Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2014 poz. 6975

Uchwała nr III/23/14 Rady Gminy Szydłowo

z dnia 30 grudnia 2014r.

w sprawie budżetu Gminy Szydłowo na rok 2015

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.) art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2015 rok w wysokości 26.468.106 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 25.737.204 zł

- dochody majątkowe w kwocie 730.902 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 1.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2015 rok w wysokości 28.569.108 zł, z tego:

- wydatki bieżące w wysokości 25.388.777 zł,

- wydatki majątkowe w wysokości 3.180.331 zł. zgodnie z załącznikiem Nr 2.

2. Określa się dochody z tytułu dotacji celowych oraz wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami, zgodnie z załącznikiem Nr 3.

3. Określa się dochody z tytułu dotacji celowych oraz wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi j.s.t., zgodnie z załącznikiem Nr 4

4. Określa się wydatki na inwestycje realizowane w 2015 r., finansowane z budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 2.101.002 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów i pożyczek krajowych.

§ 4. Kwoty planowanych przychodów oraz rozchodów budżetu określa załącznik Nr 6.

§ 5. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 6. Ustala się plan dochodów i wydatków wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach oświatowych na rok 2015, zgodnie z załącznikiem Nr 8

§ 7. Dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska przeznacza się na realizację wydatków związanych z finansowaniem ochrony środowiska i gospodarki wodnej, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 8. Ustala się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w podziale na Sołectwa, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 9. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 3.089.238 zł, w tym na:

1) finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 2.101.002 zł;

2) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie: 988.236 zł

§ 10. Upoważnia się Wójta do:

1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków majątkowych,

2) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 11. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 105.000 zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 98.000 zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 7.000 zł

§ 12. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 30.000 zł,

2) celowe w wysokości 80.000 zł, z tego:

a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 70.000 zł,

b) na wydatki związane z realizacją programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych w kwocie 10.000 zł

§ 13. Ustala się kwotę 1.500.000 zł, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2015 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Piotr Drożdż


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik1.pdf

Plan dochodów Gminy Szydłowo na 2015 rok


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik2.pdf

Plan wydatków Gminy Szydłowo na 2015 rok


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik3.pdf

Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych w 2015 r.


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik4.pdf

Dochody i wydatki w 2015 r., związane z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik5.pdf

Wydatki na inwestycje realizowane w 2015 r., finansowane z budżetu Gminy Szydłowo


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik6.pdf

Przychody i rozchody budżetu w 2015 r.


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik7.pdf

Wykaz planowanych dotacji udzielanych z budżetu Gminy w 2015 r.


Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik8.pdf

Plan dochodów i wydatków wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach oświatowych na rok 2015


Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik9.pdf

Dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki związane z finansowaniem ochrony środowiska i gospodarki wodnej w 2015 r.


Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr III/23/14
Rady Gminy Szydłowo
z dnia 30 grudnia 2014 r.
Zalacznik10.pdf

Plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w roku 2015


Uzasadnienie

do Uchwały Nr III/23/14 Rady Gminy Szydłowo z dnia 30 grudnia 2014 r.

w sprawie budżetu Gminy Szydłowo na 2015 r.

Budżet Gminy na rok 2015 po stronie dochodów ustalono na kwotę 26.468.106 zł co stanowi 89,67 % w stosunku do uchwalonego budżetu na rok 2014 po uwzględnieniu zmian na dzień

30 grudnia 2014 r. Dochody stanowiące budżet Gminy to:

1) Dochody bieżące

2) Dochody majątkowe (§ 0760, § 0770, § 6280)

3) Dotacje celowe

4) Subwencje

Powyższe dochody są sklasyfikowane zgodnie z załącznikiem Nr 1 według działów, rozdziałów i paragrafów.

W dziale 010 Rolnictwo i łowiectwo zaplanowano dochody z tytułu dzierżaw kół łowieckich. Dochody zaplanowano szacunkowo na poziomie roku 2014. W dziale tym zaplanowano również dochody majątkowe, związane ze sprzedażą gruntów z przeznaczeniem na cele rolne, plan ustalono na poziomie przewidywanej sprzedaży tzn. zaplanowano wcześniej przygotowane do sprzedaży działki o numerach 127 oraz 436.

W dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię, gaz i wodę, zaplanowano wpływy z usług dotyczące opłaty za wodę w wysokości 882.000 zł przyjmując stawkę opłaty od miesiąca kwietnia roku 2014 w wysokości 3,43 zł za 1 m3 wody, oraz przyjęto do planu ściągnięcie zaległości z lat poprzednich w kwocie ok. 30.000 zł zgodnie z przeprowadzoną analizą ściągalności w roku 2014.

W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa zaplanowano dochody:

- w rozdziale 70005 gospodarka gruntami i nieruchomościami:

* wpływy z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości, do analizy wzięto pod uwagę realizację dochodów w 2014 r. Nie planowano dochodów z tytułu opłat za trwały zarząd.

* wpływy z tytułu wycen mieszkań. Plan dochodów przyjęto szacunkowo analizując wykonanie 2014 r.

* dochody z najmu, czynszu i dzierżaw, plan opracowano na podstawie rocznego przypisu dochodów z tytułu najmu lokali mieszkalnych, lokali użytkowych oraz dzierżawy z przeznaczeniem na działalność rolniczą i pozarolniczą.

* wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługujące osobom fizycznym w prawo własności. Plan przyjęto na podstawie wykonania w 2014 r.

* wpływy ze sprzedaży składników majątkowych. Do planu przyjęto dochody z tytułu wykupu mieszkań (szacunek na podstawie wykonania 2014 r.) oraz dochody z tytułu sprzedaży działek budowlanych, wzięto tu pod uwagę działki, które są przygotowane do sprzedaży, na które przetargi są powtarzane od 2014 r. oraz działki, które przygotowywane będą do sprzedaży w następnym roku.

* pozostałe odsetki, oszacowano dochody z tytułu odsetek od ratalnych wykupów mieszkań.

W dziale 710 Działalność usługowa zaplanowano dochody w rozdziale 71035 z tytułu opłat za korzystanie z cmentarzy gminnych. Dochody ustalono na podstawie wykonania roku 2014 w związku z Uchwałą Nr XXXV/223/09 z 28 sierpnia 2009 r. w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarza komunalnego, stosowanych na cmentarzach komunalnych Gminy Szydłowo.

W dziale 750 Administracja publiczna zaplanowano:

- w rozdziale 75011 Urzędy wojewódzkie:

§ 2010 dotację celową na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w wysokości 62.933 zł, pozostającą na poziomie planowanej w roku 2014. Powyższa dotacja określona została przez Wojewodę Wielkopolskiego pismem Nr FB.I-3110.5.2014.3 z dnia 21 października 2014 r.

- w rozdziale 75023 Urzędy gmin, planuje się:

* dochody z tytułu korzystania z urzędowego samochodu przez GOPS oraz za usługi pocztowe i telekomunikacyjne. Plan przyjęto szacunkowo na podstawie wykonania z roku 2014

* dochody na podstawie umowy o przyznanie pomocy nr 00168-6922-UM1500147/12 w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi objętego PROW na lata 2007-2013" dotyczącej dofinansowanie zadania: "Odnowa centrum miejscowości Jaraczewo". Powyższe zadanie zostało zrealizowane i rozliczone w latach ubiegłych.

- w rozdziale 75095 Pozostała działalność, planuje się dochody z tytułu refundacji z Powiatowego Urzędu Pracy wynagrodzeń osób wykonujących prace publiczne. Do obliczeń przyjęto refundację wynagrodzeń 4 osób, które będą świadczyć swoją pracę przez 4 miesiące.

W dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa zaplanowano:

- w rozdziale 75101 - planuje się dotację celową na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej w kwocie 1.437 zł na podstawie pisma z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Pile Nr DPL 3101-18/14 z dnia 23 października 2014 r., na zadanie związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców w 2015 r.

W dziale 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem planuje się kwotę dochodów 13.043.442 zł, która jest wyższa w porównaniu do budżetu roku 2014 o 8,04 %, z tego:

- w rozdziale 75601 wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych opłacane w formie karty podatkowej planuje na poziomie planu roku 2014 na podstawie analizy sprawozdań wykazanych przez Urząd Skarbowy w Pile w III kwartale 2014 r.,

- w rozdziale 75615 wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych zaplanowano dochody wyższe o 0,14 % w porównaniu do roku 2014 r.

W związku z brakiem podjętej uchwały w roku 2014, dochody z tytułu podatku od nieruchomości wyliczono biorąc pod uwagę stawki ustalone w 2013 r. na podstawie Uchwały Nr XXIX/242/11 z dnia 14 listopada 2013 r., w sprawie stawek podatku od nieruchomości, należności doliczono na poziomie 40.000 zł; dochody z tytułu podatku rolnego ustalono uwzględniając Uchwałę Nr XXXVI/322/14 z dnia 30 października 2014 r. w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego. Podatek od środków transportowych ustalono na podstawie aktualnego wymiaru, biorąc stawki z bieżącego roku (decyzja Rady Gminy o pozostawieniu stawek na poziomie 2014 r.), natomiast podatek od czynności cywilnoprawnych przyjęto na podstawie wykonania w 2014 r.

- w rozdziale 75616 wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych planuje się dochody niższe o 3,96 % w porównaniu do roku 2014. W związku z brakiem podjętej uchwały w roku 2014, dochody z tytułu podatku od nieruchomości wyliczono biorąc pod uwagę stawki ustalone w 2013 r. na podstawie Uchwały Nr XXIX/242/11 z dnia 14 listopada 2013 r., w sprawie stawek podatku od nieruchomości powiększonych o należności w wysokości 50.000 zł. Do podatku rolnego przyjęto cenę żyta na poziomie 50,00 zł za 1q, podatek leśny zaplanowano według stawek określonych przez GUS, podatek od środków transportowych oraz pozostałe podatki i opłaty zaplanowano szacunkowo na poziomie roku 2014, zaplanowano również wpływy z różnych opłat z tytułu kosztów upomnień na poziomie roku 2014.

- w rozdziale 75618 wpływy z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw planuje się dochody z tytułu: wpływy z opłaty skarbowej na poziomie roku 2014, wpływy z tytułu opłaty eksploatacyjnej szacuje się na poziomie roku 2014. Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu planuje się na poziomie 105.000 zł, wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw planuje się w wysokości 891.560 zł. Powyższe dochody stanowi opłata za odbiór nieczystości. Kalkulację stanowi iloczyn stawki za wywóz i zagospodarowanie odpadów komunalnych ustalonych na podstawie Uchwały Nr XXX/251/13 z dnia 30 grudnia 2013 r., w sprawie ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz liczby osób z podziałem na tych, którzy gromadzą odpady w sposób selektywny i nieselektywny. Przy ustalaniu dochodów przyjęto ściągalność na poziomie 90 % oraz spływ należności w wysokości 30.000 zł.

- w rozdziale 75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa zaplanowano dochody wyższe o 19,74 % w porównaniu do roku 2014:

- podatek dochodowy od osób fizycznych, zaplanowano w wysokości 6.292.402 zł, na podstawie pisma Ministra Finansów Nr ST3/4820/16/20143 z dnia 13 października 2014 r. podatek planowany jest wyższy o 20,02 % w porównaniu do roku 2014,

- podatek dochodowy od osób prawnych, zaplanowano w wysokości 75.000 zł, na poziomie planu roku 2014

-

W dziale 758 Różne rozliczenia, zaplanowano dochody:

- w rozdziale 75801 część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego zaplanowano kwotę 6.187.222 zł, która jest wyższa o 0,70 % w porównaniu do roku 2014,

- w rozdziale 75807 część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin, zaplanowano kwotę 1.557.194 zł, jest ona wyższa o 6,86 % w porównaniu do roku 2014,

- w rozdziale 75814 Różne rozliczenia finansowe, zaplanowano kwotę w wysokości 18.000 zł z tytułu uzyskanych odsetek na rachunku podstawowym. Plan ustalono szacunkowo na podstawie wykonania w 2014 r.

- w rozdziale 75831 część równoważąca subwencji ogólnej dla gmin zaplanowano kwotę 106.691 zł co stanowi wzrost o 14,32 % w porównaniu do roku 2014.

Powyższe kwoty subwencji ustalono na podstawie pisma Ministra Finansów Nr ST3/4820/16/20143 z dnia 13 października 2014 r.

W dziale 801 Oświata i wychowanie, zaplanowano dochody:

- w rozdziale 80104 Przedszkola, wpływy z usług dotyczące opłat rodziców za pobyt dzieci w przedszkolach ustalono w kwocie 23.000 zł, dochody ustalono na podstawie wykonania roku 2014.

- w rozdziale 80113 Dowożenie uczniów do szkół, zaplanowano:

* wpływy z usług dotyczące wynajmu autobusów ustalono w kwocie 5.000 zł, dochody ustalono szacunkowo,

* dotację na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumienia z Gminą Tarnówka zgodnie z zawartą umową z dnia 4 marca 1999 r. oraz aneksami z 2000 r., 2001 r., 2002 r., 2003 r., 2004 r.,

2005 r., 2006 r., 2007 r., 2008 r., 2009 r., 2010 r., 2011 r., 2012 r., 2013 r. i aneksem z 2014 r., na dowożenie dzieci do szkoły z miejscowości Plecemin do m. Starej Łubianki. Kwota planowanych dochodów jest wyższa o 2,94 % w porównaniu do roku 2014,

W dziale 852 Pomoc społeczna, zaplanowano dochody niższe o 14,22 % w porównaniu do roku 2014, z tego:

- w rozdziale 85212 Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego zaplanowano oprócz szacunkowo określonych dochodów z tytułu zaliczek alimentacyjnych oraz zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego, dotację celową w wysokości 2.289.604 zł, na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej, niższą o 7,30 % w porównaniu do roku 2014.

- w rozdziale 85213 Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne, zaplanowano dotację celową w wysokości 11.263 zł, na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej, niższą o 9,89 % w porównaniu do roku 2014 oraz dotację celową otrzymaną z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w wysokości 8.138 zł niższą o 29,35 % w porównaniu do roku 2014.

- w rozdziale 85214 Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe zaplanowano dotację celową w wysokości 19.894 zł niższą o 48,49 % w porównaniu do roku 2014, na realizację własnych zadań bieżących gmin,

- w rozdziale 85216 Zasiłki stałe zaplanowano dotację celową w wysokości 84.597 zł niższą o 40,58 % w porównaniu do roku 2014, na realizację własnych zadań bieżących gmin

- w rozdziale 85219 Ośrodki pomocy społecznej, zaplanowano dotację celową w wysokości

35.399 zł na realizację własnych zadań bieżących gmin, wyższą o 18,98 % w porównaniu

do roku 2014,

- w rozdziale 85295 Pozostała działalność, zaplanowano wpływy z różnych dochodów w wysokości 43.740 zł z tytułu refundacji Powiatowego Urzędu Pracy prac społecznie użytecznych, wielkość tą określono szacunkowo na poziomie roku 2014, przyjmując zwrot w wysokości 60 % za 25 osób.

Wielkości dotacji w dziale Pomoc społeczna zostały ustalone na podstawie pisma Wojewody Wielkopolskiego Nr FB.I-3110.5.2014.3 z dnia 21 października 2014 r.

W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, planuje się dochody niższe

o 16,82 % w porównaniu do roku 2014, z tego:

- w rozdziale 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód, planuje się spływ zaległych należności oraz odpłatność za odprowadzone ścieki w zlewni ścieków w łącznej kwocie 35.000 zł. Zaplanowano również, na poziomie 2014 r. odpłatność Spółka GWDA za odczyt liczników.

- w rozdziale 90019 Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska, zaplanowano dochody w wysokości 1.000.000 zł. Plan określono szacunkowo biorąc pod uwagę analizę wykonania dochodów w roku 2014 oraz spadek wysokości otrzymanych dochodów w związku z selektywną zbiórką odpadów.

- w rozdziale 90095 Pozostała działalność planuje się dochody z tytułu opłat za miejsca postojowe podczas organizacji gminnych imprez w wysokości 5.000 zł na poziomie wykonania roku 2014.

W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego :

- w rozdziale 92109 domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby zaplanowano dochody z tytułu wynajmu świetlic wiejskich. Planowana kwota ustalona została szacunkowo.

Wydatki dla Gminy Szydłowo na 2015 r.

Budżet Gminy na rok 2015 po stronie wydatków ustalono na kwotę 28.569.108 zł, co stanowi wzrost o 0,06 % w stosunku do planu wydatków w roku 2014 po uwzględnieniu zmian na dzień

30 grudnia 2014 r.. Wydatki są wyższe od planowanych dochodów o kwotę 2.101.002 zł. Powstał deficyt budżetu, który zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów i pożyczek krajowych w kwocie 3.089.238 zł oraz rozchody z tytułu spłat zaciągniętych kredytów w kwocie 998.236 zł, obrazuje to Załącznik Nr 6.

Wydatki budżetu Gminy planuje się w podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej. Wydatki na realizację zadań zleconych gminie przedstawia załącznik Nr 3 do Uchwały Rady Gminy w poszczególnych działach, rozdziałach i paragrafach klasyfikacji budżetowej. Kwoty zostały przyjęte zgodnie z otrzymanymi zawiadomieniami.

Oprócz zadań zleconych w poszczególnych działach ujęto zadania własne, które są przedstawione w załączniku Nr 2 do Uchwały Rady Gminy.

W wydatkach budżetu Gminy zaplanowano środki na realizację niezbędnych, jak i obowiązkowych zadań.

W dziale 010Rolnictwo i łowiectwo;

- w rozdziale 01008 Melioracje wodne, zaplanowane wydatki dotyczą czyszczenia rowów melioracyjnych

- w rozdziale 01010 Infrastruktura wodociągowa i sanitacyjna wsi, zaplanowano wydatki na zadania bieżące i zadanie inwestycyjne. Zaplanowano tu wydatki na wynagrodzenie bezosobowe osoby spisującej stan liczników, wydatki na utrzymanie zlewni ścieków, na czyszczenie ścieków, modernizację sieci wodociągowej oraz usuwanie awarii powstałych na sieciach gminnych.

Powyższe zadania przedstawia załącznik Nr 2, w którym wymienione zostały również zadania inwestycyjne, wykaz zadań znajduje się również z załącznikach Nr 5 i Nr 9 do Uchwały Rady Gminy.

- w rozdziale 01030 Izby rolnicze, zaplanowano wydatki na Izby rolnicze w wysokości 2 % planowanych wpływów z podatku rolnego w roku 2015,

W dziale 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę :

- w rozdziale 40002 dostarczanie wody, zaplanowano wydatki bieżące związane z utrzymaniem referatu gospodarki komunalnej, opłatę za wodę w miejscowościach Dolaszewo i Zawada oraz wydatki na utrzymanie sieci wodociągowych i hydroforni na terenie Gminy.

Planując wynagrodzenia pracowników referatu gospodarki komunalnej nie przewidziano wzrostu wynagrodzeń w stosunku do roku 2014, zaplanowano dwie nagrody jubileuszowe (35 lat pracy), wynagrodzenia zaplanowano na 13 etatów. Przyjęto do naliczeń składkę ZUS -17,38 %, składkę na Fundusz Pracy 2,45 %, fundusz świadczeń socjalnych podstawę do naliczeń odpisu na fundusz w roku 2014 przyjęto podstawę na 1 etat 1.093,93 zł.

W rozdziale tym zaplanowano również wydatki inwestycyjne, które szczegółowo zostały przedstawione w Załączniku Nr 2 oraz Załączniku Nr 5 do Uchwały Budżetowej.

W dziale 600 Transport i łączność :

- w rozdziale 60016 Drogi publiczne gminne, zaplanowano wydatki na utrzymanie dróg gminnych, na wydatki związane z równaniem i profilowaniem dróg, oznaczeniem nowych ulic, wydatki na wykaszanie i usuwanie zakrzaczeń poboczy oraz na zimowe utrzymanie dróg gminnych.

W rozdziale zaplanowano również wydatki inwestycyjne, których szczegółowy wykaz przestawiają załączniki Nr 2 i Nr 5.

W dziale 630 Turystyka:

- w rozdziale 63003 zadania w zakresie upowszechniania turystyki zaplanowano wydatki na zadanie inwestycyjne polegające na zakupie wyposażenia wiaty turystycznej w miejscowości Dobrzyca.

W dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa:

- w rozdziale 70005 gospodarka gruntami i nieruchomościami planuje się opłaty związane z wykupem gruntów, wydatki związane z wyceną nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż, opłaty notarialne oraz opłaty za ogłoszenia w mediach dotyczące sprzedawanego mienia.

- w rozdziale 70095 pozostała działalność planuje się wydatki związane z wypłatą odszkodowań za korzystanie z prywatnych lokali przy braku zabezpieczenia mieszkań socjalnych.

W dziale 710 Działalność usługowa, planuje się wydatki bieżące oraz inwestycyjne:

- w rozdziale 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego planuje się wydatki na opracowanie dokumentów planistycznych, opracowanie decyzji zmiany zagospodarowania, powielanie map wielkoformatowych oraz ogłoszenia w prasie. W rozdziale tym planuje się wydatki na wynagrodzenia bezosobowe dla członków komisji urbanistycznej, w składzie której zgodnie z zarządzeniem Wójta Gminy Szydłowo nie ma ani członka Rady Gminy, ani pracownika Urzędu Gminy.

- w rozdziale 71013 Prace geodezyjne i kartograficzne planuje się wydatki związane z wznowieniem granic działek oraz wykonaniem map do celów projektowych,

- w rozdziale 71035 Cmentarze wydatki związane z utrzymaniem cmentarzy gminnych, w tym bieżący wywóz nieczystości z cmentarzy komunalnych, akcje przed Świętem Zmarłych oraz zadanie inwestycyjne polegające na utwardzeniu placu przy cmentarzu w Róży Wielkiej.

- w rozdziale 71095 Pozostała działalność planuje się wydatki na pozostałe ogłoszenia w prasie.

W dziale 750 Administracja publiczna zaplanowano wydatki :

- w rozdziale 75011 Urzędy wojewódzkie, zaplanowano wydatki bieżące ze środków własnych w wysokości 175.487 zł oraz ze środków zadań zleconych realizowanych przez Wojewodę Wielkopolskiego w kwocie 62.933 zł,

- w rozdziale 75022 Rady gmin, zaplanowano wydatki bieżące związane z utrzymaniem Rady Gminy,

- w rozdziale 75023 Urzędy gmin, zaplanowano wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem urzędu gminy,

W dziale Administracja publiczna nie planowano wzrostu wynagrodzeń w stosunku do 2014 r., wypłatę wynagrodzenia zaplanowano na 29 osób, w tym zaplanowano wynagrodzenie dla dwóch osób zajmujących się gospodarką odpadową w gminie. Zaplanowano wypłatę sześciu nagród jubileuszowych (trzy 40 lat pracy, dwie 20 lat pracy i jedna 25 lat pracy) oraz jedną odprawę emerytalną. Przyjęto do naliczeń składkę ZUS -17,38 %, składkę na Fundusz Pracy 2,45 %, fundusz świadczeń socjalnych podstawę do naliczeń odpisu na fundusz w roku 2015 przyjęto podstawę na 1 etat 1.093,93 zł oraz na emeryta, rencistę 182,32 zł.

W rozdziale tym zaplanowano wydatki dla inkasentów jako wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne, a także wydatki bieżące związane z poborem podatków.

W planie umieszczono zadanie inwestycyjne tj. zakup sprzętu komputerowego oraz kserokopiarki na potrzeby urzędu.

- w rozdziale 75075 Promocja JST zaplanowano wydatki bieżące związane z promocją gminy,

- w rozdziale 75095 Pozostała działalność, zaplanowano wydatki bieżące związane z zatrudnieniem pracowników na roboty publiczne i osób wykonujących kary zastępcze oraz zaplanowano wypłatę diet dla sołtysów.

W dziale 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa,

- w rozdziale 75101 zostały zaplanowane wydatki na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców ze środków zadań zleconych określonych przez Krajowe Biuro Wyborcze.

W dziale 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa,

- w rozdziale 75412 Ochotnicze straże pożarne planuje się wydatki na utrzymanie bieżące OSP.

W rozdziale tym zaplanowano również wydatek inwestycyjny polegający na zakupie samochodu dla jednostki OSP Skrzatusz.

- w rozdziale 75421 Zarządzanie kryzysowe, planowane są wydatki na zakup usług pozostałych.

W dziale 757 Obsługa długu publicznego :

- w rozdziale 75702 planuje się spłatę odsetek od rat kredytów zaciągniętych w latach poprzednich i planowane do zaciągnięcia kredyty lub pożyczki długoterminowe w roku 2015, które obrazuje Załącznik Prognozy kwoty długu Gminy.

W dziale 758 Różne rozliczenia :

- w rozdziale 75818 ustalono rezerwę ogólną na nieprzewidziane wydatki w budżecie gminy w wysokości 30.000 zł. Planuje się także rezerwę celową w wysokości 70.000 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego oraz rezerwę celową w wysokości 10.000 zł na zabezpieczenie wkładu własnego do projektów UE.

W dziale 801 Oświata i wychowanie :

- w rozdziale 80101 Szkoły podstawowe planuje się wydatki na wynagrodzenia nauczycieli, obsługę szkół, pochodne od wynagrodzeń zgodnie z ustalonymi arkuszami organizacyjnymi placówek oświatowych, wydatki bieżące i remontowe. Wydatki przedstawiają koszty utrzymania placówek oświatowych - ZS Szydłowo, ZS Stara Łubianka i SP Skrzatusz. Przy planowaniu uwzględniono wyższe wydatki na utrzymanie bieżące w ZS Szydłowo, gdzie został rozbudowany budynek szkoły.

W paragrafie wynagrodzenia osobowe pracowników przyjęto naliczenia wynagrodzeń nauczycieli i pracowników obsługi szkół, w tym uwzględniono godziny ponadwymiarowe zgodnie z projektami organizacyjnymi szkół, awans zawodowy nauczycieli, nagrody jubileuszowe oraz 1 % funduszu nagród,. Dla pracowników administracji i obsługi nie planowano wzrostu wynagrodzeń, zaplanowano natomiast wypłaty nagród jubileuszowych, premii do wysokości 15 % płacy zasadniczej oraz 1 % funduszu nagród. W paragrafie dodatkowe wynagrodzenie roczne przyjęto do naliczeń 8,5 % wynagrodzeń roku 2014. W szkołach planowano 17,19 % na ubezpieczenie społeczne i fundusz pracy 2,45 % od wydatków osobowych nie zaliczanych do wynagrodzeń, wynagrodzeń osobowych pracowników oraz dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

Wydatki rzeczowe stanowią środki finansowe na bieżące utrzymanie placówek oświatowych, remonty oraz zadanie inwestycyjne przedstawione w załączniku nr 2 oraz w załączniku nr 5 do Projektu Uchwały budżetowej.

Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych przyjęto Nauczyciel 2.879,91 zł (1 etat), emeryt rencista 5 % otrzymanego świadczenia, pracownik obsługi 1.093,93 zł (1 etat), emeryt, rencista 182,32 zł (1 osoba).

- w rozdziale 80103 Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych zaplanowano wynagrodzenie wraz z pochodnymi od płac - składka na ubezpieczenia społeczne 17,19 %, składka na fundusz pracy - 2,45 %, wydatki bieżące planuje się na poziomie roku 2014. W rozdziale tym zaplanowano zadanie inwestycyjne polegające na modernizacji budynku przy szkole w Skrzatuszu, w którym w przyszłości ma znajdować się oddział przedszkolny.

- w rozdziale 80104 Przedszkola, planuje się wynagrodzenia osobowe dla nauczycieli, wynagrodzenia pracowników obsługi, 1 % funduszu nagród dla wszystkich pracowników, wydatki rzeczowe zaplanowano na bieżące utrzymanie oraz remonty. Odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych przyjęto - nauczyciel 2.879,91 (1 etat). W rozdziale zabezpieczono środki finansowe na inwestycje polegającą na zakupie wyposażenia do kuchni w Szydłowie.

- w rozdziale 80110 Gimnazja, wydatki planuje się na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń zgodnie z ustalonymi arkuszami organizacyjnymi oraz na wydatki rzeczowe. W wynagrodzeniach dla nauczycieli ujęto środki na awans zawodowy i nagrody jubileuszowe oraz 1 % fundusz nagród. Odpis na fundusz świadczeń socjalnych przeliczono na etaty pracowników obsługi i nauczycieli oraz rencisty i emeryta zgodnie z obowiązującymi stawkami,

- w rozdziale 80113 Dowożenie uczniów do szkół, planuje się wydatki bieżące ze środków własnych oraz ze środków w ramach porozumienia z Gminą Tarnówka.

W rozdziale tym planuje się wynagrodzenie wraz z pochodnymi dla jednego kierowcy dowożącego dzieci do szkół na terenie Gminy. Odpis na fundusz świadczeń socjalnych przeliczono na etat zgodnie z obowiązującymi stawkami. Ponadto planuje się wydatki związane z utrzymaniem jednego autobusu (zakup paliwa, części zamiennych, ubezpieczenie, przeglądy) oraz wydatki za wynajem zewnętrznego przewoźnika

W rozdziale zabezpieczono środki finansowe na opiekę podczas dowozu oraz na refundację kosztów dowozu.

- w rozdziale 80146 Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli, wydatki stanowią 1 % wynagrodzeń osobowych nauczycieli.

- w rozdziale Stołówki szkolne nie zaplanowano wydatków na rok 2015, ponieważ Gmina takiego zadania nie realizuje. W Zespole Szkół w Starej Łubiance i Szydłowie funkcjonuje stołówka przy przedszkolach i wykonuje zadania na rzecz obsługi dzieci i podopiecznych GOPS.

- w rozdziale 80195 Pozostała działalność, planuje się wydatki bieżące na organizowane imprez dla dzieci przez placówki szkolne oraz wynagrodzenia bezosobowe dla osób będących w komisji przeprowadzającej postępowanie na awans zawodowy nauczycieli. W rozdziale zabezpieczono kwotę 5.000 zł na wypłatę stypendiów dla najlepszych uczniów oraz 45.000 zł na zakup podręczników do szkół.

W dziale 851 Ochrona zdrowia :

- w rozdziale 85153 Zwalczanie narkomani planuje się wydatki bieżące na realizację gminnego programu zwalczania narkomanii,

- w rozdziale 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi, planuje się wydatki na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.

Wydatki w powyższych rozdziałach planuje się w tej samej wysokości co dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

W dziale 852 Pomoc społeczna, planuje się wydatki:

- w rozdziale 85201 na zadania w zakresie umieszczania podopiecznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych,

- w rozdziale 85204 na zadania w zakresie prowadzenia rodzin zastępczych,

- w rozdziale 85205 na zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym wynagrodzenia i zwrot kosztów podróży dla członków komisji,

- w rozdziale 85206 na wynagrodzenie dla osoby zatrudnionej na pełen etat wraz z pochodnymi dla młodszego asystenta rodziny oraz zaplanowano wydatki na badania pracownicze, podróże służbowe jak również na wyposażenie stanowiska pracy (zakup komputera, drukarki).

- w rozdziale 85212 świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego ze środków własnych w kwocie 66.125 zł oraz zadań zleconych w wysokości 2.289.604 zł,

- w rozdziale 85213 składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej zaplanowano kwotę 16.000 zł ze środków własnych (w tym z dotacji na realizację zadań własnych 8.138 zł) oraz zadań zleconych w wysokości 11.263 zł ,

- w rozdziale 85214 zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe, zaplanowano wydatki ze środków własnych kwotę 535.000 zł, z tego: na zasiłki celowe (120.000 zł), na zasiłki okresowe (55.000 zł) oraz kwotę 360.000 zł na odpłatność za pobyt mieszkańców Gminy w domu pomocy społecznej (zadanie o charakterze obowiązkowym Gminy art. 17 u.o.p.s.), w powyższych kwotach zaplanowano wydatki z dotacji na realizację zadań własnych w kwocie 19.894 zł.

- w rozdziale 85215 Dodatki mieszkaniowe planuje się wydatki ze środków własnych,

- w rozdziale 85216 zasiłki stałe zaplanowano środki w kwocie 190.000 zł, w tym z dotacji na realizację własnych zadań w kwocie 84.597 zł

- w rozdziale 85219 Ośrodki pomocy społecznej, zaplanowano wydatki ze środków własnych w wysokości 377.169 zł, w tym z dotacji na realizację zadań bieżących gmin kwotę 35.399 zł.

W tym rozdziale zaplanowano wydatki dla 5 osób na wynagrodzenia, pochodne od wynagrodzenia i odpis na fundusz świadczeń socjalnych (tj. 5 etatów + 2 emerytów). Przyjęto do naliczeń kwotę 1.093,93 zł na etat i 182,32 zł na emeryta, składki na ubezpieczenia społeczne 18,19 % i Fundusz pracy 2,45 %. Podwyżek wynagrodzeń nie planowano.

- w rozdziale 85228 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze planuje się wydatki ze środków własnych,

- w rozdziale 85295 Pozostała działalność zaplanowano wydatki ze środków własnych na zadanie dotyczące dożywiania dzieci w kwocie 160.000 zł oraz składkę roczną do Banku Żywności w Pile w kwocie 6.600 zł. W rozdziale tym zaplanowano również wydatki związane z osobami wykonującymi prace społeczno - użyteczne w kwocie 72.900 zł tj. 25 osób zatrudnionych przez okres 9 miesięcy.

W dziale 854 Edukacyjna opieka wychowawcza :

- w rozdziale 85401 Świetlice szkolne planuje się wydatki na bieżące utrzymanie świetlic w Szydłowie i Starej Łubiance. Wynagrodzenia nauczycieli zaplanowano zgodnie z projektem organizacyjnym szkół. Pochodne od wynagrodzeń stanowią 17,19 % - składka ZUS i 2,45 % - składka FP, odpis na fundusz świadczeń socjalnych (2.879,91 zł - 1,65 etatu), wydatki w poszczególnych paragrafach klasyfikacji budżetowej przedstawia załącznik nr 2.

-w rozdziale 85412 Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej, a także szkolenia młodzieży, planuje się wydatki z przeznaczeniem na letni wypoczynek dla dzieci wraz z wynagrodzeniem bezosobowym dla opiekunów poszczególnych form wypoczynku.

W dziale 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska planuje się wydatki:

- w rozdziale 90002 Gospodarka odpadami, wydatki dotyczące nowej ustawy o utrzymaniu czystości, tj. koszty bieżącej działalności dwóch osób zatrudnionych w Urzędzie Gminy. Ponadto w rozdziale tym zabezpieczono środki finansowe na wywozu nieczystości z terenu gminy, organizację akcji sprzątanie świata.

W rozdziale tym zaplanowano zadanie inwestycyjne polegające na budowie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych.

- w rozdziale 90004 - planuje się wydatki związane z organizacją konkursu na najładniejsze sołectwo, posesję, zagrodę i plac przed firmą, wydatki związane z wykaszaniem terenów zielonych, nasadzeń zastępczych. Zaplanowano tu również wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w miejscowości Dolaszewo, co wykazane zostało w załączniku Nr 10 do Uchwały budżetowej.

- w rozdziale 90013 Schroniska dla zwierząt - planuje się wydatki związane z kosztami przekazania bezpańskich zwierząt z terenu Gminy do schroniska,

- w rozdziale 90015 Oświetlenie ulic, placów i dróg - planuje się wydatki bieżące na oświetlenie ulic, placów i dróg oraz konserwację oświetlenia ulicznego.

W rozdziale tym zaplanowano dwa zadania inwestycyjne polegające na wykonaniu oświetlenia ulicznego w miejscowości Dobrzyca oraz w miejscowości Kotuń

- w rozdziale 90095 Pozostała działalność planuje się wydatki na remonty, utrzymanie bieżące budynków mienia komunalnego, placów zabaw oraz opłaty kwartalne za korzystanie ze środowiska.

W rozdziale tym zaplanowano również wydatki na zadania inwestycyjne, których szczegółowy wykaz przestawiają załączniki Nr 2 i Nr 5, w rozdziale znalazły się również wydatki na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego co szczegółowo przedstawia załącznik Nr 10 do Uchwały budżetowej.

W rozdziale zabezpieczono środki z przeznaczeniem na dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków oraz wydatków związanych z usuwaniem azbestu.

W dziale 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego planuje się wydatki:

- w rozdziale 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby planuje się wydatki bieżące na utrzymanie świetlic gminnych i remonty bieżące oraz zadanie inwestycyjne polegające na zakupie kontenera przy świetlicy w Szydłowie. W rozdziale tym znajdują się zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego, szczegółowy ich wykaz znajduje się w załączniku Nr 10 do Uchwały budżetowej. W ramach dotacji dla CUK zabezpieczono środki na organizację imprez gminnych realizowanych przez Centrum Upowszechniania Kultury.

- w rozdziale 92116 Biblioteki zaplanowano wydatki w formie dotacji na wynagrodzenia wraz z pochodnymi i funduszem świadczeń socjalnych dla osób zatrudnionych przez CUK oraz na wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem biblioteki gminnej.

- w rozdziale 92120 Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami planuje się wydatki w formie dotacji na prace naprawcze i konserwatorskie gminnych zabytków oraz opracowanie kart zabytków.

W dziale 926 Kultura fizyczna i sport, planuje się wydatki:

- w rozdziale 92601 Obiekty sportowe na energię i remonty obiektów sportowych znajdujących się na ternie gminy oraz na doposażenie i odnowienie boisk sportowych, w tym bieżące utrzymanie boiska orlik w Kotuniu. W rozdziale tym zabezpieczono środki finansowe na zadania inwestycyjne których szczegółowy wykaz przestawiają załączniki Nr 2 i Nr 5 do Uchwały budżetowej.

W rozdziale znajdują się również zadania realizowane w ramach funduszu sołeckiego, szczegółowy ich wykaz znajduje się w załączniku Nr 10 do Uchwały budżetowej.

- w rozdziale 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu planuje się wydatki bieżące na organizację gminnych imprez sportowych oraz dotacje na dofinansowanie zadań zleconym do realizacji innym jednostkom w trybie ustawy o sporcie oraz ustawy o działalności pożytku publicznego.

- w rozdziale 92695 Pozostała działalność planuje się wydatki bieżące na nagrody dla mieszkańców gminy mających szczególne osiągnięcia w dziedzinie sportu.

Szczegółowe określenie zadań inwestycyjnych przedstawione jest w treści załączników Nr 2 oraz Nr 5 do Uchwały budżetowej.

Plan dochodów i wydatków na zadania zlecone określa załącznik Nr 3 do Uchwały budżetowej.

Plan dochodów i wydatków w 2015 r. związanych z realizacją zadań wspólnych realizowanych w drodze porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego przedstawia załącznik Nr 4 do Uchwały budżetowej.

Załącznik Nr 5 do Uchwały budżetowej przedstawia wydatki na inwestycje realizowane w 2015 r. finansowane z budżetu Gminy Szydłowo.

Przychody i rozchody budżetu Gminy przedstawia załącznik Nr 6 do Uchwały budżetowej.

Wykaz planowanych dotacji udzielanych z budżetu Gminy w 2015 r. przedstawia załącznik Nr 7 do Uchwały budżetowej.

Plan dochodów i wydatków wydzielonych rachunków dochodów w jednostkach oświatowych na rok 2015 przedstawia załącznik Nr 8 do Uchwały budżetowej.

Dochody z tytułu opłat i kar za korzystanie ze środowiska oraz wydatki związane z finansowaniem ochrony środowiska i gospodarki wodnej w 2015 r. przedstawia załącznik Nr 9 do Uchwały budżetowej.

Plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach Funduszu sołeckiego w roku 2015 przedstawia załącznik Nr 10 do Uchwały budżetowej.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00