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem
W dziale tym planuje się dochody bieżące ogółem w wysokości 20.593.255 zł tj. o 0,4 % wyższe w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 i dotyczące:
1. wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych - karta podatkowa z działalności gospodarczej w wysokości 30.000 zł.
2. wpływów z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych w wysokości 5.167.414 zł, spadek o 4,0 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:
a) wpływy z podatku od nieruchomości w wysokości 4.700.000 zł, spadek o 4,0 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015. Obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek podatku od nieruchomości przyjętych przez Radę Miasta Słupcy,
b) wpływy z podatku rolnego w wysokości 1.500 zł. Obliczono szacunkowo według ceny 1 q żyta podanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego oraz uwzględniono obniżkę uchwaloną przez Radę Miasta,
c) wpływy z podatku leśnego w wysokości 2.914 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,
d) wpływy z podatku od środków transportowych w wysokości 160.000 zł zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,
e) wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych planuje się w wysokości 3.000 zł,
f) rekompensaty utraconych dochodów w podatkach i opłatach lokalnych w wysokości 300.000 zł obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek podatków przyjętych przez Radę Miasta Słupcy.
3. wpływów z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych w wysokości 2.997.000 zł, spadek o 6,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:
a) wpływy z podatku od nieruchomości w wysokości 2.100.000 zł, spadek o 4,5 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015. Obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek podatku od nieruchomości przyjętych przez Radę Miasta Słupcy,
b) wpływy z podatku rolnego w wysokości 44.000 zł, tj. na poziomie roku poprzedzającego rok budżetowy. Obliczono szacunkowo według ceny 1 q żyta podanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego oraz uwzględniono obniżkę uchwaloną przez Radę Miasta,
c) wpływy z podatku od środków transportowych w wysokości 220.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,
d) wpływy z podatku od spadków i darowizn - wpływy planuje się w wysokości 20.000 zł,
e) wpływy z opłaty od posiadania psów w wysokości 8.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego. Obliczono szacunkowo z uwzględnieniem stawek przyjętych przez Radę Miasta Słupcy,
f) wpływy z opłaty targowej w wysokości 200.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,
g) wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych planuje się w wysokości 400.000 zł,
h) wpływy z odsetek od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat w wysokości 5.000 zł, przewidywane wykonanie na poziomie roku poprzedniego.
4. wpływów z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw w wysokości 880.000 zł, spadek o 2 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:
a) wpływy z opłaty skarbowej zaplanowano w wysokości 290.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego,
b) wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 300.000 zł, przewidywane wykonanie na poziomie roku poprzedniego,
c) wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw 290.000 zł, zaplanowano na poziomie roku poprzedniego w tym:
- za zajęcia pasa drogowego - 50.000 zł,
- opłaty pobierane w Płatnej Strefie Parkowania - 240.000 zł
5. udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w wysokości 11.518.841 zł, wzrost o 4,7 %, czyli o kwotę 517.099 zł w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 w tym:
a) wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych w wysokości 11.018.841 zł, wzrost o 7,0 %, czyli o kwotę 717.099 zł w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015, zgodnie zawiadomieniem Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015,
b) wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych planuje się w wysokości 500.000 zł,
Dział 758 - Różne rozliczenia
W dziale tym planuje się dochody bieżące ogółem w wysokości 9.109.590 zł tj. o 6,9 % wyższe w stosunku do wykonania roku 2015 z tego :
1. część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w kwocie 8.913.503 zł, wzrost o 7,1 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015,
2. różne rozliczenia finansowe w kwocie 15.000 zł, spadek o 7,1 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku, w tym:
a) wpływy z pozostałych odsetek - odsetki od środków na rachunkach bankowych planuje się w wysokości 15.000 zł,
3. część równoważąca subwencji ogólnej w kwocie 181.087 zł, spadek o 4,3 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015, na podstawie pisma Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015,
Dział 801 - Oświata i wychowanie
W dziale tym planuje się dochody bieżące ogółem w wysokości 903.055 zł spadek o 12,3 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku, w tym:
1. szkoły podstawowe w kwocie 2.200 zł planuje się wzrost dochodów o 3,2 % w stosunku do roku poprzedzającego rok budżetowy, z tego:
a) wpływy z pozostałych odsetek w wysokości 2.200 zł,
2. przedszkola w kwocie 899.605 zł, spadek o 3,2 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 z tego:
a) wpływy z opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego w wysokości 231.000 zł, spadek o 1,8 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku,
b) wpływy z pozostałych odsetek w wysokości 2.260 zł, tj. wzrost o 0,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku,
c) dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin - dofinansowanie edukacji przedszkolnej w wysokości 666.345 zł ( przeliczono w oparciu o dane SIO )
3. gimnazja w kwocie 1.250 zł, tj. spadek o 21,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 z tego:
a) wpływy z pozostałych odsetek w wysokości 1.250 zł, tj. spadek o 21,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015.
Dział 852 - Pomoc społeczna
W dziale tym planuje się dochody bieżące w kwocie ogółem 4.776.856 zł, spadek o 8,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku w tym:
1. Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego z tego:
- dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 4.036.377 zł ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ),
- dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami - dochody własne miasta, o których mowa w art. 27 ust. 4 ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów w kwocie 24.000 zł,
2. Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach centrum integracji społecznej - dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie ustawami w kwocie 32.019 zł oraz dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie 19.154 zł ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ). Ogółem nastąpił spadek o 45,3 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku.
3. Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w kwocie 335.124 zł, spadek o 27,9 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 tj. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ),
4. Zasiłki stałe w kwocie 170.713 zł, spadek o 40,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 tj. dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku),
5. Ośrodki pomocy społecznej w tym: dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie 57.009 zł, spadek o 37,1 % w stosunku do przewidywanego wykonania roku 2015 ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku ) oraz wpływy z pozostałych odsetek w kwocie 6.000 zł,
6. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w wysokości 96.460 zł,
wzrost o 3,6 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku, w tym dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminom w kwocie 16.410 zł ( zgodnie z zawiadomieniem Wojewody Wielkopolskiego FB.I.3110.5.2015.8 z dnia 20 października 2015 roku),wpływy z usług 80.000 zł i dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami w kwocie 50,00 zł.
Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
W dziale tym planowane są dochody bieżące 2.018.043 zł
- wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw w wysokości 1.931.549 zł,
- środki otrzymane od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizacje zadań bieżących jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych w wysokości 26.494 zł,
- wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w wysokości 50.000 zł,
- wpływy z różnych dochodów w wysokości 10.000 zł,
Przewidywane dochody planuje się o 5,6 % niższe w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku.
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
1. W dziale tym planowane są dotacje celowe otrzymane z powiatu na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego ( Biblioteka ) w wysokości 63.000 zł, plan na poziomie roku poprzedzającego rok budżetowy.
Dział 926 - Kultura fizyczna
W dziale tym planuje się dochody bieżące w kwocie 40.500 zł, stanowią one:
- dochody bieżące tj. wpływy z Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji - kwota 40.500 zł, wzrost o 42,4 % w stosunku do przewidywanego wykonania 2015 roku.
Dochody majątkowe planowane w kwocie 203.600 zł z tego:
- dotacja otrzymana z państwowych funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych z przeznaczeniem na zadanie pn. "Remont hali Miejskiego Ośrodka Sport i Rekreacji w Słupcy - II etap".
Wielkość planowanych kwot dochodów w szczegółowości dział, rozdział i paragraf klasyfikacji budżetowej w odniesieniu do przewidywanego wykonania roku bieżącego jest zawarta w tabeli Nr 1 do projektu uchwały.
Wydatki budżetu miasta na 2016 rok
Przy szacowaniu wydatków budżetowych na 2016 rok uwzględniono stan istniejących urządzeń infrastruktury technicznej i społecznej.
Wydatki w 2016 roku przewiduje się w wysokości 38.321.562 zł, tj. o 4,0 % niższe w stosunku do wykonania 2015 roku. Spadek wydatków w 2015 roku wynika z wprowadzania niektórych zadań bieżących w trakcie trwania roku budżetowego m. in. stypendia, wyprawka szkolna, dożywianie itp.
Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo
Planuje się wydatki w kwocie 1.000 zł na przekazanie 2 % planowanego dochodu z tytułu podatku rolnego na Izby Rolnicze.
Dział 600 - Transport i łączność
Planuje się wydatki w kwocie 1.126.464 zł:
? wydatki bieżące kwota 608.000 zł
z tego:
a) wydatki bieżące na drogi powiatowe :
- utrzymanie, konserwacja i remonty bieżących
dróg i ulic - naprawa dróg po zimie 167.000 zł
b) wydatki bieżące na drogi gminne :
- utrzymanie, konserwacja i remonty dróg,
remonty chodników , utrzymanie oznakowania
/pionowe i poziome/, profilowanie dróg gruntowych 325.000 zł
c) wydatki bieżące na pozostałą działalność - Strefa Płatnego Parkowania 116.000 zł
? wydatki majątkowe kwota 518.464 zł
z tego:
- budowa ulicy Chopina kwota 388.464 zł,
- budowa chodnika w ulicy Mickiewicza - I etap w ramach Budżetu Obywatelskiego na 2016 kwota 100.000 zł,
- dotacja celowa na pomoc finansową dla Powiatu Słupeckiego na dofinansowanie zadania pn. "Ścieżka rowerowa Słupca-Giewartów-Kosewo -dokumentacja techniczna" kwota 30.000 zł, zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,
Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa
Planuje się wydatki w tym dziale w kwocie 289.617 zł
z tego:
a) dotacja dla Miejskiego Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej na wydatki majątkowe kwota 40.000 zł
b) gospodarka gruntami i nieruchomościami kwota 183.900 zł z tego na:
- wydatki bieżące związane ze sprzedażą lokali między innymi opisy, mapy,
wyceny lokali, ogłoszenia o przetargach, podatki na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego kwota 33.900 zł,
- wydatki majątkowe na wykup na rzecz Gminy Miejskiej Słupca pod budowę ulic - 150.000 zł, zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,
c) pozostała działalność - wydatki związane z wypłatą odszkodowań dla Spółdzielni Mieszkaniowej w Słupcy i Spółdzielni Mieszkaniowej "Mostostalowiec" w Słupcy z tytułu nie dostarczenia lokali socjalnych na terenie miasta - 65.717 zł. ( wypłata nastąpi po złożeniu wniosku, przedstawieniu wyroku sądu oraz zawarciu porozumienia ).
Dział 710 - Działalność usługowa
Planuje się wydatki w tym dziale w kwocie 51.500 zł
z tego:
- wydatki bieżące związane z przygotowaniem planów zagospodarowania przestrzennego - 51.500 zł w tym: projekt zmiany miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego dla miasta Słupcy,
Dział 750 - Administracja publiczna
Planuje się wydatki w kwocie 4.975.532 zł z tego:
a) pokrycie wydatków bieżących związanych z utrzymaniem administracji rządowej w kwocie 126.148 zł, ( tj. wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń pracowników administracji rządowej płatne ze środków pochodzących z dotacji ),
b) pokrycie wydatków bieżących Rady Miasta w kwocie 141.000 zł,
c) pokrycie wydatków bieżących związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej w wysokości 4.188.827 zł z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 3.605.000 zł ( tj. wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń pracowników Urzędu, wskaźnik inflacji 1,9 %, nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne ) oraz kwotę 583.827 zł planuje się na zakup materiałów i wyposażenia, opłaty za telefony stacjonarne i komórkowe, artykuły biurowe, środki czystości, ekwiwalenty za odzież, opłata za energię cieplną, elektryczną, wodę, usługi pozostałe, szkolenia pracowników, odpis na ZFŚS oraz wydatki majątkowe na kwotę 412.000 zł z przeznaczeniem na zakup aktualizacji oprogramowania LEX, aktualizacji Fortigate, zakup systemu Beckup oraz budowa zewnętrznej windy osobowej przy budynku Urzędu Miasta w Słupcy zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,
d) pokrycie wydatków bieżących związanych z promocją miasta kwota 84.384 zł z tego: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w wysokości 7.151 zł,
e) w ramach pozostałej działalności planuje się wydatkować środki na pokrycie składek dla Związku Gmin Regionu Słupeckiego w wysokości 23.173 zł.
f) Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa
Planuje się wydatki bieżące na pokrycie kosztów związanych z bieżącą aktualizacją rejestru wyborców w kwocie 2.895 zł - środki pochodzą z dotacji Krajowego Biura Wyborczego.
Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa
Planowane wydatki bieżące w kwocie 39.055 zł przeznacza się na:
a) utrzymanie Ochotniczej Straży Pożarnej w mieście w kwocie 22.500 zł tj. zakup paliwa do samochodów, ubezpieczenia, konserwacji, naprawy samochodów, zakup sprzętu strażackiego i umundurowania, badań lekarskich ekwiwalent za udział w akcji,
b) zarządzanie kryzysowe w kwocie 3.130 zł tj. opłaty za telefony, zakup plandek, oraz energia potrzebna do funkcjonowania syren,
c) wydatki w pozostałej działalności w kwocie 13.425 zł w tym:
- wydatki bieżące związane z utrzymanie monitoringu,
Dział 757 - Obsługa długu publicznego
Planowane wydatki bieżące w kwocie 300.000 zł z tego :
- na odsetki od kredytów i pożyczek kwota 300.000 zł
Dział 758 - Różne rozliczenia
Planuje się rezerwy ogólne i celowe w kwocie 121.000 zł z tego:
a) rezerwa ogólna 39.000 zł - co stanowi niemniej niż 0,1 % planowanych wydatków ogółem,
b) rezerwa celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 82.000 zł - co stanowi niemniej niż 0,5 % wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne oraz wydatki na obsługę długu,
Dział 801 - Oświata i wychowanie
Planuje się wydatki bieżące w kwocie 17.053.994 zł z tego:
a) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania Szkół Podstawowych w kwocie 6.831.925 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 5.960.261 zł,
b) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania Przedszkoli w kwocie 4.528.428 zł w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 3.333.516 zł,
- dotacja dla Niepublicznego Przedszkola w Słupcy w kwocie 313.000 zł.
c) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania Gimnazjum w kwocie 3.703.607 zł w tym:
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 2.839.518 zł,
- dotacja dla Niepublicznego Gimnazjum w Słupcy w kwocie 290.000 zł.
d) na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli w kwocie 89.803 zł,
e) na pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania stołówek szkolnych i przedszkolnych w kwocie 694.547 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 629.437 zł,
f) na pokrycie kosztów realizacji zadań wymagających stosowania specjalnego organizacji nauki i metod pracy dla dzieci w przedszkolach w kwocie 190.594 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 190.594 zł,
g) na pokrycie kosztów realizacji zadań wymagających stosowania specjalnego organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjach w kwocie 646.365 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 611.112 zł,
h) pozostała działalność w kwocie 217.360 zł w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 181.000 zł (w tym wynagrodzenia referatu oświaty).
Planuje się wydatki majątkowe w kwocie 151.365 zł z tego:
- montaż windy kuchennej w Przedszkolu Nr 2 "Miś" w kwocie 31.365 zł,
- sala sportowa przy Gimnazjum - dokumentacja w kwocie 120.000 zł
zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,
Dział 851 - Ochrona zdrowia
Planuje się wydatki bieżące na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 294.000 zł, na program przeciwdziałania i profilaktyki narkomanii w kwocie 6.000 zł ( są to środki pochodzące z opłat za wydawane pozwolenia na sprzedaż alkoholu ) zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały budżetowej.
Dział 852 - Pomoc społeczna
Planuje się wydatki bieżące w łącznej kwocie 7.175.068 zł.
Na zadania zlecone planuje się wydatki w kwocie 4.084.806 zł z tego:
a) na świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego w kwocie 4.036.377 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 201.930 zł,
b) na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne w kwocie 32.019 zł,
c) usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w kwocie 16.410 zł.
Na zadania własne planuje się wydatki w kwocie 3.090.262 zł z tego:
a) opłaty za pobyt osób w Domu Pomocy Społecznej w kwocie 339.000 zł,
b) rodziny zastępcze w kwocie 80.000 zł,
c) przeciwdziałanie przemocy w rodzinie kwota 1.000 zł,
d) wspieranie rodziny kwota 24.605 zł,
e) świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego w kwocie 24.000 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 16.810 zł,
f) na składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne w kwocie 19.154 zł,
g) zasiłki i pomoc w naturze w kwocie 593.124 zł,
h) dodatki mieszkaniowe w kwocie 624.945 zł,
i) zasiłki stałe w kwocie 170.713 zł,
j) na utrzymanie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w kwocie 1.173.721 zł w tym wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 1.075.694 zł,
k) pozostała działalność kwota 40.000 zł,
Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza
Planuje się wydatki bieżące w kwocie 225.191 zł z tego:
a) na pokrycie kosztów bieżącego utrzymania świetlic w szkołach podstawowych i gimnazjum w kwocie 221.038 zł w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w kwocie 199.514 zł,
b) na pomoc materialną dla uczniów w kwocie 3.400 zł,
c) doskonalenie i dokształcanie nauczycieli w kwocie 753 zł
Dział 900 - Gospodarka Komunalna
Planuje się wydatki bieżące w kwocie 3.333.399 zł z tego:
a) gospodarka odpadami w kwocie 2.110.303 zł z tego:
- zakup usług pozostałych - realizacja ustawy o utrzymaniu czystości kwota 1.867.649 zł,
- zakup materiałów i wyposażenia kwota 10.800 zł,
- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 53.100 zł,
- opłaty na rzecz budżetów jednostek samorządu terytorialnego kwota 163.754 zł.
Pozostałe wydatki bieżące związane z gospodarką odpadami m. in. zakup energii, opłaty z tytułu usług telekomunikacyjnych i odpis na ZFŚS zostaną wprowadzone w trakcie roku z niewykorzystanych środków z 2015 roku.
- dotacja celowa na pomoc finansową dla Powiatu Słupeckiego kwota 15.000 zł,
b) oczyszczanie miasta w kwocie 80.592 zł - mechaniczne omiatanie ulic w tym kwota 31.000 zł, zakup materiałów i wyposażenia 10.000 zł, na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zatrudnionych do utrzymania czystości w mieście na umowę zlecenie kwota 39.592 zł,
c) utrzymanie zieleni w miastach w kwocie 130.092 zł, bieżące utrzymanie zieleni w mieście oraz parku i lasku, zakup sprzętu, narzędzi, zakup drzewek, krzewów, obcinka drzew, koszenie traw, wycinka i pielęgnacja drzew, krzewów w tym kwota 90.500 zł, na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zatrudnionych do utrzymania zieleni w mieście na umowę zlecenie - kwota 39.592 zł,
d) ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu w kwocie 44.157 zł,
e) opłata składki na utrzymanie schronisk dla zwierząt w kwocie 49.655 zł,
f) oświetlenie uliczne w kwocie 760.000 zł z przeznaczeniem na pokrycie oświetlenia ulicznego i konserwację,
g) pozostała działalność w kwocie 218.600 zł na zakup paliwa do samochodów, ciągnika, kosiarek, zakup narzędzi, opłaty za wodę ze zdrojów ulicznych, opłaty za korzystanie ze środowiska.
Planuje się wydatki majątkowe w kwocie 400.095 zł z tego:
- budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągowej w ulicy Kopernika - uzbrojenie osiedla mieszkaniowego w kwocie 340.095 zł,
- budowa instalacji oświetlenia ulicznego w ul. Pyzderskiej w kwocie 60.000zł zgodnie z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok,
Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
Planuje się wydatki bieżące w kwocie 1.427.226 zł z tego:
a) na dotację dla samorządowej instytucji kultury - Miejskiego Domu Kultury w Słupcy kwotę 675.000 zł,
b) na dotację dla samorządowej instytucji kultury - Miejskiej i Powiatowej Biblioteki Publicznej w Słupcy kwotę 398.800 zł,
c) na dotację dla samorządowej instytucji kultury - Muzeum Regionalnego w Słupcy kwotę 228.100 zł,
d) ochrona i konserwacja zabytków w kwocie 30.000 zł,
e) pozostała działalność kwota 95.326 zł w tym dotacje dla organizacji pozarządowych kwota 8.000 zł.
Dział 926 - Kultura fizyczna
Planuje się wydatki bieżące w kwocie 989.831 zł z tego:
a) wydatki związane z utrzymaniem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w kwocie 745.331 zł,
b) na bieżące realizowanie zadań z zakresu sportu masowego zleconych stowarzyszeniom 187.000 zł
c) na realizacje imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych w kwocie 57.500 zł.
Wydatki majątkowe w kwocie 509.695 zł z przeznaczeniem na Remont hali Miejskiego Ośrodka Sport i Rekreacji w Słupcy - II etap z tabelą Nr 2a do uchwały - wykaz zadań majątkowych na 2016 rok.
Wielkość planowanych kwot wydatków według klasyfikacji budżetowej dział, rozdział, paragraf w odniesieniu do przewidywanego wykonania roku bieżącego jest zawarta w tabeli Nr 2 do projektu uchwały.
Przychody i rozchody budżetu na 2016 rok
Budżet Miasta jest budżetem niedoboru finansowanego wspierającym kredytami zadania inwestycyjne.
1. W 2016 roku planuje się zaciągnąć kredyt w kwocie 1.100.000 zł w tym:
- na spłatę wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.100.000 zł.
2. W 2016 roku planuje się spłacić zaciągnięte w latach poprzednich kredyty w łącznej kwocie 1.483.380 zł z tego:
- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych
na 2010 rok w budżecie miasta Słupcy - 671.936 zł,
- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2011 rok w budżecie miasta Słupcy - 395.780 zł,
- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2012 rok w budżecie miasta Słupcy - 215.664 zł,
- zaciągniętych na sfinansowanie wydatków inwestycyjnych zaplanowanych na 2014 rok w budżecie miasta Słupcy - 200.000 zł
Na dzień 31 grudnia 2016 rok planuje się zobowiązania miasta na kwotę 8.763.249 zł z tytułu zaciągniętych kredytów.
Plany finansowe zadań zleconych
Zgodnie z ustawą o finansach publicznych do uchwały dołączony został załącznik planów dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami ( załącznik Nr 1 i Nr 2 do projektu uchwały ).
Na rok 2016 przyznane zostały dotacje na realizację wyżej wymienionych zadań w kwocie 4.213.849 zł z tego na realizacje zadań z zakresu:
1. administracji publicznej w kwocie 126.148 zł
2. urzędów naczelnych organów władzy w kwocie 2.895 zł,
3. pomocy społecznej w kwocie 4.084.806 zł
Wydatki majątkowe na 2016 r.
W 2016 roku planuje się wydatki inwestycyjne na ogólną kwotę 1.919.619 zł, zakupy inwestycyjne na kwotę 192.000 zł, dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych zakładów budżetowych w kwocie 40.000 zł, dotacje celowe na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań inwestycyjnych i zakupów inwestycyjnych w kwocie 30.000 zł.
Zadania i kwoty planowane zawarte są w tabeli Nr 2a do uchwały budżetowej.
Ogółem na wydatki majątkowe w 2016 rok planuje się kwotę 2.181.619 zł tj. 5,7 % planowanych wydatków budżetowych.
Zakłady budżetowe
Przychody zakładów budżetowych wynoszą kwotę ogółem 18.725.555 zł, koszty 18.725.555 zł z tego:
1. Miejski Zakład Energetyki Cieplnej
- przychody - 11.990.500 zł
- wydatki - 11.990.500 zł
2. Miejski Zakład Gospodarki Mieszkaniowej
- przychody - 1.226.000 zł w tym: dotacja z budżetu 40.000 zł
- wydatki - 1.226.000 zł
3. Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji
- przychody - 5.509.055 zł
- wydatki - 5.509.055 zł zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały budżetowej.
Zakłady budżetowe w 2016 rok zakładają część przychodów przeznaczyć na zadania inwestycyjne.
Plan dochodów rachunków utworzonych uchwałą Nr XLVIII/274/10 Rady Miasta Słupcy z dnia 30 czerwca 2010 r. w sprawie utworzenia wydzielonych rachunków w celu gromadzenia niektórych dochodów miasta oraz wydatków nimi finansowanymi na 2015r.
Plan dochodów wydzielonych rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art.223 ust. 1 oraz wydatków nimi finansowanymi w 2016 r. wynoszą ogółem 611.750zł
z tego :
1.Gimanzjum w Słupcy | 48.300 |
2.Szkoła Podstawowa Nr 1 im. KEN w Słupcy | 152.000 |
3.Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Adama Mickiewicza w Słupcy | 20.500 |
4.Przedszkole Nr 1 w Słupcy | 120.600 |
5. Przedszkole Nr 2 " Miś" w Słupcy | 150.700 |
6. Przedszkole Nr 4"Jarzębinka" w Słupcy | 120.100 |
Przychody i wydatki rachunków dochodów własnych określa załącznik Nr 7 do uchwały budżetowej.
Plan dochodów z tytułów wymienionych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 403 ust. 2
Plan dochodów z tytułów wymienionych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 403 ust. 2 na 2014 rok przedstawia się następująco:
I. Przychody50.000 zł
z tego:
90019 § 0690 - wpływy z różnych opłat ( opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska ) kwota 50.000 zł,
II. Wydatki 50.000 zł
a) wydatki bieżące 50.000 zł
90002 § 2710 - dotacja celowa na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących 15.000 zł
90004 § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia 15.000 zł ( zieleń miejska )
92120 § 4210 - zakup materiałów i wyposażenia ( park miejski ) 10.000 zł
92120 § 4300 - zakup usług pozostałych ( park miejski ) 10.000 zł
Plan dochodów z tytułów wymienionych w ustawie Prawo ochrony środowiska oraz wydatków na finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie określonym w art. 403 ust. 2 określa załącznik Nr 9 do uchwały budżetowej.
Plan dochodów z wpływów z tytułu opłat, za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi i tak:
I. Dochody1.931.549 zł
z tego:
75618 § 0490 - Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw kwota 1.931.549 zł,
II. Wydatki 1.931.549 zł
a) wydatki bieżące 1.931.549 zł
Plan dochodów z wpływów z tytułu opłat, za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały budżetowej.
Zaplanowane dochody w wysokości 38.704.942 zł nie pozwalają na rozwiązanie wszystkich lokalnych problemów Miasta ze względu na konieczność znacznego dofinansowania ze środków własnych zadań z zakresu oświaty, pomocy społecznej oraz administracji rządowej m.in. na pomoc materialną dla uczniów, wyprawkę szkolną, dożywianie. Niniejszy dokument opracowano przy założeniu, iż mimo pozytywnych tendencji wzrostu gospodarczego w roku 2016 oraz w latach kolejnych - mogą pojawić się ryzyka zewnętrzne związane głównie z tempem i trwałością ożywienia gospodarczego, wpływające na sytuację ekonomiczną, a tym samym na wielkość dochodów Miasta. Priorytetem przy konstruowaniu projektu budżetu było zabezpieczenie środków na wydatki bieżące w wysokości zapewniającej prawidłową realizację zadań, przy jednoczesnym zabezpieczeniu środków na niezbędne inwestycje.
Realizacja budżetu na 2016 rok jak co roku będzie wymagała szczególnej dyscypliny budżetowej tych wszystkich, którzy plan dochodów i wydatków będą realizować. Wyzwaniem na przyszłość będzie utrzymanie co najmniej dotychczasowego poziomu wydatków inwestycyjnych przy jednoczesnym planowaniu jak najwyższej nadwyżki operacyjnej.
[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2015 r. poz. 1890.
[2]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2013 r. poz. 938,1646; z 2014 r. poz. 379, 911, 1146,1626, 1877; z 2015 r. poz. 238, 532, 1045, 1117, 1130, 1189, 1190, 1269, 1358, 1513, 1830, 1854, 1890.