Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 7483

Uchwała nr XXXIII/319/2013 Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie

z dnia 17 grudnia 2013r.

w sprawie: uchwały budżetowej na 2014 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 11 marca 2013 r. Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze. zm.), art. 212, 214, 215, 220, 221, 222, 235, 236, 237, 239, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (tekst jednolity z 21 czerwca 2013 r. Dz. U. z 2013 r., poz. 885 ze zm.) Rada Miejska uchwala co następuje:

§ 1.

1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2014 rok w wysokości: 43.746.609,00 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 42.922.427,00 zł, z tego kwota dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 wynosi 14.999,00 zł,

- dochody majątkowe w kwocie 824.182,00 zł, z tego kwota dotacji i środków na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1, pkt 2 i 3 wynosi 461.182,00 zł

2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.481.095,00 zł,

- dotacje celowe na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 322.600,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 2.

1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2014 rok w wysokości 46.354.185,00 zł, z tego:

a. wydatki bieżące w wysokości 38.782.443,00 zł, w tym na:

- wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 11.226.453,00 zł,

- wydatki związane z realizacją ich statutowych zadań 12.149.387,00 zł,

- dotacje 6.859.466,00 zł,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych 4.737.473,00 zł,

- wydatki na obsługę długu 1.752.055,00 zł,

- wydatki z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji

(zgodnie z zawartą umową) 2.057.609,00 zł,

b. wydatki majątkowe w wysokości 7.571.742,00 zł.

2. Wydatki budżetu określa załącznik Nr 2 do niniejszej uchwały.

3. Wykaz wydatków majątkowych przedstawia załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

4. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

- wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.481.095,00 zł,

- wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 322.600,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 3.

1. Deficyt budżetu w kwocie 2.607.576,00 zł zostanie sfinansowany przychodami ze sprzedaży innych papierów wartościowych.

2. Określa się:

- łączną kwotę planowanych przychodów 3.890.000,00 zł,

- łączną kwotę planowanych rozchodów 1.282.424,00 zł,

zgodnie z załącznikiem Nr 5 do niniejszej uchwały.

§ 4.

1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 305.000,00 zł i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 279.450,00 zł.

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 25.550,00 zł.

§ 5.

Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy:

- dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 1.616.817,00 zł

- dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 5.252.817,00 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 6.

Tworzy się rezerwy:

1. ogólną w wysokości 189.668,00 zł,

2. celowe w wysokości 2.186.709,00 zł, z tego:

a. na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 129.100,00 zł,

b. na spłatę zobowiązań wynikających z udzielonych poręczeń w wysokości 2.057.609,00 zł.

§ 7.

Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 4.390.000,00 zł, z tego na:

1. pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 500.000,00 zł,

2. finansowanie planowanego deficytu 2.607.576,00 zł,

3. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu:

- wykup obligacji komunalnych w kwocie 950.000,00 zł,

- spłaty zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 332.424,00 zł.

§ 8.

Ustala się wydatki jednostek pomocniczych, zgodnie z załącznikiem Nr 7 do niniejszej uchwały.

§ 9.

Ustala się dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska, które przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą, zgodnie z załącznikiem Nr 8 do niniejszej uchwały.

§ 10.

Upoważnia się Burmistrza do:

1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 500.000,00 zł,

2. dokonywania zmian w budżecie polegających na przenoszeniu planu wydatków w ramach działu w rozdziałach i pomiędzy rozdziałami, w tym:

- między wydatkami majątkowymi,

- między wydatkami majątkowymi a bieżącymi,

- między wydatkami bieżącymi a majątkowymi z wyjątkiem kreowania nowych zadań inwestycyjnych,

- między wydatkami bieżącymi a wydatkami na wynagrodzenia ze stosunku pracy,

3. przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,

4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 11.

Ustala się kwotę 2.000.000,00 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 12.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Murowana Goślina.

§ 13.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2014 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 1

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 2

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 3

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 4

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 5

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 6

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 7

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 8

Załącznik Nr Dochody - wyjasnienia do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
ZalacznikDochody%20-%20wyjasnienia.pdf

Dochody - wyjaśnienia

Załącznik Nr Wydatki - wyjasnienia do Uchwały Nr XXXIII/319/2013
Rady Miejskiej w Murowanej Goślinie
z dnia 17 grudnia 2013 r.
ZalacznikWydatki%20-%20wyjasnienia.pdf

Wydatki - wyjaśnienia

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00