Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 7513

Uchwała nr XXVIII/229/13 Rady Gminy Chodzież

z dnia 27 grudnia 2013r.

w sprawie uchwały budżetowej gminy Chodzież na rok 2014 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2013 r., poz. 594, zm. poz. 645.)

Rada Gminy Chodzież uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na rok 2014 w wysokości: 15.672.885 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie: 15.167.377 zł

- dochody majątkowe w wysokości: 505.508 zł

2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na rok 2014 w wysokości: 16.762.492 zł, z tego:

a) wydatki bieżące w wysokości: 12.998.773 zł

b) wydatki majątkowe w wysokości: 3.763.719 zł

2. Wydatki budżetu określa załącznik Nr 2 do uchwały.

3. Wydatki na zadania inwestycyjne określa załącznik Nr 4.

§ 3. 1. Ustala się deficyt budżetu gminy w kwocie: 1.089.607 zł, sfinansowany przychodami z tytułu kredytów i pożyczek krajowych.

2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 3.

§ 4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami w 2014 r., w wysokości: 2.240.557 zł oraz wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami w 2014 r. w wysokości: 2.240.557 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 5. Ustala się dochody na związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej odprowadzane do budżetu państwa w wysokości 40.300 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 6. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 7. Ustala się planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego w 2014 r., zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 8. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w wysokości: 60.900 zł

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii, w wysokości: 60.900 zł

3. Dochody i wydatki, o których mowa w ust. 1 i 2 określa załącznik Nr 9.

§ 9. 1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Wyodrębnia się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego w podziale na poszczególne sołectwa, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 10. Ustala się dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust 4-6 ustawy
Prawo ochrony środowiska i przeznacza się je w całości na finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400 ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w warunkach określonych w art. 403 ust. 2 zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 11. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości: 37.791 zł

2) celowe w wysokości: 64.500 zł, z tego:

- na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 34.500 zł

- na realizację zadań z zakresu oświaty 30.000 zł

§ 12. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, w kwocie: 1.500.000 zł.

§ 13. Upoważnia się Wójta do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku do wysokości: 1.500.000 zł

2) dokonywania zmian w budżecie w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych;

3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXVIII/229/13
Rady Gminy Chodzież
z dnia 27 grudnia 2013 r.
Zalacznik11.pdf


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XXVIII/229/13

Rady Gminy Chodzież

z dnia 27 grudnia 2013 r.

w sprawie uchwały budżetowej gminy Chodzież na rok 2014 rok

Budżet Gminy Chodzież został opracowany między innymi w oparciu o wskaźniki i wielkości przyjęte do opracowania budżetu państwa przekazane gminom pismem Ministra Finansów nr ST3/4820/10/2013 z dnia 10 października 2013 roku przesłanym wraz z zawiadomieniem o wielkościach subwencji ogólnej z podziałem na część wyrównawczą, równoważącą i oświatową oraz planowany udział gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2014.

Roczna planowana kwota subwencji ogólnej na 2014 rok dla Gminy Chodzież wynosi:

- część oświatowa 3.094.067 zł

- część wyrównawcza 1.044.198 zł

O kwota podstawowa 0 zł

O kwota uzupełniająca 1.044.198 zł

- część równoważąca 7.602 zł

Planowana kwota udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2014 rok wynosi: 2.861.215 zł.

Do budżetu gminy przyjęto także dotacje celowe:

- zgodnie z otrzymanym pismem Wojewody Wielkopolskiego nr FB.I-3110.7.2013.3 z dnia 18 października 2013 roku - na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej w kwocie: 2.239.597 zł oraz przekazane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie: 155.226 zł;

- zgodnie z otrzymanym pismem z Krajowego Biura Wyborczego nr DPL 3101-19/13 z dnia 21 października 2013 roku - na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej w kwocie: 960 zł.

W budżecie gminy zaplanowane zostały także dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie: 40.300 zł.

Łączne dochody budżetu gminy zamykają się kwotą: 15.672.885 zł

Łącznie wydatki zaplanowano w kwocie: 16.762.492 zł

Deficyt budżetowy wynosi: 1.089.607 zł

Łącznie przychody zaplanowano w kwocie: 2.000.000 zł, w tym:

- pożyczki i kredyty na rynku krajowym 1.500.000 zł

- przelewy z rachunku lokat 500.000 zł;

Łącznie rozchody zaplanowano w kwocie: 910.393 zł, w tym:

- spłata otrzymanych kredytów i pożyczek 910.393 zł

Wielkość planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek jest wielkością prognozowaną, ponieważ w ciągu roku zawsze deficyt ulega zmianie, czy to w związku z przyznaniem dodatkowych środków spoza budżetu, czy też zwiększeniem w ciągu roku wpływów nieprzewidzianych z tytułu dochodów własnych gminy.

Gmina Chodzież w roku 2013 wystąpiła z wnioskiem o dofinansowanie realizacji zadania pn: "Nietuszkowo - budowa drogi" w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Szacowana kwota dofinansowania to: 894.754 zł.

Do dofinansowania, z działania Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w ramach PROW, zostanie zgłoszone również przedsięwzięcie pn. "Strzelce - budowa boiska wielofunkcyjnego". Szacowana kwota dofinansowania to ok.: 240.000 zł.

W dniu 29 marca 2013 roku Rada Gminy Chodzież podjęła uchwałę Nr XIX/145/13 w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2014 środków stanowiących fundusz sołecki. W projekcie budżetu zaplanowano środki w wysokości: 198.137 zł na przedsięwzięcia realizowane przez 11 sołectw.

Wydatki rzeczowe w projekcie zaplanowano przyjmując wskaźnik wzrostu - średnio o 2%, ograniczono koszty (do niezbędnego) na zakup wyposażenia oraz remonty.

W projekcie budżetu na rok 2014 przewiduje się wzrost wynagrodzeń średnio o stopień inflacji. Plan przewiduje jeden wakat dla pracownika gospodarczego, wypłatę nagród jubileuszowych oraz odpraw.

Przy kalkulacji wydatków budżetowych z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i na Fundusz Pracy zakłada się, że wysokość składek na ubezpieczenie społeczne wyniesie: emerytalne 9,76%, rentowe 6,5%, wypadkowe - w zależności od kategorii ryzyka dla grupy działalności, na poziomie 2013 roku, składki na Fundusz Pracy - 2,45%.

Za podstawę naliczenia ZFŚS przyjęto się stawkę odpisu podstawowego:

- dla pracowników niebędących nauczycielami w wysokości: 1.093,93 zł,

- dla emerytów i rencistów niebędących nauczycielami w wysokości: 182,32 zł,

- dla nauczycieli w wysokości: 2.879,91 zł.

Stawka odpisu zostanie zweryfikowana, zgodnie z przepisami prawa, po obwieszczeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w 2013 roku i w drugim półroczu 2013 roku (w przypadku odpisu dla pracowników niebędących nauczycielami) oraz po uchwaleniu ustawy budżetowej na 2014 rok (w przypadku odpisu dla nauczycieli) i wyliczeniu faktycznie pobranych emerytur i rent (przez nauczycieli emerytów i rencistów).

Wielkości w projekcie budżetu przedstawiają się następująco:

DZIAŁ 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Dochody w tym dziale to wpływy uzyskiwane z tytułu czynszu dzierżawnego za dzierżawę obwodów łowieckich polnych wydzierżawionych przez Starostę Chodzieskiego za rok łowiecki 2014/2015, w kwocie: 6.850 zł oraz ze zbycia działek wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości, przeznaczonych na cele rolne, położone w obrębie wsi Nietuszkowo: 5.000 zł (Uchwała nr XXV/208/13 z 25-10-2013).

Po stronie wydatków natomiast zostały zaplanowane środki dotacji celowej w wysokości: 5.000 zł na dofinansowanie zadań z prawa wodnego (konserwacja rowów), w związku z podjętą uchwałą nr IV/27/11 Rady Gminy Chodzież w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla spółki wodnej działającej na terenie gminy, środki na podwyższenie kapitału Miejskich Wodociągów i Kanalizacji z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie zadań inwestycyjnych, które nie zostały ujęte w Wieloletnim Planie Rozbudowy i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych, w kwocie: 200.000 zł, zadanie majątkowe pn.: "Rataje, os. Wichrowe Wzgórze - budowa odwodnienia drogi" w kwocie: 110.000 zł oraz w wysokości: 17.000 zł na wpłaty na rzecz Izb Rolniczych w wysokości 2% odpisu od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze działania izby (ustawa z 14.12.1995 r. o izbach rolniczych) w roku 2014.

DZIAŁ 600 - Transport i łączność

Planowane wpływy dotyczą dofinansowania realizacji zadania pn.: "Nietuszkowo - budowa drogi" zgodnie z podpisanymi umowami partnerskimi z 2013 r., w kwocie: 191.000 zł (w tym pomoc finansowa z Powiatu Chodzieskiego w kwocie: 5.000 zł).

Wydatki w tym dziale obejmują realizację zadania własnego gminy dotyczącego zaspakajania potrzeb mieszkańców Gminy Chodzież w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, wydatki obejmują zakup usług transportowych w Miejskim Zakładzie Komunikacji Spółka z o.o.

Zaplanowane wydatki w kwocie: 3.202.825 zł, to przede wszystkim środki przeznaczone na utrzymanie i budowę dróg gminnych.

- środki w kwocie 363.900 zł planuje się przeznaczyć na wydatki związane z utrzymaniem dróg gminnych, w tym m.in.: środki za prace przy remontach i utrzymaniu dróg (umowa zlecenia), na zakup soli, żwiru, piasku, znaków drogowych; bieżącymi remontami nawierzchni dróg, chodników, remontami przystanków (środki z opłat od przewoźników - 1.000 zł); usługami w zakresie utrzymania dróg (w tym zimowe utrzymanie dróg), pielęgnacja poboczy, itp.;

- środki w kwocie: 2.838.925 zł, to zaplanowane wydatki majątkowe dotyczące zadań pn.:

O "Nietuszkowo - budowa drogi" 1.900.000 zł

Na zaplanowane zadnie został złożony wniosek o dofinansowanie w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych".

O "Rataje, os. Zielone Wzgórze - budowa drogi (dz. 402)" 200.000 zł

O "Stróżewo - droga dojazdowa do pól" 630.000 zł

Istnieje możliwość dofinansowania realizacji zadania z Samorządu Województwa.

O "Stróżewo - parking przy świetlicy wiejskiej" 3.000 zł

Zadanie jest realizowane w ramach funduszu sołeckiego.

O "Strzelce - budowa drogi (dz. 1/7 k/Zakładu Rolnego) 80.000 zł

O "Zacharzyn - ułożenie kostki polbrukowej przy placu zabaw" 25.925 zł

Zadanie jest realizowane w ramach funduszu sołeckiego.

DZIAŁ 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Dochody w tym dziale stanowią m.in. wpływy ze sprzedaży, opłaty za użytkowanie wieczyste, wpływy z najmu mienia komunalnego oraz z tytułu ograniczonego prawa rzeczowego - służebności przesyłu, w łącznej kwocie: 250.957 zł, w tym:

- wpływy z opłat za użytkowanie wieczyste - 4.322 zł, obecnie opłata ta dotyczy 14 działek. Opłaty ustalane są wg stawki % od ceny nieruchomości określonej w oparciu o wartość gruntu (na podstawie wyceny rzeczoznawcy). Wysokość stawek procentowych jest uzależniona od określonego w umowie celu, na jaki nieruchomość została oddana. Planowany dochód jest wyższy od wpływów z 2013 r. w związku z aktualizacją dotychczasowych opłat rocznych. (powyższe regulują przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21.08.1997 r.)

- wpływy z dzierżawy m.in. lokali użytkowych, mieszkalnych, gruntów wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości - 66.417 zł, planowane kwoty wynikają z zawartych umów z najemcami (dzierżawcami) oraz są zgodne z:

· Zarządzeniem Nr 193/2012 Wójta Gminy Chodzież z dnia 17 sierpnia 2012 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek czynszu za lokale mieszkalne oraz lokale socjalne (stawka czynszu została ustalona za 1 m2powierzchni użytkowej);

· Uchwałą Nr IX/66/12 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 7 września 2012 roku w sprawie zasad najmu oraz ustalania opłat za lokale użytkowe (stawka czynszu została ustalona za 1 m2powierzchni użytkowej - waloryzacja następować będzie corocznie po opublikowaniu wskaźnika inflacji);

· Uchwałą Nr VI/37/2000 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 17 sierpnia 2000 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek za dzierżawę gruntów wchodzących w skład mienia komunalnego na terenie gminy Chodzież;

- wpływy ze sprzedaży lokali mieszkalnych, działek budowlanych - 162.500 zł oraz spłaty rat za zbyte w latach poprzednich nieruchomości wchodzące w skład gminnego zasobu nieruchomości - 13.618 zł (planowane wartości wynikają z podpisanych umów notarialnych). Planowane do sprzedaży nieruchomości wynikają z podjętych uchwał Rady Gminy Chodzież (Uchwała nr XXIII/176/13 z 26-07-2013; nr XVIII/131/13 z 22-03-2013; nr XVI/111/13 z 30-01-2013; XXIII/174/13 z 26-07-2013) oraz przygotowywanych dokumentów do podjęcia uchwał w sprawie zbycia działek (lokali) wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomościami - w roku 2014 planuje się zbyć: lokale mieszkalne w Milczu i Kamionce; budynek gospodarczy w Kamionce oraz działki budowlane w Ratajach, Nietuszkowie i Zacharzynie;

- odsetki, tj. oprocentowanie w przypadku rozłożenia na raty kwot za zbyte w poprzednich latach nieruchomości: 1.600 zł, oprocentowanie ustalane jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami - do wyliczenia planowanej kwoty przyjęto obowiązujące od dnia 4 lipca 2013 r. oprocentowanie w wysokości 2,75% - stopa redyskonta weksli.

- wpływy z różnych dochodów - planowany jest wpływ środków w wysokości: 2.500 zł, z tytułu ustanowienia ograniczonego prawa rzeczowego - służebności przesyłu polegającej na korzystaniu przez przedsiębiorców z gruntów wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości na których wykonane zostaną inwestycje w zakresie rozbudowy sieci energetycznej, telekomunikacyjnej oraz gazowej.

Zaplanowane wydatki w kwocie: 120.400 zł, to przede wszystkim:

- środki na utrzymanie (m.in. media, przeglądy) oraz bieżące naprawy budynków gminnych - 63.400 zł

- koszty związane z przygotowaniem do sprzedaży poszczególnych części mienia komunalnego, wyceny nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, komunikaty w prasie dotyczące zbycia nieruchomości gminnych, koszty umów notarialnych, itp. - 20.000 zł;

- koszty dotyczące wykonania operatów szacunkowych niezbędnych do wydania decyzji o opłatach adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z budową infrastruktury technicznej - 6.000 zł;

- wydatki związane z wypłatą odszkodowań z tytułu przejęcia z mocy ustawy o gospodarce nieruchomościami działek gruntu wydzielonych pod drogi publiczne - gminne - 3.000 zł;

- wydatki związane z uiszczeniem opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego gruntów Skarbu Państwa w związku z zawartymi - pomiędzy gminą a przedsiębiorstwem państwowym PKP SA - umowami w sprawie nieodpłatnego nabycia prawa użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowych w Milczu, Strzelcach, Zacharzynie, Konstantynowie, Ratajach, i na terenie Miasta Chodzieży - 10.000 zł;

- wydatki związane z uiszczeniem opłat sądowych, w oparciu o ustawę z dnia 28 lipca 2005 roku o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, m.in. do wniosków o sporządzenie odpisów ksiąg wieczystych mienia gminnego - 3.000 zł;

- wydatki na zakupy inwestycyjne związane z wykupem gruntów - planowany wydatek związany jest z wykupem gruntu przy budynku UG - 15.000 zł.

DZIAŁ 710 - Działalność usługowa

Dochody w tym dziale to wpływy z tytułu administrowania cmentarzem komunalnym (tzw. pokładne) 2.400 zł. Wysokość zaplanowanych środków została ustalona na poziomie wykonania z roku 2012, stawki opłaty za miejsca pogrzebowe zostały ustalone na podstawie Zarządzenia Nr 159/2012 Wójta Gminy Chodzież z dnia 23 kwietnia 2012 roku w sprawie ustalenia opłat cmentarnych na cmentarzach komunalnych na terenie gminy Chodzież oraz korzystanie z domu pogrzebowego w Stróżewie i Milczu.

W wydatkach zaplanowano kwotę 75.200 zł z przeznaczeniem na:

- wypłatę wynagrodzeń członkom gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej za udział w pracach komisji - wypłata następować będzie po uzyskaniu opinii w sprawach planowania przestrzennego; za opracowanie prognozy dokumentacji wymaganej przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, np. prognoza skutków finansowych uchwalenia planu oraz opracowania ekofizjograficzne - 6.000 zł;

- sporządzenie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego (tereny przejęte od PKP oraz teren w Studzieńcu) oraz opracowanie dokumentacji w sprawie oceny aktualności planów miejscowych i studium zgodnie z przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (raz w okresie kadencji) - 40.000 zł;

- koszty dotyczące wykonania czynności geodezyjnych - podziały nieruchomości stanowiących własność gminy (tereny w Ratajach, Zacharzynie, przewidziane do zbycia i oddania w trwały zarząd), wznowienie granic działek, sporządzenie dokumentacji (wykazy zmian ewidencyjnych). - 20.000 zł;

- koszty utrzymania cmentarzy gminnych (m.in.: wywóz nieczystości, zakup farb, przycinanie drzew i krzewów) w wysokości 9.200 zł.

DZIAŁ 750 - Administracja publiczna

Zaplanowane w tym dziale dochody stanowią:

O dotację celową przeznaczoną na realizację zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich - związanych z ewidencją ludności, w kwocie 52.015 zł

Do planu przyjęto wielkość zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego nr FB.I-3110.7.2013.3 z dnia 18 października 2013 roku.

O wpływy z usług, m.in. usługi ksero, usługi pocztowe, w kwocie 5.200 zł;

Zaplanowane w tym dziale wydatki to głównie środki przeznaczone na funkcjonowanie rady gminy oraz urzędu.

Na wydatki związane z funkcjonowaniem rady zaplanowano kwotę 115.476 zł, z przeznaczeniem m.in. na: wypłatę diet dla radnych, koszty podróży służbowych oraz wydatki na szkolenia, zakup materiałów i wyposażenia itp. Środki na wypłatę diet dla radnych zostały zaplanowane zgodnie z podjętą Uchwałą Nr XIV/83/10 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych Rady Gminy w Chodzieży - wysokość diet uzależniona jest od wielkości minimalnego wynagrodzenia.

Na wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu zaplanowano kwotę 2.180.924 zł, w tym m.in. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, energia, zakup usług remontowych, zdrowotnych, telekomunikacyjnych, pocztowych, zakup materiałów biurowych, papierniczych, środków czystości, akcesoriów komputerowych, aktualizację programów komputerowych, kosztów ubezpieczenia majątku, koszty szkoleń pracowników, podróży służbowych, itp. W kwocie zaplanowanej na wynagrodzenia i pochodne ujęto również koszty związane z przewidywanym zatrudnieniem osób w ramach prac publicznych i interwencyjnych (8 osób na 6 m-cy = 80.640 zł) oraz środki na wypłatę nagród jubileuszowych, odpraw a także jeden wakat.

W dziale tym zaplanowano również wydatki na promocję Gminy w kwocie: 65.150 zł, z przeznaczeniem na zakup i wykonanie materiałów promocyjnych m.in. zakup namiotów (wydatek finansowany z funduszu sołeckiego sołectwa Stróżewo, Oleśnica i Strzelce - 11.750 zł), zakup artykułów promocyjnych (torby papierowe, bawełniane, teczki z nadrukiem, itp.), wykonanie kalendarzy, folderów, umieszczenie informacji promocyjnych, itp..

Wydatki zaplanowane w ramach pozostałej działalności, w kwocie 60.760 zł, obejmują koszty wypłaty diet dla sołtysów (miesięczna dieta: z tytułu pełnionych przez nich funkcji: 19.800 zł, dieta za udział w posiedzeniu sesji rady gminy: 3.960 zł). Planowane środki wynikają z podjętej Uchwały Nr I/7/05 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 25 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia diet dla sołtysów oraz Uchwały Nr IV/29/06 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 20 września 2006 roku w sprawie ustalenia diet dla sołtysów - wysokość diet uzależniona jest od wielkości diety z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.

W dziale tym została zaplanowana także kwota wydatków w wysokości: 37.000 zł, na inkaso dla sołtysów (planowana kwota ustalana jest na podstawie: Uchwały Nr IV/38/07 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i opłat od posiadania psów w drodze inkasa oraz za dostarczenie decyzji podatkowych a także Uchwały Nr XXII/164/13 Rady Gminy Chodzież z dnia 18 czerwca 2013 roku w sprawie poboru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w drodze inkasa oraz wyznaczenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso).

Środki na pokrycie kosztów związanych z poborem podatków i opłat m.in. koszty zakupu druków, koszty komornicze oraz sądowe zostały zaplanowane w rozdziale 75023.

DZIAŁ 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Dochody zaplanowane w tym dziale to dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie przekazana z Krajowego Biura Wyborczego na zadania zlecone związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców w 2014 roku w kwocie: 960 zł.

Wydatki stanowią koszty związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców (960 zł), w tym m.in.: wynagrodzenie bezosobowe oraz zakup materiałów biurowych.

DZIAŁ 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Dochody w tym dziale nie występują.

Zaplanowane wydatki w wysokości: 161.896 zł, związane są m.in.:

- ze współfinansowaniem organizacji turnieju wiedzy prewencyjnej (zakup nagród dla uczestników) 1.000 zł - wydatek planowany corocznie w niezmienionej wysokości;

- z wyposażeniem, utrzymaniem, wyszkoleniem i zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, w kwocie: 156.896 zł, w tym m. in. na:

O wypłatę ekwiwalentów pieniężnych dla członków OSP uczestniczących w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez PSP (art.28 ust 3 ustawy z dnia 24.08.1991 roku o ochronie przeciwpożarowej): 4.000 zł;

O pozostałe koszty związane z utrzymaniem OSP, tj. m.in.: koszty energii, zatrudnienia w ramach umowy zlecenia konserwatorów sprzętu, koszty badań lekarskich, ubezpieczenia druhów oraz samochodów: 38.896 zł.

O dotacje dla OSP na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego ciężkiego dla OSP w Milczu: 114.000 zł;

Gmina posiada trzy jednostki OSP w Milczu, Stróżewie i Zacharzynie.

W rozdziale 75412 zaplanowany został również wydatek związany z

- przeprowadzaniem ćwiczeń oraz wyposażeniem magazynu, w związku z realizacją zadania z zakresu obrony cywilnej: 4.000 zł;

- realizacją zadania w zakresie zarządzania kryzysowego, w związku z koniecznością utrzymania komunikacji - opłacenie usług telefonii komórkowej: 1.600 zł.

DZIAŁ 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od

innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

W dziale tym znajdują się wpływy z podatków i opłat lokalnych pobieranych od podatników z terenu gminy oraz udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.

Na etapie prac nad projektem na rok 2014 Rada Gminy nie podjęta uchwały w sprawie obniżenia ceny 1q żyta oraz ceny 1m3 drewna.

Prognozując wpływy z tytułu podatku rolnego przyjęto stawkę ogłoszoną w komunikacie prezesa GUS z dnia 21 października 2013 r. tj. 69,28 za 1dt oraz jako podstawę opodatkowania stan z dnia 30-09-2013 r.

Prognozując wpływy z tytułu podatku leśnego przyjęto stawkę ogłoszoną w komunikacie prezesa GUS z dnia 21 października 2013 r. tj. 171,05 za 1m3 oraz jako podstawę opodatkowania stan z dnia 30-09-2013 r.

W przypadku stawek podatku od środków transportowych Rady Gminy Chodzież podjęła Uchwałę Nr XXV/207/13 z dnia 25-10-2013 r.- prognozując wpływy na rok 2014 przyjęto nowe stawki oraz podstawę opodatkowania wg stanu na dzień 30-09-2013 r..

Rada Gminy Chodzież Uchwałą Nr XXIV/189/13 w dniu 20-09-2013 uchwaliła stawki podatku od nieruchomości - prognozując wpływy przyjęto nowe stawki oraz jako podstawę opodatkowania stan z 30-09-2013 r. Dane mogą ulec zmianie po dokonaniu wymiaru podatków na rok 2014.

Dochody od osób prawnych z tytułu podatków i opłat lokalnych oszacowano w wysokości: 2.631.000 zł, w tym odsetki w kwocie: 5.000 zł. Dochody od osób fizycznych z tytułu podatków i opłat lokalnych oszacowano w wysokości: 2.213.220 zł, w tym odsetki w kwocie: 25.000 zł.

W dziale tym zaplanowano również wpływy z opłat stanowiących dochód gminy, a mianowicie:

O wpływy z opłaty skarbowej - 9.415 zł

O wpływy z opłaty eksploatacyjnej - 4.000 zł - wpływy uzależnione są od wielkości wydobycia;

O wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu - 60.900 zł (zaplanowane środki zostały skalkulowane w oparciu o przepisy Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi);

O wpływy z innych opłat - 395.440 zł, tj.: opłata adiacencka (3.240 zł) - ustalana na podstawie Ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz Uchwały Nr VI/40/05 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 28 września 2005 roku w sprawie ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej wybudowaniem infrastruktury technicznej; wpływy za zajęcie pasa drogowego (5.000 zł) - wysokość stawek została ustalona na podstawie Uchwały Nr IV/26/04 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 28 czerwca 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych oraz Zarządzenia Nr 264/2009 Wójta Gminy Chodzież z dnia 14 września 2009 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych na terenie Gminy Chodzież; wpływy środków za korzystanie z przystanków autobusowych (opłaty od przewoźników) - w kwocie: 3.600 zł (środki zostaną przeznaczona na remonty i konserwację przystanków autobusowych) zgodnie z podjętą uchwałą nr XII/87/11 Rady Gminy Chodzież z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Chodzież oraz wpływy z tytułu opłaty "śmieciowej" w kwocie: 383.600 zł (wartość przyjęto uwzględniając złożone deklaracje, przy założeniu 30% zaległości).

Ponadto w dziale tym mieszczą się udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych, w łącznej kwocie: 2.881.215 zł.

DZIAŁ 757 - Obsługa długu publicznego

W dziale tym planuje się wydatki w kwocie: 196.850 zł, związane z obsługą długu publicznego, tj. odsetki od zaciągniętych i planowanych do pobrania kredytów i pożyczek na sfinansowanie inwestycji gminnych. Przy kalkulacji wielkości planowanych odsetek do zapłaty przyjęto oprocentowanie kredytów w bankach komercyjnych w wysokości 5% rocznie oraz pożyczek 3,2%.

DZIAŁ 758 - Różne rozliczenia

Zaplanowane dochody stanowią subwencje przekazywane przez Ministerstwo Finansów z podziałem na części:

- część oświatowa 3.094.067 zł

- część wyrównawcza 1.044.198 zł

O kwota podstawowa 0 zł

O kwota uzupełniająca 1.044.198 zł

- część równoważąca 7.602 zł

Ponadto w dziale tym występują odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych w kwocie: 114.500 zł oraz wpływy z różnych dochodów tj. wynagrodzenie dla płatnika zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych (1.088 zł).

Zaplanowane wydatki w wysokości: 102.291 zł to: rezerwa ogólna w kwocie: 37.791 zł oraz rezerwy celowe na: realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego, w kwocie: 34.500 zł; oraz na realizację zadań z zakresu oświaty, w kwocie: 30.000 zł.

DZIAŁ 801 - Oświata i wychowanie

Zaplanowane dochody w tym dziale to wpływy: ze zwrotu kosztów utrzymania porządku w budynku wspólnoty (3.000 zł), z opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola - 19.000 zł (na podstawie Uchwały Nr XXV/202/13 Rady Gminy Chodzież z dnia 25 października 2013 roku) oraz wyżywienie dzieci w wysokości: 60.000 zł, z tytułu pomocy finansowej udzielanej z powiatu chodzieskiego z przeznaczeniem na dowozy uczniów do gimnazjum w Ratajach w wysokości: 73.800 zł (zgodnie z porozumieniem z dnia 23 czerwca 2005 r., ze zmianami).

Środki zaplanowane w tym dziale zostały przeznaczone na wydatki związane z:

- utrzymaniem szkół podstawowych, w kwocie: 3.209.315 zł

- utrzymaniem oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, w kwocie: 385.084 zł

- utrzymaniem przedszkoli, w kwocie: 558.691 zł

- innymi formami wychowania przedszkolnego, w kwocie: 193.474 zł

- dotacją celową dla powiatu na bieżące remonty w ZLG w Ratajach w roku 2013 (zgodnie z porozumieniem z dnia 23 czerwca 2005 roku), w kwocie: 8.209 zł

- dowożeniem uczniów do szkół, w kwocie: 341.514 zł

- dokształcaniem i doskonaleniem nauczycieli, w kwocie: 21.815 zł

- funkcjonowaniem stołówek szkolnych i przedszkolnych 149.375 zł

Autopoprawką wprowadzono zmiany w wydatkach związanych z:

- utrzymaniem szkół podstawowych, kwota po zmianach wynosi: 3.307.129 zł

- dowożeniem uczniów do szkół, kwota po zmianach wynosi: 243.700 zł

DZIAŁ 851 - Ochrona zdrowia

Wydatki w tym dziale obejmują koszty związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii w kwocie 60.900 zł, w tym m.in. na zakup materiałów i wyposażenia, profilaktyczną działalność edukacyjną, bieżące funkcjonowanie świetlic terapeutycznych, koszty działalności komisji oraz inne tego typu wydatki. Wysokość wydatków uzależniona jest od poziomu wpływów z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Środki niewykorzystane w roku 2013 na ten cel zostaną wprowadzone do budżetu po ich całkowitym rozliczeniu. Zaplanowane środki zgodne są z Uchwałą Nr XXVI/213/13 Rady Gminy Chodzież z dnia 8 listopada 2013 roku w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2014 rok oraz Uchwałą Nr XXVI/212/13 Rady Gminy Chodzież z dnia 8 listopada 2013 roku w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Chodzież na lata 2014-2020.

DZIAŁ 852 - Pomoc społeczna

Środki zaplanowane w tym dziale stanowią głównie dotacje - zgodnie z otrzymanym pismem Wojewody Wielkopolskiego nr FB.I-3110.7.2013.3 z dnia 18 października 2013 roku - na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej w kwocie: 2.187.582 zł oraz przekazane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie: 155.226 zł; do projektu budżetu przyjęto również wpływy z tytułu dochodów należnych jst z dochodów budżetu państwa w kwocie: 8.060 zł (tj. 20% od wielkości planowanych wpływów z tytułu dochodów związanych z realizacją zadań zleconych), świadczeń z funduszu alimentacyjnego z innych gmin (3.000 zł), wpływy niesłusznie pobranych świadczeń rodzinnych i odsetek, które zostaną zwrócone do WUW oraz wydatki na zadania zlecone a także zadania własne gmin z zakresu pomocy społecznej.

Wydatki te realizowane są w szczególności przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. W dziale tym zostały zaplanowane środki na opłacenie pobytu 4 dzieci już umieszczonych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz 4 dzieci planowanych do umieszczenia w kwocie: 61.320 zł oraz 4 dzieci w rodzinach zastępczych w kwocie: 7.020 zł (zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 -06- 2011 r.)

Zaplanowano również środki na skierowanie i opłacenie pobytu dla 3 osób w domu pomocy społecznej, w kwocie: 76.400 zł.

Zaplanowane środki w wysokości: 17.980 zł związane są z ponoszeniem kosztów wynikających z przyjętego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych na lata 2012-2020 (zgodnie z uchwałą Nr VI/47/12 z 29-05-2012 r. ze zm.).

Środki w kwocie: 8.400 zł dotyczą realizacji zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie (koszty usług świadczonych przez psychologa, art.. biurowe, szkolenia, usługi pocztowe);

Środki w kwocie: 21.535 zł r. zaplanowano na pokrycie kosztów zatrudnienia asystenta rodziny - 0,5 etatu oraz szkolenia i podróże służbowe (zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 -06- 2011 r.).

Wydatki na wypłatę świadczeń rodzinnych zaplanowano w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację zadań zleconych, w kwocie: 2.171.090 zł, w tym mieszczą się koszty obsługi świadczeń rodzinnych w wysokości 3%, tj. 65.133 zł, zasiłki rodzinne z dodatkami i fundusz alimentacyjny - 2.055.957 zł oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe od świadczeń - 50.000 zł.

Wydatki na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne zaplanowano w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację zadań zleconych, w kwocie: 16.492 zł - od wypłaconych świadczeń rodzinnych; w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację własnych zadań, w kwocie: 9.481 zł - od wypłaconych zasiłków stałych.

Wydatki na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe zaplanowano w kwocie: 107.585 zł, tj. w wysokości dotacji celowej z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin - 22.333 zł oraz środków własnych gminy - 85.252 zł. Zabezpieczono środki na wypłatę zasiłków celowych wysokości: 79.052 zł oraz zasiłków okresowych w wysokości: 27.333 zł a także w kwocie: 1.200 zł na opłacenie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe za osobę rezygnującą z pracy w związku z koniecznością opieki nad chorym członkiem rodziny (planuje się pomoc dla 1 osoby).

Wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych zaplanowano w wysokości: 100.000 zł.

Środki na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze zaplanowano (zasiłki stałe) w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację własnych zadań, w kwocie: 83.155 zł.

Wydatki na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej zaplanowano w kwocie 413.393 zł, tj. w wysokości dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadań własnych bieżących gmin - 40.257 zł i środków własnych gminy - 373.136 zł.

Zaplanowane wydatki dotyczą m.in. wynagrodzeń i pochodnych, zakupu materiałów biurowych, podróży służbowych, kosztów szkolenia pracowników, itp..

Na wydatki w zakresie usług opiekuńczych zaplanowano kwotę: 20.424 zł, w tym wynagrodzenie osób świadczących usługi opiekuńcze wraz z pochodnymi.

Wydatki zaplanowane w ramach pozostałej działalności dotyczą:

- opłacenia posiłków dla dzieci (139 osób) w szkołach, w wysokości: 52.000 zł;

DZIAŁ 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Zaplanowane wydatki dotyczą udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Chodzieskiemu na stypendia za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe dla uczniów Gminy Chodzież uczących się w gimnazjum w ZSL-G w Ratajach, w kwocie: 5.000 zł (zgodnie z Uchwałą Nr XXV/203/13 Rady Gminy Chodzież z dnia 25 października 2013 roku) oraz środki na wypłatę stypendiów dla uczniów za szczególne osiągnięcia w nauce z w roku szkolnym 2013-2014 (12.800 zł) a także wypłatę stypendium za osiągnięcia sportowe w kwocie: 7.200,00 zł.

DZIAŁ 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dochody w tym dziale zostały zaplanowane w kwocie: 138.890 zł. Wpływy te stanowią:

- wpływy z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska, w wysokości 4.000 zł;

- dochody z opłaty produktowej przekazywanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska (wysokość uzależniona jest od ilości odpadów opakowaniowych przekazanych do odzysku i recyklingu), w kwocie: 1.500 zł;

- wsparcie finansowe ze środków Funduszu Dopłat na pokrycie części kosztów przedsięwzięcia, które zostało zrealizowane w roku 2013. Zadanie dotyczyło prac związanych ze zmianą sposobu użytkowania wraz z remontem świetlicy wiejskiej w miejscowości Milcz, w wyniku których powstały 4 lokale socjalne, w kwocie: 133.390 zł (zgodnie z umową BS13-00270 z dnia 5 lutego 2013 roku).

Wydatki natomiast zaplanowano w wysokości: 964.500 zł, w tym na:

- gospodarkę ściekową - w kwocie: 100.000 zł, z przeznaczeniem na dopłaty do spółki wodociągowej;

- gospodarkę odpadami - w kwocie: 420.000 zł, z przeznaczeniem na realizację Gminnego Programu usuwania azbestu (40.000 zł) oraz koszty wywozu odpadów komunalnych z terenu gminy - 380.000 zł (kwota obejmuje planowane koszty wywozu w II półroczu 2013 r.);

- oczyszczanie miast i wsi - w kwocie: 134.700 zł, z przeznaczeniem m.in. na:

· zakup paliwa i części do naprawy samochodu, konserwacje, przeglądy i zakup sprzętu, itp. (39.200 zł);

· wydatki związane z ochroną środowiska - zakup m.in. worków na odpady komunalne segregowane, materiałów i wyposażenia w celu przeprowadzenia akcji sprzątania świata itp., w kwocie: 2.500 zł

· wykonanie zadaszenia boksów w utworzonym punkcie selektywnego gromadzenia odpadów w Kamionce - 50.000 zł;

· wydatki związane z utrzymaniem wysypiska, tj. monitoring zamkniętego składowiska (13.000 zł);

W ramach zaplanowanych środków przewiduje się również dotację na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska - budowę przydomowych oczyszczalni - 30.000 zł (zgodnie z Uchwałą III/19/11 Rady Gminy w Chodzieży w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na realizację zadań własnych Gminy wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska);

- utrzymanie zieleni na terenie gminy Chodzież, w wysokości 31.914 zł, tj. zakup sadzonek drzew i krzewów, prac związanych z uporządkowaniem terenów zielonych (w tym: wydatki z planowanych wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska - 4.000 zł oraz środki funduszu sołeckiego sołectwa Nietuszkowo w kwocie: 1.914 zł)

- oświetlenie ulic, placów i dróg - w kwocie: 227.886 zł, w tym koszty energii elektrycznej 130.000 zł, zakup lamp, konserwacja, przeglądy oświetlenia oraz wymiana lamp, naprawa uszkodzeń (56.000 zł). W rozdziale 90015 zaplanowane zostały również wydatki majątkowe związane z budową oświetlenia drogowego w kwocie: 41.886 zł, w tym na zadania w ramach funduszu sołeckiego w kwocie: 17.886 zł (sołectwo Konstantynowo: 11.886 zł, sołectwo Podanin: 6.000 zł);

- pozostałą działalność - w kwocie: 50.000 zł, zaplanowane środki dotyczą kosztów związanych z zapewnieniem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiem bezdomności zwierząt - 50.000 zł.

DZIAŁ 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Zaplanowane dochody z tym dziale w kwocie: 28.000 zł, to wpływy z najmu sali w GOK w Ratajach, świetlic w Stróżewie, Milczu i Strzelcach (20.000 zł) oraz środki dotacji celowej otrzymane z powiatu na organizację dożynek powiatowych (8.000 zł).

Zaplanowane wydatki w tym dziale w wysokości: 436.696 zł, obejmują m.in.:

- środki w wysokości: 5.000 zł przeznaczone na realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych (zgodnie z uchwałą nr III/16/11 Rady Gminy Chodzież z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach Inicjatyw Lokalnych);

- środki w wysokości: 130.992 zł, na organizację i współorganizację spotkań, imprez kulturalnych, konkursów, festynów sołeckich, dożynek powiatowych, itp.

- środki w wysokości: 195.476 zł, zaplanowano na bieżące utrzymanie świetlic gminnych, w tym: 93.754 zł to środki funduszy sołeckich przeznaczone na doposażenie świetlic wiejskich oraz remonty;

- środki przekazane w formie dotacji dla miasta Chodzież, dla biblioteki publicznej na uzupełnienie księgozbioru oraz koszty utrzymania etatu obsługującego wsie z terenu gminy Chodzież w łącznej kwocie: 33.500 zł (porozumienie z dnia 29.11.2002 roku, w zakresie realizacji zadań własnych gminy dotyczących prowadzenia biblioteki gminnej, ze zm.);

- środki pomocy finansowej dla Gminy Margonin w wysokości: 15.000 zł, na dofinansowanie inwestycji pn. "Budowa budynku filii bibliotecznej w Radwankach (zgodnie z podjętą Uchwałą Nr XXVI/215/13 Rady Gminy Chodzież z dnia 8 listopada 2013 r. w sprawie wyrażenia woli udziału i współfinansowania inwestycji pn. "Budowa budynku filii bibliotecznej w Radwankach");

- środki w wysokości: 56.728 zł, w ramach pozostałej działalności zostały zaplanowane na utrzymanie placów zabaw (zakup materiałów do naprawy, nadzór budowlany, itp.), w tym: kwota: 42.908 zł dotyczy realizacji zadań w ramach środków funduszu sołeckiego (sołectwo: Nietuszkowo - 4.500 zł, Pietronki - 9.187 zł, Podanin - 11.517 zł, Stróżewo - 6.000 zł, Stróżewice - 11.704 zł).

DZIAŁ 926 - Kultura fizyczna i sport

Środki zaplanowane w tym dziale w kwocie: 486.500 zł, związane są z realizacją zadań gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu, w tym:

- na utrzymanie obiektów sportowych m.in. w Stróżewie oraz Zacharzynie tj. koszty: zakupu materiałów (nawozów, trawy, środków chemicznych itp.), energii elektrycznej, usług telekomunikacyjnych oraz innych usług związanych z utrzymaniem obiektów w należytym stanie - 71.500 zł;

- na budowę boiska wielofunkcyjnego w Strzelcach - 356.000 zł (zadanie zostanie zgłoszone do dofinansowania z działania Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w ramach PROW),

- dotacje na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconym organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego przeznaczono kwotę w wysokości: 45.000 zł (zgodnie z Uchwałą nr XII/65/10 dot. dotacji w zakresie rozwoju sportu podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, ze zmianami)

- na dofinansowanie, współorganizację różnych imprez, zawodów sportowych organizowanych na terenie gminy Chodzież lub z udziałem mieszkańców gminy, zapewnienie miejsca do uprawiania sportu itp., przeznaczono kwotę w wysokości: 14.000 zł (m.in. zakup nagród, sprzętu sportowego, opłacenie sędziów, opieki medycznej, wynajem sali, itp.).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00