Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2015 poz. 9002

Uchwała nr XV/89/2015 Rady Miejskiej w Książu Wlkp.

z dnia 21 grudnia 2015r.

w sprawie uchwały budżetowej gminy Książ Wlkp. na 2016 rok

Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4, pkt. 9 lit. d oraz pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r o samorządzie gminnym /Dz. U. 2015r., poz. 1515/ oraz art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 243, art. 258 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych
/Dz. U. z 2013r, poz. 885 ze zm./ Rada Miejska w Książu Wlkp. uchwala co następuje;

§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2016 w łącznej kwocie 25 404 101,00 zł. z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 24 873 801,00 zł.,

2) dochody majątkowe w kwocie 530 300,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 1do uchwały.

2. Dochody, o których mowa w ust.1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 3 032 392,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,

2) dotacje celowe z budżetu państwa na realizacje zadań własnych w wysokości 528 355,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały,

3) dotacje celowe na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 113 934,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały,

§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2016 w łącznej kwocie 26 912 126,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 2 do uchwały z tego:

1) wydatki bieżące w kwocie 23 190 542,00 zł.,

2) wydatki majątkowe w kwocie 3 721 584,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 3 do uchwały

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami w wysokości 3 032 392,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 4 do uchwały,

2) wydatki na realizację zadań własnych z budżetu państwa w wysokości 528 355,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 5 do uchwały,

3) wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 113 934,00 zł., zgodnie z załącznikiem Nr 6 do uchwały,

§ 3. 1. Ustala się deficyt budżetu gminy Książ Wlkp. na rok 2016 w kwocie 1 508 025,00 zł;

2. Planowany deficyt zostanie sfinansowany przychodami z tytułu sprzedaży innych papierów wartościowych - emisja obligacji komunalnych;

3. Określa się kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 2 500 000,00 zł;

4. Ustala się rozchody budżetu gminy Książ Wlkp. w wysokości 991 975,00 zł.

5. Planowane przychody i rozchody budżetu gminy Książ Wlkp. określa załącznik Nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 4. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i emisję obligacji komunalnych
w kwocie 2 900 000,00 zł, w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 400 000,00 zł.

§ 5. Ustala się zestawienie planowanych dotacji, z tego:

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych;

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych; zgodnie z załącznikiem Nr 8 do uchwały.

§ 6. Określa się plan dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.

§ 7. Określa się plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego:

1) przychody w kwocie 1 782 396,00 zł;

2) koszty w kwocie 1 779 129,00 zł; zgodnie z załącznikiem Nr 10 do uchwały.

§ 8. Upoważnia się Burmistrza Książa Wlkp. do :

1) zaciągania kredytów na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 400 000,00 zł;

2) emisji obligacji komunalnych, o których mowa w art. 89 ustawy o finansach publicznych w wysokości 2 500 000,00 zł;

3) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wynagrodzeń ze stosunku pracy;

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

§ 9. Określa się sumę, do której Burmistrz Książa Wlkp. może samodzielnie zaciągać zobowiązania do wysokości 1 700 000,00 zł., w zakresie umów, które nie stanowią przedsięwzięć w rozumieniu art. 226 ust. 4 ustawy o finansach publicznych.

§ 10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napoi alkoholowych w kwocie 93 962,00 zł. przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych:

1) w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 90 962,00 zł;

2) w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 3 000,00 zł.

§ 11. Dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w kwocie 757 224,00 zł przeznacza się na wydatki związane z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

§ 12. Dochody z wpływów z tytułu opłat o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą, zgodnie z załącznikiem Nr 11 do uchwały.

§ 13. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 131 183,00 zł;

2) celową w wysokości 65 000,00 zł - na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 14. Wyodrębnia się fundusz sołecki według zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji poszczególnych sołectw według rodzajów wydatków, zgodnie z załącznikiem Nr 12 do uchwały.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Książa Wlkp.

§ 16. 1. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2016 roku.

2. Uchwała podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik1.pdf

Plan dochodów na rok 2016


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik2.pdf

Plan wydatków na rok 2016


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik3.pdf

Plan wydatków majątkowych na rok 2016


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik4.pdf

Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami na 2016 rok.


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik5.pdf

Dochody i wydatki z tytułu dotacji celowych z budżetu państwa na realizację własnych
zadań gminy w 2016 roku


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik6.pdf

Plan dochodów i wydatków na realizację zadań realizowanych w drodze umów i porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego na 2016 rok


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik7.pdf

Przychody i rozchody budżetu w 2016 roku


Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik8.pdf

DOTACJE Z BUDŻETU GMINY NA ROK 2016


Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik9.pdf

Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań
zleconych jednostkom samorządu terytorialnego w 2016 r.


Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik10.pdf

Plany przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego na rok 2016


Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik11.pdf

Plan dochodów i wydatków związanych z gromadzeniem opłat
za korzystanie ze środowiska w 2016 roku


Załącznik Nr 12 do Uchwały Nr XV/89/2015
Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 21 grudnia 2015 r.
Zalacznik12.pdf

PLAN WYDATKÓW FUNDUSZU SOŁECKIEGO NA ROK 2016


Uzasadnienie

Burmistrz Książa Wlkp. opracowując budżet na rok 2016, oparł się o informację zawartą w piśmie Ministra Finansów z dnia 12 października 2015 roku Nr ST3.4750.132.2015 w sprawie :

1. Rocznych planowanych kwot poszczególnych części subwencji ogólnej.

Wysokość kwoty dla Gminy Książ Wlkp. wynosi 12 042 270 zł z tego:

- część wyrównawcza - 3 611 617,00 zł,

- część równoważąca - 78 703,00 zł,

- część oświatowa - 8 351 950,00 zł.

2. Planowana na 2016 rok kwota dochodów z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych wynosi 4 032 700,00 zł.

Prognozowane kwoty dotacji celowych na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami, a także na realizację zadań własnych gminy zostały określone na podstawie zawiadomienia Wojewody Wielkopolskiego, z dnia 20 października 2015 roku Nr FB.I-.3110.5.2015.8 tj.

Prognozowane na rok 2016 dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wynoszą:

Klasyfikacja

Nazwa

PLAN

Dział

Rozdział

§

1

2

3

4

5

852

85212

0980

Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego

48 000,00

852

85228

0830

Specjalistyczne usługi opiekuńcze

1 500,00

OGÓŁEM

49 500,00

Projektowany poziom dotacji na rok 2016 kształtuje się w wysokości 3 195 092,00 zł., w tym:

- zadania zlecone w wysokości 3 030 832,00 zł,

- zadania własne w wysokości 164 260,00 zł.

W planach budżetu po stronie dochodów i wydatków ujęto również (w załączniku Nr 5 do projektu budżetu gminy Książ Wlkp.) dotacje z przeznaczeniem na wychowanie przedszkolne, które nie zostały jeszcze ujęte w piśmie Wojewody Wielkopolskiego w wysokości 364 095,00 zł. Łącznie dotacje na zadania własne wynoszą 528 355,00 zł.

Według art. 11 ( Dz. U z 2013 roku poz. 827 ) zaplanowano dotacje na 2016 rok w wysokości 1 305,00 zł na 1 dziecko - łączna liczba dzieci w przedszkolu i w oddziałach przedszkolnych według SIO z 30.09.2015 rok to 279 dzieci = 364 095,00 zł. Po otrzymaniu pisma w sprawie niniejszej dotacji dokona się odpowiedniej korekty budżetu gminy.

Zgodnie z zawiadomieniem Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Lesznie z dnia 16 października 2015 roku Nr DLS-3101-30/15 wprowadzono środki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców w wysokości 1 560 zł jako zadanie zlecone gminie.

Łącznie zadania zlecone w 2016 roku wynoszą 3 032 392,00 zł.

W projekcie budżetu gminy Książ Wlkp. na rok 2016 zaplanowano podatki i opłaty lokalne, które pozostały na poziomie roku 2015. Przy szacowaniu dochodów z tytułu podatków lokalnych wzięto pod uwagę aktualną bazę podatkową w zakresie podmiotów opodatkowania, uwzględniono zmianę stawek podatkowych ( na podstawie uchwał podatkowych), po pomniejszeniu o ulgi inwestycyjne wynikające z ustaw.

Podatek rolny - przyjęto do budżetu średnią cenę skupu żyta za okres jedenastu kwartałów ogłoszoną w Komunikacie Prezesa GUS z dnia 20.10.2015 roku w wysokości 53,75 zł za 1dt tzn.

Opłata za posiadanie psa w 2014r przyjęto stawkę 26 zł., według Uchwały Nr XXXVI/235/2013 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 28 października 2013 roku - uchwała obowiązuje nadal na rok 2016.

Stawki podatku od nieruchomości - określono według Uchwały Nr XII/68/2015 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 26 października 2015 roku w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na rok 2016.

Obowiązuje Uchwała Nr XXXV/247/2009 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 9 listopada 2009 roku w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości.

Uchwała Nr XII/70/2015 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 26 października 2015 roku w sprawie podatku od środków transportowych na 2016 rok.

Podatek leśny - przyjęto stawkę w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna, obliczonej według średniej ceny sprzedaży drewna uzyskanej przez nadleśnictwa za trzy pierwsze kwartały 2015 roku ogłoszonej przez Prezesa GUS wynoszącej 191,77 zł za 1m3 - stawka wynosi 42,189 zł.

Podatek od czynności cywilnoprawnych, wpływy z opłaty skarbowej i innych opłat oszacowano na poziomie wpływów w roku 2015 - obliczono średnio wykonanie planu za III kwartały z roku 2015.

Dotacje udzielane przez Gminę Książ Wlkp. zaplanowano na podstawie Uchwał:

- Uchwała Nr III/10/2010 Rady Miejskiej w Książu wlkp. z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie określenia warunków i trybu finansowania zadania własnego Gminy Książ Wlkp. w zakresie sprzyjania rozwojowi sportu,

- Uchwała Nr XLV/302/2010 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 28 czerwca 2010 roku
w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonania zleconego zadania,

- Uchwała Nr XIV/90/2011 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 28 listopada 2011 roku w sprawie zasad udzielania, trybu postępowania i sposobu rozliczania dotacji celowej dla spółek wodnych,

- Uchwała Nr III/9/2010 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 20 grudnia 2010 roku w sprawie określania zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku znajdującym się na terenie Gminy Książ Wlkp., wpisanym do rejestru zabytków,

- Uchwała Nr XLIII/282/2014 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 12 maja 2014 roku w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół i przedszkoli oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

- Uchwała Nr VIII/45/2011 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 28 kwietnia 2011 roku w sprawie określenia zasad wnoszenia i zbywania udziałów lub akcji Gminy Książ Wlkp. w spółkach prawa handlowego przez Burmistrza Książa Wlkp.,

- Uchwała Nr XLI/268/2014 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 31 marca 2014 roku w sprawie funduszu sołeckiego,

- Uchwała Nr XVII/117/2012 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 27 lutego 2012 roku w sprawie zasad dofinansowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków dla nieruchomości na terenie gminy Książ Wlkp. w formie dotacji celowej,

- Uchwała Nr VLVI/307/2014 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 27 października 2014 roku w sprawie przyjęcia " Gminnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży".

Pozostałe dochody zostały zaplanowane na podstawie np. sprzedaż gruntów na podstawie pism z referatu gospodarczego, projektów planów finansowych jednostek budżetowych oraz na podstawie średniej z III kwartałów wykonania dochodów z roku 2015.

Plan przychodów i kosztów samorządowego zakładu budżetowego zaplanowano według przedłożonego przez Dyrektora ZUK projektu planu finansowego na rok 2016, gdzie przychody wynoszą 1 782 396,00 zł. stan środków obrotowych na początek roku wynoszą 122 900,00 zł. Koszty wynoszą 1 779 129,00 zł., a stan środków obrotowych na koniec roku zaplanowano w wysokości 126 167,00 zł. Zaplanowano również wydatki inwestycyjne w wysokości 21 196,00 zł.

Planowane dochody na rok 2016 wynoszą 25 404 101,00 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 24 873 801,00 zł - 97,91 %,

- dochody majątkowe w kwocie 530 300,00 zł - 2,09 %.

Dochody jednostek budżetowych wynoszą:

1. Urząd Miejski w Książu Wlkp. 25 114 819,00 zł,

2. Ośrodek Pomocy Społecznej 22 600,00 zł,

3. Przedszkole w Książu Wlkp. 110 352,00 zł,

4. Szkoła Pod. W Chwałkowie K. 6 840,00 zł,

5. Zespół Szkół w Mchach 7 200,00 zł,

6. Szkoła Podst. W Książu Wlkp. 142 290,00 zł,

Planowane wydatki na rok 2016 wynoszą 26 912 126,00 zł, z tego:

- wydatki bieżące w kwocie 23 190 542,00 zł - 86,17 %,

- wydatki majątkowe w kwocie 3 721 584,00 zł - 13,83 %.

Wydatki jednostek budżetowych wynoszą:

1. Urząd Miejski w Książu Wlkp. 13 346 978,00 zł.,

2. Ośrodek Pomocy społecznej 4 261 702,00 zł.,

3. Przedszkole w Książu Wlkp. 1 431 737,00 zł.,

4. Szkoła Podst. w Chwałkowie Kośc. 1 025 680,00 zł.,

5. Szkoła Podst. w Konarzycach 622 018,00 zł.,

6. Gimnazjum w Książu Wlkp. 1 546 940,00 zł.,

7. Zespół Szkół w Mchach 2 218 353,00 zł.,

8. Szkoła Podst. w Książu Wlkp. 2 458 718,00 zł.

W roku 2016 zostały zaplanowane przychody budżetu w postaci wyemitowania obligacji komunalnych na pokrycie deficytu budżetu oraz na zadania majątkowe m.in. na "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Książ Wlkp." oraz " Budowa wodociągu na terenie gminy Książ Wlkp. Przyjęto do naliczania odsetki w wysokości nie więcej niż 6%. Natomiast rozchody budżetu wynoszą 991 975,00 zł. - spłaty pożyczek w wysokości 91 975,00 zł oraz wykup obligacji w wysokości 900 000,00 zł.

Planowane kwoty dochodów i wydatków w poszczególnych działach klasyfikacji budżetowej przedstawiają się następująco:

Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo

-------------------------------------------------------------------

Dochody - nie zaplanowano 0,00

Wydatki 2 098 046,00 - 7,80% wydatków

1. rozdz.01009 - 84 000 zł dotacja z przeznaczeniem dla Spółek Wodnych - melioracja rowów, - Uchwała Nr XIV/90/2011 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 28 listopada 2011 roku w sprawie zasad udzielania, trybu postępowania i sposobu rozliczania dotacji celowej dla spółek wodnych,

2. rozdz. 01010 - 2 000 000,00 zł z przeznaczeniem na inwestycje:

- Budowa sieci kanalizacji sanitarnej na terenie gminy Książ Wlkp. - 1 000 000,00 zł

- Budowa sieci wodociągowej na terenie gminy Książ Wlkp. - 1 000 000,00 zł. w tym budowa wodociągu na nowych terenach inwestycyjnych w specjalnej strefie ekonomicznej w Radoszkowie oraz przebudowa wodociągu w miejscowości Kołacin.

3. rozdz.01030 - 14 046,00 zł - 2% od zaplanowanego podatku rolnego do izb rolniczych.

Dział 020 Leśnictwo

-------------------------------------------------------------------

dochody 2 896,00 - 0,01% dochodów

- stanowi czynsz za obwody łowieckie zaplanowany zgodnie z dostarczonymi umowami przez Starostwa Powiatowe Śrem, Jarocin i Środa Wlkp.

wydatków nie zaplanowano

Dział 600 Transport i łączność

-------------------------------------------------------------------

Dochody 110,00 - 0,01% dochodów

Za reklamy 110,00 zł przy drogach gminnych.

Wydatki 1 021 097,00 - 3,79% wydatków

- rozdz. 60014 - 280 700,00 zł

- kwotę 280 000,00 zł jako dotacja celowa w formie pomocy finansowej dla Powiatu Śremskiego na inwestycję pn." Przebudowa chodnika w miejscowości Mchy w ciągu drogi powiatowej nr 4087P oraz nawierzchni w ciągu drogi nr 4082P"oraz 700,00 zł na opłaty za wbudowane urządzenia techniczne w drogach powiatowych,

- rozdz. 60016 - 364 548,00 zł. na:

- wynagrodzenia bezosobowe w kwocie 4 000 zł z przeznaczeniem na wycinki krzewów przy drogach gminnych,

-zakup masy asfaltowej na zimno, żwiru, cementu, zakup znaków drogowych oraz zakup mieszanki na zimowe utrzymanie dróg - 8 000,00 zł,

- remonty chodników i dróg gminnych w kwocie 109 548,00 zł,

-bieżące utrzymanie dróg oraz zimowe utrzymanie dróg 243 000,00 zł w tym 150 000,00 zł na zimowe utrzymanie dróg.

- rozdz.60017 - 324 682,00 zł

- remonty dróg i chodników gminnych wewnętrznych 60 932,00 zł,

- profilowanie dróg i usuwanie korzeni drzew 10 000,00 zł,

- budowa dróg gminnych dojazdowych do gruntów rolnych 250 000,00 zł,

- zakup wiaty przystankowej we wsi Zakrzewice 3 750,00 zł,

-rozdz.60095 - 51 167,00 zł zakup tablic z nazwami ulic i numerami nieruchomości i ich montaż. Podatek od nieruchomości od gminnych nieruchomości według ewidencji. Zaplanowano również zakup 4 wiat - przystanki autobusowe Chrząstowo, Zaborowo i Chwałkowo Kościelne.

Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa

------------------------------------------------------------------------

dochody 570 113,00 - 2,24% dochodów

- wpływy z opłat za użytkowanie wieczyste nieruchomości 16 300,00 zł

- dochody z dzierżawy gruntów 21 500,00 zł

- wpływy ze sprzedaży nieruchomości 530 300,00 zł w tym:

a) 5 300,00 zł - dochody z tytułu sprzedaży nieruchomości na raty,

b) 25 000,00 zł - sprzedaż gruntów w Sroczewie,

c) 500 000,00 zł sprzedaż działek po 1 000m2 przy ul. Wiosny Ludów,

- odsetki z tytułu sprzedaży na raty 2 013,00 zł,

Wydatki 543 600,00 - 2,02% wydatków

- umowa dla biegłego dokonujący wycen nieruchomości 10 000,00 zł,

- podkłady, wyceny, mapki odpisy ksiąg dotyczące sprzedaży nieruchomości, akty notarialne 36 500,00 zł,

- opłaty geodezyjne za mapki 2 000,00 zł,

- opłaty sądowe 500,00 zł,

Zadania inwestycyjne:

- wykup gruntów 494 600,00 zł w tym zakup gruntów od lasów przy parku miejskim, wykup lokalu użytkowego do zasobu gminnego po telekomunikacji w Mchach oraz zakup gruntów pod plac zabaw we wsi Feliksowo - sołectwo Jarosławki.

Dział 710 Działalność usługowa

--------------------------------------------------------------------------

Dochody - 0,00 zł

Wydatki 148 000,00 - 0,58% wydatków

- sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, podkłady geodezyjne oraz decyzje o warunkach zabudowy oraz opłaty geodezyjne.

Dział 750 Administracja publiczna

--------------------------------------------------------------------------

Dochody 110 962,00 - 0,44% dochodów

dotacje na zadania zlecone 67 087,00 zł ,

dochody własne 43 875,00 zł

- dotacja cel. na fin. zad. bieżące zleconych gminom od Wojewody Wielkopolskiego na utrzymanie pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej,

- opłata - koszty upomnień,

- dochody z dzierżawy pomieszczeń Lotto,

- usługi związane z utrzymaniem czystości wokół budynku Banku Spółdzielczego, za ogrzewanie, energia instytucji znajdujących się w budynku Urzędu Miejskiego .

Wydatki 2 598 117,00 - 9,65% wydatków

- rozdz. 75011 -wykonanie zadań z zakresu administracji rządowej / są to wydatki z zakresu zadań zleconych/ 67 087,00 zł,

- rozdz. 75022 - diety dla radnych, szkolenia, delegacje, zakupy 149 660,00 zł,

- rozdz. 75023 - urzędy gmin 2 164 462,00 zł w tym:

- wynagrodzenia administracji samorządowej 1 329 648,00 zł, dodatkowe wynagrodzenie roczne 108 828,00 zł., pochodne od wynagrodzeń 272 169,00 zł.

w tym: zatrudnienie stażystów i pomoc administracji 44 100,00 zł, fundusz nagród 37 650,00 zł, odprawy, ekwiwalenty i nagrody jubileuszowe 67 924,00 zł.

- pozostałe wydatki bieżące 443 908,00 zł w tym m.in.: gaz, energia i woda 51 400,00 zł, art. biurowe, tonery, papier , prenumeraty gazet i czasopism, środki czystości inne zakupy 61 700,00 zł., przegląd windy dla niepełnosprawnych, licencje za programy komputerowe- informatyczne , naprawy sprzętu, LEX, wysyłki listów, śmieci 144 000,00 zł, ubezpieczenia mienia gminy i OC 48 876,00 zł.

- rozdz. 75075 promocja gminy 16 000 ,00 zł

- rozdz. 75095 Pozostała działalność 200 908,00 zł

1 etat - wynagrodzenie osobowe wraz z pochodnymi 42 455,00 zł, diety i ryczałty dla sołtysów
77 922,00 zł, pozostałe wydatki 36 309,00 zł oraz składki do Unii Gospodarczej Regionu Śremskiego 44 222,00 zł.

Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej

kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

-------------------------------------------------------------------------------

dochody 1 560 - 0,01 % dochodów

dotacja na zadania zlecone na aktualizację rejestru wyborców 1 560,00 zł - Krajowe Biuro Wyborcze Delegatura Leszno

Wydatki 1 560 - 0,005 % wydatków

są to wydatki na zadania zlecone jak wyżej

Dział 752 Obrona narodowa

----------------------------------------

Dochody - 0,00

Wydatki - 0,005% - 1 000,00 na wypłatę świadczeń rekompensacyjnych za odbyte ćwiczenia wojskowe

Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

-----------------------------------------------------------------------------------

Dochody 0,00

Wydatki 175 400,00 - 0,65% wydatków

- rozdz. 75404 - wpłata na państwowy fundusz celowy z przeznaczeniem na zakup paliwa dla Rewiru Dzielnicowego Policji w Książu Wlkp. dla poprawy bezpieczeństwa na terenie gminy Książ Wlkp. w kwocie 4 000 zł.

Rozdz. 75412 - 168 600,00 zł, z tego dotacja dla Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Książ Wlkp. w wysokości 105 000,00 zł ( Uchwała Nr XLV/302/2010 Rady Miejskiej w Książu Wlkp.
z dnia 28 czerwca 2010 rok). Dotacja przeznaczona jest na wszystkie wydatki bieżące jednostek OSP związane z bezpieczeństwem i ochroną przeciwpożarową na terenie gminy Książ Wlkp.

Pozostałe wydatki stanowią wydatki, które płacone będą przez Urząd Miejski w wysokości 43 600,00 zł z tytułu umów na ubezpieczenia, za energię, gaz, telefony zawartych przez Urząd oraz na wypłaty ekwiwalentów - Uchwała Nr XXXIV/220/2013 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 26 sierpnia 2013 roku w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego przysługującego członkom Ochotniczych Straży Pożarnych Gminy Książ Wlkp.

Zadanie inwestycyjne pn. " Adaptacja pomieszczeń OSP we Włościejewicach na WC"
w wysokości 20 000,00 zł,

-rozdz. 75414 - obrona cywilna 2 800,00 zł na zakup plandek na zabezpieczenie dachów uszkodzonych w wyniku trąb powietrznych, wichur.

Dział 756 Dochody od osób prawnych od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

-----------------------------------------------------------------------

Dochody 7 892 445,00 - 30,30% dochodów, w tym;

· podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej 4 433,00 zł,

· podatek od czynności cywilnoprawnych 134 000,00 zł,

· odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat 8 500,00 zł

· udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa ( podatek dochodowy od osób fizycznych) 4 032 700,00 zł,

· opłaty za zezwolenia na sprzedaż napoi alkoholowych w wysokości 93 962,00 zł,

· opłaty za korzystanie z przystanków autobusowych, za wbudowane urządzenia techniczne w drogach, zajęcia pasa drogowego 12 500,00 zł,

· opłata skarbowa 21 952,00 zł,

· opłata eksploatacyjna za kopaliny 7 821,00 zł,

· podatek dochodowy od osób prawnych 75 856,00 zł,

· podatek od spadków i darowizn 5 000,00 zł,

· podatki i opłaty pozostałe 3 495 721,00 zł

Dział 757 Obsługa długu publicznego

--------------------------------------------------------------------

Wydatki 300 000,00 - 1,11% wydatków ( 1,18 do planu dochodów)

· odsetki od pożyczek z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 19 650,00 zł,

· wyemitowane obligacje na realizację inwestycji odsetki obligacje w kwocie 250 350,00 zł,

· koszty emisji obligacji samorządowych oraz inne opłaty i prowizje 30 000,00 zł.

Dział 758 Różne rozliczenia

--------------------------------------------------------------------

Dochody 12 092 570,00 - 47,60% dochodów

- subwencja ustalona przez Ministerstwo Finansów, w tym:

O część oświatowa 8 351 950,00 zł

O część wyrównawcza 3 611 617,00 zł

O część równoważąca 78 703,00 zł

- odsetki od środków zgromadzonych na bieżących rachunkach bankowych 50 300,00 zł.

Wydatki 196 183,00 - 0,73 % wydatków

rezerwy na nieprzewidziane wydatki które mogą nastąpić w ciągu roku budżetowego:

· rezerwa ogólna 131 183,00 zł - 0,49% wydatków ogółem,

· rezerwa celowa- na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 65 000,00 zł - nie mniej niż 0,50% wydatków budżetu pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń oraz obsługę długu.

Dział 801 Oświata i wychowanie

------------------------------------------------------------------

Dochody 751 331,00 - 2,96% dochodów

w tym;

- czynsze za mieszkania w budynkach szkolnych szkół czynnych oraz wynajem sal lekcyjnych
w budynkach oświatowych 6 620,00 zł

- opłata na pokrycie kosztów za dzieci będące w przedszkolu powyżej 5 godzin 24 176,00 zł

- opłaty za żywienie w stołówkach szkolnych i przedszkolnych 242 506,00 zł w tym:

a/ Przedszkole Książ wlkp. 86 176,00

b/ SP Książ Wlkp. 142 290,00

c/ SP Chwałkowo K. 6 840,00

d/ Zespół Mchy 7 200,00

- Dotacja na zadania bieżące wychowania przedszkolnego:

a) oddziały przedszkolne 105 705,00 zł,

b) przedszkole 258 390,00 zł.

Dotację wprowadzono bez pisma od Wojewody Wielkopolskiego. Wyliczeń dokonano
na podstawie zmiany ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw art. 11 Dz. U. z 2013 roku poz. 827. Łącznie naliczono dochody w wysokości 364 095,00 zł tj. o kwotę dotacji na 2016 rok na realizacje zadań własnych w zakresie wychowania przedszkolnego ( 279 dzieci * 1305,00 zł).

- dotacje otrzymane od innych gmin na dzieci uczęszczające do przedszkoli na terenie gminy Książ Wlkp. 113 934,00 zł.

Wydatki 11 832 985,00 - 43,97% wydatków, w tym;

80101 utrzymanie szkół podstawowych na terenie gminy 5 270 083,00 - 19,58%

Wydatki szkół podstawowych 4 320 011,00zł

- wydatki w Urzędzie Miejskim dotyczące Szkół 950 072,00 w tym:

1. dotacja dla szkół niepublicznych 670 272,00

2. zakup materiałów i wyposażenia 5 000,00

3. rezerwa na wynagrodzenia, odprawy 161 000,00

4. zakup usług pozostałych 4 000,00

5. zakup usług remontowych 108 000,00

6. zwroty dotacji po rozliczeniach 1 800,00

80103 Odziały przedszkolne w szkołach podstawowych 425 085,00 - 1,60%

-------------------------------------------------------------------------------------------

Łącznie jest 6 oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych. W wydatkach znajduje
się dotacja na wychowanie przedszkolne w wysokości 105 705,00 zł.

Zakup usług od innych jst - na dzieci z naszej gminy uczęszczające do oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych na terenie innych gmin 33 600,00 zł.

80104 Przedszkola 1 796 947,00 - 6,68%

--------------------------------------------------------------------------------------------

· dotacja dla przedszkoli niepublicznych 629 356,00

· dotacje dla dzieci z gminy Książ Wlkp. uczęszczające do przedszkoli niepublicznych na terenie innych gmin 38 150 zł,

· przedszkole publiczne 1 079 941,00 w tym: dotacja na wychowanie przedszkolne
w wysokości 258 390,00 zł,

· zwroty dotacji za lata poprzednie 7 500,00 zł,

· zakup usług od innych jst - na dzieci z naszej gminy uczęszczające do przedszkoli publicznych na terenie innych gmin 42 000,00 zł.

80110 Gimnazja 2 625 377,00 -9,76%

-----------------------------------------------------------------------------------------------

- gimnazjum Książ i gimnazjum w zespole szkół Mchy 2 375 087,00

- dotacja dla niepublicznego gimnazjum 250 290,00

80113 Dowożenie uczniów do szkół 564 135,00 - 2,10 %

-------------------------------------------------------------------

· zwrot kosztów dla rodziców dowożących dzieci niepełnosprawne do szkół 20 214,00 zł,

· usługi pozostałe 533 721,00 zł - dowozy dzieci do szkół oraz dowóz dzieci niepełnosprawnych do szkoły w Śremie,

· zakup znaków informacyjnych o przystankach - dowozy dzieci , zakup wiat przystankowych do dowozu dzieci.

80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 24 000,00 - 0,09 %

---------------------------------------------------------------------

Środki niniejsze przeznacza się na podnoszenie kwalifikacji nauczycieli. Na szkolenia nauczycieli znajdują się również w paragrafie 4700 np. w rozdziale 80101, 80103, 80104, 80110, 80148, 80149 i 80150 - razem 34 568. Łącznie na szkolenia w oświacie to kwota 58 568,00 zł.

80148 Stołówka szkolna i przedszkolne 551 077,00 - 2,05%

Utrzymanie stołówek w szkole podstawowej w Książu Wlkp. i Przedszkolu Książ Wlkp. Zespole Szkół w Mchach i szkoła Podstawowa w Chwałkowie Kośc. w oddziałach przedszkolnych oraz zakupy żywności.

80149 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy
dla dzieci w przedszkolach i oddziałach przedszkolnych - 129 804,00 zł - 0,48%

W kwocie niniejszej jest dotacja dla Niepublicznego Przedszkola w Chrząstowie 44 744,00 zł

80150 - Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy
dla dzieci w szkołach podstawowych i gimnazjach - 434 877,00 zł - 1,62%

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

W kwocie niniejszej jest dotacja dla Niepublicznej Szkoły w Chrząstowie 22 372,00 zł

80195 Pozostała działalność 11 600,00 - 0,04%

---------------------------------------------------------------------

Stypendia dla uczniów szczególnie uzdolnionych 10 000,00 zł,

Zaplanowano środki na komisję egzaminacyjno- kwalifikacyjną na wnioski nauczycieli o awans zawodowy 1 600,00 zł.

Dział 851 Ochrona zdrowia

--------------------------------------------------------------------

Dochody - 0,00 zł

Wydatki 114 862,00 - 0,51% wydatków

O lecznictwo stomatologiczne dla dzieci 20 000,00 zł lakowanie zębów dla dzieci szkolnych,

O zwalczanie narkomanii 3 000,00 zł,

O przeciwdziałanie alkoholizmowi 90 962,00 zł.

Wysokość wydatków w tym dziale przeznaczona jest głównie na realizację Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Zaplanowane dochody w kwocie 93 962,00 zł przeznacza się na programy zwalczania narkomanii, przeciwdziałania alkoholizmowi oraz przemocy w rodzinach dotkniętych choroba alkoholową.

- pozostałej działalności zaplanowano zakup nagród dla uczestników ( dzieci) w konkursach pn. " Palić, nie palić - oto jest pytanie" - 300 zł oraz konkurs pn. " Olimpiada wiedzy o HIV i AIDS dla młodzieży II i III klasy gimnazjum - 300 zł,

Zaplanowano również środki na zakup płynu do fluoryzacji zębów dla uczniów szkół gminy Książ Wlkp. - 300 zł.

.

Dział 852 Pomoc społeczna

------------------------------------------------------------------

Dochody 3 150 680,00 - 12,40% dochodów

dochody własne 22 675,00 w tym;

- za usługi opiekuńcze własne 1 000,00 zł,

- dochody 5% za specjalistyczne usługi opiekuńcze 75,00 zł,

- dochody od funduszu alimentacyjnego 9 600,00 zł,

- dochody wraz z odsetkami na zwroty za lata poprzednie 12 000,00 zł

dotacje na zadania zlecone 2 963 745,00 zł,

dotacje na zadania własne 164 260,00 zł.

Wydatki 4 339 394,00 - 16,12% wydatków

Wydatki na zadania własne finansowane z budżetu gminy 1 211 389,00

z tego:

· na wypłatę dodatków mieszkaniowych 160 000,00

· na prace społeczno użyteczne 26 000,00

· na dożywianie dzieci i podopiecznych OPS 102 092,00

· usługi opiekuńcze 35 000,00

· utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej 506 933,00

· Domy pomocy społecznej 160 000,00

· Ośrodki wsparcia 39 692,00

· zasiłki i pomoc w naturze 80 000,00

· zasiłki stałe 25 000,00

· składki na ubezpieczenie zdrowotne 3 000,00

· rodziny zastępcze 8 400,00

· przeciwdziałanie przemocy w rodzinie 11 640,00

· wspieranie rodziny 41 632,00

· zwrot dotacji i odsetek za lata ubiegłe 12 000,00

wydatki na zadania własne /Poznań/ 164 260,00, w tym:

· zasiłki i pomoc w naturze 62 724,00

· zasiłki stałe 28 724,00

· utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej 69 031,00

· składki na ubezpieczenia zdrowotne 3 781,00

wydatki na zadania zlecone 2 963 745,00 zł w tym:

- świadczenia rodzinne oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia

Społecznego, fundusz alimentacyjny - wydatki związane z obsługą świadczeń 2 941 001,00 zł,

-składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej zadanie zlecone 9 744,00 zł,

- usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 13 000,00 zł.

Budżet Ośrodka Opieki społecznej wynosi na 2016 rok 4 261 702,00 zł.

Budżet do realizacji w Urzędzie miejskim wynosi na 2016 rok 77 692,00 zł.

Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza

---------------------------------------------------------------------

Dochody 0,00

Wydatki 104 280,00 - 0,39% wydatków

Świetlice szkolne 64 080,00 zł wydatki tego działu dotyczą kosztów zapewnienia opieki dzieciom przebywającym w świetlicach szkolnych oraz koszty dokształcania nauczycieli w wysokości 200,00 zł.

Stypendia dla uczniów 40 000 zł jako 20% planowany wkład środków gminy.

Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

----------------------------------------------------------------------

Dochody 810 444,00 - 3,19% dochodów

- Wpływy związane z gromadzeniem środków z opłat za korzystanie ze środowiska 23 220,00 zł,

- za usługi ciągnikiem 30 000,00 zł,

- opłaty za odpady komunalne w wysokości 757 224,00 zł.

Wydatki 1 999 450,00 - 7,43 % wydatków

- rozdz. 90001 - gospodarka ściekowa i ochrona wód oraz udrażnianie rowów 23 000,00 zł.

Czyszczenie kanalizacji deszczowej i czyszczenie separatorów.

- rozdz. 90002 - gospodarka odpadami 855 63100 w tym:

dotacja dla gminy Jarocin na zorganizowanie i funkcjonowanie wysypiska śmieci w Witaszyczkach na zadanie bieżące 870,00 na podstawie Porozumienia pomiędzy Gminami

Zadania inwestycyjne to:

- Rekultywacja składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne w miejscowości Włościejewki - 70 000,00 zł.

- inne wydatki nie związane z opłatami za zagospodarowanie odpadami 27 537,00 zł m.in.: szkolenia pracowników, podróże - delegacje i ryczałty, usługi telekomunikacyjne, zakupy na akcje sprzątania świata + wywóz śmieci, zakup usług zdrowotnych i nagrody na konkurs dla młodzieży " Ochrona środowiska i akcja sprzątanie świata", przeterminowane leki zapłata za śmieci, usługi związane z monitorowaniem nieczynnego wysypiska śmieci we Włościejewkach.

Wydatki związane z opłatami za odpady komunalne to kwota 757 224,00 zł, w tym:

- wynagrodzenia razem ze składkami ubezpieczenia społecznego obejmują dwóch pracowników naliczania i windykacji opłaty za odpady komunalne, pracownika w punkcie gromadzenia odpadów problemowych - komunalnych, fundusz socjalny, środki BHP, odzież robocza - 132 372,00 zł.

- zakupy dotyczyć będą kampanii informacyjnej, zakup artykułów i sprzętu biurowego, druków, książeczek do wpłat bankowych - 4 647,00 zł .

Selektywna zbiórka śmieci, usługi obejmują również wydatki na zagospodarowanie odpadów
(odbiór) przez wysypisko RIPOK w Witaszyczkach, obsługa transportu odpadów komunalnych bieżących i problemowych z PSZOK - 600 405,00 zł.

- zakup energii, wody na PSZOK ( gradowisko) 9 500,00 zł,

- podatek od nieruchomości za PSZOK 10 300,00 zł.

- rozdz. 90003 - utrzymanie czystości na terenie miasta i gminy 299 103,00 zł w tym wydatki
na utrzymanie czystości w gminie ( 5 etatów pracowników ),

- rozdz. 90004 - utrzymanie zieleni w miastach i gminach 28 705,00 zł,

zakup zieleni/trawa, kwiaty, środki ochrony roślin, nawóz, paliwo do kosiarek oraz zakup odkurzacza do zbierania liści, przeglądy i konserwacje sprzętu oraz zakup inwestycyjny - zakup kosiarki samojezdnej w ramach funduszu sołeckiego rozdz. 90013 - dotacja dla Gminy Śrem w związku z powierzeniem zadania związanego z prowadzeniem schroniska dla bezdomnych zwierząt zgodnie z Uchwałą NR XX/142/2004 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 18.10.2004r w sprawie zawarcia porozumienia międzygminnego pomiędzy gminami Śrem, Książ Wlkp., Dolsk
i Brodnica, Czempiń, Kórnik i Kościan w zakresie -prowadzenia schroniska dla zwierząt w Gaju ze zmianami- dotacja na zadania bieżące w wysokości 28 705,00 zł oraz zadanie inwestycyjne związane z rozbudową schroniska - budowa budynku edukacyjno - szkoleniowego w wysokości 21 000,00 zł.

- rozdz. 90015 - oświetlenie terenu miasta i gminy 615 256,00 zł na zakup energii elektrycznej do oświetlenia dróg. palców, ulic w kwocie 350 000,000, konserwacja linii energetycznych 155 256,00 zł oraz zakup usług związanych z oświetleniem miasta i gminy, montaż i demontaż ozdób świątecznych - 10 000,00 zł

zadanie inwestycyjne:

Dołożenie nowych punktów świetlnych oświetlenia ulicznego w gminie Książ Wlkp. 100 000,00 zł.

- rozdz. 90019 - 54 350,00 zł w tym na wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat
za korzystanie ze środowiska 10 000 zł. na dotację dla Starostwa w Śremie na usuwanie azbestu - umowa zostanie podpisana w roku 2016, dotacja na dofinansowanie przydomowych oczyszczalni ścieków 39 000,00 ,opłata na rzecz budżetów JST dla Urzędu Marszałkowskiego w Poznaniu - kanalizacja deszczowa 1 350,00, udrażnianie rowów 4 000,00 zł.

Uchwała Nr XVII/117/2012 Rady Miejskiej w Książu Wlkp. z dnia 27 lutego 2012 roku w sprawie zasad dofinansowania budowy przydomowych oczyszczalni ścieków dla nieruchomości na terenie gminy Książ Wlkp. w formie dotacji celowej.

- rozdz. 90095 - pozostała działalność 73 700,00 zł

koszty utrzymania szaletu miejskiego, koszt utrzymania 2 ciągników zieleni miejskiej oraz koszty związane z utylizacją zwierząt, sterylizacja kotów, zwalczania gryzoni, pomoc weterynaryjna dla bezdomnych zwierząt, zakup karmy dla kotów, utrzymanie Toy-Toy, usługi ciągnikiem, konserwacja fontanny, energia

Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

-------------------------------------------------------------------

Dochody 20 990,00 - 0,08% dochodów

Dochody stanowią wpłaty na wynajem świetlic wiejskich na imprezy okolicznościowe, spotkania oraz usługi za media związane ze zużyciem energii, wody, gazu i wywóz śmieci.

Wydatki 891 955,00 - 3,31 % wydatków

- dotacja podmiotowa dla instytucji kultury /dla Centrum Kultury Książ Wlkp. 432 227,00 zł

-zakup materiałów i wyposażenia dla świetlic wiejskich, zapłata za energię w świetlicach, gaz, zakup usług pozostałych - bieżące usługi i remonty związane z utrzymaniem świetlic wiejskich
85 908,00 zł

- wydatki inwestycyjne w wysokości 42 829,00 zł. przeznacza się na:

a/ ogrodzenie terenu przy świetlicy wiejskiej w Konarzycach 13 322,00 zł

b/ utwardzenie placu przy świetlicy wiejskiej w Chwałkowie i Gogolewo 16 133,00 zł

c/ opracowanie dokumentacji na rozbudowę świetlicy wiejskiej w Radoszkowie 8 610,00 zł,

d/ zakup kuchenki gazowej so świetlicy wiejskiej w Kiełczynku 4 764,00

Niniejsze zadania są realizowane w ramach funduszu sołeckiego

-dotacja podmiotowa dla instytucji kultury /Biblioteka Publiczna w Książu 184 961,00 zł,

- ochrona zabytków i opieka nad zabytkami 45 000,00 zł jako dotacje na prace konserwatorskie, remontowe dotyczące obiektów zabytkowych zapisanych w rejestrze zabytków

- pozostała działalność 101 030,00 zł w tym:

1. 3 000,00 zł na inicjatywę obywatelską dotyczącą kultury i dziedzictwa narodowego oraz imprezy okolicznościowe w amfiteatrze miejskim,

2. 3 283 ,00 zł na spotkania integracyjne z okazji Dnia Dziecka w ramach funduszu sołeckiego oraz usługa oprawy muzycznej spotkanie integracyjne - dożynki wiejskie,

3. inwestycje 94 747,00 zł w tym 60 000,00 na modernizację miejsca pamieci - mogiły z 1848r Wiosna Ludów, budowa sceny na działce gminnej w Mchach 25 375,00zł oraz budowa altany drewnianej w Sroczewie 9 372,00zł.

Dział 926 Kultura fizyczna

-------------------------------------------------------------------------

Dochody - 0,00 zł.

Wydatki 546 197,00 - 2,03 % wydatków

1. zadania w zakresie kultury fizycznej 158 542,00 zł

- pozostałe środki to 1 etat pracownika w celu utrzymania bieżącego boisk sportowych
i parku, umowy zlecenia dla animatorów na boiskach ORLIK 2012 oraz zakup i usługi związane stadionami, boiskami z terenu gminy Książ Wlkp.

2. pozostała działalność 387 655,00 zł

- wydatki bieżące na utrzymanie terenów rekreacyjnych i parku miejskiego, dezynfekcja piaskownic, energia i naprawy w szalecie miejskim, czynsz dla nadleśnictwa Piaski, podatek
od nieruchomości za tereny rekreacyjne gminy.

- dotacje na zadania z zakresu kultury fizycznej dla stowarzyszeń i z ustawy o sporcie 69 000,00 zł

-Zadanie inwestycyjne:

1. " Wykonanie i montaż okiennic oraz odeskowanie altany drewnianej w Sebastianowo",

2. " Budowa siłowni zewnętrznej w Chwałkowie Kościelnym",

3. " Budowa szaletu publicznego wraz z zapleczem w Jarosławkach" - dotyczy to terenów rekreacyjnych nad jeziorem,

4. "zakup sześciokąta sprawnościowego - plac zabaw w Kiełczynku",

5. "zakup urządzeń do siłowni zewnętrznej w Kiełczynku".

Opracowując plan wydatków Burmistrz Książa Wlkp. kierował się koniecznością zapewnienia środków na realizację zadań własnych bieżących oraz realizację zadań inwestycyjnych na terenie gminy .

Przychody

W roku 2016 przychody w wysokości 2 500 000,00 zł. - planuje się emisję innych papierów wartościowych - obligacje komunalne na pokrycie deficytu budżetu oraz na realizacje inwestycji Budowa kanalizacji sanitarnej i wodociągu w gminie Książ Wlkp.

Planuje się całkowitą spłatę emisji w roku 2022.

Rozchody

Rozchody w 2016 roku w wysokości 991 975,00 zł stanowią;

- spłata pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na inwestycję "Budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Książu Wlkp. i części Radoszkowo Drugie" w kwocie 80 000,00 zł. - raty 4* 20 000,00 zł.

- wykup obligacji w wysokości 900 000,00 zł

- spłata pożyczki zaciągniętej Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Poznaniu na inwestycję w oczyszczalni ścieków w Kiełczynku w wysokości 11 975,00 - I rata .

Gmina Książ Wlkp. nie planuje udzielenia żadnych gwarancji i poręczeń w roku 2016 oraz
nie udziela żadnych pożyczek.

Zakład usług Komunalnych

Planowane przychody Zakładu Usług Komunalnych wynoszą 1 782 396,00 zł:

- wpływy z usług - woda, ścieki, gospodarka odpadami 1 607 196,00 zł

- wpływy z różnych opłat 8 000,00 zł,

- odsetki 13 000,00 zł,

- dochody z najmu 154 200,00 zł,

Stan środków obrotowych na początek roku 122 900,00 zł.

Planowane koszty Zakładu Usług Komunalnych wynoszą 1 779 129,00 zł, z tego:

- wynagrodzenia wraz z pochodnymi 773 300,00 zł.,

- zadania inwestycyjne 21 196,00 zł - budowa wiaty na osad i zakup pompy,

- remonty 153 100,00 zł. - mieszkania, remonty pomp, urządzeń, wymiana rurociągów,

- energia, woda 243 400,00 zł.

- podatki 173 600,00 zł.

- pozostałe wydatki bieżące 414 533,00 zł.

Stan środków obrotowych na koniec roku 126 167,00 zł.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00