Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2014 poz. 6922

Uchwała nr II/18/14 Rady Miejskiej Pniewy

z dnia 18 grudnia 2014r.

w sprawie uchwały budżetowej na rok 2015

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. d pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.), art. 212, 214 pkt 1 i 3,
215, 222, 235 - 237, 258 ust. 1 pkt 1 i 3 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r.
o finansach publicznych (j.t .Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) Rada Miejska Pniewy uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na rok 2015 w wysokości 45 969 534,28 zł, z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 45 162 994,28 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie 806 540,00 zł

- zgodnie z załącznikiem nr 1.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1, obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3 420 463 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1a;

2) dotacje celowe na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 60 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1b;

3) dotacje i środki zewnętrzne na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych, zwanej dalej "ustawą", w wysokości 360 366 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1c.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na rok 2015 w wysokości 43 600 743 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:

1) wydatki bieżące w wysokości 41 783 387 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości 1 817 356 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1, obejmują w szczególności:

1) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3 420 463 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2a;

2) wydatki na realizacje zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 68 371 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2b;

3) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy, w części związanej z realizacją zadań jednostki samorządu terytorialnego, w wysokości 63 960 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2c;

§ 3. Nadwyżkę budżetu w kwocie 2 368 791,28 zł przeznacza się na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu kredytów, pożyczek oraz wykup obligacji.

§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów w wysokości 30 000 zł, zgodnie
z załącznikiem nr 4.

§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów w wysokości 2 398 791,28 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.

§ 6. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy:

1) dla podmiotów zaliczanych do sektora finansów publicznych 1 046 019 zł,

2) dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych 1 007 000

- zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 7. Dochody z wypływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4 - 6 ustawy "Prawo ochrony środowiska", przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 8. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 320 000 zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 300 000 zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 20 000 zł, zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 9. Określa się dochody w kwocie 1 540 340 zł z wpływów z tytułu opłat, o których mowa
w art. 6h ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz wydatki w kwocie 1 324 340 zł na finansowanie wydatków związanych z organizacją systemu gospodarki odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem nr 8.

§ 10. Określa się plan samorządowego zakładu budżetowego Centrum Integracji Społecznej "Ostoja" w Pniewach:

1) przychody 930 218 zł,

2) koszty 930 218 zł

- zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 11. Ustala się zakres i kwotę dotacji podmiotowej dla samorządowego zakładu budżetowego w wysokości 267 648 zł, zgodnie z załącznikiem nr 10.

§ 12. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 200 000 zł,

2) celowe w wysokości 684 360 zł, z tego:

a) na gwarancję bankową udzieloną na kredyt dla Pniewskiego Przedsiębiorstwa Komunalnego Sp. z o.o. w Pniewach 240 560 zł,

b) na poręczenie kredytu dla Pniewskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Sp. z o.o. w Pniewach 344 500 zł,

c) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 99 300 zł.

§ 13. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2 000 000 zł, na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy.

§ 14. Określa się sumę, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania związane z realizacją zadań własnych gminy, nie znajdujące pokrycia w planie wydatków budżetu na 2015 rok i obciążające wydatki budżetów przyszłych lat w wysokości 4 000 000 zł.

§ 15. Upoważnia się Burmistrza do:

1) zaciągania kredytu i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 2 000 000 zł;

2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wynagrodzeń ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych;

3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy;

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 16. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej Pniewy


mgr inż. Krzysztof Matuszak


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik1.pdf


Załącznik Nr 1a do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik1a.pdf


Załącznik Nr 1b do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik1b.pdf


Załącznik Nr 1c do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik1c.pdf


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik2.pdf


Załącznik Nr 2a do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik2a.pdf


Załącznik Nr 2b do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik2b.pdf


Załącznik Nr 2c do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik2c.pdf


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik3.pdf


Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik4.pdf


Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik5.pdf


Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik6.pdf


Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik7.pdf


Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik8.pdf


Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik9.pdf


Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr II/18/14
Rady Miejskiej Pniewy
z dnia 18 grudnia 2014 r.
Zalacznik10.pdf


Uzasadnienie

Zmiany między projektem uchwały budżetowej a uchwałą budżetową na 2015 rok.

Zaplanowane w projekcie uchwały budżetowej na 2015 rok wydatki związane z inkasem
w rozdziale 75095 "Pozostała działalność" przeniesiono do rozdziału 75023 "Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)".

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00